Άλλη μια επιλογή διαφήμισης μέσω της Google, τα Google Shopping Ads
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μέρα με τη μέρα μεγαλώνει και αυξάνεται. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους online. Είναι εύκολο, γίνεται από την άνεση του χώρου σου (ειδικά αν είσαι σε περίοδο καραντίνας) και είναι το μέλλον.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να προωθήσεις το e-shop σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις των προϊόντων σου. Όμως, όταν εννοούμε το διαδίκτυο τότε ο πιο δημοφιλής τρόπος διαφήμισης είναι μέσω της Google και των υπηρεσιών που διαθέτει για τις επιχειρήσεις. Είναι η νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης και ένας κολοσσός της τεχνολογίας που παράγει συνεχώς νέες ιδέες (και κάθε φορά που το κάνει, εμείς είμαστε σε φάση «τρεχάτε ποδαράκια μου»).
Το νέο Trend της Google
Τον Σεπτέμβριο του 2019 η Google παρουσίασε στην Ελλάδα τα Google Shopping Ads. Για εμάς τους Έλληνες μπορεί να είναι το νέο trend της online διαφήμισης, αλλά στην πραγματικότητα τα Google Shopping Ads πρωτοεμφανίστηκαν από το 2002 και προστέθηκαν στην πλατφόρμα των Google Ads το 2012. Ουσιαστικά, έκαναν ένα μικρό ταξίδι χελώνας 7 ετών μέχρι να φτάσουν στη χώρα μας (όπως κάθετι καινούριο…) και τελικά τα κατάφεραν.
Το νέο αυτό εργαλείο χρησιμοποιείται με απόλυτη επιτυχία στο εξωτερικό. Θεωρείται ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην προώθηση και πώληση προϊόντων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με αμέτρητες δυνατότητες. Στο πρώτο τρίμηνο του 2018 παρατηρήθηκε ότι κάτι παραπάνω από το 75% των πωλήσεων μέσω διαφήμισης προερχόταν από τα Google Shopping Ads.
Εμείς στην D3 Solutions τα περιμέναμε πώς και πώς. Θεωρούμε πως είναι ένας ιδανικός τρόπος διαφήμισης για τους πελάτες μας και αναλαμβάνουμε την προώθηση των προϊόντων.
Τι κάνουν τα Google Shopping Ads;
Τα Google Shopping Ads είναι ένα είδος διαφήμισης που βασίζεται στην προσέγγιση των καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη μία αναζήτηση με σχετικά προϊόντα. Έτσι η διαφημιζόμενη επιχείρηση στοχεύει απευθείας στο κοινό που έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνει την αγορά στα προϊόντα που διαθέτει.
Η δομή της εμφάνισης τους είναι πολύ απλή, αλλά κυρίως ουσιαστική. Περιέχει τη φωτογραφία του προϊόντος, τον τίτλο, την τιμή πώλησης, το όνομα του καταστήματος και κάποιες μικρές πρόσθετες πληροφορίες.
Εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google στο πάνω μέρος της οθόνης. Κάποιες φορές μπορείς να τα δεις και στη δεξιά μεριά. Επίσης, θα τα βρεις και στους συνεργάτες της, αν στην καμπάνια της διαφήμισης έχεις επιλέξει να περιλαμβάνονται οι ιστοσελίδες τους. Τέλος, εμφανίζονται σε όλα τα δίκτυα προβολής της Google όπως το Youtube και το Gmail.
Πώς τα Δημιουργούμε;
Για να λειτουργήσουν τα Google Shopping Ads πρέπει να ακολουθήσεις κάποια βήματα. Είναι μία διαδικασία που θέλει προσοχή και συνήθως την αναλαμβάνουν οι επαγγελματίες (ναι, εμείς).
Καταρχάς πρέπει να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό στο Merchant Center. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που μας βοηθάει να ανεβάσουμε τα προϊόντα με όλες τις πληροφορίες τους (feed). Κείμενα, φωτογραφίες και ότι άλλο χρειάζεται για κάθε προϊόν του διαφημιζόμενου ηλεκτρονικού καταστήματος. Στη συνέχεια ξεκινάμε και οργανώνουμε τα προϊόντα, ομαδοποιώντας τα για τις καμπάνιες των Google Shopping Ads.
Το επόμενο βήμα αφορά τη δημιουργία της εκάστοτε καμπάνιας μέσα από το Google Ads. Εδώ να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχουν keywords. Η ενεργοποίηση της διαφήμισης γίνεται με την περιγραφή, τα χαρακτηριστικά που έχουν τα προϊόντα και τη σχετικότητα στους τίτλους.
Τέλος, πρέπει να καθοριστεί ο προϋπολογισμός σε συνδυασμό με τους στόχους. Καλό θα ήταν να υπάρχει έναν μηνιαίο όριο. Η πληρωμή γίνεται ανάλογα με τα κλικ που κάνουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου.
Τα Οφέλη
Οι επιχειρήσεις της Αμερικής που χρησιμοποίησαν τα Google Shopping Ads, είδαν από το 2017 έως το 2019 να αυξάνονται τα έσοδα τους σε κάτι περισσότερο από 200%. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κάποιος τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:
- Δίνουν στους χρήστες μία καλύτερη εικόνα πριν κλικάρουν τη διαφήμιση. Γνωρίζουν για το προϊόν, έχουν μάθει για την τιμή και ξέρουν την επιχείρησή σου. Το αποτέλεσμα, είναι τα διαφημιζόμενα e-shops να προσελκύουν περισσότερους δυνητικούς πελάτες, ικανοποιώντας όλα τα κριτήρια για να πιάσουν υψηλά standards στο Conversion Rate.
- Η καμπάνια είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη και έχεις αποφύγει όλη αυτή την ιστορία με τα keywords.
- Οι επιστροφές και οι ακυρώσεις παραγγελιών έχουν μειωθεί σημαντικά, μειώνοντας ταυτόχρονα τα περαιτέρω έξοδα της εταιρείας σου.
- Ακόμα, το κόστος της διαφήμισης μειώνεται και αυτό σημαντικά. Ο επισκέπτης έχει εισέλθει στην ιστοσελίδα σου γνωρίζοντας από πριν τι περιμένει να δει.
- Τέλος, υπάρχει πληθώρα reports για την καλύτερη ανάλυση του κάθε προϊόντος. Μπορείς να δεις για παράδειγμα πόσα κλικ έχει πετύχει το καθένα σε όποια διάσταση οθόνης το επιθυμείς. Επίσης, μέσω της συγκριτικής αξιολόγησης, μπορείς να δεις τι γίνεται με τους ανταγωνιστές σου.
Τα Google Shopping Ads δείχνουν το μέλλον τη διαφήμισης στο διαδίκτυο. Είναι το απόλυτο εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων της επιχείρησής σου. Θα το αφήσεις ανεκμετάλλευτο?