Μία εισαγωγή στα hashtags για Instagram
Κυκλοφορούν ανάμεσά μας, έχουν χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, χρησιμοποιούνται σε brands, trends και instagram marketing καμπάνιες και είναι πολύ δημοφιλή. Θα τα δείτε να εμφανίζονται online, στην τηλεόραση, σε αφίσες και έντυπα. Τι είναι;
Αν η απάντηση που σας ήρθε στο μυαλό είναι τα tweets, ατυχήσατε, διότι σήμερα θα μιλήσουμε για Instagram και η σωστή απάντηση είναι τα πολυαγαπημένα hashtags!
Τι είναι το hashtag;
Ένα hashtag είναι μία ετικέτα (tag) που ξεκινά με το σύμβολο της δίεσης (#) και χρησιμοποιείται στα κοινωνικά μέσα για να κατηγοριοποιεί το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων ανά θεματική. Τα hashtags δημιουργούνται από τους ίδιους τους χρήστες και επιτρέπουν την αναζήτηση και συσχέτιση παρόμοιου περιεχομένου.
Ένα απλό παράδειγμα: Αν αναζητήσετε το hashtag #greece στο Instagram, θα βρείτε όλες τις αναρτήσεις που έχουν ετικετοποιηθεί με αυτόν τον όρο, συγκεντρώνοντας φωτογραφίες που σχετίζονται με την Ελλάδα. Τα hashtags μπορούν να περιλαμβάνουν μόνο γράμματα, αριθμούς, emojis (!) ή κάτω παύλες μετά το σύμβολο του hashtag.
Αυτή η ιδέα προτάθηκε για πρώτη φορά από τον Αμερικανό blogger και σύμβουλο προϊόντων Chris Messina το 2007 μέσω ενός tweet. Από τότε, τα hashtags έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του Twitter και έχουν επεκταθεί σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Instagram, το Facebook, το Tik Tok και το YouTube.
Πώς βάζω hashtag στο Instagram;
Για να προσθέσετε ένα hashtag στο Instagram, ανεβάστε μια φωτογραφία ή ένα βίντεο και προσθέστε ένα σύμβολο hashtag (#) ακολουθούμενο από μια λέξη-κλειδί ή φράση χωρίς κενά, στα captions της ανάρτησής σας. Μπορείτε να το κάνετε είτε μέσω της εφαρμογής Instagram στο κινητό σας τηλέφωνο ή το tablet, αλλά και από τον υπολογιστή σας.
Τα hashtags δεν είναι κάτι καινούριο, μιας και κυριαρχούν στα social media πολλά χρόνια (ειδικά τα hashtags στο Twitter και στο Instagram), ωστόσο, αρκετοί, ακόμη, δε γνωρίζουν πώς να τα χρησιμοποιούν σωστά.
Πώς και γιατί χρησιμοποιούνται τα hashtags στο Instagram
Αν και το Instagram έχει υποστεί ριζικές αλλαγές από το 2010 που κυκλοφόρησε, ένα πράγμα που παραμένει σταθερό στην πορεία του είναι η σημασία των hashtags. Tα hashtags είναι ένας τρόπος να ψάχνετε ενδιαφέρον περιεχόμενο, να βρίσκετε δημιουργούς από το niche σας, καθώς και να σας βρίσκουν δυνητικοί πελάτες και χρήστες μέσα από το Instagram.
Επίσης, το Instagram έχει συμπεριλάβει το follow στα hashtags. Η καταπληκτική αυτή δυνατότητα, κάνει τις αναρτήσεις σας ορατές σε άτομα που ακολουθούν το εκάστοτε hashtag και ενδιαφέρονται για τον κλάδο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Επιπλέον, μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας hashtag για το brand σας και να παροτρύνετε τους πελάτες σας να το χρησιμοποιούν, όταν ανεβάζουν στο διαδίκτυο κάτι που σας αφορά.
Πώς να φτιάξω το δικό μου hashtag στο Instagram;
Το να φτιάξετε ένα hashtag στο Instagram είναι πάρα πολύ απλό. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το χρησιμοποιήσετε. Ψάξτε τη λέξη που έχετε σκεφτεί ή το όνομα του brand σας και, αν δεν έχει καμία δημοσίευση, μπορείτε να ξεκινήσετε να το γεμίζετε, τοποθετώντας το στις δημοσιεύσεις σας.
Αν έχει ήδη μερικές δημοσιεύσεις, είναι οκ και πάλι να το χρησιμοποιήσετε, απλώς θα περιλαμβάνει κι άλλα posts που δεν προέρχονται από εσάς. Ακόμη κι αν ξεκινήσετε έναν νέο hashtag από την αρχή, μπορεί εν καιρώ να δείτε και άλλους να το χρησιμοποιούν. Ένα hashtag δε σας ανήκει, ούτε μπορείτε να ελέγξετε το περιεχόμενο στο οποίο χρησιμοποιείται.
