Το Remarketing φέρνει την Επανάσταση
Το digital marketing στις μέρες μας έχει προχωρήσει πολύ. Ένα από τα παρακλάδια του είναι το remarketing και τους τελευταίους μήνες κάνει θραύση στο διαδίκτυο. Όλοι θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία. Κάποιες επιχειρήσεις την αξίζουν και το remarketing την δίνει απλόχερα.
Τι είναι και πως λειτουργεί
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Το remarketing θεωρείται διαφήμιση και ανήκει στις pay per click διαφημιστικές καμπάνιες. Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στο κοινό σας μέσα από άλλες ιστοσελίδες. Υπάρχουν δύο επιλογές πληρωμής. Ο πρώτη επιλογή είναι να χρεώνεσαι όταν κάνει κάποιος κλικ πάνω σε αυτές τις διαφημίσεις (cost per click) και η δεύτερη επιλογή είναι όταν συμπληρώσουν το όριο των χιλίων προβολών (cost per thousand impressions).
Η πρώτη επιλογή είναι αυτή που συνήθως θα επιλέξεις, διότι σου δίνει τη δυνατότητα της δωρεάν αναγνωρισιμότητας. Οι υποψήφιοι πελάτες σου μπορούν να βλέπουν μια διαφήμιση που θα τους θυμίζει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες και το brand, χωρίς να κάνουν κλικ πάνω και αυτό δε σου κοστίζει απολύτως τίποτα.
Το remarketing είναι η μέθοδος που προβάλουμε διαφημίσεις στον χρήστη για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που έχει επισκεφτεί στο παρελθόν. Αν ο επισκέπτης έβλεπε τηλεοράσεις στο eshop, τότε μπορείς να του εμφανίζεις συνέχεια διαφημίσεις με τηλεοράσεις για ένα χρονικό διάστημα που έχεις ορίσει εσύ ή μέχρι να κάνει την αγορά.
Η αποτελεσματικότητα του είναι που έχει φέρει την επανάσταση. Μια κανονική διαφήμιση της Google έχει μέση αναλογία κλικ 0,07%, ενώ οι διαφημίσεις remarketing δεκαπλασιάζουν τις πιθανότητες και φτάνουν τη μέση αναλογία κλικ στο 0,7%!
Αν συνυπολογίσουμε ότι ο χρήστης που έχει κάνει το κλικ, έχει επισκεφτεί ξανά την ιστοσελίδα σου και έχει ξαναδεί το προϊόν ή την υπηρεσία, τότε μπορείς να καταλάβεις πως αυξάνονται οι πιθανότητες να μετατραπεί σε πελάτης και να κάνει την αγορά.
Πριν πούμε τους τύπους remarketing, να αναφέρουμε το ένα και μοναδικό του μειονέκτημα. Επειδή όλα φαίνονται τέλεια, χωρίς να καταστρωθεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο δεν πας πουθενά. Για παράδειγμα, στόχευσε τα προϊόντα που είναι ακριβά ή θέλουν μια στοιχειώδη έρευνα από το καταναλωτικό κοινό. Μελέτησε καλά την αγορά πριν ξεκινήσεις τη διαφημιστική σου καμπάνια.
Κατηγορίες Remarketing
Όχι που θα ήταν απλά τα πράγματα. Υπάρχουν 6 τύποι remarketing για να επιλέξεις ποιο σου ταιριάζει καλύτερα:
Standard
Οι κλασικές διαφημίσεις remarketing που εμφανίζονται σε εφαρμογές και ιστοσελίδες, ξεπερνώντας τα 2 εκατομμύρια σε αριθμό. Δεν τις λες και λίγες!
Dynamic
Εδώ οι διαφημίσεις εξατομικεύονται ανάλογα με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που έψαχνε ή έβλεπε ο χρήστης στο eshop σου.
Search Engine Ads
Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στους χρήστες που κάνουν αναζήτηση στην Google. Δεν αφορά μόνο τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου, αλλά και εκείνους που αναζητούν παρόμοια προϊόντα με αυτά που διαθέτεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Top επίπεδο στόχευσης κοινού.
Mobile Apps
Διαφημίσεις remarketing σε mobile friendly ιστοσελίδες και σε εφαρμογές (παιχνίδια κλπ).
Video
Αφορά κυρίως προβολές διαφημίσεων στο Youtube. Δηλαδή, σε χρήστες που έχουν δει ένα δικό σου βίντεο, προβάλλονται διαφημίσεις στο ίδιο το Youtube ή σε ιστοσελίδες και εφαρμογές.
Email remarketing
Διαφημίσεις remarketing σε μια συγκεκριμένη λίστα email. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι χρήστες που έχουν εγγραφεί στο newsletter.
