Τι είναι το SEO Copywriting; | D3 Solutions - Digital Agency

SEO Copywriting: Γράψε για ανθρώπους και όχι για μηχανές

 

Το SEO Copywriting είναι ένας από τους βασικούς στόχους για να πετύχει μια SEO στρατηγική. Ο σκοπός του είναι η συγγραφή κειμένων σε κατάλληλα σημεία έτσι ώστε η ιστοσελίδα να εμφανιστεί όσο το δυνατόν υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Τα κείμενα αυτά περιέχουν λέξεις ή φράσεις κλειδιά σε κομβικά σημεία, ενώ ταυτόχρονα είναι γραμμένα με τέτοιον τρόπο για να κρατάνε το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να του δίνουν τις πληροφορίες που αναζητεί.

Στο παρελθόν οι SEO Copywriters δεν έγραφαν άρθρα για τους ανθρώπους. Τους ενδιέφερε μόνο να συμπεριλάβουν τις λέξεις κλειδιά, όσες περισσότερες φορές μπορούν μέσα σε ένα άρθρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να διαβάζαμε για παράδειγμα ένα κείμενο για μπλούζες και η λέξη κλειδί “μπλούζα”, να βρίσκεται σχεδόν σε κάθε πρόταση και δεκάδες φορές μέσα στο κείμενο.

Όμως, οι μηχανές αναζήτησης έγιναν εξυπνότερες. Η Google συγκεκριμένα ανέπτυξε τον αλγόριθμο της σε τέτοιο βαθμό, που κείμενα σαν αυτά του παρελθόντος δεν έχουν καμία τύχη στα οργανικά αποτελέσματα.

Ο λόγος είναι ότι η Google θέλει να έχει επισκεψιμότητα αλλά και να δίνει στους χρήστες της άμεσα αυτό που ψάχνουν. Αν οι χρήστες – πελάτης της δεν βρίσκουν αυτό που θέλουν πάντα υπάρχει ο φόβος να αφήσουν την Google για κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης που το κάνει καλύτερα (αν υπάρχει κάποια).

Πλέον ο αλγόριθμός της, ανεβάζει υψηλά στα οργανικά αποτελέσματα τις ιστοσελίδες που έχουν καλογραμμένα κείμενα, σε φυσική γλώσσα, με πρωτότυπες πληροφορίες και χρήσιμο περιεχόμενο. Εννοείται ότι τοποθετούνται λέξεις κλειδιά στο κείμενο, αλλά πρέπει να είσαι πολύ προσεχτικός με την πυκνότητά τους και τα σημεία τοποθέτησής τους.

Τα κείμενα αυτά, τα βρίσκουμε κυρίως στο blog της ιστοσελίδας και φυσικά στις σελίδες των προϊόντων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η πρώτη σου σκέψη είναι: “Ok στο blog, αλλά γιατί στις σελίδες των προϊόντων;”.

Όπως έχουμε πει στο παρελθόν, μη γράφεις κείμενα για τα προϊόντα από τις ετικέτες του κατασκευαστή. Πάρε το προϊόν στα χέρια σου, επεξεργάσου το, δοκίμασέ το και γράψε τα πλεονεκτήματά του με δικά σου λόγια. Θα ξεχωρίσεις άμεσα από τους ανταγωνιστές σου, θα το εκτιμήσουν οι πελάτες σου και φυσικά θα σου κλείσει το μάτι η Google. Όταν όλοι γράφουν τα ίδια, εσύ θα είσαι αυτός που θα κάνει τη διαφορά.

 

Η προεργασία για ένα πετυχημένο SEO Copywriting

Αν νομίζεις ότι το SEO Copywriting είναι μόνο το γράψιμο τότε πρέπει να μπεις σε δεύτερες σκέψεις. Το γράψιμο μπορεί να σου πάρει δέκα με είκοσι λεπτά, ανάλογα με την ταχύτητα που πληκτρολογείς.

Το χρονοβόρο κομμάτι είναι η προεργασία που πρέπει να γίνει και αυτή διαρκεί τις περισσότερες φορές πολλές ώρες, έως και ημέρες. Έπειτα, αφού έχεις τελειώσει με το γράψιμο γίνεται μια επεξεργασία του κειμένου που περνάει από πολλά φίλτρα.

