Μπαίνοντας στην εποχή του AMP
Google vs Facebook
Για να καταλάβουμε τι είναι το AMP, πρέπει να μάθουμε λίγο το παρασκήνιο… Τον Μάιο του 2015 το Facebook κυκλοφόρησε τα Instant Articles. Με αυτά οι χρήστες δεν χρειάζεται να μεταφερθούν από την πλατφόρμα σε κάποια ιστοσελίδα για να διαβάσουν μία είδηση. Μπορούν να το κάνουν παραμένοντας στο facebook.
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, η ταχύτητα μπορεί να γίνει 10 φορές πιο γρήγορη από κάποια συμβατικά άρθρα. Συν το μπόνους να παραμείνει ο επισκέπτης να τα διαβάσει. Το Facebook δίνει 70% παραπάνω πιθανότητες να διαβαστεί ένα άρθρο με Instant Article, από κάποιο άλλο.
Αυτό ήταν μέγιστη προσβολή (ωω, τι σου είπε…;) για την Google. Άμεσα, συνεργάστηκε με το Twitter, το WordPress και κάποιους ακόμα φίλους της στην DNI (Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Νέα Πρωτοβουλία), βλέποντας την νέα απειλή. Εκτός από το Facebook, ήθελε να βελτιώσει την πλοήγηση στο διαδίκτυο από χρήστες mobile συσκευών. Και το πέτυχε. Κακά τα ψέματα, η Google κάνει αυτή την στιγμή κουμάντο στο ίντερνετ.
Έτσι, το Οκτώβριο του 2015 ανακοίνωσε το AMP (Accelerated Mobile Pages). Στα ελληνικά, Προφορτωμένες Σελίδες για Κινητά. Μάλιστα, οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν AMP παίρνουν δίπλα στο url τους το σήμα του κεραυνού ή της αστραπής. Ο λόγος, προφανής. Ανοίγουν αστραπιαία.
Έννοια και σημασία του AMP
Σε προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε τους λόγους που πρέπει να είναι γρήγορη μία ιστοσελίδα. Όμως όταν μιλάμε για χρήση του διαδικτύου μέσω συσκευών τότε το άνοιγμα ενός site πρέπει να είναι άμεσο.
Το AMP είναι μία μέθοδος παραμετροποίησης του κώδικα HTML και ονομάζεται AMP HTML. Με τον τρόπο αυτό, μπλοκάρει τους κώδικες που κάνουν πιο αργή την ιστοσελίδα. Για παράδειγμα τα HTML cookies, AD Networks και Third Party JavaScript.
Για να αντιληφθούμε την διαφορά μίας AMP ιστοσελίδας με μία απλή, η πρώτη θα κάνει λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο να ανοίξει, ενώ η άλλη θέλει περίπου από 7 έως 12 δευτερόλεπτα. Από μόνο του αυτό εμάς στην D3 Solutions, μας έπεισε να ασχοληθούμε με την AMP μέθοδο και να βοηθάμε στην αύξηση ταχύτητας ιστοσελίδων των πελατών μας.
Σε πρόσφατες έρευνες των κατόχων ενός κινητού, πάνω από το 50% δηλώνει ότι αυτό που τους ενοχλεί περισσότερο στο smartphones τους, είναι όταν αργεί να ανοίξει ένα site. Η Google με την σειρά της επισημαίνει πως αν η ιστοσελίδα αργεί να φορτώσει πάνω από 5-6 δευτερόλεπτα, τότε ο επισκέπτης χαιρετάει με συνοπτικές διαδικασίες.
Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα
Από τη στιγμή που το AMP είναι δημιουργία της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, τότε τα πλεονεκτήματα είναι πολλά. Θα αναφέρουμε τα πιο σημαντικά και αυτά που κάνουν την διαφορά.
Εκτός από την αστραπή η Google επιβραβεύει και με άλλον τρόπο τις AMP ιστοσελίδες. Τις κατατάσσει σε υψηλότερες θέσεις. Με αυτό τον τρόπο αυξάνονται οι πιθανότητες για επισκέπτες στο site. Επίσης, με το κατάλληλο περιεχόμενο ο επισκέπτης δυσκολεύεται να αποχωρήσει. Ειδικά, αν η προηγούμενη του επίσκεψη ήταν μία ιστοσελίδα που δεν χρησιμοποιούσε την μέθοδο AMP.
Όταν όλα γίνονται γρήγορα το SEO γίνεται ευκολότερο και απλούστερο. Μειώνεται το κόστος και αυξάνονται οι πιθανότητες για αλληλεπιδράσεις στην ιστοσελίδα. Οι καταναλωτές έχουν έναν λόγο παραπάνω να κάνουν μία αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.
Τα άρθρα στα blogs είναι και αυτά κερδισμένα. Ή καλύτερα, για να ακριβολογούμε, το AMP δημιουργήθηκε για άρθρα έτσι ώστε να ανταγωνιστεί τα Instant Articles. Δεν νοείται να είσαι blogger την σήμερον ημέρα και το site να μην είναι AMP. Η ευχρηστία και η ταχύτητα είναι σίγουρο ότι θα κρατήσει τον αναγνώστη online.
Οι περιορισμοί που έχει το AMP κυμαίνονται γύρω από τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας μίας ιστοσελίδας. Οι εικόνες θα ανοίγουν μόνο όταν ο χρήστης σκρολάρει πάνω τους. Το JavaScript είναι αρκετά περιορισμένο. Όπως και το CSS είναι πιο απλοποιημένο. Φυσικά, αυτά τα μειονεκτήματα πρέπει να υπάρχουν για να μην βαραίνουν το site. Κοινώς, κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις.
Στο άμεσο μέλλον δεν υπάρχει κάτι να σταματήσει την κυριαρχία της Google στις μηχανές αναζήτησης. Μάλιστα, σε συνεργασία με το WordPress προβλέπεται η αξιοποίηση της AMP μεθόδου για την τελειοποίησή της.
Αν ενδιαφέρεσαι να κάνεις το site σου να πηγαίνει σφαίρα και σε mobile ή θέλεις περισσότερες πληροφορίες μπορείς να επικοινωνήσεις με την D3 Solutions!