Οι καταναλωτές της γενιάς Ζ | D3 Solutions - Digital Agency

Μετά τη γενιά των millennials, ήρθαν οι καταναλωτές της γενιάς Ζ

 

Σίγουρα έχεις ακούσει τον όρο “millennials”. Είναι οι άνθρωποι που γεννήθηκαν κυρίως τη δεκαετία του 80′ και ενηλικιώθηκαν στις αρχές του 2000. Πολλές επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν και αναπτύχθηκαν με αυτή τη γενιά ανθρώπων. Όμως, αν θέλεις να εξελίσσεσαι και η επιχείρησή σου να συνεχίσει την ανοδική της πορεία, τότε σίγουρα πρέπει να μελετήσεις τους καταναλωτές της γενιάς Ζ.

 

Ας τους γνωρίσουμε

Με τον όρο Γενιά Ζ, εννοούμε όλους τους ανθρώπους που γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2012 (κάποιοι ανοίγουν την ψαλίδα μέχρι και το 2015). Στην Ελλάδα αποτελούν το 14% του πληθυσμού. Είναι η μοναδική γενιά η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε με smartphones. Δε γνωρίζουν πώς είναι να ζεις χωρίς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αν είναι οι millennials εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, τότε η Γενιά Ζ ταυτίζεται με αυτό. Για όλους τους παραπάνω λόγους, τους ξέρουμε και σαν iGens.

Για να τους κατανοήσουμε καλύτερα έχουν γίνει χιλιάδες έρευνες. Η αλήθεια είναι, ότι η Γενιά Ζ δείχνει εντελώς διαφορετική από όλες τις άλλες γενιές στην ιστορία. Σκέφτονται αλλιώς και ξοδεύουν τα χρήματα τους με έξυπνους τρόπους. Τι εννοούμε με αυτό;

Το 75% βγάζει χρήματα μέσω μερικής απασχόλησης ή ως freelancer. Σχεδόν το 85% έχει κερδίσει χρήματα μέσω πώλησης στο διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα το e-Bay. Το 12% εξοικονομεί χρήματα για συνταξιοδότηση, ενώ το 20% έχει δημιουργήσει σε κάποια τράπεζα λογαριασμό ταμιευτηρίου από την ηλικία των 10 ετών!

Υπάρχει μια λογική εξήγηση σε αυτή τη συμπεριφορά. Τα άτομα αυτά ένιωσαν στο πετσί τους τη μεγάλη οικονομική και κοινωνικοπολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα. Είδαν τα οικονομικά προβλήματα των γονιών τους και έγιναν περισσότερο πραγματιστές και λιγότερο ρεαλιστές.

Αφού πήραμε μια γεύση για τη Γενιά Ζ, πάμε να δούμε τη σχέση τους με το διαδίκτυο που βγάζει μάτι.

Οι καταναλωτές της Γενιάς Ζ σε βαθμό πάνω του 80% προτιμούν να αγοράζουν από το internet παρά να πάνε σε ένα φυσικό κατάστημα. Το νούμερο είναι τεράστιο και αν είσαι από αυτούς που στοχεύουν μακριά, τότε σίγουρα είναι οι επόμενοι φανατικοί πελάτες σου.

Για τα social media, το 70% χρησιμοποιεί το Facebook, το 25% το Snapchat, ενώ η αγαπημένη τους εφαρμογή δεν είναι άλλη από το Instagram. Επίσης, το 80% θα προτιμούσε να χρησιμοποιεί την εικονική πραγματικότητα στα social media.

Θεωρούνται άτομα multi tasking, καθώς μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, ενώ επεξεργάζονται πολλές πληροφορίες μαζί με μεγάλη ταχύτητα, μεγαλύτερη από κάθε άλλη γενιά. Πιστεύουν στις ικανότητές τους περισσότερο από τον καθένα και μαθαίνουν πολύ γρήγορα.

 

Συμβουλές Marketing για Καταναλωτές της Γενιάς Ζ

Ας ξεκινήσουμε με το περιεχόμενο και τον τρόπο επικοινωνίας μαζί τους. Λατρεύουν τα βίντεο και τις εικόνες. Αυτός είναι και ο λόγος που το Instagram είναι η αγαπημένη τους πλατφόρμα social media. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι θετικό, ευχάριστο και σύντομο. Έχεις μόλις 8 δευτερόλεπτα για να τους κερδίσεις.

