Η εικόνα της επιχείρησής σου στο Facebook
Όπως και να το κάνουμε το Facebook είναι ο Βασιλιάς των social media. Συχνά – πυκνά εμφανίζονται καινούρια μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά κανένα ποτέ δεν κατάφερε να το εκθρονίσει από την πρώτη θέση. Αν θέλεις η επιχείρησή σου να δραστηριοποιηθεί στα social media, τότε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook (γνωστή και ως Facebook Business Page) είναι μονόδρομος.
Υπάρχουν πολλές εταιρείες που λειτουργούν διαδικτυακά μόνο μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Για εμάς είναι μέγα λάθος, αλλά υπάρχει εξήγηση πίσω από αυτό. Το Facebook δεν είναι μόνο για να βρεις φίλους από την παιδική σου ηλικία. Πλέον προσφέρει υπηρεσίες όπως το να ενημερωθείς με τα τελευταία νέα που σε ενδιαφέρουν, να αγοράσεις προϊόντα, να διασκεδάσεις παίζοντας παιχνίδια, να συνομιλήσεις με κάθε πιθανό τρόπο και πολλές ακόμα.
Σήμερα πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο αποκλειστικά για να μπουν στο Facebook. Δεν τους λες και λίγους. Από τα τρία δισεκατομμύρια λογαριασμούς που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο (5 εκατομμύρια ανήκουν σε Έλληνες) τα δύο δις είναι καθημερινοί χρήστες. Οπότε, η ερώτηση αν πρέπει να έχεις μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, είναι ίσως λίγο φιλοσοφική.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμάσαι πάντα: Μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει μια εταιρική ιστοσελίδα που έχεις κατασκευάσει με κόπο και μεράκι (όπως αυτές). Όμως, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, θα σου δώσει το έξτρα boost που χρειάζεσαι για να κάνεις το επόμενο βήμα στον ανταγωνισμό και να αλλάξει level η εταιρεία.
Τα πλεονεκτήματα που έχει μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook
Η πιο σημαντική διαφορά ενός προσωπικού προφίλ με μια σελίδα είναι πως το προφίλ έχει φίλους, ενώ η σελίδα έχει followers. Πάμε να δούμε τώρα και τα πλεονεκτήματά της.
Χαμηλό κόστος διαφήμισης
Το να δημιουργήσεις μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία και ο καθένας μπορεί να την κάνει εντελώς δωρεάν. Στη συνέχεια μερικά έξυπνα posts και κάποιες καλές φωτογραφίες, είναι ότι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις το επαγγελματικό σου ταξίδι και στο Facebook.
Όμως, η αλήθεια είναι ότι τις δημοσιεύσεις σου θα τις δει το 16% περίπου, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις μπορείς φτάσει μέχρι το 5%. Ο κύριος λόγος είναι το μοντέλο λειτουργίας του Facebook και η πολιτική που έχει ακολουθήσει.
Για να πετύχεις πρέπει να πληρώσεις; Σε καμία περίπτωση! Μπορεί το Facebook να θέλει να βγάλει κάποια χρήματα, αλλά θέλει να κρατάει τους χρήστες του ευχαριστημένους. Αν το post ή η φωτογραφία μαζεύει likes, σχόλια και shares τότε το 16% θα ξεπεραστεί και υπάρχει μεγάλη περίπτωση να το δουν ακόμα και άνθρωποι που δεν είναι φίλοι της σελίδας.
Τα γνωστά σε όλους μας Facebook Ads (διαφημίσεις επί πληρωμή) δεν είναι μόνο τους Ωνάσηδες. Το πολλαπλάσιο χαμηλότερο κόστος που έχουν σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης (τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνο κ.λ.π) μπορούν να αυξήσουν τη δημοτικότητα της σελίδας σου σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Επίσης, μην ξεχνάς ότι το budget μιας διαφημιστικής καμπάνιας το ορίζεις πάντα εσύ!
Αύξηση επισκεψιμότητας στην Ιστοσελίδα – Καλύτερο SEO
Μέσα από τα posts που δημοσιεύεις στην επαγγελματική σελίδα στο Facebook μπορείς πολύ εύκολα να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην εταιρική σου ιστοσελίδα. Τα Google Analytics θα σε βοηθήσουν να διαπιστώσεις πόσους επισκέπτες έχεις σε καθημερινή, εβδομαδιαία και μηνιαία βάση.
Αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στο site, αυξάνονται παράλληλα οι πιθανότητες πώλησης ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Αλλά, δεν είναι το μοναδικό θετικό. Οι μηχανές αναζήτησης (άρα η Google), παρακολουθούν αυτή τη ραγδαία αύξηση και σε ανεβάζουν θέσεις στα αποτελέσματα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το SEO.
Brand Loyalty
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις δεν βασίζονται στα likes. Αν αύριο κλείσει το Facebook τι κάνουμε; Το να συλλέξεις τα emails των υποψήφιων πελατών σου και να εντοπίσεις τα κριτήρια που δίνουν τις περισσότερες πιθανότητες για μία αγορά, μόνο θετικά αποτελέσματα θα έχει στο μέλλον.
Χτίζοντας ένα δυνατό brand loyalty, αυξάνεις θεαματικά τις ευκαιρίες πώλησης, κερδίζοντας την αφοσίωση των πελατών σου για μια μελλοντική αγορά.
Στόχευση κοινού
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των Facebook Ads είναι η στόχευση κοινού που γίνεται με χειρουργική ακρίβεια. Μέσα από τις καμπάνιες ο διαφημιζόμενος δεν ορίζει μόνο το κόστος. Μπορεί να επιλέξει βάσει τα ενδιαφέροντα, τον τόπο διαμονής, το φύλο, την ηλικία και πολλά ακόμα κριτήρια.
Facebook Insights
Το Facebook Insights είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία στατιστικής ανάλυσης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Είναι δωρεάν και αν δεν το βλέπεις, τότε δεν έχεις επαγγελματική σελίδα στο Facebook, διότι η υπηρεσία δεν παρέχεται στα προφίλ των χρηστών.
Κάνοντας login στην επαγγελματική σελίδα, θα δεις την επιλογή “Insights” (στατιστικά στοιχεία). Κάνοντας κλικ στην επιλογή θα εμφανιστεί μια μπάρα στην αριστερή πλευρά της οθόνης με διάφορες κατηγορίες. Μαζί θα δούμε τις 4 βασικές (ή παραδοσιακές) κατηγορίες που περιέχουν τις σημαντικότερες πληροφορίες.
- Overview (Επισκόπηση): Το Overview λειτουργεί σαν εισαγωγή και έχει τα σημαντικότερα στοιχεία της σελίδας. Μπορείς να δεις τα likes της τρέχουσας εβδομάδας, την πορεία των τελευταίων 5 posts, τα comments, τα shares και άλλα.
- Likes (σε πόσους αρέσεις!): Τα likes είναι μια κατηγορία μόνα τους. Εδώ μπορείς να δεις και τα unlikes από τους χρήστες που επέλεξαν να αφήσουν τη σελίδα. Επίσης, υπάρχει πίνακας με στοιχεία από που ήρθαν τα likes.
- Reach (Απήχηση): Στην καρτέλα Reach μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για το πως αντιδρούν οι χρήστες στα posts σου. Υπάρχουν οι θετικές αντιδράσεις όπως like & share (τα comments δεν είναι πάντα θετικά) και οι αρνητικές όπως unlike, αναφορά ως σπαμ και απόκρυψη δημοσίευσης. Όλα καταγράφονται και είναι προς γνώση και συμμόρφωση.
- Posts (Δημοσιεύσεις): Σε αυτή την κατηγορία θα δεις τα πάντα που αφορούν τα posts που έχεις κάνει. Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα. Μπορείς να μάθεις ποιες ώρες είναι συνδεδεμένοι οι περισσότεροι fans σου για να δημοσιεύεις την κατάλληλη στιγμή.
Το Facebook Insights έχει και άλλες κατηγορίες. Θα το αγαπήσεις από την πρώτη στιγμή γιατί εκτός από την πληθώρα πληροφοριών που σου παρέχει, είναι κατανοητό ακόμα και για αρχάριους.
Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις
Μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook δεν έχει μειονεκτήματα. Όμως, το λάθος μπορεί να γίνει εύκολα και μετά τρέχουμε όλοι μαζί να το διορθώσουμε. Πάμε να δούμε τα πιο συχνά λάθη που παρατηρούνται κατά καιρούς από πολλές επιχειρήσεις:
Προσωπικό προφίλ vs Επαγγελματική σελίδα
Εδώ εμφανίζεται το απόλυτο μπέρδεμα. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να φτιάξεις προσωπικό προφίλ για την εταιρεία σου και όχι επαγγελματική σελίδα στο Facebook. Ο κανόνας που πρέπει να θυμάσαι πάντα είναι ότι τα προσωπικά προφίλ είναι για τους χρήστες και οι σελίδες για τις επιχειρήσεις.
