Google My Business: Το απόλυτο εργαλείο για local SEO
Πολλοί επιχειρηματίες νομίζουν ότι το διαδίκτυο είναι μόνο για τις μεγάλες ιστοσελίδες και τις πολυεθνικές εταιρείες. Η Google ήρθε να δώσει την απάντησή της και να στηρίξει τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις με την εφαρμογή του Google My Business.
Αν είσαι σωστός επιχειρηματίας και η εταιρεία σου προσέχει τους πελάτες της και ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, προσφέροντας παράλληλα ποιοτικά προϊόντα ή υπηρεσίες σε λογικές τιμές, τότε σίγουρα θα ανταμειφθείς. Ακόμα και αν δεν έχεις εξελιχθεί, ακόμα και αν δεν έχεις καθόλου ιστοσελίδα!
Το Google Μy Business είναι το μέλλον
Για τους περισσότερους το καλοκαίρι τελείωσε (ένα δάκρυ κύλησε) και η νέα σεζόν μόλις άρχισε. Πριν από μερικά χρόνια όταν ήθελες στις διακοπές σου να φας σε ένα ωραίο εστιατόριο με την παρέα σου, ρωτούσες τον ξενοδόχο, τον περιπτερά ή κάποιον φίλο σου που είχε επισκεφτεί το μέρος πρόσφατα.
Πλέον, όλο και περισσότεροι νέοι χρησιμοποιούν το κινητό τους για να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν. Η μηχανή αναζήτησης της Google, σου δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψεις ένα καλό εστιατόριο, βάσει της τοποθεσίας του (πόσο κοντά σου είναι), της βαθμολογίας που έχει από τους χρήστες που το έχουν επισκεφτεί και να διαβάσεις τις αξιολογήσεις που έχουν κάνει.
Το Google My Business είναι υπεύθυνο για αυτό και δεν αφορά μόνο εστιατόρια. Δημιουργήθηκε για κάθε τοπική επιχείρηση ή οργανισμό και είναι εντελώς δωρεάν. Μπορείς να προσθέσεις το ωράριο λειτουργίας, το τηλέφωνο επικοινωνίας, τη διεύθυνση, την ιστοσελίδα και οποιαδήποτε άλλη χρήσιμη πληροφορία επιθυμείς.
Είναι ένα μοναδικό επιχειρηματικό εργαλείο και η ρύθμισή του είναι μια εύκολη διαδικασία που μπορούμε να την κάνουμε μαζί. Σε παλαιότερο άρθρο είχαμε αναφερθεί επιγραμματικά σε αυτό. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να το δούμε αναλυτικότερα.
Δημιουργία λογαριασμού στο Google My Business
Για αρχή θα χρειαστείς μόνο τον λογαριασμό σου στην Google (έχεις, έτσι;). Στη συνέχεια πρέπει να επισκεφτείς την ιστοσελίδα του Google My Business ή για να μην ψάχνεσαι κάνε click εδώ. Πατάς το “Έναρξη” και η διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού ξεκίνησε.
Βήμα 1ο
Στο πρώτο πεδίο σημειώνεις την επωνυμία της επιχείρησής σου και στο δεύτερο πεδίο την κατηγορία στην οποία ανήκει. Αν για παράδειγμα έχεις γυμναστήριο που προσφέρει και καφέ στους πελάτες του μην επιλέξεις καφετέρια. Επίλεξε τη σωστή κατηγορία και τις έξτρα υπηρεσίες τις προσθέτεις αργότερα.
Βήμα 2ο
Το δεύτερο βήμα αφορά στη διεύθυνση της επιχείρησης και την εμφάνισή της στους χάρτες της Google. Χωρίζεται σε δύο στάδια. Στην ερώτηση: “Θέλετε να προσθέσετε μια τοποθεσία την οποία οι πελάτες μπορούν να επισκεφτούν, όπως ένα κατάστημα ή ένα γραφείο;” υπάρχουν δύο επιλογές.
Στην επιλογή “όχι” έχεις τη δυνατότητα να σημειώσεις τις περιοχές που εξυπηρετείς τους πελάτες σου και στη συνέχεια τη χώρα που έχει έδρα η επιχείρησή σου.
Στην επιλογή “ναι” συμπληρώνεις τη διεύθυνση, τον ταχυδρομικό κώδικα και την πόλη, ενώ στη συνέχεια σου εμφανίζονται δύο επιλογές σχετικά με το αν πραγματοποιείς παραδόσεις προϊόντων ή επισκέψεις υπηρεσιών στους πελάτες. Αν και εδώ επιλέξεις “ναι” απλά σημειώνεις ποιες είναι οι περιοχές αυτές.
