Κατανοήστε τα βασικά πεδία του Google Search Console
Το Google Search Console είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των SEO experts, το οποίο όμως μπορείτε να μάθετε να χρησιμοποιείτε και μόνοι σας. Με τη δωρεάν αυτή εφαρμογή της Google μπορείτε να βελτιώνετε την παρουσία σας στις μηχανές αναζήτησης και να βρίσκετε ιδέες αρθρογραφίας, τρόπους να εμπλουτίζετε το περιεχόμενό σας και να παρακολουθείτε την απόδοση των ενεργειών σας.
Στον παρακάτω οδηγό, εξετάζουμε αναλυτικά τα βασικά πεδία του Google Search Console, για να μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε. Ο οδηγός περιλαμβάνει screenshots για καλύτερη κατανόηση της πλατφόρμας, ώστε να ξεκινήσετε βήμα-βήμα την ανακάλυψη των στατιστικών του δικού σας ιστότοπου.
Στο part 2, που θα δημοσιεύσουμε το επόμενο διάστημα, θα αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε τα πεδία που θα δούμε παρακάτω για να βελτιώσετε τις σελίδες στο website σας, να βρίσκετε ιδέες για άρθρα, αλλά και για να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας! Γραφτείτε στο newsletter μας για να ενημερωθείτε για το part 2 πρώτοι!
Τι είναι το Google Search Console;
Το Google Search Console είναι μια δωρεάν υπηρεσία μέσω της οποίας οι ιδιοκτήτες websites, οι developers και οι SEO experts λαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο μια ιστοσελίδα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, εντοπίζουν προβλήματα και κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο η Google διαβάζει και ερμηνεύει το περιεχόμενο τους.
Μόλις εξοικειωθείτε με την πλατφόρμα, θα αρχίσετε να κάνετε πιο στοχευμένες στρατηγικές ανάπτυξης των SEO προσπαθειών σας.
Πώς να χρησιμοποιήσετε το Google Search Console για το SEO
Η βελτιστοποίηση SEO (Search Engine Optimization) πρέπει να γίνεται με βάση κάποια δεδομένα για να δείτε πραγματική βελτίωση στη θέση της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, συνεπώς και στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας. Το Google Search Console προσφέρει πολλές χρήσιμες πληροφορίες που σας βοηθούν να πετύχετε αυτόν τον στόχο. Τι σημαίνουν, λοιπόν, τα πεδία που θα βρείτε στο performance report;
1. Ανάλυση απόδοσης (performance report)
Το εργαλείο ανάλυσης απόδοσης προσφέρει στο πάνω μέρος γραφήματα τα οποία σας δίνουν άμεσα μια πρώτη γεύση από την πορεία της ιστοσελίδας σας μέσα στον χρόνο. Στο πάνω μέρος, λοιπόν, επιλέγοντας το χρονικό διάστημα που θέλετε (από μία μέρα έως και όσο custom χρόνο θέλετε εσείς) βλέπετε τα εξής:
- Total clicks: Πόσα clicks έγιναν (στο διάστημα που ορίσατε) στον ιστότοπό σας στη Google (το εργαλείο αυτό δε μετράει τα clicks που μπορεί να έγιναν με άλλους τρόπους, όπως για παράδειγμα από πληρωμένες διαφημίσεις στα social ή στη Google, αλλά μόνο εκείνα που προήλθαν οργανικά, χωρίς πληρωμή δηλαδή).
- Total impressions: Τα impressions είναι οι συνολικές φορές που κάποιο landing page (δείτε παρακάτω τι σημαίνει landing page, αν δεν έχετε ακούσει ξανά τον όρο) σας εμφανίστηκε σε κάποιον χρήστη. Αυτό δε σημαίνει πως ο χρήστης, που είδε τον ιστότοπό σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματά του, επισκέφτηκε το website σας. Αυτό το μετράει ο παραπάνω αριθμός των clicks. Σκεφτείτε για παράδειγμα τον εαυτό σας, όταν αναζητάτε κάτι στη Google. Ναι μεν σας εμφανίζονται πολλά αποτελέσματα, αλλά δεν κάνετε, συνήθως, click σε όλα. Τα είδατε, δηλαδή, αλλά δεν τα επισκεφθήκατε.
- Average CTR: Το CTR σημαίνει Click Through Rate. Είναι μία ποσοστιαία ένδειξη του ποσοστού των εμφανίσεων που μετατράπηκαν σε clicks. Στο δικό μας παράδειγμα, μόνο το 2,2% των συνολικών μας εμφανίσεων μετατράπηκαν σε clicks.(Στο default, όταν ανοίγετε το Google Search Console, αυτό το πεδίο δεν είναι ενεργοποιημένο. Πατήστε πάνω του για να το ενεργοποιήσετε. Στην αρχή θα βλέπετε ενεργοποιημένα μόνο τα 2 πρώτα).
