Πρώτα απ’ όλα: Τι είναι το PrestaShop
Το PrestaShop είναι μια πλατφόρμα e-Commerce που δημιουργήθηκε στη Γαλλία το 2007. Ξεκίνησε σαν ένα απλό φοιτητικό πρόγραμμα (όπως το Facebook, όμως στο πιο σοβαρό του), αλλά με τις δυνατότητές του εξελίχθηκε πολύ σύντομα σε ένα από τα καλύτερα συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.
Αυτή τη στιγμή σχεδόν 300.000 ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν σχεδιαστεί με το PrestaShop. Μπορεί να ταιριάξει σε μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια καθολική λύση που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.
Διατίθεται δωρεάν αλλά ως συνήθως θα πρέπει να πρέπει να πληρώσεις για κάποιο theme ή και plugins για να εμπλουτίσεις και να ρυθμίσεις σωστά το e-shop σου. Πρέπει να ζήσουν και οι developers ρε παιδιά…
Στην D3 Solutions σχεδιάζουμε και υλοποιούμε e-shops με το PrestaShop, γνωρίζοντας πολύ καλά τα χαρακτηριστικά του και κάθε λειτουργία του, με βάση τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Όμως, όπως όλα έτσι και αυτό έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του που πρέπει να αναλυθούν για να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα. Φυσικά, η τελική απόφαση για την επιλογή είναι πάντοτε δικιά σου.
Πλεονεκτήματα
Θα ξεκινήσουμε με ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Το PrestaShop έχει πάρα πολλές built-in δυνατότητες και αυτό σου επιτρέπει ναι επεκτείνεις ή να προσαρμόσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα όπως εσύ θέλεις. Θα βρεις τα πάντα διαθέσιμα στο διαχειριστικό, εύκολα να χρησιμοποιηθούν και απολύτως λειτουργικά.
Είναι αρκετά ελαφρύ και κάνει πολύ καλή διαχείριση των πόρων του server. Υπάρχουν κάποιες ενσωματωμένες βασικές επιλογές για speed optimization, πράγμα που βοηθάει στην ταχύτητα φόρτωσης του site. Για να καταλάβεις πόσο σημαντικό πλεονέκτημα είναι αυτό, μπορείς να διαβάσεις το άρθρο για τη βελτιστοποίηση ταχύτητας μιας ιστοσελίδας.
Μπορείς να εξελίξεις πολύ καλά το SEO σου. Διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από επιλογές, που σου επιτρέπει να μπορείς να επεξεργάζεσαι τις κατηγορίες και τα προϊόντα, να δημιουργείς φιλικές SEO διευθύνσεις, να βελτιώνεις τους τίτλους, τις περιγραφές και όλα αυτά τα καλούδια που κάνει το on-site SEO και δε χρειάζεται να τα ξαναλέμε.
Προσφέρει μια πληθώρα επεκτάσεων που σίγουρα θα βρεις αυτή που σου ταιριάζει. Διαθέτει περισσότερα από 25.000 plugins που μπορείς να εξατομικεύσεις και δίνει με αυτό τον τρόπο μια υψηλή λειτουργικότητα.
Αν είσαι από αυτούς που θέλουν η επιχείρηση τους να ανοίξει τα φτερά της στο εξωτερικό τότε το PrestaShop σου κλείνει το μάτι. Υποστηρίζει σχεδόν 45 γλώσσες με το πάτημα ενός κουμπιού και φυσικά σχεδόν όλων των ειδών νομίσματα. Είναι πολυγλωσσικό από τη μάνα του το άτιμο.
Ακόμα, σε ότι αφορά τις συναλλαγές διαθέτει την επιλογή του check out σε μία σελίδα. Αυτό κάνει ακόμα πιο εύκολη τη διαδικασία συναλλαγής. Έμπειροι οικονομικοί αναλυτές (όπως οι 29 κατασκευαστές πλυντηρίων) σημειώνουν σε κάθε ευκαιρία που τους παρουσιάζεται, ότι όσο πιο εύκολη είναι η διαδικασία συναλλαγής στο ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να αυξηθεί ο αριθμός τους.
Οι αυτοματισμοί που διαθέτει το PrestaShop βοηθούν πολύ στο marketing της επιχείρησης. Εκπτωτικά κουπόνια, προσφορές, αυτόματα email και πολλά ακόμα είναι λίγα από τα χαρακτηριστικά που θα ανακαλύψεις.
Ο πίνακας διαχείρισης του PrestaShop έχει διάφορα εργαλεία και στατιστικά με αναλύσεις, γραφήματα και κεντρική εστίαση για την κατάλληλη διαχείριση των προϊόντων στους καταλόγους. Η επισκεψιμότητα και τα ποσοστά μετατροπής βοηθούν στην αύξηση παραγγελιών και αποστολών, διαχειρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες.
Μειονεκτήματα
Ναι, το PrestaShop έχει και μειονεκτήματα. Όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν, οπότε ας δούμε και την άλλη πλευρά για να αποκτήσουμε μια συνολική εικόνα.
Η λήψη είναι εντελώς δωρεάν και μπορείς να ξεκινήσεις τις πωλήσεις έχοντας δαπανήσει λίγα χρήματα, οκ μ’ αυτό. Ωστόσο, όταν θα έρθει η στιγμή να επεκτείνεις την λειτουργικότητα του e-shop σου, τότε ίσως θα πρέπει να μπεις στην διαδικασία να αγοράσεις κάποια (ακριβά συνήθως) πρόσθετα. Φυσικά, υπάρχουν και τα δωρεάν (τσίπη) αλλά αυτό θα το κρίνεις εσύ ανάλογα με τις απαιτήσεις σου.
Το PrestaShop είναι ένα από τα καλύτερα carts που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στο διαδίκτυο. Όμως, επειδή είναι ένα καθαρό cart δεν έχει τις δυνατότητες εξατομίκευσης μιας απλής σελίδας όπως για παράδειγμα έχει το WordPress.
Ένα ακόμα μειονέκτημα αφορά την ομάδα υποστήριξης. Ο λόγος είναι πολύ απλά, ότι δεν υπάρχει κάποια επίσημη ομάδα υποστήριξης. Παρόλα αυτά υπάρχει μία ολόκληρη κοινότητα με περισσότερους από 750.000 ενεργούς χρήστες οι οποίοι βοηθούν ο ένας τον άλλον λύνοντας προβλήματα και μπερδέματα σε ότι αφορά την πλατφόρμα. Το θέμα είναι να μην είσαι άτυχος και πέσεις πάνω σε κάποιον που δε θέλει να βοηθήσει, ή που δεν ξέρει (αυτοί είναι και οι πιο επικίνδυνοι).
Μόνο ο αριθμός των 300.000 ηλεκτρονικών καταστημάτων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο cart τα λέει όλα. Σίγουρα έχει τα μειονεκτήματα του όπως όλες οι πλατφόρμες, αλλά δεν είναι σε τέτοιο βαθμό για να του γυρίσεις την πλάτη. Δωσ’ του μια ευκαιρία!