Nostalgia Marketing: Τι μου θύμισες τώρα... | D3 Solutions - Digital Agency

Πού ‘ναι τα Χρόνια, Ωραία Χρόνια

 

Τραγουδούσε ο Γιωργάκης σε ηλικία 20 χρονών στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες για μια πετυχημένη καριέρα. Nostalgia Marketing από τον Γιώργο Νταλάρα; Ίσως, χωρίς να το καταλάβει, άγγιξε τις νοσταλγικές σκέψεις όλων των Ελλήνων σε μία δύσκολη περίοδο. Δύο χρόνια πριν, το 1967 χρησιμοποιήθηκε στη χώρα για πρώτη φορά το δικτατορικό καθεστώς με τον Ισπανικό όρο Χούντα.

Σε δύσκολους καιρούς ο άνθρωπος πάντα θα νοσταλγεί το παρελθόν. Το 2021 αναμένεται να είναι μια καθοριστική χρονιά για την καταπολέμηση της πανδημίας του Covid-19. Τα ταξίδια αναψυχής, η παρακολούθηση ενός αθλητικού γεγονότος, το θέατρο & ο κινηματογράφος και οποιαδήποτε μαζική συνάθροιση, φαντάζουν μακρινό όνειρο.

Όσο τίθενται σε εφαρμογή περιορισμοί με μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, τόσο ο παγκόσμιος πληθυσμός θα απομονώνεται. Στο διαδίκτυο οι αναφορές σε λέξεις κλειδιά που μπορεί να σχετίζονται με αναμνήσεις του παρελθόντος αυξήθηκαν μέσα στο 2020 κατά 80%. Τη νέα χρονιά σίγουρα θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Στον χώρο του Marketing και συγκεκριμένα στον ψηφιακό χώρο, το Nostalgia Marketing είναι το νέο trend του 2021. Ψιλό – αναμενόμενο για την εποχή, αλλά απολύτως λογικό. Φυσικά, δεν είναι κάτι καινούριο. Έχει δουλέψει με μεγάλη επιτυχία και στο παρελθόν.

 

Τι σημαίνει Nostalgia Marketing;

Το Nostalgia Marketing είναι γύρω σου, χωρίς να το καταλάβεις ή να το έχεις παρατηρήσει. Μια βόλτα στο παντοπωλείο της γειτονιάς που χρησιμοποιεί στις ετικέτες κλασσικές γραμματοσειρές μιας συγκεκριμένης εποχής. Ξαπλωμένος στον καναπέ παρακολουθώντας μια τηλεοπτική διαφήμιση με τον αγαπημένο σου ηθοποιό των παιδικών σου χρόνων. Οδηγώντας το αυτοκίνητο, όταν η εκπομπή στο ραδιόφωνο κάνει throwback ένα παλιό αγαπημένο τραγούδι.

Μια επιχείρηση σπάνια νοσταλγεί το παρελθόν τυχαία. Τις περισσότερες φορές το κάνει σκόπιμα και αν το πράξει σωστά έχει θεαματικά αποτελέσματα. Nostalgia Marketing σημαίνει η χρήση προϊόντων ή θεμάτων που σχετίζονται με το παρελθόν σε μια συγκεκριμένη στρατηγική marketing, για να δημιουργήσει μοναδικά συναισθήματα με τους πελάτες μιας εταιρείας.

Όμως, η στρατηγική αυτή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 19ου αιώνα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Πρόσφατα τη συναντήσαμε πολύ, σε επιχειρήσεις που οι πελάτες τους είναι κατά τον πλείστον οι Millenials (άνθρωποι που γεννήθηκαν από το 1981 έως το 1996). Η γενιά αυτή έζησε την pre-digital εποχή, τότε που το ίντερνετ έτρεχε με dial-up. Για αυτό τον λόγο θεωρούνται εκείνοι που νοσταλγούν το παρελθόν περισσότερο από όλους.

Εξάλλου, Millenials είμαστε και εμείς στην D3 Solutions, άσχετα αν φαινόμαστε πολύ μικρότεροι (ναι, φαινόμαστε). Η αλήθεια να λέγεται! Νοσταλγούμε τις ωραίες και όμορφες στιγμές του παρελθόντος. Για αυτό τον λόγο προτείνουμε τις καλύτερες στρατηγικές Nostalgia Marketing, με ιδέες που φέρνουν το παρελθόν στο παρόν, με φόντο το μέλλον.