Τέλος, αν υπάρχει ήδη το hashtag που θέλετε και έχει χιλιάδες δημοσιεύσεις, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το moto ή το tagline σας, αντί για την επωνυμία σας, ως το βασικό σας hashtag ή το domain name σας. Για παράδειγμα, το #friends έχει 437.000.000 δημοσιεύσεις, αλλά το #friendsgr καμία!
Και τώρα, ακολουθεί η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου!
Μέχρι πόσα hashtags μπορώ να βάλω στο instagram;
Το Instagram σας δίνει τη δυνατότητα να συμπεριλαμβάνετε σε μία ανάρτησή σας έως 30 hashtags, ενώ ο μέγιστος αριθμός για τα instagram stories είναι τα 10 hashtags. Εάν προσπαθήσετε να συμπεριλάβετε περισσότερα, τότε η ανάρτησή σας ή η ιστορία σας δε θα δημοσιευθεί. Είναι καλο τα hashtags να μην είναι πάρα πολλά, καθώς μπορεί το περιεχόμενο να θεωρηθεί spam.
Πόσα hashtags είναι ο ιδανικός αριθμός για το Instagram;
Ο ιδανικός αριθμός hashtags είναι ανάμεσα στα 3-5 ανά δημοσίευση και το αποδεικνύει και έρευνα του Hootsuite.
Πώς να βρείτε τα κατάλληλα hashtags για τον λογαριασμό σας
Όταν τα hashtags χρησιμοποιούνται σωστά, μπορούν να έχουν πολλά οφέλη για το προφίλ σας στο instagram. Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάζεστε μία στρατηγική σχετικά με τα hashtags που θα χρησιμοποιήσετε στο instagram.
Τα hashtags που θα σας ωφελήσουν δεν απαιτείται, απαραίτητα, να είναι δημοφιλή, δηλαδή να έχουν χρησιμοποιηθεί από 1.000.000 χρήστες, γιατί, πολύ απλά, δε θα εμφανιστεί ποτέ η δημοσίευσή σας σε όλο αυτό το χάος. Αυτό που πραγματικά θα δουλέψει είναι να χρησιμοποιήσετε hashtags στο instagram που είναι πιο εξειδικευμένα και σχετίζονται άμεσα με την επιχείρησή σας.
Και αν αναρωτιέστε πώς θα βρειτε αυτά τα hashtags, ο καλύτερος τρόπος είναι να δείτε τη δημοτικότητα των hashtags που σας αφορούν, να παρακολουθήσετε επιτυχημένους ανταγωνιστές σας και να «κλέψετε» ιδέες για hashtags από influencers του κλάδου σας. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε online εργαλεία, που ονομάζονται hashtag generators.
Τύποι hashtags για Instagram
Όπως ήδη αναφέραμε, τα hashtags στο Instagram προσφέρουν έναν μοναδικό τρόπο για να μοιραστείτε πληροφορίες και επιτυχίες της επιχείρησής σας, να προωθήσετε προϊόντα ή να αναπτύξετε μια online κοινότητα. Αυτό το απλό, αλλά ισχυρό, εργαλείο μπορεί να χωριστεί σε δέκα βασικές κατηγορίες, όπου η κάθε μία εξυπηρετεί έναν ξεχωριστό σκοπό:
- Hashtags προϊόντων / υπηρεσιών: Λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν αυτό που προσφέρετε, π.χ., #greektranslations ή #handmadelunchbag
- Niched hashtags: Εκείνα που είναι πιο σαφή και εξειδικευμένα και αφορούν τον κλάδο σας, π.χ., #wordpressdeveloper #instagramexpert
- Hashtags μιας online κοινότητας: Αυτό μπορεί να αφορά κοινότητες του Instagram, π.χ., #catsofinstagram ή κάποια επαγγελματική κοινότητα π.χ. #greekdevelopers
- Hashtags γεγονότων/εποχιακά: Λέξεις που περιγράφουν αργίες, εποχές ή ειδικά γεγονότα, π.χ., #christmas2023 ή #easteringreece
- Hashtags τοποθεσίας: Αφορούν την τοποθεσία και τον τομέα της επιχείρησής σας, π.χ., #developersargos ή #boatsforrentaegina
- Καθημερινά hashtags: Ετικέτες για κάθε ημέρα της εβδομάδας, π.χ., #sundayfunday
- Hashtags φράσεων: Συνδυάζουν προϊόντα, niche και ετικέτες κοινότητας, π.χ., #wordpressdevsgreece
- Συντομογραφίες hashtags: Δημοφιλείς συντομογραφίες, π.χ., #yolo (You Only Live Once).
- Hashtags emoji: Χρησιμοποιούν emojis, είτε μόνα τους ή με λέξεις, π.χ., #😎 ή #sunglasses😎 (Απίστευτο;)
- Brand Hashtags: Προσαρμοσμένα για την επωνυμία σας ή την καμπάνια σας, π.χ., #starbucks #Nike
Τα hashtags είναι σύμμαχοί σας στο Instagram. Η γνώση αυτών των δέκα κατηγοριών μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο στοχευμένη και επιτυχημένη παρουσία στα social media.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα hashtags στο instagram, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να σας βοηθήσουμε να βρείτε τα καλύτερα hashtags για τον λογαριασμό σας.