5 συμβουλές για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης | D3 Solutions - Digital Agency

Βελτιώστε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης με αυτές τις 5 συμβουλές!

 

Όλοι γνωρίζουμε ότι κάθε ιστότοπος πρέπει να περιέχει ένα πλήρες, έγκυρο κείμενο, να είναι λειτουργικός και να διακρίνεται από καλή αισθητική. Κι όμως, τα σημαντικά αυτά στοιχεία, από μόνα τους δεν αρκούν για να εμφανίζεται ο ιστότοπος στην πρώτη ή έστω στις πρώτες σελίδες στις μηχανές αναζήτησης.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε για να εμφανίζεται ο ιστότοπός σας ψηλά στις μηχανές αναζήτησης όταν οι χρήστες ψάχνουν πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενό σας; Πρέπει να πληρώσετε ακριβές διαφημίσεις ή υπάρχουν άλλοι τρόποι για να ανεβεί ο ιστότοπός σας στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης;

Ευτυχώς, οι μηχανές αναζήτησης είναι αρκετά «έξυπνες» και αρκετά «δίκαιες» ώστε να επιβραβεύουν την καλή δουλειά και να μην ευνοούν μόνον όσους μπορούν να πληρώσουν ακριβές καμπάνιες. Αξιοποιήστε τις παρακάτω 5 συμβουλές και δείτε τον ιστότοπό σας να ανεβαίνει μέρα με την ημέρα στην κλίμακα των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

 

1. Δημιουργήστε καλό περιεχόμενο

Το καλό περιεχόμενο είναι ο βασικός παράγοντας που θα ανεβάσει τον ιστότοπό σας στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης. Και τι είναι καλό περιεχόμενο; Το σοβαρό, ουσιαστικό, και έγκυρο περιεχόμενο.

Ωστόσο το έγκυρο και ουσιαστικό περιεχόμενο πρέπει να συνοδεύεται από ελκυστική γραφή. Πρέπει να διαθέτει πρωτοτυπία και να συνδέεται με τον αναγνώστη. Να είναι ευχάριστο, ευανάγνωστο και ελκυστικό.

Εάν σε αυτό εφαρμοστούν και οι τεχνικές βελτιστοποίησης (το διάσημο πλέον SEO), τότε πραγματικά ο ιστότοπός σας θα ανέβει πολλά σκαλιά στις μηχανές αναζήτησης.

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η τεχνική βελτιστοποίησης του κειμένου ώστε να εμφανίζεται σε μια καλή κατάταξη στα αποτελέσματα που δίνει το διαδίκτυο σε κάθε αναζήτηση. Το βασικό εργαλείο του SEO είναι η χρήση λέξεων – κλειδιών.

Λέξεις – κλειδιά θεωρούνται και οι φράσεις – κλειδιά. Προσδιορίστε λοιπόν αυτήν που ταιριάζει στον ιστότοπό σας «μαντεύοντας» πώς θα αναζητούσε ο χρήστης του διαδικτύου την πληροφορία. Χρησιμοποιήστε την ως βασική λέξη ή φράση, τόσο στον τίτλο όσο και μέσα μέσα στο κείμενο. Π.χ. Πώς βάφουμε το ξύλο / Φωτογράφιση σε νυχτερινό τοπίο / Τι είναι η βιοϊατρική μηχανική;

Η χρήση των λέξεων – κλειδιών είναι πολύ σημαντική στους τίτλους αλλά και στο κυρίως κείμενο. Ένας εκπαιδευμένος copywriter μπορεί να αγγίξει ένα πολύ υψηλό σκορ βελτιστοποίησης του περιεχομένου σας. Αποτελεί καλή επένδυση να αναθέσετε το περιεχόμενό σας σε κειμενογράφο / copywriter γιατί είναι ο ειδικός που θα βρει ποια λέξη κλειδί θα χρησιμοποιήσει, πόσες φορές θα την εντάξει στο κείμενο αλλά και πώς θα το κάνει ώστε το κείμενο να παραμένει ελκυστικό στην ανάγνωση.

Σε κάθε περίπτωση, εάν δεν έχετε κειμενογράφο, ο προγραμματιστής σας θα φροντίσει σίγουρα να τοποθετήσει τη λέξη – κλειδί στο URL του ιστότοπού σας και κάθε σελίδας ώστε να βοηθήσει την αναζήτηση. Πάντως, παρά τη χρησιμότητα του SEO, ποτέ μην θυσιάσετε τη ροή του λόγου, την όμορφη γραφή για το SEO. Μην ξεχνάτε ότι το περιεχόμενό σας δεν απευθύνεται στις μηχανές αναζήτησης, απευθύνεται στους ανθρώπους!

 

2. Ενημερώνετε τακτικά το περιεχόμενό σας

Το φρέσκο περιεχόμενο είναι αυτό που απαιτούν οι μηχανές αναζήτησης για να σας προτιμούν! Φροντίστε να ανανεώνετε σε τακτά διαστήματα το περιεχόμενό σας, π.χ. ανά τρίμηνο, και αξιοποιήστε τη μεγάλη δύναμη του blog. Το blog, στα ελληνικά ιστολόγιο, είναι κάτι σαν την εφημερίδα σας. Είναι η σελίδα όπου μπορείτε να δημοσιεύετε ενδιαφέροντα άρθρα σχετικά με το αντικείμενο του ιστότοπού σας.