 

Αξιοποιώντας το Nostalgia Marketing

Το πρώτο πράγμα που έχεις να κάνεις, είναι να ξεσκονίσεις όλα τα παλιά αρχεία της εταιρείας σου. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορείς να βρεις. Παρουσιάζοντας το ιστορικό είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσεις με το περιεχόμενο. Μπορεί μια φωτογραφία που απεικονίζει το άνοιγμα της επιχείρησης να είναι η κατάλληλη για να γίνει η σύνδεση του πριν με το σήμερα.

Τα βίντεο είναι ένας φανταστικός τρόπος στο Nostalgia Marketing για να δεθείς συναισθηματικά με το κοινό σου. Χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους τύπους πολυμέσων, η καμπάνια μπορεί να αλλάξει level και να δημιουργηθεί η συναισθηματική σύνδεση με επίκεντρο τη νοσταλγία.

Δεν είναι το ίδιο να ακούς ένα τραγούδι από το να διαβάζεις τους στίχους. Ένα βίντεο με την κατάλληλη μουσική επένδυση μπορεί να απογειωθεί σε νοσταλγικό επίπεδο. Επίσης, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις εκτός του site και στα social media.

Δημιούργησε περιεχόμενο ως αναδρομή με βάση τις αργίες, τα τρέχοντα γεγονότα, τις γιορτές και τις τελευταίες τάσεις. Για παράδειγμα, το Πάσχα, τα Χριστούγεννα και οι Καλοκαιρινές διακοπές πάντα μας θυμίζουν τα παιδικά μας χρόνια.

Σύλλεξε πληροφορίες για τους πελάτες σου σχετικά με την ηλικία τους. Έτσι, θα μπορέσεις να καταλάβεις τα χρόνια που πήγαιναν δημοτικό και γυμνάσιο. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να δημιουργήσεις νοσταλγικό περιεχόμενο που θα σε φέρει ακόμα πιο κοντά.

Τέλος, μην ξεχνάς τη γονική νοσταλγία. Είναι αυτή που έχει ο κάθε γονιός, όταν το παιδί του βρισκόταν σε μικρή ηλικία. Οι στιγμές που κάθε μητέρα και πατέρας δε θέλει να βγάλει ποτέ από το μυαλό του.

 

Τι Πρέπει να Αποφύγεις

Όταν ξεκινάς μια στρατηγική Nostalgia Marketing πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Κάθε ιστορία έχει τις καλές και τις κακές αναμνήσεις. Τις καλές θα προσπαθήσεις να αναδείξεις και τις κακές να αποφύγεις. Αν γίνει το αντίθετο οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.

Μην αντιγράφεις περιεχόμενο κάποιου άλλου. Δημιούργησε κάτι μοναδικό. Αν ο πελάτης έχει δει παρόμοιο περιεχόμενο από κάποιον ανταγωνιστή σου, σίγουρα θα βαρεθεί γρήγορα και θα τον αποτρέψει από οποιαδήποτε ενέργεια. Ακόμα, υπάρχουν και τα πνευματικά δικαιώματα με διάφορα νομικά πλαίσια.

Πριν ξεκινήσεις κάνε μια έρευνα στον χρόνο. Πολλά αλλάζουν μέρα με τη μέρα και πόσο μάλλον όταν μιλάμε για δεκαετίες. Μην αναφερθείς ποτέ σε αναμνήσεις που μπορεί για κάποιους να θεωρηθούν προσβλητικές.

 

Με λίγα λόγια

Είναι πολύ ωραίο να κάνεις τη σύγκριση του παρελθόντος με το παρόν, διότι υπενθυμίζεις στον άνθρωπο πώς ήταν η ζωή κάποτε. Άλλες φορές μπορείς να το κάνεις με έναν πιο χιουμοριστικό και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ άλλες με λίγο πιο σοβαρό.

Οι σύγχρονοι επιχειρηματίες γνωρίζουν πως η νοσταλγία έχει μεγάλο νόημα. Μην την επιβάλεις. Κάντην με τρόπο αυθεντικό και να είσαι σίγουρος πως ο καταναλωτής θα το εκτιμήσει αυτό. Με τη σωστή χρήση του Nostalgia Marketing οι πελάτες σου θα είναι ευχαριστημένοι και αφοσιωμένοι για πολύ καιρό.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