Εξοικειωθείτε με τα Google Ads | D3 Solutions - Digital Agency

Τι είναι τελικά αυτά τα περιβόητα Google Ads;

 

Τον Οκτώβριο του 2000 η Google δημιούργησε τα Google Ads (πρώην Google AdWords). Ένα εργαλείο που αφορά κάθε ιστοσελίδα ή e-shop ώστε να διαφημιστεί στη μηχανή αναζήτησης της Google, είτε στις υπόλοιπες υπηρεσίες της.

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν αρκεί για να την κάνει ξεχωριστή και επιτυχημένη. Μια online διαφήμιση στην Google, που εξυπηρετεί το 92% των χρηστών του διαδικτύου παγκοσμίως, είναι η ιδανική αρχή για να γνωριστείς με το κοινό σου και να προσελκύσεις νέους πελάτες.

Σήμερα, τα Google Ads έχουν αλλάξει τον κόσμο του marketing. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν ακόμα και αν το αντικείμενό τους δεν σχετίζεται με το διαδίκτυο. Πλέον, έχουμε αντιληφθεί ότι η διαφήμιση δεν είναι όπως παλιά, δηλαδή μόνο για τους κολοσσούς και τις μεγάλες εταιρείες. Με μια σωστή καμπάνια και με τα κατάλληλα keywords, κάθε ιστοσελίδα μπορεί να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.

Όμως, τι προσφέρουν τα Google Ads; Ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματα και ποιο είναι το όφελος που θα έχει μια ιστοσελίδα;

 

Πλεονεκτήματα των Google Ads

Η αλήθεια είναι ότι μπορούμε να σκεφτούμε πολλά. Μια σωστή διαφημιστική καμπάνια μόνο κέρδος μπορεί να φέρει για την επιχείρησή σου. Πάμε να δούμε κάποια από τα κύρια πλεονεκτήματα των Google Ads.

Απήχηση & Brand Awareness

Είναι τέτοια η δυναμική της Google στο διαδίκτυο, που την κάνει ιδανικό σημείο για να στοχεύσεις σε νέο κοινό. Μπορεί η διαφήμισή σου να φανεί σαν σταγόνα στον ωκεανό, μπροστά στον όγκο αναζητήσεων και δεδομένων, αλλά με το σωστό localization και βελτιστοποιημένο SEO θα αναρριχηθείς στην κορυφή των αποτελεσμάτων στην περιοχή σου.

Ακόμα και αν ο χρήστης δεν κάνει το πολυπόθητο click σίγουρα θα δει τη διαφήμισή σου. Αυτό κάνει την ιστοσελίδα αναγνωρίσιμη και μια οργανική επίσκεψη στο μέλλον έχει αυξημένες πιθανότητες.

Στόχευση κοινού

Τα Google Ads εξελίχθηκαν στον χρόνο και μαζί ακολούθησαν τα keywords. Με τις σωστές λέξεις κλειδιά μπορείς να στοχεύσεις ακριβώς στο κοινό που θέλεις. Ανάλογα με το πόσο δημοφιλή είναι τα keywords, θα έχουν το ανάλογο κόστος.

Αν για παράδειγμα, έχεις ένα e-shop πώλησης ενδυμάτων στο Άργος και χρησιμοποιήσεις για keyword “γυναικεία φορέματα”, τότε η διαφήμισή σου θα είναι πιο ακριβή και με μεγάλο ανταγωνισμό, καθώς στοχεύεις σε χρήστες από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο.

Όμως, αν χρησιμοποιήσεις για keyword “γυναικεία φορέματα Άργος”, τότε η στόχευση κοινού είναι πιο σωστή και η διαφήμιση πολύ φθηνότερη. Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

Μέτρηση αποτελεσμάτων

Τα Google Ads είναι ένα εργαλείο που σου παρέχει τον απόλυτο έλεγχο στις διαφημιστικές σου καμπάνιες και μπορείς να γνωρίζεις ανά πάσα ώρα και στιγμή την εξέλιξή τους. Για κάθε μία από τις διαφημίσεις σου έχεις τη δυνατότητα να μετρήσεις το ποσοστό των clicks, το μέσο κόστος ανά click, τα impressions και πολλά ακόμα άλλα.

