SEM vs SEO: Δεν είναι το ίδιο | D3 Solutions - Digital Agency

Το marketing στις Μηχανές Αναζήτησης

 

Τον τελευταίο καιρό στον digital κόσμο όλο και ακούγεται περισσότερο ο όρος SEO (Search Engine Optimization) και πολλοί το μπερδεύουν με το SEM (Search Engine Marketing). Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ SEO και SEM και γιατί γίνεται τόσος ντόρος;

Για το SEO τα έχουμε ξαναπεί και δε χρειάζεται να λέμε ξανά και ξανά τη σημασία που έχει για την αναγνώριση μιας ιστοσελίδας. Όμως, το SEM είναι κάτι που δεν έχουμε συζητήσει και νομίζουμε πως ήρθε ο καιρός.

 

Τι είναι το SEM και τι περιλαμβάνει;

SEM είναι το μάρκετινγκ που αφορά όλες τις μηχανές αναζήτησης (δηλαδή κυρίως τη Google, άντε και το Yahoo) και αποτελεί έναν ευρύτερο όρο που μέσα σε αυτόν περιλαμβάνει το SEO και το PPC (Pay Per Click). Όμως, οι περισσότεροι συνδέουν το SEM με τις πληρωμένες διαφημίσεις και οι στρατηγικές που ακολουθούνται αφορούν τα keywords για τα οποία έχουν πληρωθεί.

Το PPC είναι η διαδικασία αύξησης της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας με την καταχώρηση διαφημίσεων σε μια μηχανή αναζήτησης. Τα στάδια που περιλαμβάνονται για τη δημιουργία μιας PPC διαφήμισης είναι ο υπολογισμός των χρημάτων που είσαι διατεθειμένος να δώσεις, ο ορισμός των keywords που θα στοχεύσεις και η σύνθεση του κειμένου που θα εμφανίζεται.

Οι PPC διαφημίσεις χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Τις CPC (Cost Per Click) που χρεώνουν τον διαφημιζόμενο ανάλογα με τα κλικ που γίνονται πάνω στην διαφήμιση και τις CPM (Cost Per Mille) όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανά χίλιες εμφανίσεις (views) στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Τρόπος Λειτουργίας SEM

Ένα ολοκληρωμένο σύστημα δημοπρασιών βρίσκεται πίσω από το SEM. Για να καταλάβεις και να κατανοήσεις τη λειτουργία του θα σου φέρουμε ένα παράδειγμα.

Θέλεις να κάνεις ολιγοήμερες διακοπές στο Άργος για να θαυμάσεις τα αξιοθέατα της πόλης και να επισκεφτείς τα γραφεία της D3 Solutions; Τότε, το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να μπεις στο Google και να πληκτρολογήσεις “Ξενοδοχεία στο Άργος”.

Θα σου εμφανιστεί μια λίστα με όλα τα ξενοδοχεία της πόλης (ναι το ξέρω, δεν έχουμε πολλά). Αυτά που θα παρατηρήσεις στο επάνω και το κάτω μέρος των αποτελεσμάτων είναι οι PPC διαφημίσεις μετά από στρατηγικές SEM. Ενώ τα αποτελέσματα που βρίσκονται στο κέντρο ονομάζονται οργανικά και βρίσκονται εκεί μετά από στρατηγικές SEO.

Όμως δεν υπάρχει μόνο ένα ξενοδοχείο στο Άργος και η εμφάνιση των PPC διαφημίσεων καθορίζεται μέσα από τις δημοπρασίες. Ο διαφημιζόμενος που θα πληρώσει το μεγαλύτερο ποσό ανά κλικ (δηλαδή θα δώσει τη μεγαλύτερη προσφορά) θα βρίσκεται στην κορυφή.

Στις δημοπρασίες δεν παίζουν ρόλο μόνο οι προσφορές, αλλά και η συνάφεια. Η Google έχει δημιουργήσει μία κλίμακα από το 1 έως το 10 που μετράει τη συνάφεια διαφήμισης σύμφωνα με αυτό που αναζητεί ο χρήσης και το ονομάζει Quality Score.

Αν ο διαφημιζόμενος έχει χρησιμοποιήσει για keywords “Ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη” και εσύ έχεις πληκτρολογήσει “Ξενοδοχεία στο Άργος”, όσα λεφτά και αν έχει πληρώσει για τη διαφήμιση δεν υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

SEO vs SEM

Δεν υπάρχει απάντηση για το ποια στρατηγική είναι η καλύτερη. Ο λόγος είναι ότι το SEO και το SEM δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Εμείς στην D3 Solutions προτείνουμε και τις δύο στρατηγικές καθώς μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι ορατή και στα οργανικά αποτελέσματα, αλλά και σε διαφημιστικά links.

Υπάρχουν όμως κάποιες βασικές διαφορές που καλό θα είναι να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο.

Αποτελέσματα

Με PPC διαφημίσεις και SEM στρατηγική τα αποτελέσματα πρέπει να εμφανιστούν σε 2-3 ημέρες αλλιώς κάτι δεν πάει καλά. Στο SEO για να δεις τα πρώτα θετικά αποτελέσματα μπορεί να περάσουν και μερικοί μήνες.

Εκπαίδευση

Τo SEM είναι κάπως πιο εύκολο αλλά πρέπει να έχεις κάποιες βασικές γνώσεις πάνω στη διαδικτυακή διαφήμιση. Το SEO απαιτεί συνεχόμενη εκπαίδευση και συνήθως το αναλαμβάνουν επαγγελματίες για την επίτευξη των στόχων (ναι, εμείς).

Διακοπή

Με το SEM μπορείς να διακόψεις οποιαδήποτε στιγμή θελήσεις τη διαφημιστική σου καμπάνια, ενώ με το SEO πρέπει να χτίσεις μια ισχυρή και μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ.

Κόστος

Μακροπρόθεσμα το SEM είναι μια δαπανηρή μέθοδος που θέτει και κάποιους περιορισμούς ανά μετατροπή και επισκέπτη. Το SEO είναι πολύ πιο αποδοτικό μακροπρόθεσμα, χωρίς να θέτει πολλούς οικονομικούς περιορισμούς.

Με το άρθρο αυτό ελπίζουμε να δώσαμε μερικές απαντήσεις όσον αφορά τις PPC διαφημίσεις αλλά και τις διαφορές μεταξύ της στρατηγικής SEO και SEM. Ο τρόπος με τον οποίον θα κινηθείς για να διαφημίσεις το site σου στο διαδίκτυο εξαρτάται πάντα από εσένα και τους στόχους που έχεις θέσει για την επιχείρησή σου. Επικοινώνησε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες!

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