Χρεωστική, πιστωτική, αντικαταβολή και τι άλλο;
Οι τρόποι πληρωμής σε eshop, όπως και οι τρόποι αποστολής, είναι πολλές φορές ένας βραχνάς για τους εμπόρους, ειδικά εκείνους που ξεκινούν τώρα το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα. Επίσης, είναι κάτι που πρέπει να έχεις σκεφτεί και να έχεις ερευνήσει κατά το πρώτο στάδιο της επιχείρησής σου, πριν καν ξεκινήσεις δηλαδή, διότι είναι απόλυτα σημαντικό για τους καταναλωτές. Το ξέρεις, άλλωστε κι εσύ, μιας και σίγουρα ψωνίζεις από πολλά eshops.
Αν και αυτά που σε εξυπηρετούν καλύτερα, αυτά που συμφέρουν περισσότερο και αυτά που προτιμούν οι δικοί σου πελάτες θα τα μαθαίνεις κάθε μέρα όσο δουλεύεις το eshop σου, είναι καλό να ξέρεις τις τάσεις, αλλά και τους κινδύνους, όσο νωρίτερα γίνεται.
Ετοιμάσαμε αυτό το άρθρο για σένα, για να σε διευκολύνουμε στα πρώτα αυτά βήματα και ελπίζουμε να κάνουμε την εμπειρία σου με το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύτερη, μοιραζόμενοι τις πρακτικές γνώσεις μας μαζί σου.
Ποιοι είναι οι τρόποι πληρωμής για eshop που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι έμποροι αυτή τη στιγμή;
Κάνε καλή έρευνα για κάθε έναν από αυτούς και εμπιστεύσου μόνο επίσημες πηγές (τους ίδιους τους παρόχους) για τις αποφάσεις σου, αλλά ταυτόχρονα, διάβασε και κριτικές ή βρες forums και groups επιχειρηματιών που εργάζονται στον κλάδο για πιο προσωπικές εμπειρίες. Τέλος, μπορείς πάντα να βρεις συμβούλους ecommerce, αλλά και εκεί, καλύτερα να κάνεις έρευνα αγοράς πριν εμπιστευτείς τον οποιονδήποτε ξέρει να γράφει καλά posts στο LinkedIn.
Αν συνεχίσεις να διαβάσεις μέχρι το τέλος, θα σου δώσουμε και μερικά γενικά tips για το eshop σου. Ας ξεκινήσουμε όμως με 7 τρόπους πληρωμής για eshop.
IRIS
Από 1/12/2025, όπως διαβάζουμε στο TaxHeaven, έγινε υποχρεωτική η επιλογή πληρωμής με IRIS για το σύνολο του λιανεμπορίου. Αν δεν το έχεις κάνει ακόμη στο eshop σου, πρέπει να κινήσεις άμεσα τις διαδικασίες. Οι 4 συστημικές τράπεζες έχουν ήδη ενσωματώσει την επιλογή αυτή κατά το redirection που κάνει ο πελάτης για να πληρώσει με κάρτα. Συμβουλέψου το λογιστικό γραφείο με το οποίο συνεργάζεσαι άμεσα και, για το τεχνικό κομμάτι προσθήκης στο eshop σου, εμείς είμαστε εδώ για σένα.
Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες
Οι κάρτες είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους πληρωμής για eshop, αν και είναι σχεδόν αχρείαστο να το επισημάνουμε. Απευθύνσου στην τράπεζα που θα δέχεται τις πληρωμές σου, για να κάνεις όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Αν δεν έχεις αποφασίσει ακόμη με ποια τράπεζα θα συνεργαστείς, τότε κλείσε μερικά ραντεβού στις μεγαλύτερες για να ενημερωθείς σωστά.