Βήμα 3ο
Στο τρίτο βήμα συμπληρώνεις τα στοιχεία που θέλεις να είναι ορατά στους χρήστες. Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι υποχρεωτικό, αλλά κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να είναι και η ιστοσελίδα. Είναι ένας καταπληκτικός τρόπος να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο site σου.
Βήμα 4ο
Φτάσαμε στην επαλήθευση των στοιχείων. Σε αυτό το σημείο η Google στέλνει γράμμα στο ταχυδρομείο (όχι στο email, αλλά παραδοσιακά το κλασικό γράμμα που έχει κολλημένο το γραμματόσημο). Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιβεβαιώσεις τη διεύθυνση χρησιμοποιώντας τον κωδικό που αναγράφεται στην επιστολή.
Βήμα 5ο
Αν η επιχείρησή σου προσφέρει στους πελάτες της κάποιες πρόσθετες υπηρεσίες, μπορείς να τις σημειώσεις. Σύμφωνα με την κατηγορία που επέλεξες θα εμφανιστούν οι προεπιλεγμένες πρόσθετες υπηρεσίες, που είναι και οι πιο γνωστές, αλλά θα βρεις περισσότερες κλικάροντας την επιλογή “Εμφάνιση περισσότερων”.
Βήμα 6ο
Η προσθήκη ωραρίου λειτουργίας θα ενημερώνει τους χρήστες αν η επιχείρηση είναι ανοικτή τη στιγμή που την αναζητούν, σε πόση ώρα κλείνει ή πότε θα ανοίξει. Πρέπει να επιλέξεις τις ημέρες της εβδομάδας και στη συνέχεια τις ώρες λειτουργίας.
Βήμα 7ο
Τα επόμενα βήματα είναι πιο απλά. Το έβδομο βήμα αφορά στην ανταλλαγή μηνυμάτων με τους χρήστες και αν θα ήθελες να συνομιλείς μαζί τους μέσω της Google.
Βήμα 8ο
Λίγα λόγια για την επιχείρηση σου πάντα κάνουν καλό σε κάποιον που σε αναζητεί και θέλει περισσότερες πληροφορίες. Μπορείς να γράψεις μέχρι 750 χαρακτήρες και καλό θα είναι να υπάρχουν μέσα μερικά keywords για ένα καλύτερο local SEO.
Βήμα 9ο
Αν θέλεις να προσθέσεις φωτογραφίες, τότε θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το μέγεθος μπορεί να είναι μεταξύ 10 KB και 5 MB, ελάχιστη ανάλυση 250 pixels (πλάτος & μήκος) και οι μορφές που δέχεται η Google είναι JPG και PNG.
Βήμα 10ο
Το προτελευταίο βήμα αφορά τις διαφημίσεις και αν θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις τα Google Ads για έξτρα προβολή.
Βήμα 11ο
Κλικάροντας την επιλογή “Συνέχεια” φτάσαμε στο τέλος. Πώς το βρήκες; Δύσκολο ή εύκολο; Όπως ενημερώνει η Google, όλες οι αλλαγές θα εμφανιστούν όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της επαλήθευσης.
Ο Πίνακας Ελέγχου
Αφού έχεις ολοκληρώσει τη διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού, έχεις πλέον το δικό σου Google My Business. Ο πίνακας ελέγχου μοιάζει λίγο με αυτόν του Google Analytics, αλλά είναι πιο απλός μέχρι στιγμής. Και λέμε μέχρι στιγμής, διότι στο μέλλον είναι σίγουρο πως το Google My Business θα εξελιχθεί και θα έχει περισσότερες επιλογές.
Όμως, υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτιστοποίησης της καταχώρησής σου. Εξάλλου, έχεις 14 μέρες μέχρι να επαληθεύσεις τη διεύθυνση.
Πάμε τώρα να δούμε τους τρόπους εμφάνισης του Google My Business στους χρήστες και το σημείο που θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά, οι αξιολογήσεις!
Το Google My Business είναι ένα ιδανικό εργαλείο για local SEO. Αν ο χρήστης που βρίσκεται κοντά σου, αναζητεί προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρησή σου, τότε είναι πολύ εύκολο να αναρριχηθείς στις πρώτες θέσεις.
Κάνε τη διαφορά στον ανταγωνισμό
Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτιστοποίησης για να φτιάξεις ένα καλύτερο προφίλ. Ας δούμε κάποια από τα βασικά σημεία.
Google Post
Μια από τις τελευταίες προσθήκες της Google είναι η δημιουργία μικρών post στο προφίλ του Google My Business. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, πολύ λίγες τοπικές επιχειρήσεις έχουν εκμεταλλευτεί αυτή τη νέα υπηρεσία.