- Average position: Ο αριθμός αυτός μας δείχνει έναν μέσο όρο κατάταξης του ιστότοπού μας. Δηλαδή, στο δικό μας παράδειγμα, ο μέσος όρος είναι η 9,5η θέση. Θα σκεφτείτε τώρα, ουάου, αυτή είναι μια αρκετά καλή κατάταξη. Προσέξτε: Η κατάταξη αφορά σε keywords για τα οποία έχετε λάβει ήδη θέσεις. Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως τα keywords αυτά είναι πάντα σχετικά ή είναι αυτά που θέλετε να έχετε. Στο δικό μας παράδειγμα, όταν ξεκίνησε το website, «rankaρε» για το keyword «σουίφερ», γιατί μέσα αναφερόταν πως μπορούμε να ξεσκονίζουμε τον τοίχο με swiffer πριν τον βάψουμε. Ήταν δηλαδή ένα άχρηστο για την επιχείρηση keyword. Θα δούμε παρακάτω πως θα δείτε τα keyword στα οποία έχετε αρχίσει να εμφανίζεστε στη Google.
Αμέσως κάτω από το γράφημα στο performance report, θα βρείτε τα εξής:
- Queries
- Pages
- Countries
- Devices
- Dates
Και αμέσως παρακάτω θα δείτε τα Clicks, Impressions, CTR και Position που είδαμε παραπάνω. Ας τα δούμε όλα αναλυτικά!
Queries ή αλλιώς τα keywords για τα οποία μας εμφανίζει ήδη η google
Αυτές οι πληροφορίες είναι πολύτιμες για να εντοπίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά αποδίδουν καλά και ποιες χρειάζονται βελτιώσεις. Για παράδειγμα, αν παρατηρήσετε ότι κάποια λέξη-κλειδί έχει πολλές εμφανίσεις αλλά χαμηλό CTR, ίσως χρειάζεται να βελτιώσετε τον τίτλο ή την περιγραφή του περιεχομένου σας για να το κάνετε πιο ελκυστικό.
Pages ή αλλιώς αναλυτικά η κάθε σελίδα του ιστότοπού σας
Στο πεδίο pages θα βρείτε όλες τις landing pages και τα στατιστικά που τις αφορούν. Πατώντας πάνω σε μία εξ αυτών, σας ανοίγει ξανά το πεδίο queries, που όμως αυτή τη φορά δεν σας δείχνει τις λέξεις για το σύνολο του ιστότοπού σας, αλλά τις λέξεις που αφορούν μόνο στη συγκεκριμένη σελίδα.
Θα δείτε στο πάνω μέρος πως είναι επιλεγμένη μόνο η συγκεκριμένη landing page και όπου και να πλοηγηθείτε (στα countries ή στα devices) τα αποτελέσματα θα αφορούν μόνο στη συγκεκριμένη σελίδα. Για να επιστρέψετε στο σύνολο του ιστότοπού σας, πατήστε Χ στο πεδίο που θα δείτε στο screenshot παραπάνω!
Landing page ονομάζεται η εκάστοτε σελίδα του ιστότοπού σας. Για παράδειγμα, η Αρχική σας σελίδα είναι μια landing page. Η σελίδα About Us είναι μια άλλη landing page. Η σελίδα κάποιας υπηρεσίας σας ή ενός προϊόντος είναι, επίσης, μια διαφορετική landing page.
Countries ή αλλιώς από ποιες χώρες λαμβάνετε clicks και impressions
Στο πεδίο countries θα βρείτε τις χώρες που εμφανίζεστε και τα στατιστικά που τις αφορούν (clicks, impressions κ.λπ.). Πατώντας πάνω σε μία εξ αυτών, για παράδειγμα στην Ελλάδα, σας ανοίγει ξανά το πεδίο queries, που όμως αυτή τη φορά δε σας δείχνει τις λέξεις για το σύνολο του ιστότοπού σας παγκοσμίως, αλλά τις λέξεις που αφορούν μόνο στη συγκεκριμένη χώρα.
Θα δείτε και στο πάνω μέρος πως είναι επιλεγμένη μόνο η συγκεκριμένη χώρα και όπου και να πλοηγηθείτε (στα queries, στα pages ή στα devices) τα αποτελέσματα θα αφορούν μόνο στη συγκεκριμένη χώρα και στα στατιστικά που αφορούν τους χρήστες που μένουν σε αυτήν. Για να επιστρέψετε στο σύνολο του ιστότοπού σας, πατήστε Χ στο πεδίο που θα δείτε στο screenshot παραπάνω!
