Ο Αλγόριθμος του Facebook το 2021 και τα μυστικά του
O αλγόριθμος του Facebook, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο το Facebook επιλέγει να μας δείξει αυτά που εμφανίζονται στον τοίχο μας από τις εταιρικές σελίδες συνεχώς αλλάζει, με στόχο μια πιο βελτιωμένη εμπειρία για τον χρήστη.
Γιατί όπως γνωρίζεις, το Facebook θέλει να εξασφαλίσει ότι οι χρήστες του πάντα θα βλέπουν αυτά που πραγματικά τους αρέσουν, ώστε να μη χάσουν το ενδιαφέρον τους και στραφούν σε άλλες πλατφόρμες.
Ας δούμε λοιπόν μαζί μερικές συμβουλές ώστε να εξασφαλίσεις στη σελίδα σου μία θέση από αυτές τις λιγοστές που υπάρχουν στον τοίχο των ακολούθων σου.
Aληλλεπίδρασε με το κοινό σου
Για άλλη μια φορά θα πούμε το εξής: Το κλειδί της επιτυχίας στο Facebook είναι η συνεχής αλληλεπίδραση της σελίδας σου με το κοινό σου.
Ο αλγόριθμος του Facebook το 2021 δίνει προτεραιότητα στις σελίδες με τις οποίες έχει αλληλεπιδράσει ο χρήστης στο παρελθόν. Αυτό στην πράξη σημαίνει, ότι αν το περιεχόμενό σου είναι ενδιαφέρον και οι χρήστες αλληλεπιδρούν μαζί σου κάνοντάς σου σχόλια ή στέλνοντάς σου μηνύματα στο Messenger, αυτό δίνει μια ένδειξη στον αλγόριθμο ότι το περιεχόμενο σου αρέσει και θα το δείξει και σε άλλους.
Βέβαια το μυστικό εδώ είναι εσύ να απαντάς στα σχόλια ή στα μηνύματα των χρηστών σου, μιας και έτσι δείχνεις στο Facebook ότι στοχεύεις στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ της σελίδας σου και των χρηστών της και θα σε επιβραβεύσει δείχνοντάς σε και σε άλλους.
Κάνε το κοινό σου να μιλήσει μεταξύ τους
Αυτή η συμβουλή προέρχεται από το ίδιο το Facebook. Γιατί η αλήθεια είναι ότι ο αλγόριθμος του Facebook το 2021 εστιάζει πιο πολύ στο να μαζέψει μια ανάρτηση πιο πολλά σχόλια και κοινοποιήσεις παρά likes.
Ουσιαστικά ο αλγόριθμος του Facebook το 2021 καταλαβαίνει ότι μια ανάρτηση είναι σημαντική όταν πυροδοτεί μια συζήτηση μεταξύ των χρηστών. Εξάλλου, ο αλγόριθμος εκτιμά ιδιαίτερα το περιεχόμενο που οι χρήστες θέλουν να μοιραστούν και να συζητήσουν με φίλους.
Δημοσίευσε όταν το κοινό σου είναι online
Ο αλγόριθμος του Facebook το 2021 πάντα δίνει προτεραιότητα στο “φρέσκο”, δηλαδή οι νεότερες δημοσιεύσεις πάντα πηγαίνουν στην κορυφή του feed σου.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι θα χαθεί η ανάρτηση αν ένας χρήστης δεν τη δει εκείνη τη στιγμή. Αν η σελίδα σου έχει αλληλεπιδράσει με έναν χρήστη, όπως είπαμε και πριν σίγουρα η δημοσίευσή σου θα του εμφανιστεί αργότερα.
Ωστόσο, αν εσύ δημοσιεύεις εκείνη την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος από το κοινό σου είναι συνδεδεμένο, σίγουρα θα εξασφαλίσεις μια θέση στον τοίχο τους.
Χρησιμοποίησε τα Facebook Stories προς όφελός σου
Σύμφωνα με το Facebook, το 58% των ανθρώπων δήλωσαν ότι επισκέφτηκαν έναν ιστόστοπο για να δουν περισσότερα μετά την παρακολούθηση μιας ιστορίας.
Βέβαια, τί είδους Facebook Stories πρέπει να δημοσιεύω θα αναρωτιέσαι. Μια μελέτη του Facebook έδειξε ότι οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν τα εξής:
- Το 52% θέλει ιστορίες που είναι εύκολα κατανοητές
- Το 50% θέλει να δει νέα προϊόντα
- Το 46% θέλει συμβουλές ή οδηγίες
Επένδυσε στα Live του Facebook
Τα Live του Facebook είναι ένα από τα πράγματα που αγαπάει πολύ o αλγόριθμος του Facebook το 2021. Επίσης, είναι ένα εργαλείο που μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την αφοσίωση των χρηστών σου. Μάλιστα το Facebook όταν κάνεις Live στέλνει μια ειδοποίηση στους χρήστες που σε ακολουθούν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η απήχηση να αυξάνεται και μαζί με αυτή οι πιστοί πελάτες και οι πωλήσεις σου.
Δημιούργησε μια ομάδα για τη σελίδα σου στο Facebook.
Ένα brand θεωρείται επιτυχημένο όταν έχει καταφέρει να δημιουργεί συναισθηματικούς δεσμούς με το κοινό του. Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν η συμπεριφορά του brand (μέσω των ανθρώπων ή μέσω της παρουσίας της στα social media) εκφράζει τους καταναλωτές.
Φαντάσου λοιπόν, τι δυναμική δημιουργείται όταν πολλοί άνθρωποι που πρεσβεύει ένα brand συναντηθούν μεταξύ τους. Σίγουρα θα δημιουργήσουν πολλές συζητήσεις, που αυτό είναι το ζητούμενο στο Facebook.
Γενικά τα groups είναι ένα ακόμη εργαλείο που αγαπάει πολύ το Facebook. Σκέψου, ότι όταν κάποιος δημοσιεύει κάτι σε μια ομάδα του έρχεται αμέσως ειδοποίηση, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα Live του Facebook.
Εδώ βέβαια χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, επειδή οι χρήστες θέλουν να παίρνουν κάποια αξία από την ομάδα. Οπότε αν εσύ συνεχώς ανεβάζεις δημοσιεύεις που στόχο έχουν μόνο την πώληση των προϊόντων, οι χρήστες θα το καταλάβουν, θα βαρεθούν και θα φύγουν.
Αυτό που πρέπει να κάνεις λοιπόν είναι να βρεις την ισορροπία. Πρέπει η παρουσία της σελίδας να είναι διακριτική. Άφησε τους χρήστες να μιλήσουν για το brand σου και να ανταλλάξουν απόψεις. Και όταν γίνει αυτό θα δεις ότι τα κέρδη σου θα εκτοξευθούν.