Πως να οργανώσεις τα βήματα για την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σου
Σε προηγούμενο άρθρο αναφέραμε τους λόγους για τους οποίους χρειάζεται να γίνει ανακατασκευή της ιστοσελίδας σου. Όμως, υπάρχουν κάποια βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν πολύ σχολαστικά (τα λέμε καλά Σπύρο Παπαδόπουλε;) για να μας αποδώσουν τα μέγιστα αποτελέσματα.
Μπορεί για κάποιους να φαίνεται βουνό, αλλά για εμάς είναι μία πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Στην τελική αφορά την εικόνα της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Δεν μπορεί η ιστοσελίδα να είναι στάσιμη για αρκετό καιρό. Ειδικά, τώρα που οι αγορές μέσω ίντερνετ αυξάνονται καθημερινά, ακόμα και από ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.
Καταστρώνοντας τους Στόχους και το Σχέδιο
Η αρχή είναι και η πιο σημαντική. Πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο πάνω στο οποίο θα στηριχθεί όλη η ανακατασκευή της ιστοσελίδας.
Οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Οι ανάγκες των πελατών πρέπει να σημειωθούν. Επίσης, δεν είναι κακό να ρίχνεις μερικές ματιές στα sites των ανταγωνιστών. Θα σε βοηθήσει να πάρεις μερικές ιδέες.
Αξιολόγηση Υπάρχοντος Site
Παρατήρησε όλα τα θετικά της ιστοσελίδας που ήδη έχεις. Δε γίνεται να αφαιρέσεις όλα τα περιεχόμενα. Η νέα έκδοση του website πρέπει να είναι ακόμα πιο βελτιωμένη, χωρίς να αλλαχτεί το προφίλ της επιχείρησης.
Γραφιστικά
Η δημιουργία της δομής του site. Ο γραφιστικός σχεδιασμός είναι πολύ σημαντικός. Περιλαμβάνει τις μακέτες, τα wireframes και τη μετατροπή σε κώδικα XHTML και CSS. Αυτό το βήμα θα έχει πολλές αλλαγές, αναθεωρήσεις και πολλαπλές επαναλήψεις κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής.
Προσοχή στα User Journeys
Κάθε χρήστης που επισκέπτεται ένα website ακολουθεί μία συγκεκριμένη διαδρομή που έχει καθοριστεί από πριν. Το τέλος της διαδρομής είναι η αγορά μίας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος. Τα στάδια που πρέπει να περάσει είναι της Συνειδητοποίησης (Awareness), της Αξιολόγησης (Consideration) και της Απόφασης (Decision).
Η ιστοσελίδα πρέπει να υποστηρίξει όλα τα στάδια της διαδρομής, για να μπορεί ο επισκέπτης να μεταβαίνει από το ένα στο άλλο με ευκολία και ομαλότητα.
Περιεχόμενο
Όλα πρέπει να δουλεύουν στην εντέλεια. Φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο και άλλα, πρέπει να συνθέτουν ένα κοινό. Καλό θα ήταν σε αυτό το στάδιο να μπεις και λίγο στη θέση του επισκέπτη. Τι θα σου άρεσε εσένα;
Το περιεχόμενο πάντα θα είναι ο Βασιλιάς σε κάθε ιστοσελίδα. Καλή η ανακατασκευή, αλλά χωρίς (σωστό) περιεχόμενο δεν πιάνει μία. Το λεκτικό και εικαστικό επίπεδο πρέπει να είναι υψηλό. Ακόμα, φρόντισε να είναι και μοναδικό.
Πλατφόρμα
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας είναι ζωτικής σημασίας. Το περιεχόμενο ανανεώνεται. Όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται, τόσο το καλύτερο.
Η πιο γνωστή πλατφόρμα είναι φυσικά το WordPress, αλλά υπάρχουν και άλλες. Δοκίμασε ποιες είναι αυτές που σε βολεύουν και ικανοποιούν τις προσδοκίες σου.
Mockups
Τι είν’ τούτα; Τα mockups δημιουργούνται για μία πιο ρεαλιστική απεικόνιση της ιστοσελίδας. Ουσιαστικά μπορείς να δεις το αποτέλεσμα πριν αυτό υλοποιηθεί στην πράξη. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να κάνεις οποιαδήποτε αλλαγή θέλεις. Με τις κατάλληλες τροποποιήσεις στην αισθητική του site το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς αυτό που επιθυμείς.
Φτάσαμε στη Δημοσίευση
Ήρθε η ώρα που όλοι περιμέναμε! Όμως δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Δεν τελειώσαμε απλά δημοσιεύοντας.
Συνεχόμενες δοκιμές και έλεγχοι για την καλύτερη πλοήγηση και για τυχόν σφάλματα στον κώδικα. Ακόμα πρέπει να γίνουν τεστ σε όλους τους browsers. Είναι πολύ σημαντικό το site να ανταποκρίνεται τέλεια σε smartphones και tablets.
Διαδώστε το Παντού
Τόση προσπάθεια έγινε και να το ξέρουμε μεταξύ μας; Η στρατηγική προβολής της νέας ιστοσελίδας πρέπει να γίνει με προσοχή για να γευτείς τους καρπούς της επιτυχίας.
Ένα καλό SEO θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα και τα κέρδη όλης της επιχείρησης.
Η ανακατασκευή είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά αξίζει τον κόπο. Τις περισσότερες φορές είναι επιτακτική ανάγκη. Μη μένεις πίσω από τους ανταγωνιστές σου. Τώρα που ξέρεις τα βήματα, δεν έχεις να επικοινωνήσεις μαζί μας στην D3 Solutions για μία ιστοσελίδα που θα γίνει εργαλείο για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη της εταιρείας σου.