Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για ξεκινήσετε να δουλεύετε το Canva Pro
Το Canva έχει μετατραπεί σε ένα αναπόσπαστο πολυεργαλείο μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων. Με μια μοναδική πληθώρα εφαρμογών, το Canva Pro, το Canva Free και το Canva Teams προσφέρουν λύσεις για όλες, σχεδόν, τις καθημερινές εργασίες ενός δημιουργού ή μιας επιχείρησης.
Σε αυτόν τον οδηγό θα αναλύσουμε όλα εκείνα που χρειάζεται να ξέρετε για το Canva και την Pro έκδοσή του. Θα επικεντρωθούμε στις λύσεις για μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του εμπορίου και θέλουν να δουν τα e-commerce metrics τους να έχουν ανοδική πορεία, αλλά είμαστε σίγουροι πως θα φανεί χρήσιμο σε όλους. Ειλικρινά, είναι τόσο εύκολο software, που θα σας λύσει τα χέρια.
Ας τα πάρουμε από την αρχή!
Τι είναι το Canva;
Το Canva δημιουργήθηκε στην Αυστραλία από την M. Perkins, τον C. Obrecht και τον C. Adams και είναι μια πλατφόρμα γραφικού σχεδιασμού, που προσφέρει stock υλικό και templates για μια τεράστια γκάμα εργασιών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως το stock υλικό που διαθέτει μετρά εκατομμύρια δημιουργίες, όπως:
- Stock φωτογραφίες
- Stock video
- Stock ήχους
- Stock πρότυπα για social media posts, βιογραφικά, παρουσιάσεις κ.ά.
Η χρήση του είναι εξαιρετικά απλή: Διαλέγετε από την αναζήτηση την εργασία που χρειάζεστε και σας εμφανίζεται μια λίστα με έτοιμες προτάσεις για την ανάγκη σας. Όλες οι ενέργειες είναι εξαιρετικά απλές και το interface του είναι πολύ εύκολο, ακόμη και για τους πιο αρχάριους χρήστες (οι περισσότερες εντολές είναι και στα ελληνικά)!
Canva Free: Τι περιλαμβάνει;
Το Canva Free περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις διαθέσιμες εργασίες στη βασική τους μορφή, περισσότερα από 250.000 templates και πάνω από 1.000.000 stock στοιχεία για να χρησιμοποιήσετε, χωρίς να ανησυχείτε για πνευματικά δικαιώματα. Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε ορισμένες λειτουργίες, όπως η λειτουργία αφαίρεσης φόντου από φωτογραφίες, που είναι διαθέσιμη μόνο για χρήστες του Canva Pro.
Με τη δωρεάν εκδοχή έχετε πρόσβαση σε περισσότερες από 100 εργασίες και το υλικό που σας παρέχεται είναι αρκετό για να ξεκινήσετε την εξερεύνησή σας στον μαγικό κόσμο του Canva, που δεν είναι απλά μια εφαρμογή, αλλά ένας ή και περισσότεροι συνεργάτες.
Canva Pro: Τι περιλαμβάνει;
Το Canva Pro περιλαμβάνει την πλήρη πρόσβαση σε όλες τις βιβλιοθήκες του Canva, διαθέτει πάνω από 600.000 templates, support και πολλά εργαλεία που δεν παρέχονται στη free έκδοση, όπως το resize φωτογραφιών και η αφαίρεση φόντου.
Μπορεί να διατηρήσει αρχεία συνολικού μεγέθους έως 1TB στον λογαριασμό σας και προσφέρει πολλά εργαλεία marketing για την επιχείρησή σας. Σας έχουμε κινήσει το ενδιαφέρον και αναρωτιέστε πόσο κοστίζουν όλα αυτά;
Canva pro κόστος
Το Canva Pro έχει ένα οικονομικό πλάνο για την αξία που προσφέρει σε μια επιχείρηση και κοστίζει μόλις 109,99€ / έτος ή 11,99€ / μήνα για ένα άτομο.
Canva Teams: Τι διαφορά έχει με το Canva Pro;
Το Canva Teams παρέχει και αυτό πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες και το υλικό των βιβλιοθηκών του Canva και επιπρόσθετα παρέχει ορισμένες λειτουργίες συνεργασίας, ειδικά σχεδιασμένες για team working.
Για παράδειγμα, μπορείτε να εφαρμόζετε έλεγχο στο περιεχόμενο που δημιουργούν τα μέλη της ομάδας σας, για να το διατηρείται on-brand. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε:
- Τον έλεγχο χρωμάτων
- Τον έλεγχο γραμματοσειρών
- Την έγκριση δημοσιεύσεων από συγκεκριμένα μέλη της ομάδας
Το κόστος του Canva Teams είναι 139,90€ / έτος ή 13,99€ / μήνα για ομάδες από 2 έως 5 άτομα, αλλά έχει και προσφορές για μεγαλύτερες ομάδες, όπως αυτές των 10 ατόμων με κόστος 814,90€ / έτος ή 81,49€ / μήνα.