Η αρχή αφορά την ανεύρεση του θέματος και φυσικά την κεντρική λέξη ή φράση κλειδί. Πρέπει να απαντήσεις στις εξής ερωτήσεις:

  • Τι κάνει η ιστοσελίδα μου;
  • Για ποιους είναι;
  • Τι την κάνει μοναδική από τις άλλες;

Οι απαντήσεις αυτές θα είναι χρήσιμες για να βρεις μια μεγάλη ποικιλία σε θέματα που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι που έχει αναλάβει να αναδείξει η ιστοσελίδα σου.

Η ανεύρεση των keywords είναι ίσως από τις πιο χρονοβόρες διαδικασίες στο SEO Copywriting, αλλά είναι αυτή που θα σε φέρει ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα.

Αφού βρεις το θέμα ήρθε η ώρα να βρεις και τις λέξεις κλειδιά που θα περιέχει το κείμενο. Για να είσαι πιο αποτελεσματικός, μπορείς να μπεις στο μυαλό των χρηστών. Τι θα πληκτρολογούσαν για να βρουν το συγκεκριμένο θέμα; Ποιο είναι το πιθανότερο σενάριο για να διαβάσουν το κείμενο;

Υπάρχουν 4 βασικές κατηγορίες χρηστών που αναζητούν πληροφορίες στην Google και αυτές είναι οι εξής:

  • Εκείνοι που θέλουν να βρουν πληροφορίες για ένα θέμα που τους ενδιαφέρει.
  • Οι χρήστες που θέλουν να εισέλθουν σε ένα συγκεκριμένο site.
  • Αυτοί που κάνουν έρευνα αγοράς για ένα προϊόν που θέλουν να αποκτήσουν.
  • Οι χρήστες που έχουν ολοκληρώσει την έρευνα και είναι έτοιμοι να αγοράσουν το προϊόν.

Φτιάξε μια λίστα με όλες τις λέξεις κλειδιά που πιστεύεις ότι θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες. Στη συνέχεια σκέψου τις παραλλαγές αυτών των όρων. Κατέταξέ τες βάσει της σχετικότητάς τους. Η δημιουργία ενός πίνακα θα σε βοηθήσει πολύ σε αυτό το σημείο.

Επίσης, αν ξεκινάς τώρα με το SEO Copywriting καλό θα είναι να μη χρησιμοποιήσεις τις δημοφιλέστερες λέξεις κλειδιά. Γενικά, το SEO θέλει υπομονή και χρόνο. Δεν γίνονται όλα από τη μια στιγμή στην άλλη. Για ποιο λόγο να διαφέρει το SEO Copywriting; Πρέπει να εξοικειωθείς μαζί του και να αποκτήσεις εμπειρία.

Η εστίαση σε λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά, είναι μια πολύ έξυπνη στρατηγική που συνιστάται από όλους τους SEO specialists.

Αφού λοιπόν βρήκαμε το θέμα και την κεντρική λέξη κλειδί του κειμένου, μπαίνουμε στο δεύτερο στάδιο προετοιμασίας που αφορά σε αυτά που πρόκειται να γράψεις στο κείμενο. Σε αυτό το σημείο θα αναφερθούμε στον τρόπο που θα γράψεις το κείμενο και τη δομή του.

Ο τρόπος γραψίματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το κείμενο. Θα ήθελες να έχει ενημερωτικό χαρακτήρα για τους αναγνώστες σου; Μήπως θέλεις να τους ψυχαγωγήσεις ή θα ήθελες να τους πείσεις να ολοκληρώσουν μια αγορά;

Για παράδειγμα, είναι εντελώς διαφορετικός ο τρόπος που θα γράψεις ένα ενημερωτικό κείμενο συγκριτικά με αυτό που θα εστιάζει στις πωλήσεις. Η γλώσσα ενός ενημερωτικού κειμένου είναι σαφής, ενώ η γλώσσα “πώλησης” εστιάζει στον αναγνώστη.

Η δομή του κειμένου είναι και αυτή ζωτικής σημασίας για το SEO Copywriting. Όταν λέμε δομή εννοούμε τον σκελετό του άρθρου. Όταν η δομή είναι σαφής, βοηθάει τον χρήστη που διαβάζει το κείμενο, να το κατανοήσει καλύτερα και θα τον οδηγήσει σε μετατροπές στο site σου.

 

Φτάσαμε στη συγγραφή!

Επιτέλους θα αρχίσει το γράψιμο. Αφού έχεις ολοκληρώσει τη διαδικασία της προετοιμασίας είσαι έτοιμος να προχωρήσεις στο πραγματικό SEO Copywriting και για τους περισσότερους το πιο διασκεδαστικό κομμάτι.

