Πώς να καταχωρήσεις την επιχείρησή σου στην Google My business & Google Maps

Πες την αλήθεια, έχει τύχει και σε εσένα

 

Πόσες φορές σου έχει συμβεί να έχεις δει ένα τέλειο εστιατόριο στα social media και με χαρά το πληκτρολογείς στην Google, βλέπεις ότι είναι ανοιχτό, όμως την ώρα που φτάνεις με το αμάξι σου, τελικά ανακαλύπτεις ότι είναι κλειστό; Άπειρες φορές; Welcome to the club. Η πρώτη σκέψη που θα κάνεις είναι να ρίξεις όλο το φταίξιμο στην Google. Ωστόσο, είσαι τόσο σίγουρος ότι πραγματικά η Google ευθύνεται για αυτό; Ή απλά ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης είχε ξεχάσει να ρυθμίσει τις ώρες του εστιατορίου; Μάλλον το δεύτερο.

Όταν γίνεται αυτό, έχει ως συνέπεια να βλάψει κατά πολύ τη φήμη της επιχείρησης (και την πείνα σου). Σίγουρα αυτός ο πελάτης μπορεί να το πει και σε άλλους φίλους του, και οι άλλοι φίλοι του σε άλλους, και πάει λέγοντας. Δηλαδή έχουμε ένα word to mouth, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή η τακτική δεν έχει θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση, αλλά αρνητικά. Είμαστε σίγουροι ότι το θέλουμε αυτό για την επιχείρησή μας; Σίγουρα όχι.

Γι’ αυτό φτιάξαμε έναν μίνι οδηγό που θα σε βοηθήσει στην καταχώρηση της επιχείρησής σου στην Google σου χρησιμοποιώντας δυο δωρεάν εργαλεία: Το Google My Business και το Google Maps.

 

Τι είναι το Google My Business;

Το Google My Business είναι μια πλατφόρμα η οποία περιέχει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου. Οι πληροφορίες μπορεί να αφορούν ωράρια, τοποθεσία, ιστότοπο, τύπο επιχείρησης, φωτογραφίες ή κριτικές.

Εμφανίζεται όταν οι χρήστες αναζητούν στη μηχανή αναζήτηση της Google είτε την ίδια την επιχείρηση, είτε τις υπηρεσίες / προϊόντα που παρέχει. Σκέψου ότι το Google My Business είναι σαν μια online βιτρίνα της επιχείρησής σου και ο τρόπος που θα την παρουσιάσεις και που θα κάνεις την καταχώρηση στην Google θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα αλλά και την αξιοπιστία του brand σου.

Απλά αναλογίσου: Θα έμπαινες ποτέ σε ένα κατάστημα ρούχων που η βιτρίνα του θα ήταν γεμάτη με ξεθωριασμένα και σκονισμένα ρούχα; Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το Google My Business.

 

Τι είναι το Google Maps;

Το Google Maps είναι μία πλατφόρμα όπου κάποιος πραγματοποιεί μια αναζήτηση για να βρει μια επιχείρηση απευθείας στους χάρτες της Google. Όταν γίνει αυτό, θα του εμφανιστούν πληροφορίες όπως το ωράριο, φωτογραφίες και αξιολογήσεις από το Google My Business της συγκεκριμένης εταιρείας.

Γενικά το Google My Business και το Google Maps είναι αλληλένδετα εργαλεία. Αυτό γίνεται για να αποφευχθούν περιστατικά σύγχυσης ανάμεσα στους πελάτες και στο brand σου. Για παράδειγμα, μπορεί ένας ιδιοκτήτης να ξεχνούσε να ενημερώσει την αλλαγή τοποθεσίας στο νέο του κατάστημα στο Google Μaps και να ενημέρωνε μόνο το Google My Business. Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά, το Google Maps αντλεί πληροφορίες από το Google My Business.