Δόσεις με πιστωτική κάρτα
Θα δέχεσαι δόσεις στο eshop σου με πιστωτική κάρτα; Αν ναι, έχεις σκεφτεί τα πλάνα δόσεων που θα προσφέρεις; Πόσες δόσεις ανά τι ποσό αγορών; Έχεις υπολογίσει αν «σε παίρνει» με τους προμηθευτές σου να βάλεις πολλές δόσεις; Γιατί αν δεν έχεις εξασφαλίσει καμία πίστωση, πώς θα καλύψεις το κόστος της αναπλήρωσης του εμπορεύματος, όταν εσύ προσφέρεις δόσεις;
Κάνε τους υπολογισμούς σου και προχώρα. Αν δεν μπορείς να προσφέρεις δόσεις από την πρώτη μέρα (πολλοί προμηθευτές δε δίνουν καμία πίστωση ή ευελιξία σε νέους πελάτες), καλύτερα να μην το κάνεις, μέχρι να σιγουρευτείς πως μπορείς να το υποστηρίξεις.
Ψηφιακά πορτοφόλια (Apple Pay, PayPal, Google Pay)
Για το Google Pay και το Apple Pay δεν έχουμε να πούμε πολλά, μιας και είναι ένας πάρα πολύ δημοφιλής τρόπος πληρωμής τόσο σε eshop όσο και σε φυσικά καταστήματα. Αν δεν το έχεις κάνει ακόμη, ήρθε η ώρα!
Το PayPal, ωστόσο, θέλει προσοχή. Ενημερώσου σωστά για τους όρους χρήσης της υπηρεσίας και για την αυστηρή πολιτική που εφαρμόζει για την προστασία των καταναλωτών που το χρησιμοποιούν. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου επιτήδειοι με καλή γνώση της πολιτικής αυτής τη χρησιμοποιούν για να εξαπατήσουν εμπόρους, δηλώνοντας ψευδώς πως δεν παρέλαβαν ποτέ την παραγγελία τους, με την PayPal να τους επιστρέφει τα χρήματά τους πίσω. Δεν είμαστε ειδικοί στην PayPal, για αυτό και σε συμβουλεύουμε να κάνεις καλή έρευνα πριν προχωρήσεις σε συνεργασία μαζί τους και να ρωτήσεις εμπόρους που χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο πληρωμής στα eshop τους για να μάθεις από πρώτο χέρι την εμπειρία τους.
Τραπεζική κατάθεση
Η τραπεζική κατάθεση είναι ένας τρόπος πληρωμής σε eshop που, ενώ φθίνει σταδιακά για μικροαγορές, αλλά και σε νεότερες γενιές καταναλωτών, υπάρχει ακόμη σταθερά για μεγάλες παραγγελίες (ειδικά αν το eshop σου θα αφορά χονδρική, τότε σίγουρα θα είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος πληρωμής) και όχι μόνο.
Tips για τρόπο πληρωμής με τραπεζική κατάθεση
Για να μην κάνεις τη ζωή των πελατών σου δύσκολη, σιγουρέψου πως οι τραπεζικοί λογαριασμοί σου είναι σε εμφανές σημείο και ξεκάθαρα γραμμένοι. Μην τους ανεβάσεις στο eshop σου και μην τους στείλεις σε email σε μορφή φωτογραφίας, γιατί δε θα μπορούν να κάνουν copy paste τον λογαριασμό ή το IBAN και δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό πράγμα από το να πρέπει να γράψεις τα ψηφία, ένα-ένα, με το χέρι. Αν προστατεύεις τα κείμενά σου στο eshop σου από copy paste, που σου συνιστούμε να μην κάνεις, φρόντισε οι λογαριασμοί να μπορούν να γίνουν copy paste. Ιδανικά, μην τους στέλνεις ούτε σε μορφή Word αρχείου, καθώς πολλοί πλέον δε χρησιμοποιούν τη σουίτα της Microsoft. Γράψτους απλά στο σώμα του email.
Επίσης, κάνε τον κόπο και συνεργάσου με όσο περισσότερες γνωστές τράπεζες μπορείς, ανοίγοντας επαγγελματικούς λογαριασμούς (ειδικά για B2B eshops) για να γλιτώσεις στους πελάτες σου και σε σένα διατραπεζικά έξοδα.