Όταν απαντάς σε ένα σχόλιο ή ανεβάζεις ένα post σιγουρέψου ότι το κάνεις μέσω του εταιρικού σου λογαριασμού και όχι από το προσωπικό σου προφίλ. Μπορεί από ταχύτητα να είσαι σίγουρος, αλλά ρίξε μια δεύτερη ματιά. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσοι την έχουν πατήσει έτσι!
Μηνύματα & Σχόλια
Μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook δεν είναι απλώς μια βιτρίνα. Πρέπει να γίνεις social. Συζήτησε με τους χρήστες που αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο σου και δώσε τους την καλύτερη εξυπηρέτηση. Θα κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους και θα αποκτήσεις μια σχέση που θα αυξήσει τις πιθανότητες για νέους πελάτες.
Όμως, υπάρχουν αρκετοί χρήστες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μόνο για αρνητικά σχόλια. Αν αυτά είναι σε κόσμιο τρόπο, απάντησέ τους και προσπάθησε να τους αλλάξεις γνώμη, δείχνοντας παράλληλα ενδιαφέρον για τις απόψεις τους.
Εικόνες ή Βίντεο;
Ας ξεκινήσουμε με τις εικόνες. Δώσε προσοχή στις διαστάσεις και να μην είναι θολές. Κάνε κλικ εδώ για να μάθεις τις προτεινόμενες διαστάσεις του Facebook.
Πρόσφατα η στρατηγική των περισσότερων social media έχει αλλάξει προς το βίντεο. Αν ανεβάζεις συνέχεια εικόνες, το πιθανότερο είναι οι αναρτήσεις να μην εμφανίζονται σε πολλούς χρήστες. Δοκίμασε να δημιουργήσεις μερικά βίντεο και να τα ποστάρεις. Σίγουρα θα βρεις μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό σου.
Δημοσιεύεις μόνο τις ώρες εργασίας
Τα posts όταν ανεβαίνουν σε ώρες εργασίας (08:00 έως 17:00) συγκεντρώνουν 14% λιγότερα interactions σε σύγκριση με τις πιο απογευματινές ή βραδινές ώρες (17:00 έως 01:00). Αυτό ισχύει για τις καθημερινές.
Τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Τα posts που ανεβαίνουν τις Κυριακές έχουν 25% περισσότερα σχόλια, likes και shares σε σύγκριση με μια καθημερινή ημέρα.
Posts, Posts, Posts!
Στα posts παρατηρούνται τα περισσότερα λάθη. Πάμε να δούμε μερικά που πρέπει να αποφύγουμε.
Όταν βάζεις ένα link σε κάποιο από τα post που έχεις ανεβάσει, γράψε μια μικρή περιγραφή. Θα τα κάνει πιο ελκυστικά και σίγουρα θα σε ανεβάσει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Φυσικά, μην ξεχάσεις να βάλεις και μερικά keywords.
Στην επαγγελματική σελίδα στο Facebook οι αναρτήσεις σου δεν πρέπει να είναι μακροσκελείς. Λίγοι θα κάτσουν να τις διαβάσουν. Σε πρόσφατη έρευνα που έγινε τα post που έχουν από 80 χαρακτήρες και κάτω, είχαν 66% μεγαλύτερο engagement σε σύγκριση με αυτές που είχαν περισσότερους.
Τέλος, πρόσεξε τη συχνότητα με την οποία ανεβάζεις τα posts στη σελίδα. Το Facebook μετράει την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Δεν λέμε να υπάρχουν μεγάλα κενά διαστήματα μεταξύ τους, αλλά δεν είναι καλό να βομβαρδίζεις το κοινό σου διαρκώς με νέο περιεχόμενο.
Συμπέρασμα
Το να δημιουργήσεις μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, είναι κάτι που επιβάλλεται στις μέρες μας και πρέπει να έχει κάθε σύγχρονη επιχείρηση. Τα εργαλεία στατιστικής ανάλυσης σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος των Facebook Ads, προσεγγίζουν στοχευμένο κοινό, διευρύνοντας το πελατολόγιο με εξαιρετικές ευκαιρίες πώλησης.