Τα Google Posts σου δίνουν τη δυνατότητα να ενημερώσεις τους πελάτες σου με προσφορές, εκδηλώσεις, νέα και πολλά ακόμα άλλα. Θα το βρεις στην αριστερή στήλη του πίνακα ελέγχου στην επιλογή “Αναρτήσεις”.
Η δημιουργία ενός post είναι μια εύκολη διαδικασία και χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες:
- Τι νέο υπάρχει
- Εκδήλωση
- Προσφορά
Το μόνο που χρειάζεται να βρεις είναι μια καλή φωτογραφία υψηλής ανάλυσης. Η Google προτείνει να είναι τουλάχιστον 720×720. Επίσης, μην ξεχάσεις να βάλεις το “Call to Action”. Αν χρησιμοποιήσεις την κατηγορία “Εκδήλωση” ή “Τι νέο υπάρχει”, θα δεις πέντε προεπιλεγμένα κουμπιά Call to Action.
- Κράτηση
- Παραγγελία στο διαδίκτυο
- Αγορά
- Μάθετε περισσότερα
- Εγγραφή
Αν μαζεύεις τα emails των πελατών σου, τότε ένα tip είναι να τους στείλεις ένα email μέσα από το προφίλ του Google My Business, έτσι ώστε να σου αφήσουν μια αξιολόγηση. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να δημιουργήσεις έναν σύνδεσμο και να τον ενσωματώσεις στο μηνιαίο ή εβδομαδιαίο newsletter.
Φωτογραφίες
Ένα προφίλ Google My Business χωρίς φωτογραφίες δεν είναι ολοκληρωμένο. Σε αυτό το κομμάτι πρέπει να εστιάσεις πολύ στην ανάλυση. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ποιοτικές φωτογραφίες μαζεύουν πάνω από 30% περισσότερα clicks από εκείνες που είναι μικρότερης ανάλυσης.
Ένας καλός αριθμός φωτογραφιών για να συγκεντρώσεις στην αρχή είναι 25 εικόνες. Φυσικά, μπορείς να ενθαρρύνεις τους πελάτες σου να ανεβάσουν τις δικές τους φωτογραφίες στον λογαριασμό σου, μετά από την εμπειρία που είχαν.
Για τους χρήστες του διαδικτύου κάποιες μικρές φωτογραφίες τους βοηθούν να εξοικειωθούν με το περιβάλλον που θα επισκεφτούν, πριν ακόμα έρθουν.
Ραντεβού
Μέσω του Google My Business μπορείς να τοποθετήσεις ένα κουμπί στο προφίλ σου και να κλείνουν απευθείας ραντεβού οι πελάτες μαζί σου. Η συγκεκριμένη δυνατότητα δεν αφορά όλες τις κατηγορίες, αλλά βοηθάει πολύ επιχειρήσεις όπως είναι τα εστιατόρια, σπα, ιατρεία κλπ.
Βίντεο
Έχουμε ακούσει πολλές φορές ότι μια φωτογραφία ισούται με χίλιες λέξεις. Τότε, με πόσες λέξεις ισούται ένα βίντεο; Ένα καλό έξτρα είναι η δημιουργία ενός βίντεο έως 30 δευτερολέπτων και λιγότερο από 100 MB, για να κάνεις τη διαφορά στον ανταγωνισμό.
Πώς θα εμφανίζεται η επιχείρησή μου μέσω του Google My Business;
Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι να εμφανιστεί το προφίλ της επιχείρησής σου μέσω του Google My Business.
Ο πρώτος τρόπος είναι το Google Local Pack. Όταν ο χρήστης αναζητεί επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά του, ανάλογα με το τι προσφέρουν, εμφανίζονται στο κέντρο στο πάνω μέρος της οθόνης, τρία Google My Business προφίλ, με τη βαθμολογία τους και τις κριτικές τους.
Όταν ο τρόπος αναζήτησης είναι με την επωνυμία της επιχείρησης, τότε το προφίλ εμφανίζεται μόνο του και σε περίοπτη θέση, πάνω δεξιά της σελίδας.
Ο τρίτος τρόπος είναι ο πιο γνωστός για τους νέους και αφορά το Google Maps. Οι πληροφορίες του προφίλ εμφανίζονται πάνω στο χάρτη της Google, στο σημείο που έχεις δώσει τη διεύθυνση της επιχείρησής σου.
Όσον αφορά στα κριτήρια κατάταξης για την εμφάνιση αποτελεσμάτων αναζήτησης, δεν υπάρχει κάτι επίσημο από την Google, όμως όπως όλα δείχνουν, τέσσερα από αυτά επηρεάζουν λίγο περισσότερο και είναι τα παρακάτω:
- Απόσταση: Πόσο κοντά είναι η επιχείρησή σου (γεωγραφικά) ανάλογα με τα κριτήρια αναζήτησης που έχει θέσει ο χρήστης.