Αυτό σε βοηθάει ακόμα και αν το πράγμα στραβώσει και η διαφήμιση δεν έχει τα αποτελέσματα που θα ήθελες. Με το να γνωρίζεις την εξέλιξή της, μπορείς να τη διακόψεις όποτε θέλεις.

Φτάνεις γρήγορα στην επιτυχία

Υπάρχουν δύο τρόποι για να φτάσεις στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Google. Ο ένας τρόπος είναι τα οργανικά αποτελέσματα (SEO) και ο άλλος είναι τα πληρωμένα (Google Ads).

Έχουμε τονίσει σε προηγούμενα άρθρα μας τη σημασία του SEO σε μια ιστοσελίδα, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα η ταχύτητα των Google Ads με την οποία θα εμφανιστείς στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα.

Σε αυτό το σημείο θα σταθούμε λίγο, γιατί πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπερδεύονται και δεν ξέρουν αν πρέπει να επιλέξουν βελτιστοποίηση με SEO ή online διαφημίσεις μέσω των Google Ads.

Η απάντηση είναι και τα δύο, διότι το ένα συμπληρώνει το άλλο. Μπορεί τα Google Ads να βοηθήσουν την επιχείρησή σου να φτάσει πολύ πιο γρήγορα στους στόχους της, αλλά τα μακροχρόνια κέρδη μέσω του SEO είναι αδιαμφισβήτητα. Εξάλλου, οι 7 στους 10 χρήστες χρησιμοποιούν τα οργανικά αποτελέσματα για να βρουν αυτό που ψάχνουν.

Επίσης, για να πετύχει η διαφήμιση χρειάζεται τη βελτιστοποίησή της. Από μόνη της δε θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τέλος, μην ξεχνάς ότι το SEO είναι οικονομικότερο. Με τη σωστή αξιοποίησή τους, τα Google Ads και το SEO, μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι σύμμαχοι για την απογείωση της επιχείρησής σου.

Το χρήμα φέρνει την ευτυχία;

Σε κάποιες περιπτώσεις ναι, όχι όμως στα Google Ads. Οι διαδικτυακές διαφημίσεις δεν έχουν καμία σχέση με εκείνες ενός περιοδικού ή μιας εφημερίδας, όπου πληρώνεις ανάλογα με το μέγεθός της.

Η Google βασίζεται σε ένα σύστημα δημοπρασιών με λέξεις ή φράσεις κλειδιά. Η δημοπρασία ξεκινάει όταν ο χρήστης πληκτρολογεί τη λέξη ή φράση στη μηχανή αναζήτησης και οι διαφημιζόμενοι σφάζονται μεταξύ τους (τρόπος του λέγειν) ανάλογα με το ποσό που προσφέρουν για το συγκεκριμένο keyword.

Για να γίνει πιο κατανοητή η λειτουργία του συστήματος δημοπρασιών των Google Ads, θα φέρουμε ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα online φαρμακείο και η φράση κλειδί που θέλεις να διαφημίσεις είναι: “μάσκες μιας χρήσης”. Αν εσύ πληρώσεις δύο ευρώ για τη συγκεκριμένη φράση κλειδί και ο ανταγωνιστής σου ένα, τότε θα είσαι ψηλότερα στα αποτελέσματα. Επίσης, μπορείς να ρίξεις την τιμή στο 1,01€, καθώς πάλι στην ίδια θέση θα βρίσκεσαι.

Όμως, αν εμφανιστεί ένας τρίτος διαφημιζόμενος που διαθέτει e-shop με αθλητικά είδη χρησιμοποιώντας την ίδια φράση κλειδί και ανεβάσει την τιμή στα 1,10€, τότε δεν είναι σίγουρο ότι θα εμφανιστεί υψηλότερα από εσένα στα αποτελέσματα. Η Google κοιτάει πολλούς παράγοντες και θα θεωρήσει πιο σχετικό ένα online φαρμακείο για μάσκες μιας χρήσης, παρά οποιοδήποτε άλλο e-shop.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας διαφήμισης και κάποιοι από αυτούς είναι οι εξής:

  • Με βάση τον κλάδο της επιχείρησής σου
  • Ανάλογα με τον ανταγωνισμό που υπάρχει
  • Με την ποιότητα της ιστοσελίδας σου
  • Με το πλήθος αναζήτησης που κάνουν οι χρήστες σε μηνιαία βάση
  • Με βάση τη γεωγραφική περιοχή που έχεις στοχεύσει
  • Ανάλογα με την ποιότητα της διαφήμισης
  • Με βάση τον τύπο διαφήμισης που έχεις επιλέξει

Τέλος, υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι για να χρεωθείς από μια διαφήμισή σου στα Google Ads. Αυτοί είναι:

  • Cost Per Click: Χρεώνεσαι όταν κάνει κάποιος click πάνω στη διαφήμισή σου.
  • Cost Per Impression: Ανάλογα με τον αριθμό εμφανίσεων στα αποτελέσματα της Google.
  • Cost Per Action: Πληρώνεις μόνο όταν ο χρήστης κάνει μια ενέργεια στην ιστοσελίδα σου. Για παράδειγμα, μια εγγραφή στα newsletter ή αγορά ενός προϊόντος. Για πολλούς αυτός ο τρόπος χρέωσης είναι ιδανικός για e-shop.

 

Τύποι διαφημίσεων

Όπως καταλαβαίνεις, εδώ τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Οι τρόποι για να διαφημιστείς στην Google είναι πάρα πολλοί και συνέχεια εμφανίζονται νέοι. Όπως είπαμε και πριν ο κόσμος του μάρκετινγκ άλλαξε και ο κύριος υπεύθυνος είναι τα Google Ads.

Υπάρχουν τρεις βασικοί τύποι διαφημίσεων, όπου κάθε ένας από αυτούς διαθέτει τις υποκατηγορίες του.

Search Ads

Ο παραδοσιακός τύπος διαφήμισης στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google. Οι λέξεις κλειδιά έχουν την τιμητική τους και οι δημοπρασίες πάνε και έρχονται. Στο πάνω μέρος των αποτελεσμάτων εμφανίζονται πρώτα τα πληρωμένα αποτελέσματα και στη συνέχεια ακολουθούν τα οργανικά.

Τα Search Ads είναι μέχρι και σήμερα ο δημοφιλέστερος τρόπος προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης.

Display Ads

Το δίκτυο της Google είναι πραγματικά τεράστιο, με εκατομμύρια ιστοσελίδες και εφαρμογές να προβάλλουν τις διαφημίσεις της. Τα Display Ads είναι στην ουσία εικόνες που προβάλλονται έξω από τη μηχανή αναζήτησης.

Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει κι εσύ κάποιες από αυτές τις διαφημίσεις παίζοντας ένα παιχνίδι στο κινητό ή σε διάφορες ιστοσελίδες. Πλέον, τα Display Ads βρίσκονται παντού. Ακόμα και στα social media.

Video Ads

Πριν από μερικά χρόνια τα Video Ads δεν ήταν στους βασικούς τύπους διαφήμισης. Για μερικούς μπορεί να μην είναι ακόμα. Όμως, η εξέλιξή τους είναι ταχύτατη και εμείς δεν μπορούμε να την παραβλέψουμε.

Τα Video Ads ανήκουν στην κατηγορία διαφημίσεων κυρίως του Youtube. Με εκατομμύρια χρήστες να παρακολουθούν καθημερινά βίντεο, σου δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσεις έναν μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου. Οι διαφημίσεις προβάλλονται πριν ξεκινήσει το βίντεο που θέλει να δει ο χρήστης, είτε ενδιάμεσα σε αυτό.

Αυτές ήταν οι τρεις βασικές κατηγορίες τύπου διαφήμισης. Πάμε να δούμε κάποιες από τις υποκατηγορίες τους που είναι οι πιο διαδεδομένες αυτή τη χρονική περίοδο.