Η συμβουλή που έχουμε να σου πούμε είναι απλά γράψε. Αν έχεις προβλήματα με την πρώτη παράγραφο ή την πρώτη πρόταση, άστο και προχώρα. Πολλοί αρθρογράφοι έχουν πρόβλημα με την αρχή. Βάλε μερικές λέξεις και πήγαινε παρακάτω. Όσο προχωράς, τόσο πιο εύκολο θα είναι στη συνέχεια να προσθέσεις τα ελλειπή στοιχεία του κειμένου και να ολοκληρώσεις το “παζλ”.

Επίσης, αν παρατηρήσεις κάποιο γραμματικό λάθος ή έχεις αμφιβολίες για κάποια πρόταση μη σταματάς για να κάνεις τις διορθώσεις. Τα καλύτερα κείμενα είναι αυτά που ο αρθρογράφος δε σταματάει και παραμένει σταθερός στη ροή της γραφής του. Προσοχή, επειδή ξέρουμε πως τα εργαλεία AI έχουν γίνει δελεαστικά για την παραγωγή κειμένων και εικόνων, διάβασε εδώ την επίσημη θέση της Google για την τεχνητή νοημοσύνη.

 

Η επεξεργασία είναι το τελευταίο στάδιο του SEO Copywriting

Μόλις ολοκληρώσεις το γράψιμο, το κείμενο που έφτιαξες ονομάζεται προσχέδιο. Ο λόγος είναι ότι δε θα το ανεβάσεις έτσι στην ιστοσελίδα σου. Θα υπάρξει μια επεξεργασία πάνω σε αυτό για να είναι τέλειο το αποτέλεσμα.

Διάβασε αυτά που έγραψες πολλές φορές και κυρίως αργά. Μη φοβάσαι να σβήσεις κάτι που δε σου αρέσει. Οι έλεγχοι που γίνονται είναι οι εξής:

  • Όλες οι προτάσεις πρέπει να έχουν τέλεια ορθογραφία και φυσικά να είναι γραμματικά σωστές.
  • Η πρώτη πρόταση κάθε παραγράφου είναι αυτή που αποτυπώνει τι θέλεις να πεις. Οι παράγραφοι μεταξύ τους πρέπει να είναι σωστά συνδεδεμένοι και να υπάρχει μια ομαλή μετάβαση από τη μία στην άλλη.
  • Η δομή του κειμένου αφορά τους υπότιτλους και τις επικεφαλίδες. Η κεντρική λέξη κλειδί πρέπει να είναι σίγουρα στον τίτλο και φυσικά έστω σε μία επικεφαλίδα και υπότιτλο. Βεβαιώσου ότι η δομή έχει μια φυσιολογική ροή. Αν όχι, ίσως πρέπει να αλλάξεις κάποιες παραγράφους.

Όταν έχεις τελειώσει με τους ελέγχους του κειμένου μπορείς να κοιτάξεις τις λέξεις κλειδιά. Ο λόγος που γίνεται στο τέλος είναι γιατί κατά τη διάρκεια του γραψίματος θέλουμε να έχουμε ένα φυσικό αποτέλεσμα και ένα κείμενο από άνθρωπο σε άνθρωπο. Μην ξεχνάς να προσθέσεις και μερικά συνώνυμα των λέξεων κλειδιών. Θα κάνουν καλό στις μηχανές αναζήτησης.

Τέλος, αφήνουμε τα Call to Actions. Στο σύγχρονο SEO Copywriting, τα Call to Actions (ή CTA) κάνουν τον αναγνώστη να πραγματοποιήσει μια ενέργεια που επιθυμείς και αυτό μπορεί να οδηγήσει την ιστοσελίδα σε θεαματικά αποτελέσματα.

 

Συμπέρασμα

Το SEO Copywriting είναι ένας συνδυασμός content marketing με SEO. Τέτοιου είδους κείμενα δεν τα εκτιμούν μόνο οι μηχανές αναζήτησης. Δείχνουν το άριστο επίπεδο που κατέχεις πάνω στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, αυξάνοντας τις πιθανότητες να μετατρέψεις πολλούς από τους ακολούθους σου σε πελάτες.

Το άρθρο αυτό δεν σου δίνει απλά συμβουλές για το SEO Copywritng. Σου λέμε τα μυστικά μας και τον τρόπο που γράφουμε τα κείμενα στο blog της D3 Solutions. Ελπίζουμε να σε βοήθησε και αν ξεκινάς σήμερα να σου ευχηθούμε καλή αρχή!

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