- Σχετικότητα: Πόσο ταιριάζουν οι λέξεις που αναζητεί ο χρήστης, με τις πληροφορίες που έχεις γράψει για την επιχείρησή σου και τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρεις.
- Δημοτικότητα: Η Google συλλέγει δεδομένα από κριτικές, social media, άλλους συνδέσμους κλπ. Ανάλογα με το πόσο γνωστή είναι η εταιρεία σου στο διαδίκτυο, τόσο υψηλότερα θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
- Αξιολογήσεις: Για πολλούς είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για καλύτερο ranking. Ένας συνδυασμός του πλήθους των αξιολογήσεων και του μέσου όρου αστεριών.
Οι αξιολογήσεις είναι το μυστικό
Κάθε πελάτης μπορεί να αξιολογήσει την εμπειρία του με την επιχείρησή σου και να τη βαθμολογήσει από ένα έως πέντε αστέρια. Σύμφωνα με τους SEO experts ο ιδανικός αριθμός είναι μεταξύ 4,3 έως 4,5 αστέρια. Το απόλυτο 5 δίνει την εντύπωση στους χρήστες ότι υπάρχουν ψεύτικα σχόλια. Αν φυσικά μπορείς να το πετύχεις, εννοείται πως είναι ότι καλύτερο!
Έχει παρατηρηθεί τον τελευταίο καιρό ότι πολλές επιχειρήσεις δεν απαντούν στις αξιολογήσεις που δέχονται, είτε είναι θετικές, είτε είναι αρνητικές. Το Google My Business είναι ένα από τα κορυφαία εργαλεία local SEO και η ανταπόκριση στις αξιολογήσεις είναι ο καλύτερος τρόπος να δείξεις ένα σωστό προφίλ της εταιρείας σου.
Καταλαβαίνουμε όμως πως δεν είναι εύκολο να απαντάς σε κάθε αξιολόγηση ξεχωριστά. Ζούμε σε έναν κόσμο που οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων είναι συνέχεια στον δρόμο. Η Google δημιούργησε τη δική της εφαρμογή για το Google My Business και είναι διαθέσιμη στο Google Play και στο App Store. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να απαντάς σε κάθε αξιολόγηση μέσω του κινητού σου τηλεφώνου και να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές που θέλεις στον πίνακα ελέγχου χωρίς να χάνεις χρόνο.
Ας υποθέσουμε ότι δέχτηκες την πρώτη σου αξιολόγηση και είναι θετική. Μπορείς να γράψεις μια σύντομη πρόταση και να απαντήσεις ευγενικά στον πελάτη σου, δείχνοντας του την ευγνωμοσύνη σου που μπήκε στον κόπο να γράψει για την επιχείρησή σου.
Αν είναι μία φορά σημαντικό να απαντάς στις θετικές αξιολογήσεις τότε είναι 100 φορές σημαντικότερο στις αρνητικές. Για αρχή μπορείς να ρωτήσεις με ευγενικό τρόπο τον λόγο που έβαλε τόση χαμηλή βαθμολογία. Ίσως, έγινε κατά λάθος και να διορθώσει την αξιολόγησή του. Αλλά, μη γελιόμαστε. Στις περισσότερες περιπτώσεις κάτι θα δυσαρέστησε τον πελάτη. Ένας υγιής διάλογος μαζί του, θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις το πρόβλημα και να παρέχεις τη λύση για να το διορθώσεις. Στη συνέχεια αν αισθανθείς ότι ο πελάτης ικανοποιήθηκε, μπορείς να του ζητήσεις ευγενικά να αλλάξει τη βαθμολογία της αξιολόγησης.
Μια καλή συμβουλή είναι να θυμάσαι πάντα πως σε όλες τις αξιολογήσεις (θετικές – αρνητικές) πρέπει πάντα να απαντάς ευγενικά. Δηλώνει σεβασμό, ενδιαφέρον και οι άλλοι χρήστες που θα διαβάσουν τα λόγια σου θα το εκτιμήσουν.
Κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο πρέπει να έχει έναν λογαριασμό στο Google My Business. Είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο local SEO. Αφιερώνοντας λίγο χρόνο τακτικά, σίγουρα θα αποζημιωθείς στο άμεσο μέλλον. Ακολούθησε τον οδηγό και δημιούργησε το δικό σου προφίλ. Με αυτό τον τρόπο θα προσελκύσεις νέους πελάτες, που είναι το ζητούμενο για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση που θέλει να βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται.
1 Σχόλιο