Στα άρθρα αυτά η χρήση των λέξεων – κλειδιών είναι το πιο σημαντικό εργαλείο καθοδήγησης των χρηστών του διαδικτύου στον ιστότοπό σας. Ακόμα και αν κάποιος δε γνωρίζει καθόλου για εσάς, μέσα από ένα ενδιαφέρον άρθρο που θα εμφανιστεί στην οθόνη του εξαιτίας της αναζήτησης που έχει κάνει με μια λέξη – κλειδί που εμπεριέχεται στο άρθρο σας, θα φτάσει στον ιστότοπό σας.

Ένα blog με ενδιαφέροντα άρθρα που τραβούν την προσοχή, θα ενισχύσει σημαντικά την κατάταξη του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης, εντάξτε το λοιπόν στον ιστότοπό σας.

 

3. Δώστε σημασία στα Meta titles και τα Meta descriptions

Οι όροι που πιθανόν δεν κατανοείτε είναι πολύ οικείοι στους προγραμματιστές και τους κειμενογράφους.

Τα Meta titles είναι υπεύθυνα για τους τίτλους των σελίδων που εμφανίζονται στο επάνω μέρος του παραθύρου του προγράμματος περιήγησης και ως τίτλος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Είναι τα πιο σημαντικά μεταδεδομένα της σελίδας σας.

Τα Meta descriptions είναι η περιγραφή κειμένου στην αναζήτηση της ιστοσελίδας σας, κάτι σαν τη βιτρίνα της. Πρόκειται για μια περιεκτική και ελκυστική περιγραφή του περιεχομένου της που προσκαλεί και «προκαλεί» τους χρήστες να την επισκεφθούν.

Παρότι τα Meta titles και τα Meta descriptions είναι κάτι που δε θα δημιουργήσετε εσείς, γνωρίζοντας τι ακριβώς είναι, μπορείτε να τα ελέγξετε και να ζητήσετε στον προγραμματιστή σας να διαμορφωθούν, ώστε να σας εκφράζουν πλήρως.

 

4. Αναρτήστε συνδέσμους – links!

Ένας ιστότοπος πλούσιος σε περιεχόμενο, παραπέμπει πάντα σε άλλους συνδέσμους, σε έγκυρους δηλαδή ιστότοπους ενισχύοντας τη βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης. Με την ανάρτηση συνδέσμων, παραθέτοντάς τους με ολόκληρη την ηλεκτρονική διεύθυνσή τους, βελτιώνετε πολύ την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Παράλληλα ενισχύετε την αξιοπιστία σας, αφού οι άλλοι σύνδεσμοι αποτελούν πηγές επιβεβαίωσης του περιεχομένου σας.

 

5. Εναλλακτικά κείμενα (Alt texts) στις φωτογραφίες και τα videos

Είναι αυτονόητο ότι στον ιστότοπό σας θα χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες ή/και videos. Κάθε μια και κάθε ένα από αυτά πρέπει να περιγράφονται έστω με ένα μικρό τίτλο στην ετικέτα alt, δηλαδή στην εναλλακτική περιγραφή κειμένου. Στην πολύ μικρή αυτή περιγραφή πρέπει να χρησιμοποιηθεί η λέξη – κλειδί της σελίδας που περιέχονται. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες που πραγματοποιούν αναζήτηση στις εικόνες, θα οδηγούνται μέσω των εικόνων σας στον ιστότοπό σας.

Πρόκειται για ακόμα μια διαδικασία που θα κάνει ο προγραμματιστής σας για εσάς, ωστόσο μπορείτε να του υποδείξετε την περιγραφή που σας εκφράζει για την κάθε εικόνα ή/και video.

 

Οι 5 συμβουλές είναι αρκετές;

Οι 5 συμβουλές αποτελούν κριτήρια που θα ανεβάσουν τον ιστότοπό σας στις μηχανές αναζήτησης, κυρίως αν αξιοποιηθούν και οι 5! Πρόκειται για τους τρόπους που έχετε εσείς στα χέρια σας για να ενισχύσετε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης.

Ας γνωρίζετε όμως ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που είναι καθοριστικοί.

Ο χρόνος και οι «διαδρομές» είναι ένας από αυτούς. Κάθε ιστότοπος χρειάζεται τον χρόνο του για να ανέβει τα σκαλοπάτια της αναζήτησης, καθώς ο χρόνος προσθέτει διαρκώς νέα clicks. Ακόμα και ο πιο άρτιος ιστότοπος δεν μπορεί να εμφανίζεται ψηλά στην αναζήτηση μέσα σε ένα μήνα ύπαρξης.

Επίσης κάθε ιστότοπος χρειάζεται τις διαδρομές του, τα κανάλια μέσα από τα οποία φθάνει ο χρήστης στον ιστότοπο. Κανάλια είναι τα social media, το Google My business, η αναφορά της διεύθυνσης του ιστότοπου σε άλλους ιστότοπους και φυσικά η αναγνωρισιμότητά του στο κοινό, που όσο μεγαλύτερη είναι τόσο περισσότερες επισκέψεις / clicks θα δώσει.

Είναι σαφές ότι η άνοδος της εμφάνισης ενός ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης εξαρτάται από αρκετά κριτήρια με σημαντικότερο το καλό περιεχόμενο. Προσπαθήστε να τα ικανοποιήσετε όλα, κάντε φίλο τον χρόνο και απολαύστε τα αποτελέσματα.

Στην D3 Solutions στόχος μας είναι η υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης κάθε ιστότοπου που κατασκευάζουμε. Μπορούμε να την επιτύχουμε χάρη στην εμπειρία και την εξειδίκευσή μας, όμως πάντα θεωρούμε σημαντική τη δική σας συμβολή στον δικό σας ιστότοπο. Αυτό το άρθρο σας παρέχει τις πληροφορίες ώστε μαζί να ανεβάσουμε τον ιστότοπό σας στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης!