Οδηγός επιβίωσης για τα Spam Emails | D3 Solutions - Digital Agency

Αντιμετωπίζοντας τα Spam Emails

 

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην ψηφιακή εποχή είναι σίγουρα τα Spam Emails. Είτε βρίσκεσαι στη θέση του παραλήπτη, είτε στη θέση του αποστολέα, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχεις εκνευριστεί με αυτό το θέμα. Μοιάζουν με αναγκαίο κακό, αλλά υπάρχουν τρόποι να τα αντιμετωπίσεις.

Η αλήθεια είναι, ότι για να καταφέρεις να απαλλαγείς 100% από τα spam emails, είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο. Όμως, μπορείς να τα περιορίσεις και μερικές χρήσιμες συμβουλές σίγουρα θα σε βοηθήσουν. Για αρχή ας μάθουμε τον λόγο ύπαρξής τους και την ιστορία τους που είναι λίγο διασκεδαστική.

 

Spam – Spam – Spam

Οι χρήστες του ίντερνετ που δημιουργούν αυτά τα emails ονομάζονται spammers. Με διάφορες εφαρμογές καταφέρνουν και υποκλέπτουν λίστες email και τις χρησιμοποιούν για να προωθήσουν τους σκοπούς τους.

Της μόδας είναι να ζητούν τους κωδικούς του web banking, καταφέρνοντας σε αρκετές περιπτώσεις να πετύχουν τον στόχο τους. Spam emails θα έχεις συναντήσει με θέμα “Δουλειά από το Σπίτι”, “Είστε ο μεγάλο νικητής!”, “Βγάλτε εύκολα χρήματα” και άλλα. Κανένας δε θα σου χαρίσει κάτι από τα email ή θα σου δώσει δουλειά, εκτός αν έχεις συμμετάσχει σε κάποια κλήρωση ή έχεις ζητήσει να λαμβάνεις τέτοια είδους μηνύματα.

Άλλα spam emails που συναντάμε συχνά, αφορούν τη σεξουαλική και κοινωνική ζωή μας. Γνώριζες ότι τα email με θέμα “Buy Viagra” είναι τα spam με τις περισσότερες αναφορές στο διαδίκτυο;

Τα προηγούμενα χρόνια η κατάσταση είχε φύγει από κάθε έλεγχο και οι πάροχοι όπως το Yahoo, Hotmail και Gmail βάζουν τα δυνατά τους και να γίνονται όλο και πιο αυστηροί στα φίλτρα τους για τα spam emails.

Η ιστορία χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους. Ξεκινάει από το μακρινό 1937. Τότε, η εταιρεία Hormel Foods δημιούργησε μια κονσέρβα από βοδινό ή χοιρινό κρέας και την ονόμασε SPAM. Το προϊόν έφερε την επανάσταση στον χώρο των κονσερβοποιημένων τροφίμων και μπορείς να το βρεις σε κάποια σούπερ μάρκετ ακόμα και σήμερα.

Αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1970, οι περίφημοι Άγγλοι κωμικοί Monty Python δημιούργησαν ένα αξέχαστο σκετς με το συγκεκριμένο προϊόν. Το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ. Η λέξη SPAM ακούγεται σχεδόν 100 φορές σε μόλις τρία λεπτά, με το κοινό να το λατρεύει και να γίνεται αμέσως δημοφιλές σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία και όχι μόνο.

Τέλος, το 1978 ο διευθυντής μάρκετινγκ Gary Thuerk εργαζόταν στην εταιρεία πληροφορικής Digital Equipment Corporation και έστειλε σε 400 ανθρώπους ένα email που τους ενημέρωνε για τα νέα προϊόντα. Όπως ήταν αναμενόμενο το μήνυμα ήταν ακριβώς το ίδιο και στους 400 παραλήπτες, θυμίζοντας τη λέξη SPAM στο σκετς των Monty Python. Ήταν το πρώτο spam email και ο Gary πήρε τον τίτλο ως ο πατέρας του spam. Μάλιστα, οι αντιδράσεις ήταν επί το πλείστον αρνητικές, όμως το πρώτο spam δούλεψε και η εταιρεία έβγαλε σε παραγγελίες σχεδόν 15 εκατομμύρια δολάρια.

 

Αντιμετωπίζοντας τα Spam Emails ως παραλήπτης

Σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά όσο φαίνονται. Για αρχή, μην ανοίγεις emails όπου δε γνωρίζεις τον αποστολέα. Δηλαδή, από οποιονδήποτε που δεν έχεις δώσει τη συγκατάθεσή σου να σου στέλνει μηνύματα. Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος να αναγνωρίσεις ένα spam. Ακούγεται λίγο τραβηγμένο, αλλά χρειάζεται ένας γρήγορος έλεγχος πριν προβείτε στην οποιαδήποτε ενέργεια αναφορικά με το email που έχετε λάβει.

Αν θες να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, τότε φρόντισε να έχεις ένα πολύ καλό πρόγραμμα anti-virus εγκατεστημένο στον υπολογιστή ή το smartphone σου. Επίσης, να το έχεις πάντα ενημερωμένο για να αναγνωρίζει τα νέα spam emails.

Κάτι που λέμε συχνά και θα το κάνουμε συνέχεια είναι να μη μοιράζεσαι ποτέ και για κανέναν λόγο τους κωδικούς σου. Ειδικά αυτούς που αφορούν τους τραπεζικούς σου λογαριασμούς. Μπορεί να έχει γίνει κουραστικό να το ακούς συνέχεια, αλλά αν δώσεις τέτοιου είδους στοιχεία, τότε δεν μπορεί κανένα anti-virus ή οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα κυβερνοασφάλειας να σε σώσει.

Οταν χρησιμοποιείτε ένα email βασισμένο σε κάποιον από τους γνωστούς προαναφερθέντες παρόχους, αλλά ακόμα περισσότερο όταν χρησιμοποιείτε email που βασίζεται στο domain της ιστοσελίδας σας (πχ το εταιρικό email που αποκτάτε όταν σας κατασκευάζουμε τη νέα σας ιστοσελίδα), θα πρέπει να εκπαιδεύετε το spam filter κάθε φορά που καταφθάνει στο inbox σας ένα email που εσείς θεωρείτε spam.

Πως θα γίνει αυτό; Με το να μετακινήσετε το εν λόγω email στον φάκελο Junk / Spam. Με αυτόν τον τρόπο ενημερώνετε το spam filter πως αντίστοιχα emails θα πρέπει να τα θεωρεί spam και να μην τα φέρνει στο inbox. Σβήνοντας απλώς το email από το inbox είναι σαν να μην έγινε τίποτα, δεν δίνετε κάποια οδηγία στον server ότι αυτό είναι spam, άρα την επόμενη φορά που θα το λάβετε, θα θεωρηθεί πως δεν είναι ανεπιθύμητο.

 

Γιατί τα emails μου καταλήγουν στα Spam;

Εδώ τα πράγματα είναι από λίγο έως πολύ πιο σύνθετα. Για να δικαιολογήσουμε τους παρόχους, κάνουν ότι μπορούν να μη λαμβάνεις καθόλου τα spam emails (κι εμείς το ίδιο). Καθημερινά στέλνονται 320 δισεκατομμύρια spam emails, εκ των οποίων τα περισσότερα από αυτά δεν τα βλέπουμε καθόλου και πολύ λίγα από αυτά θα καταλήξουν στον φάκελο των ανεπιθύμητων (junk) ή ακόμα χειρότερα στο inbox. Οι spammers για κάθε 13 εκατομμύρια email παίρνουν μία απάντηση, οπότε καταλαβαίνεις τον αγώνα που δίνουν.

Η πρώτη συμβουλή αφορά τα λάθη στην ορθογραφία, τα πολλά σημεία στίξης (ειδικά τα θαυμαστικά) και τα κεφαλαία γράμματα. Ότι δηλαδή συναντάμε στα spam emails. Εμείς θέλουμε να κάνουμε το αντίθετο. Πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στο κείμενο που θα γράψεις. Ειδικά η ορθογραφία είναι κόκκινο πανί.

Φυσικά, ακόμα μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να έχει το subject. Σκέψου κάποιο πρωτότυπο μικρό κειμενάκι για θέμα, χωρίς να βάλεις μέσα πολλά κεφαλαία γράμματα και σημεία στίξης. Ο σκοπός είναι να τραβήξεις την προσοχή του παραλήπτη με την πρώτη ματιά και να πάει καρφί το email στο inbox.