Devices ή αλλιώς πώς αποδίδει ο ιστότοπός σας σε κάθε συσκευή
Στο πεδίο devices θα βρείτε τα στατιστικά των συσκευών mobile, desktop και tablet (clicks, impressions κ.λπ.). Στο δικό μας παράδειγμα, βλέπουμε πως η πλειοψηφία των χρηστών που επισκέπτεται τον ιστότοπό μας προέρχεται από κινητά τηλέφωνα. Άρα, αυτό μας δείχνει πώς πρέπει να ελέγχουμε συχνά το πώς εμφανίζεται το website μας σε κινητά και αν είναι όλα σωστά. Επίσης, μας δείχνει πως το UX μας πρέπει να είναι mobile friendly, μιας και τα περισσότερα clicks προέρχονται από εκεί.
Πατώντας πάνω σε ένα εξ αυτών, για παράδειγμα στο mobile, σας ανοίγει ξανά το πεδίο queries, που όμως αυτή τη φορά δε σας δείχνει τις λέξεις για το σύνολο του ιστότοπού σας σε όλες τις συσκευές, αλλά τις λέξεις που αφορούν μόνο σε χρήστες κινητών τηλεφώνων.
Θα δείτε και στο πάνω μέρος πως είναι επιλεγμένη μόνο η συγκεκριμένη συσκευή και όπου και να πλοηγηθείτε (στα queries, στα pages ή στα devices) τα αποτελέσματα θα αφορούν μόνο σε κινητά τηλέφωνα και στα στατιστικά που αφορούν τους χρήστες που τα χρησιμοποιούν για να μπουν στον ιστότοπό σας. Για να επιστρέψετε στο σύνολο του ιστότοπού σας, πατήστε Χ στο πεδίο που θα δείτε στο screenshot παραπάνω!
Dates ή αλλιώς δείτε τι κάνει ο ιστότοπός σας ανά ημέρα
Στο πεδίο dates θα βρείτε τα στατιστικά του ιστότοπου σας ανά ημέρα. Αυτό μας βοηθά να εντοπίζουμε εποχικότητες ή να βλέπουμε πότε ψάχνει ο κόσμος κάτι μας αφορά και ίσως μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες για σχετικά posts στα social media ή για κάποιο newsletter.
Πατώντας πάνω σε μία συγκεκριμένη ημερομηνία, μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στατιστικά για τη συγκεκριμένη ημέρα. Θα δείτε και στο πάνω μέρος πως είναι επιλεγμένη μόνο η συγκεκριμένη ημερομηνία και όπου και να πλοηγηθείτε (στα queries, στα pages ή στα devices) τα αποτελέσματα θα αφορούν μόνο τη συγκεκριμένη μέρα. Για να επιστρέψετε στο σύνολο του ιστότοπού σας, επιλέξτε εκ νέου το χρονικό διάστημα που επιθυμείτε στο πεδίο που θα δείτε στο screenshot παραπάνω!
Τι θα δείτε στο part 2 άρθρο για το Google Search Console
Στο part 2 θα σας δείξουμε πώς να βρίσκετε ευκαιρίες βελτίωσης στο περιεχόμενό σας, για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του website σας. Πώς να μεταφράζετε, δηλαδή, και να αξιοποιείτε τα δεδομένα που συλλέγετε στην πράξη. Επίσης, θα μιλήσουμε για το πώς να βρίσκετε ιδέες για άρθρα και πώς να κάνετε update τα άρθρα που έχετε ήδη, σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα από το Google Search Console! Τέλος, είναι πιθανόν να δημιουργήσουμε και ένα part 3, για να δούμε αναλυτικά και άλλες λειτουργίες του εργαλείου, όπως για παράδειγμα το indexing.
Το Google Search Console είναι ένα ανεκτίμητο εργαλείο για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να ενισχύσουν το SEO τους και να βρίσκουν ιδέες για σχετικό περιεχόμενο. Μπαίνοντας συχνά στο Google Search Console, σας βοηθά να βελτιστοποιείτε συνεχώς την ιστοσελίδα σας και να προσαρμόζεστε στις απαιτήσεις των χρηστών και της αγοράς.
Στην D3 Solutions σας βοηθάμε να φτιάξετε σύγχρονα websites, βελτιώνουμε την ταχύτητα και ανακατασκευάζουμε τον παλιό σας ιστότοπο, αν δε θέλετε νέο εξ αρχής. Προσφέρουμε υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και παράγουμε SEO περιεχόμενο για eshop και ιστοσελίδες.