Αν, όμως, έχετε ένα πλάνο για 5 άτομα, αλλά προκύπτει η ανάγκη να προσθέσετε ακόμη ένα άτομο στην ομάδα σας, τότε δε χρειάζεται να πληρώσετε απευθείας το πακέτο των 10 ατόμων, αλλά μπορείτε να προσθέσετε επιπλέον συνεργάτες με 13,50€ / μήνα ανά άτομο.
5 Top Εργαλεία marketing στο Canva Pro & Teams
Ενώ το Canva Pro έχει τόσα πολλά εργαλεία marketing για επιχειρήσεις, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε 5 από αυτά. Αν έχετε eshop ή κάποια μικρή επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, σίγουρα θα βρείτε αυτά τα digital tools πολύ χρήσιμα στις καθημερινές σας εργασίες.
1. Κέντρο επωνυμίας (μόνο στο Canva Pro)
Το κέντρο επωνυμίας είναι ένα πεδίο στο Canva Pro, όπου μπορείτε να εισάγετε όλα εκείνα που χρειάζεστε για να διατηρείτε πάντα το περιεχόμενο που παράγετε on-brand. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ας τα δούμε αναλυτικά:
Πεδίο εταιρικής ταυτότητας Canva Pro
Στην εταιρική ταυτότητα θα προσθέσετε τα εξής στοιχεία:
- Τα λογότυπα του brand σας σε διάφορες διαστάσεις και χρώματα, όπως σας τα έδωσε ο γραφίστας που τα δημιούργησε
- Τα εταιρικά σας χρώματα με τους κωδικούς τους
- Τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιείτε στις επικοινωνίες σας
- Τις εταιρικές φωτογραφίες
- Τα γραφικά που έχουν δημιουργηθεί για εσάς
- Τα εικονίδια που εντάσσετε στο content σας
Σε κάθε νέο template ή σχέδιο που φτιάχνετε αυτά θα είναι άμεσα διαθέσιμα προς χρήση, χωρίς να χρειαστεί να ψάχνετε σε φακέλους. Έτσι, ό,τι δημιουργείτε θα πληροί πάντα τις προδιαγραφές και το στιλ της επωνυμίας σας.
Στο πεδίο αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και δύο επιπλέον επιλογές, εκτός της δημιουργίας της εταιρικής ταυτότητας:
- Μπορείτε να δημιουργήσετε εταιρικά πρότυπα, τα οποία θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε όλα τα μέλη της ομάδας. Έτσι, όταν θα θέλουν να φτιάξουν ένα post ή να στείλουν μια προσφορά, θα μπορούν να βρουν εύκολα τα αρχεία μέσα στο Canva και το κέντρο επωνυμίας. Με αυτόν τον τρόπο τα πάντα θα είναι on-brand, βοηθώντας την επικοινωνιακή σας στρατηγική.
- Από εδώ μπορείτε να χειρίζεστε τους ελέγχους συνοχής περιεχομένου, αλλά και να ορίσετε ένα μέλος ως επικεφαλής που θα εγκρίνει κάθε τελικό αποτέλεσμα. Πιο συγκεκριμένα: Ο έλεγχος χρωμάτων επιτρέπει την πρόσβαση των μελών της ομάδας μόνο στην εταιρική σας παλέτα και ο έλεγχος γραμματοσειρών, αντίστοιχα, επιτρέπει την πρόσβαση μόνο στις γραμματοσειρές που έχετε εγκρίνει. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγετε τα λάθη, ειδικά αν εμπλέκονται πολλοί στη δημιουργία περιεχομένου.
Plus: Αν είστε creators και διαχειρίζεστε περισσότερες από μία επιχειρήσεις, συν το δικό σας personal branding, μπορείτε να φτιάξετε περισσότερες από μία εταιρικές ταυτότητες και να τα έχετε όλα οργανωμένα και τακτοποιημένα!
2. Οργάνωση περιεχομένου (μόνο στο Canva Pro)
Η οργάνωση περιεχομένου είναι ένα calendar με το οποίο μπορείτε να προγραμματίζετε τις δημοσιεύσεις σας στα 8 βασικά social media κανάλια:
- Facebook page
- Facebook group
- LinkedIn profile
- LinkedIn page
- Slack
- Tumblr
Επίσης, στο ίδιο calendar μπορείτε να προσθέτετε τις εκδηλώσεις σας, τα events, να βλέπετε το εορτολόγιο και τις Παγκόσμιες Ημέρες. Επιπλέον, για κάθε παγκόσμια ημέρα που πλησιάζει, θα σας δίνει προτεινόμενα πρότυπα για να τα χρησιμοποιήσετε σε social media marketing.