  • Competitor Search: Διαφημίσεις που στοχεύουν σε χρήστες όταν αναζητούν προϊόντα από τους ανταγωνιστές σου. Είναι μια πολύ καλή επιλογή για επιχειρήσεις που είναι διαδεδομένες.
  • Branded Search: Διαφημίσεις που προβάλλονται σε εκείνους όπου αναζητούν προϊόντα με την επωνυμία της επιχείρησης. Για μερικούς μπορεί να φαίνεται ότι δεν υπάρχει λόγος, καθώς θα σε βρει στα οργανικά αποτελέσματα, αλλά είναι ο ιδανικός τρόπος να στείλεις τον ενδιαφερόμενο σε συγκεκριμένη σελίδα του site σου.
  • Non-Branded Search: Διαφημίσεις χωρίς την επωνυμία. Για παράδειγμα, “ρούχα”, “τηλεοράσεις” κλπ.
  • Non-Branded niche Search: Σε αυτή την περίπτωση ως niche ορίζουμε ένα συγκεκριμένο θέμα. Για παράδειγμα, “κινητά της Samsung”. Η Samsung είναι το niche.
  • Google Shopping Ads
  • Display Ads σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες: Εδώ μπορείς να επιλέξεις τις ιστοσελίδες στις οποίες θέλεις να εμφανιστεί η διαφήμισή σου.
  • Remarketing
  • Similar Audiences: Δημιουργία διαφημίσεων για χρήστες που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα με τους πελάτες σου.
  • Dynamic Search Ads: Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει όταν ξεκινάς να πληκτρολογείς στην αναζήτηση της Google να εμφανίζονται από κάτω προτεινόμενες φράσεις. Τα Dynamic Search Ads είναι διαφημίσεις που στοχεύουν στην αυτόματη συμπλήρωση.
  • Display Ads Contextual: Διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά.

Αφού επιλέξεις τον τύπο διαφήμισης, κάθε καμπάνια περιλαμβάνει τα Ad Groups, που έχουν διαφορετική στόχευση κοινού και διαφορετικά keywords. Κάθε Ad Group αντιπροσωπεύει μια υπηρεσία ή προϊόν της επιχείρησής σου.

Ίσως, να κουράσαμε λίγο, οπότε το σταματάμε εδώ. Τα Google Ads είναι μια επιστήμη στο διαδικτυακό marketing. Πάμε να δούμε κάποιες από τις βασικές ορολογίες που θα συναντήσεις περισσότερο, όσο μαθαίνεις για τις διαφημίσεις της Google.

 

Ορολογία & έννοιες των Google Ads

  • Καμπάνια: Κάθε καμπάνια περιλαμβάνει έναν διαφορετικό διαφημιστικό στόχο. Ο διαφημιστικός στόχος μπορεί να είναι η αύξηση επισκεψιμότητας, η αγορά προϊόντων, η εγγραφή στο site κλπ. Ο προϋπολογισμός γίνεται πάντα σε επίπεδο καμπάνιας.
  • Ομάδα διαφημίσεων: Είναι μία ή περισσότερες διαφημίσεις που έχουν κοινό στόχο και ταιριάζουν μεταξύ τους για την επίτευξή του.
  • Διαφήμιση: Οι εικόνες, τα βίντεο και τα κείμενα.
  • Εμφανίσεις: Πόσες φορές προβάλλεται η διαφήμισή σου στα Google Ads.
  • Κόστος: Τα χρήματα που δαπάνησες για μια διαφημιστική καμπάνια.
  • Μετατροπή: Ο στόχος που έχεις θέσει από πριν για την καμπάνια σου.
  • Clicks: Πόσες φορές οι χρήστες κλικάρουν τη διαφήμιση.
  • Keyword: Η λέξη ή η φράση κλειδί που θα εισάγει ο χρήστης στο πεδίο αναζήτησης.
  • Δείκτης ποιότητας: Η συνάφεια που έχει η διαφήμιση σε σχέση με αυτό που αναζητεί ο χρήστης. Όσο καλύτερη είναι η βαθμολογία του δείκτη ποιότητας τόσο φθηνότερη μπορεί να γίνει η διαφήμιση.
  • CTR: Αφορά την αναλογία των clicks που έκαναν οι χρήστες στη διαφήμισή σου με τον αριθμό εμφανίσεων που είχαν. Ίσως το πιο σημαντικό μήνυμα που λαμβάνει η Google όταν θέλει να δει τη συνάφεια.
  • Ποσοστό μετατροπής: Πόσες φορές πέτυχες τον στόχο που είχες θέσει από τη διαφήμιση, συγκριτικά με τα clicks που δέχτηκες από τους χρήστες.
  • Προϋπολογισμός: Τα χρήματα που διαθέτεις για μια καμπάνια.
  • Έσοδα: Το μεικτό ποσό που βγαίνει από μια διαφήμιση.
  • Κέρδος: Σε αυτή την περίπτωση αφαιρείς από τα έσοδα το κόστος των προϊόντων ή υπηρεσιών και το κόστος της διαφήμισης, για να μάθεις το καθαρό πόσο που προκύπτει.
  • Return On Ad Spend (ROAS): Εδώ διαιρείς τα έσοδα της διαφήμισης με το κόστος της. Αν για παράδειγμα κερδίζεις 10€ για κάθε 1€ που δαπανάς τότε το ROAS είναι 10:1.
  • Average Order Value (AOV): Ο μέσος όρος των χρημάτων που ξοδεύει ο πελάτης σε ένα e-shop ανά παραγγελία. Το AOV μπορείς να το υπολογίσεις από τα συνολικά έσοδα, συγκριτικά με τον αριθμό παραγγελιών.
  • Customer Lifetime Value (CLV): Η αξία ενός πελάτη σε βάθος χρόνου. Δηλαδή, από τότε που πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά. Το CLV βοηθάει να καταλάβεις την αξία που έχει για τον πελάτη σου, η επιχείρησή σου.