Η καταλληλότερη στιγμή για να στείλεις το μήνυμά σου είναι το πρωί όταν ξυπνούν ή το μεσημέρι που τελειώνουν τη σχολή ή το σχολείο. Σε έρευνες που έχουν γίνει, δείχνουν πιο ενεργοί στο διαδίκτυο τις Πέμπτες και τις Παρασκευές. Όχι, πως τις άλλες μέρες δεν είναι, απλά τότε ίσως το παρακάνουν λιγουλάκι. Το 50% περνάει από 5 έως 10 ώρες καθημερινά στο internet.

Η τεχνολογία, το e-shop, τα social media και το διαδίκτυο γενικότερα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί σου για να επικοινωνήσεις μαζί τους. Ο πιο καλός τρόπος είναι το chat και φρόντισε να είσαι γρήγορος και να απαντάς εντός της ημέρας.

Η γενιά Ζ είναι η γενιά της κλιματικής αλλαγής. Μπορεί να μην τους φαίνεται, αλλά είναι πολύ περισσότερο πολιτικά – κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι και ενεργοί από όσο νομίζουμε. Ξοδεύουν τα χρήματά τους σε brands που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και τις απόψεις τους. Για αυτό το λόγο, πάρε θέση σε κοινωνικά ζητήματα. Προώθησε σκοπούς για τους οποίους ενδιαφέρεσαι και κάνε την εταιρεία σου πιο κοινωνικά και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη.

Ξέρεις ποια ήταν η καλύτερη διαφήμιση για το 2021; Η διαφήμιση της Doritos από το Μεξικό κέρδισε τα καλύτερα σχόλια και δεκάδες βραβεία, αφήνοντας εποχή. Προωθώντας την οικογενειακή γιορτή Dia de Muertos (γιορτή των νεκρών), η Doritos δείχνει τη συμπαράσταση της στην LGBTQ κοινότητα, με την ταινία κινουμένων σχεδίων “It’s never too late to be who you are”.

Κάτι ακόμα που πρέπει να γνωρίζεις και να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός με τους καταναλωτές της Γενιάς Ζ, είναι οι τρόποι πληρωμής. Ως νέοι εργαζόμενοι, οι αγορές τους συνήθως είναι μικρότερης αξίας. Λατρεύουν την ευελιξία και ο αγαπημένος τους τρόπος πληρωμής είναι ο Buy Now, Pay Later (BNPL).

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι καταναλωτές της Γενιάς Ζ θα αποτελούν το 50% των χρηστών BNPL στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέχρι το 2025. Δώσε τη δυνατότητα της αγοράς σε άτοκες δόσεις και σίγουρα θα βγεις κερδισμένος. Η Paypal, πήρε χαμπάρι από νωρίς αυτή την εξέλιξη και θέλοντας να προσελκύσει καταναλωτές της Γενιάς Ζ δημιούργησε την υπηρεσία Pay in 4.

 

Προσλαμβάνοντας έναν iGen

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις τη γενιά Ζ, από το να προσλάβεις στην εταιρεία σου τέτοιου είδους άτομα. Παρά το νεαρό της ηλικίας τους, θεωρούνται ήδη έμπειροι αγοραστές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και μπορούν να ξεχωρίσουν τις αυθεντικές διαφημίσεις από τις ψεύτικες.

Το να έχεις καταναλωτές της γενιάς Ζ στο τμήμα marketing σίγουρα θα βοηθήσει τους στόχους της επιχείρησης. Μαθαίνουν διαρκώς και έχουν υψηλές προσδοκίες για την επαγγελματική τους ζωή. Προτιμούν την απόκτηση προϋπηρεσίας, παρά τη μακρά ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Όχι, άδικα. Πόσοι millennials έχουν χαρακτηριστεί overqualified και έχουν απορριφθεί από δουλειές;

Το μόνο που χρειάζεται να τους δώσεις είναι συμμετοχή σε έργα που έχουν σχέση με κοινωνικά θέματα, ευκαιρίες ανάπτυξης καθώς θέλουν να εξελίσσονται και ευέλικτο ωράριο εργασίας.

 

Συμπέρασμα

Οι καταναλωτές της γενιάς Ζ ήδη επηρεάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα επόμενα χρόνια η δύναμη τους θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Για να απευθυνθείς σε αυτούς, πρέπει πρώτα να καταλάβεις τον τρόπο σκέψης τους. Είναι η γενιά της αλλαγής και της τεχνολογίας. Σε κάθε περίπτωση, ήρθε η στιγμή να τους αγκαλιάσουμε και να τους υποδεχτούμε!

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