Όπως κατάλαβες, το Dynamic και Search Engine Ads είναι τα πιο δημοφιλή.
Google Remarketing vs Facebook Retargeting Pixel
Εκεί που ήμασταν άνετοι στο γραφείο και πίναμε το freddo μας, έμαθε και το Facebook το remarketing. Άντε να βρεις τις διαφορές, να τα συγκρίνεις και το κυριότερο να κάνεις την επιλογή.
Για μια καμπάνια Google Remarketing πρέπει να έχεις λογαριασμό στα Google Ads, ενώ για το Facebook Retargeting Pixel πρέπει η επιχείρηση σου να έχει λογαριασμό στο Facebook. Το δεύτερο είναι και το αυτονόητο, αλλά παρατηρείται ακόμα και σήμερα, επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο να μη βλέπουν σοβαρά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Google Remarketing
Η Google σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις μια “ετικέτα” την οποία τοποθετείς σε όλες τις σελίδες του eshop σου. Από εκεί συλλέγεις δεδομένα για τους επισκέπτες σου και μπορείς να την προσαρμόσεις ανάλογα με τις ενέργειες που κάνουν. Στη συνέχεια μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες για συγκεκριμένο κοινό, δημιουργώντας συγκεκριμένες διαφημιστικές καμπάνιες για αυτούς.
Τι είπαμε λίγο πριν; Χωρίς ολοκληρωμένο πλάνο δεν πας πουθενά. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει οι καμπάνιες remarketing να ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική digital marketing.
Τα πλεονεκτήματα μέσω του Google Remarketing είναι πολλά. Κάποια από αυτά είναι:
- Έλεγχος αποδοτικότητας των διαφημίσεων με το Google Analytics
- Μεγαλύτερη εμβέλεια με παραπάνω από δύο εκατομμύρια ιστοσελίδες να περιμένουν τη διαφήμιση σου
- Δωρεάν αναγνωρισιμότητα
- Προσαρμογή σχεδιασμού στις διαφημίσεις, επιλέγοντας τα γραφικά και το περιεχόμενο
- Μπορείς να προσαρμόζεις τις διαφημίσεις σου σε εφαρμογές για smartphones, γεωγραφικές περιοχές, γλώσσες, ονόματα τοποθεσιών και διαφορετικές συσκευές
Facebook Retargeting Pixel
Social Media χωρίς Facebook δεν υπάρχει. Δεν είναι τυχαίο, ότι είναι ο “παράδεισος” του digital marketing. To Facebook έμαθε για την Google και πήγε το συγκεκριμένο τύπο διαφήμισης ένα βήμα παραπέρα.
Μέσω του Facebook Retargeting Pixel δεν εμφανίζει μόνο διαφημίσεις στους χρήστες που σε έχουν επισκεφτεί, αλλά και στους χρήστες που έχουν παρόμοια δραστηριότητα. Με λίγα λόγια, στοχεύει ακριβώς στο κοινό που ψάχνεις, αυξάνοντας το πελατολόγιο και τις πωλήσεις.
Κάποια από τα πλεονεκτήματα του είναι:
- Περισσότερες μετατροπές και από νέους πελάτες
- Συγκέντρωση σημαντικών πληροφοριών για καλύτερη αξιολόγηση των διαφημιστικών καμπανιών
- Έντονη εξατομίκευση
- Καλύτερες διαφημίσεις σε στοχευμένο κοινό
Φτάσαμε λοιπόν στην κρίσιμη ερώτηση. Ποιο να επιλέξω; Εδώ η απάντηση ίσως να είναι η προφανής (Google Remarketing), αλλά κυρίως εξαρτάται από εσένα.
Η Google έχει μεγάλη δυναμική και πάντα τον πρώτο λόγο. Το δίκτυο της συγκεντρώνει το 90% των χρηστών του διαδικτύου, σε σύγκριση με τους χρήστες του Facebook που είναι λιγότεροι.
Όμως, αν η επιχείρηση σου δραστηριοποιείται έντονα στα Social Media και το κοινό σου βρίσκεται εκεί, τότε το Facebook Retargeting Pixel είναι πολύ καλύτερο στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Συνοψίζοντας
Όποια επιλογή και να κάνεις η υπενθυμιστική διαφήμιση έχει πολλά πλεονεκτήματα και πάντα αποφέρει καλά αποτελέσματα. Είναι η δεύτερη ευκαιρία που ψάχνεις και πρέπει να την αρπάξεις από τα μαλλιά.
Όμως, μην ξεχνάς ότι το remarketing βασίζεται σε ένα στρατηγικό μοντέλο που έχεις θέσεις από την αρχή. Αξιοποίησε το αποτελεσματικά και δες τις πωλήσεις σου να εκτοξεύονται.