Αφού μιλάμε για περιεχόμενο ας πούμε και δυο λόγια για τις εικόνες. Πολλές εικόνες σε ένα μήνυμα, θα το μετατρέψουν σε spam email και θα το στείλουν στο φάκελο των ανεπιθύμητων ή δεν θα παραδοθεί καθόλου. Email χωρίς εικόνες μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Άρα τι κάνουμε; Το κείμενο πρέπει να υπερέχει των εικόνων. Η σωστή αναλογία είναι οι εικόνες να καταλαμβάνουν από το 25% έως 35% του σώματος του email. Και φυσικά, μην ξεχνάς το μέγεθος. Όσες περισσότερες εικόνες, τόσο μεγαλύτερος ο όγκος του μηνύματος.

Ο όγκος ενός email πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος. Για αυτό τον λόγο τα συνημμένα θεωρούνται απαγορευτικά στη μαζική αποστολή email. Οι πάροχοι δεν αντέχουν τόσο traffic και δημιουργείς μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης με αυξημένο ρίσκο να χαρακτηριστεί spam το email σου. Αν θέλεις να συμπεριλάβεις αρχεία, τότε υπάρχουν διάφοροι τρόποι, όπως με links από το WeTransfer, Dropbox, Google Drive και άλλα.

Κάτι που πρέπει πάντα να θυμάσαι, είναι για να στείλεις οποιοδήποτε email χρειάζεσαι τη συγκατάθεση του παραλήπτη. Είναι παράνομο να στέλνεις emails σε ανθρώπους που δεν στο έχουν ζητήσει και σύμφωνα με τους νέους νόμους υπάρχει πρόστιμο για αυτό.

Επίσης, μη σκεφτείς να αγοράσεις λίστες με emails. Εδώ το κακό είναι μεγαλύτερο από όσο φαντάζεσαι. Εκτός από τη συγκατάθεση του παραλήπτη (που δεν την έχεις) υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δεχθείς report ως spam και να μειωθεί το reputation.

Reputation είναι μέρος ενός αλγόριθμου των εταιρειών που ελέγχουν συχνά και κρίνουν αν πρέπει τα email που στέλνεις να παραδοθούν στο inbox, στα ανεπιθύμητα ή καθόλου. Για αυτό τον λόγο, αν μάθεις από κάποιον παραλήπτη σου ότι το email σου πήγε στα ανεπιθύμητα, στείλε του προσωπικό μήνυμα και ζήτησε του να το μετακινήσει στο inbox. Εκλαμβάνεται ως θετική ψήφος και με αυτόν τον τρόπο αυξάνεις το reputation.

Το unsubscribe button ή κουμπί διαγραφής στα ελληνικά, είναι υποχρεωτικό σε κάθε μαζικό email που στέλνεις. Οι χρήστες που δε θέλουν να λαμβάνουν άλλα ενημερωτικά μηνύματα, πρέπει να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα την αφαίρεσή τους. Χωρίς unsubscribe button ο κίνδυνος να δεχθείς report ως spam μεγαλώνει και μπορεί να επηρεάσει όλη την καμπάνια σου. Εφαρμογές όπως το Mailchimp διαθέτουν αυτόματα το κουμπί διαγραφής.

Το Bounce Rate σίγουρα το έχεις ακούσει. Στην ορολογία των emails, Bounce Rate είναι το ποσοστό των emails όπου ο παραλήπτης ουσιαστικά δεν το χρησιμοποιεί. Συνήθως έχει αλλάξει ή δεν το επιλέγει για τις βασικές του ανάγκες. Αν για παράδειγμα στείλεις 200 emails και τα 20 από αυτά είναι ανενεργά, τότε το Bounce Rate είναι στο 10%. Αυτός ο αριθμός είναι αρκετά μεγάλος και μειώνει το reputation του email server σου. Ένας αποδεκτός αριθμός είναι το 4% έως 5%.

Η συχνότητα που στέλνεις τα newsletters έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον παραλήπτη. Δε χρειάζεται να του στέλνεις κάθε μέρα και να τον κουράζεις, ούτε μια φορά τον χρόνο. Για να υπάρχει επικοινωνία και να σε θυμούνται, καλό θα είναι να στέλνεις σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Διαχειρίσου τα emails σου μέσω κάποιου από τους γνωστούς παρόχους. Το Gmail, το Yahoo, το Hotmail και οι άλλοι μεγάλοι πάροχοι θα κάνουν τα πάντα για να προστατεύουν τους χρήστες τους από τα Spam Emails. Είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όλες τις εταιρείες ή οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο. Υιοθέτησε τις παραπάνω συμβουλές και σύντομα θα καταλάβεις πως αυτές οι τακτικές, μειώνουν τις πιθανότητες να πάει το email σου στο φάκελο των ανεπιθύμητων.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