 

Πώς να φτιάξεις σωστά τον λογαριασμό σου στο Google My Business

Το να φτιάξεις έναν λογαριασμό για την επιχείρησή σου στο Google My Business είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία και θα βοηθήσει τους πελάτες σου να σε βρίσκουν ευκολότερα. Το πρώτο βήμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να εγγραφείς και να επιβεβαιώσεις την καταχώρησή σου στην Google. Αφού κάνεις αυτό το βήμα, τότε ήρθε η ώρα να καταχωρήσεις όλες τις πολύτιμες πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρει κάποιος για την επιχείρησή σου. Οι πληροφορίες είναι σημαντικό να περιλαμβάνουν:

  • Ωράριο: Είναι πολύ σημαντικό να αναγράφεται το ωράριο και οι μέρες που είναι ανοιχτή ή κλειστή η επιχείρησή σου, ώστε να αποφευχθούν τυχόν αρνητικά περιστατικά όπως αναφέραμε στην εισαγωγή. Αναρωτιέσαι τι θα γίνει σε αυτή την περίπτωση; Απλά θα πάει σε κάποιον ανταγωνιστή και αυτό είναι κάτι που κανένας επιχειρηματίας δεν το θέλει.
  • Τηλέφωνο: Το να αναφέρεις το τηλέφωνο της επιχείρησής σου είναι καλό, αλλά ακόμη πιο καλό είναι να προσθέτεις το κινητό σου για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (αν φυσικά ταιριάζει στον τύπο της επιχείρησης). Έτσι χτίζεις μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πελάτες και στο brand σου και, όπως έχουμε πει πολλές φορές, αυτή είναι η ουσία στο Marketing.
  • Φωτογραφίες: Ανεβάζοντας φωτογραφίες από την επιχείρησή σου, οι πελάτες αρχικά θα ξέρουν ότι αυτή η επιχείρηση όντως υπάρχει, αλλά τους δίνει και μια επιπλέον πληροφορία για πως είναι η επιχείρησή σου εξωτερικά, αν δεν σε έχουν ξαναεπισκεφθεί. Επίσης καλό είναι να ανανεώνεις σχετικά συχνά τις φωτογραφίες για να δείχνεις την πιο πρόσφατη “εικόνα” της επιχείρησής σου.
  • Διεύθυνση: Όταν κάποιος κλικάρει στη διεύθυνσή σου στο Google My Business, αυτόματα θα του εμφανιστεί μια πινέζα στο Google Maps σχετικά με την τοποθεσία σου. Σε αυτό πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός ώστε η πινέζα να δείχνει ακριβώς τη διεύθυνση της επιχείρησής σου.
  • Ιστοσελίδα: Μια άλλη δυνατότητα που σου δίνει το Google My Business είναι να καταχωρήσεις τον ιστότοπο της επιχείρησής σου. Αυτό θα βοηθήσει τους χρήστες σου να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για την επιχείρησή σου.
  • Κατηγορίες: Για να σε βρίσκουν πιο εύκολα στις αναζητήσεις της Google, είναι σημαντικό να έχεις προσθέσει μια κατηγορία για την επιχείρησή σου, ώστε να εμφανίζεσαι στις αναζητήσεις των πελατών σου σχετικά με τις υπηρεσίες / προϊόντα σου.

 

Τα όχι και τόσο μυστικά του Google My Business

Ίσως το πιο σημαντικό για το Google My Business να είναι η διαχείριση των αξιολογήσεων. Είναι αυτές που είτε θα αναδείξουν την επιχείρησή σου είτε θα την καταστρέψουν. Γενικά, στα social media καθημερινά καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε το λεγόμενο crisis management, που είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο του Digital Marketing.

Τι εννοούμε με το το crisis management στην περίπτωση του Google My Business; Τον τρόπο που θα διαχειριστείς τα αρνητικά σχόλια, εφόσον σου συμβούν (μακριά από εμάς). Στην περίπτωση των αρνητικών σχολίων πάντα πρέπει να είσαι ευγενικός και ποτέ δεν πρέπει να προσβάλλεις τους χρήστες.

Αυτό θα δείξει στους πελάτες σου ότι είσαι επαγγελματίας, ακόμη και σε μια τέτοια περίπτωση. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά θέλεις από το Google My Business είναι να αποκτήσεις θετικές κριτικές, γιατί αυτό δείχνει ότι το brand σου είναι αξιόπιστο και εμπνέει εμπιστοσύνη.

Άλλωστε, όσο πιο πολλές και καλές κριτικές πάρεις τόσο η επιχείρησή σου θα ανεβαίνει στην αναζήτηση της Google, άρα και η πελάτες σου σίγουρα θα αυξηθούν.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