3. Smart mockups
Τι είναι τα smart mockups; Σίγουρα τα ξέρετε, σίγουρα τα έχετε ακούσει, απλά δε σας έρχεται αυτή τη στιγμή. Τα mockups είναι έτοιμες μακέτες και, μεταξύ άλλων, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για την προώθηση εταιρικού merch. Για να το κάνετε πιο εύκολα εικόνα, κάναμε το παρακάτω πείραμα:
Πείραμα #1: D3 Solutions mockups
Ανεβάσαμε το λογότυπο της d3solutions.gr στο Canva και δημιουργήσαμε εύκολα εικόνες με το λογότυπό μας, με ένα μόνο click (χωρίς καμία γραφιστική δουλειά). Η τοποθέτηση του λογοτύπου στον σωστό φωτισμό και στην κατάλληλη θέση γίνεται αυτόματα από το πρόγραμμα. Εσείς απλά επιλέγετε το λογότυπο που θέλετε και το mockup που σας ενδιαφέρει.
Plus: Αρκετά smart mockups είναι διαθέσιμα και στη Free έκδοση!
4. Φωτογραφίες προϊόντος
Γνωρίζουμε πολύ καλά πως ένα από τα pain points του e-commerce είναι οι προμηθευτές που δε στέλνουν φωτογραφικό υλικό για τα προϊόντα που προμηθεύουν ή καθυστερούν τόσο, που δε μπορείτε να ανεβάσετε online τα προϊόντα σας με αποτέλεσμα να χάνετε πωλήσεις. Άλλες φορές πάλι, σας στέλνουν μία μόνο φωτογραφία, που στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν τραβά την προσοχή.
Πώς μπορείτε, λοιπόν, να βγάλετε μερικές φωτογραφίες τα προϊόντα σας και να τις κάνετε λίγο πιο εμφανίσιμες, γρήγορα και εύκολα, μέχρι να λάβετε περισσότερο υλικό από τους κατασκευαστές ή να κανονίσετε επαγγελματική φωτογράφιση;
Καλά μαντέψατε! Κάναμε πείραμα!
Πείραμα #2: Βγάλαμε φωτογραφίες ένα… κουτάλι!
Σε αυτό το πείραμα βγάλαμε επίτηδες τις χειρότερες και πιο γρήγορες φωτογραφίες ενός κουταλιού και τεστάραμε την εφαρμογή «Φωτογραφίες προϊόντος» του Canva, για να δούμε τι θα μας βγάλει. Ιδού τα αποτελέσματα:
Αν εμείς σε 2 λεπτά είχαμε αυτό το αποτέλεσμα, σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε εσείς με τα προϊόντα σας, αν αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο (ώστε τουλάχιστον να μην έχει αντανάκλαση το κουτάλι)!
Plus: Το πεδίο «φωτογραφίες προϊόντων» είναι σε BETA έκδοση (άρα θα γίνει ακόμη καλύτερο) και προσφέρεται και στη free version του Canva.
5. Δημιουργία έντυπου υλικού
Στην αρχική σελίδα του Canva θα βρείτε το πεδίο εκτύπωση. Εκεί, θα βρείτε χιλιάδες templates για να σχεδιάσετε το δικό σας έντυπο υλικό, να στείλετε μακέτες στους γραφίστες σας ή να τα δώσετε απευθείας για εκτύπωση.
Δημιουργήστε εταιρικές κάρτες, φυλλάδια και menu, σχεδιάστε τις δικές σας tote bags, φτιάξτε κούπες, ημερολόγια, banners και αφίσες ή ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε: είναι όλα εκεί!
Άλλα digital tools του Canva Teams και Canva Pro
Φυσικά, τα εργαλεία του Canva Pro και Canva Teams δεν τελειώνουν εδώ. Είναι τόσα πολλά, που θα μας έπαιρνε έναν ολόκληρο τόμο για να τα περιγράψουμε. Κάποια επιπλέον tools, όμως, που αξίζει να δείτε είναι:
- Τα video templates για να εκμεταλλευτείτε το video marketing
- Το κουμπί εγγραφής video, όπου μπορείτε να τραβήξετε τον εαυτό σας απευθείας μέσα στο template, χρησιμοποιώντας φίλτρα και διάφορες άλλες παραμετροποιήσεις
- Την text-to-image εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης
- Το εργαλείο σχεδίασης λογοτύπων
- Το εργαλείο δημιουργίας memes με έτοιμα διασκεδαστικά templates (ένα πολύ σημαντικό εργαλείο marketing, αν το χρησιμοποιήσετε σωστά)
Το Canva Pro είναι ένα οικονομικό εργαλείο που δίνει στις μικρές επιχειρήσεις και τα eshops τη δυνατότητα να έχουν μια on-brand εικόνα για την ψηφιακή τους παρουσία και να κάνουν εύκολα και γρήγορα ενέργειες που, υπό άλλες συνθήκες, θα κόστιζαν πολλά χρήματα και θα απαιτούσαν πολύ χρόνο.