 

Λίγο πριν τη δημιουργία μιας διαφήμισης

Λόγω των πολλών τύπων διαφημίσεων που προσφέρουν τα Google Ads κάθε καμπάνια είναι διαφορετική. Δεν αποδίδουν όλες το ίδιο. Μπορεί να χρειαστεί λίγο χρόνο, μέχρι να βρεις την ιδανική στρατηγική που σου ταιριάζει. Με την πάροδο του χρόνου και ορίζοντας νέους στόχους, οι καμπάνιες αλλάζουν.

Όμως, όλες έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ τους που καλό θα ήταν να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις να διαφημίζεις την επιχείρησή σου μέσω των Google Ads.

Ο στόχος μια διαφημιστικής καμπάνιας είναι το πρώτο που πρέπει να ξέρεις. Θέλεις να μεγαλώσεις το πελατολόγιο σου; Θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις από τους πελάτες που ήδη έχεις; Θέλεις αναγνωρισιμότητα; Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πολύ πριν ξεκινήσεις.

Η συνέχεια αφορά στο εκτιμώμενο κόστος ανά click. Δηλαδή, το ποσό που θέλεις να δαπανήσεις για κάθε click που θα κάνει ο χρήστης. Στην αρχή το κόστος αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερο, καθώς υπάρχει περίπτωση οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου να μην προβούν σε κάποια αγορά. Με τη συνεχή βελτιστοποίηση της διαφήμισης, η αξία της θα μεγιστοποιηθεί και το κόστος ανά click θα μειωθεί.

Οι βασικοί δείκτες απόδοσης γνωστοί και ως KPI χρησιμοποιούνται για να ορίσεις τους στόχους μιας διαφήμισης και να μετράς την απόδοσή της.

Τέλος, πρέπει να γνωρίζεις την ευκολία εφαρμογής. Κάποιοι τύποι διαφημίσεων ρυθμίζονται πολύ εύκολα, ενώ άλλοι θέλουν συνεχή διαχείριση και περισσότερη εξειδίκευση.

 

Κάνε το επόμενο βήμα

Τα Google Ads είναι το πιο διαδεδομένο εργαλείο και το κορυφαίο κανάλι διαφήμισης στο διαδίκτυο. Μετά την κατασκευή της ιστοσελίδας και τη βελτιστοποίησή της με SEO, κάνε το επόμενο βήμα και προώθησε την επιχείρησή σου σε δυνητικούς πελάτες. Ανθρώπους που ψάχνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά που μέχρι σήμερα δεν σε έχουν ανακαλύψει.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