Τέλος, επειδή οι καταθέσεις πολλές φορές αργούν να φανούν, ενημέρωσε σωστά τους πελάτες για τις κινήσεις που θέλεις να κάνουν για να προχωρήσεις την παραγγελία τους. Χρειάζεσαι αποδεικτικό εμβάσματος ή θα περιμένεις να φανούν τα χρήματα σε σένα για να διεκπεραιώσεις την παραγγελία; Τυχόν καθυστερήσεις από τραπεζικές αργίες ή από καταθέσεις εξωτερικού θα επηρεάσουν τους χρόνους παράδοσης ή όχι; Όλα αυτά ο πελάτης σου πρέπει να τα ξέρει. Γράψτα ξεκάθαρα, λοιπόν, και αναλυτικά στη σελίδα με τους τρόπους πληρωμής, αλλά και στο checkout όταν ο πελάτης επιλέγει την τραπεζική κατάθεση.
BNPL (Buy Now Pay Later): Klarna, tbi bank κ.λπ.
Όπως θα έχεις διαπιστώσει, αυτός ο τρόπος πληρωμής αυξάνεται ραγδαία στις προτιμήσεις των καταναλωτών και αν δε θες να μείνεις στην απ΄ έξω, είναι η κατάλληλη ώρα να το σκεφτείς. Φυσικά, εκτός από τους όρους που έχουν αυτές οι υπηρεσίες, τους οποίους εξέτασε προσεκτικά, πρέπει και σε αυτήν την περίπτωση να σκεφτείς όλα όσα αναφέραμε παραπάνω για τις δόσεις με πιστωτική. Μπορείς να υποστηρίξεις δόσεις; Αν ναι, και αν οι όροι των παρόχων είναι οκ για σένα, τότε ναι, go for it. Για το τεχνικό κομμάτι, και πάλι, ξέρεις πού να μας βρεις.
Α! Μπορείς να συνεργαστείς και με τράπεζες για αυτό, προσφέροντας δόσεις χωρίς πιστωτική μέσω κάποιας τράπεζας!
Να μιλήσουμε για την αντικαταβολή ή να το αφήσουμε καλύτερα;
Η αντικαταβολή παραμένει σταθερά ένας συχνός τρόπος πληρωμής στην Ελλάδα, με πολλά προβλήματα. Από τη μία, ναι, θα χάσεις πελάτες αν δεν το προσφέρεις. Από την άλλη, υπάρχει περίπτωση να πήξεις στις επιστροφές από μη παραλαβές, οι οποίες συνοδεύονται, φυσικά, και από το αντίστοιχο κόστος από την πλευρά των courier. Η απόφαση και το ρίσκο είναι ξεκάθαρα δικό σου.
Μπορείς να το δοκιμάσεις και αν δεν σου κάνει να το σταματήσεις. Αν, όμως, το πελατολόγιο σου μάθει πως το προσφέρεις και μετά το κόψεις, τότε μπορεί να χάσεις μερίδιο από εκείνους που το προτιμούν και είναι σωστοί στις υποχρεώσεις τους. Μακάρι να υπήρχε ένας τρόπος να βεβαιωθείς πριν βάλεις ή όχι αντικαταβολή, αλλά δυστυχώς, μόνο η δική σου εμπειρία και το δικό σου πελατολόγιο θα σου δώσουν τις απαντήσεις που χρειάζεσαι.
Offline πληρωμές για πληρωμή στο φυσικό κατάστημα (αν έχεις)
Η επιλογή της παραλαβής από το κατάστημα μπορεί να συνοδεύεται και από την επιλογή πληρωμής στο κατάστημα, που ακούγεται πολύ φυσιολογικό με την πρώτη ματιά, ωστόσο, υπάρχει μια λεπτομέρεια που πρέπει να προσέξεις.
Για πόσες μέρες μπορείς να κρατάς το στοκ σου δεσμευμένο, αδυνατώντας να το δώσεις σε άλλους δυνητικούς πελάτες; Κάνε το πλάνο σου και φτιάξε σαφείς οδηγίες, αν θες να το χρησιμοποιήσεις. Για παράδειγμα, ενημέρωσε τους πελάτες πως η παραγγελία τους θα παραμείνει δεσμευμένη για 2 ή 3 εργάσιμες ημέρες. Μετά θα ακυρώνεται αυτόματα. Έτσι, δε θα κρατάς δεσμευμένο στοκ και δε θα χρειαστεί να έρθεις σε δύσκολη θέση, αν ο πελάτης εμφανιστεί μετά από 5 μέρες και εσύ έχεις ήδη πουλήσει αλλού τα προϊόντα που ήθελε, χωρίς να έχεις παραλάβει το restock!
Σύντομα tips για το eshop σου
Ελπίζουμε να μην κουράστηκες, αλλά για να έφτασες ως εδώ σημαίνει πως βρήκες το άρθρο μας χρήσιμο και ενδιαφέρον. Κλείνουμε με σύντομα tips για κάθε eshop, και αν θέλεις να γράψουμε ένα αναλυτικό άρθρο για κάποιο από αυτά στείλε μας ένα email.
- Αυτοματισμοί: Email επιβεβαίωσης πληρωμής, επιβεβαίωσης λήψης παραγγελίας, email αποστολής κ.λπ. Αυτοματοποίησε όσα περισσότερα μπορείς για να γλιτώσεις χρόνο σε σένα και τους ανθρώπους που απασχολείς.
- Ξεκάθαροι όροι πληρωμών και αποστολής: Γράψτα όλα αναλυτικά και ξεκάθαρα. Μη σε απασχολεί αν δεν τα διαβάσουν. Εσύ πρέπει να τα έχεις. Αναλυτικότατα!
- Μεταφορικά έξοδα: Προσπάθησε να βρεις συμφέρουσες συμφωνίες με αξιόπιστες εταιρείες courier και lockers. Δεν έχουμε χειρότερο, εμείς οι καταναλωτές, να φτιάχνουμε το ωραιότατο καλαθάκι μας και να βλέπουμε στο checkout ένα μεγάλο ποσό μεταφορικών. Είναι λόγος εγκατάλειψης καλαθιού, το ήξερες; Πρόσθεσε δωρεάν μεταφορικά αν μπορείς σε ένα Χ κόστος αγορών.
- UX/UI/IA: Κάνε την εμπειρία του χρήστη ΑΡΤΙΑ! Εύκολη πλοήγηση, ξεκάθαρα βήματα, αναλυτικές πληροφορίες. Είναι το Α και το Ω του eshop σου!
- Διασύνδεση με ERP: Οπωσδήποτε για eshop με πολλά προϊόντα! Πώς θα βάζεις το στοκ; Χεράτα;
- Υψηλή ταχύτητα φόρτωσης: Μην αφήσεις το eshop σου να φορτώνει σελίδες και εικόνες μέχρι την αιωνιότητα! Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας για να κάνεις το eshop σου να πηγαίνει σφαίρα!
- Μάζεψε emails για newsletters: Ζήτα συγκατάθεση για χρήση του email των πελατών σου για ενημερωτικούς σκοπούς και προσφορές. Μην το κάνεις ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ χωρίς συγκατάθεση. Πρόσφερε έκπτωση 10-20% στην πρώτη παραγγελία για κάθε εγγραφή στο newsletter. Μην αφήσεις αυτήν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Τα newsletters είναι η πιο άμεση επικοινωνία που έχεις με τους πελάτες σου.
- Marketplaces: Αν θες να μπεις σε Skroutz, Shopflix κ.λπ. ψάξτο καλά. Όλο και περισσότεροι έμποροι αγανακτούν με τις πλατφόρμες αυτές, οπότε ενημερώσου πολύ καλά και σωστά. Και αν το κάνεις, μην επαναπαυθείς και σταματήσεις να φροντίζεις το δικό σου eshop. Είναι ένα κανάλι πωλήσεων που είναι αποκλειστικά δικό σου!
Αυτά σχετικά με τους τρόπους πληρωμής σε eshop! Έχεις απορίες; Στείλε μας email στο [email protected]. Θέλεις να μαθαίνεις κι άλλα τεχνολογικά νέα, να λαμβάνεις συμβουλές και tips για το eshop ή το website σου; Ξέρεις τι να κάνεις 👇
Στην D3 Solutions σε βοηθάμε να φτιάξεις σύγχρονα websites, βελτιώνουμε την ταχύτητα και ανακατασκευάζουμε τον παλιό σου ιστότοπο, αν δε θέλεις νέο εξ αρχής. Προσφέρουμε υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και δημιουργούμε SEO περιεχόμενο για eshop και ιστοσελίδες.
Μας χρειάζεσαι; Πάτησε εδώ 👇


