Πόσο συχνά πρέπει να κάνουμε αναρτήσεις στα Social Media;

Εισαγωγή στα Social Media

 

Mια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που καλούμαστε καθημερινά να απαντήσουμε είναι “Πόσο συχνά πρέπει να κάνω αναρτήσεις στα social media;”. Βέβαια πριν σου απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, ας δούμε πρώτα πώς τα social media καταλαβαίνουν ότι μια δημοσίευση είναι σημαντική.

Η διαχείριση των social media είναι περίπλοκη και απαιτητική διαδικασία, γιατί το facebook, όπως και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιδιώκουν να δείχνουν στους χρήστες πράγματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν.

Το 2018, το Facebook έκανε μια αλλαγή στον αλγόριθμο και μείωσε τον αριθμό των δημοσιεύσεων από σελίδες επειδή οι χρήστες πριν από αυτή την αλλαγή είχαν χάσει το ενδιαφέρον τους, εγκατέλειπαν το facebook και πήγαιναν σε άλλες πλατφόρμες.

Από το 2018 έως τώρα θα ακούσεις πολλούς να σου λένε πως η οργανική απήχηση έχει πεθάνει λόγω αυτής της αλλαγής. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Ναι, η αλήθεια είναι ότι η οργανική απήχηση έχει μειωθεί αρκετά αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι “έχει πεθάνει”.

Το Facebook, όπως και τα άλλα social media, απλά επιβραβεύει τις αναρτήσεις που θα μαζέψουν πιο πολλά σχόλια και κοινοποιήσεις, παρά likes, γιατί αυτό δείχνει στον αλγόριθμο ότι αυτή η δημοσίευση ενδιαφέρει τους χρήστες και θα την δείξει σε περισσότερους. Εδώ είναι που λέμε πολλές φορές στο digital marketing: Content is the king.

Και επειδή τώρα ξέρουμε ότι ακόμη σκέφτεσαι πότε θα απαντήσουμε στην ερώτησή σου “Πόσο συχνά πρέπει να κάνω αναρτήσεις στα social media;”, έχουμε να σου αναφέρουμε αρχικά πως: Πολλοί marketers θα σου πουν ότι δεν χρειάζεται να κάνεις αναρτήσεις στα social media πολύ συχνά, γιατί έτσι κουράζεις το κοινό σου, ενώ άλλοι θα σου πουν ότι χρειάζεσαι κάθε μέρα πολλαπλές αναρτήσεις για να έχει νόημα.

Όμως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Γιατί ναι, είναι σημαντικό να κάνεις συχνά αναρτήσεις στα social media αλλά επίσης σημαντικό είναι να έχεις κάθε φορά κάτι σημαντικό να πεις.

Σύμφωνα με έρευνα του HubSpot, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά social media portals παγκοσμίως, η στρατηγική και η συχνότητα που κάνουμε αναρτήσεις στα social media διαφοροποιείται.

 

Αναρτήσεις στο Facebook

Το Facebook δίνει προτεραιότητα στο “φρέσκο” περιεχόμενο και δε θέλει να κατακλύσει τους χρήστες με αναρτήσεις μίας μόνο εταιρείας στη ροή τους, οπότε όταν οι εταιρείες δημοσιεύουν περισσότερο από μια φορά την ημέρα, η δεύτερη ανάρτηση μπορεί να “εξαφανίσει” την πρώτη.

Όταν δημοσιεύεις περισσότερες από μία φορές την ημέρα, μπορεί όχι μόνο να έχεις μειωμένη απόδοση αλλά και ο αλγόριθμος να τιμωρήσει τη σελίδα σου, εάν οι αναρτήσεις σου δε μαζεύουν πολλές αλληλεπιδράσεις.

Όμως, εάν οι αναρτήσεις σου λαμβάνουν συνεχώς πολλά “μου αρέσει” ή σχόλια – τουλάχιστον περισσότερα από πέντε η κάθε μία, τότε είναι λογικό να δημοσιεύεις περισσότερο. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα του HubSpot, προτείνεται να δημοσιεύουμε από 2 έως 5 αναρτήσεις την εβδομάδα.

Το μυστικό της επιτυχίας σε αυτήν την πλατφόρμα, όπως είπαμε και πριν, είναι η αλληλεπίδραση. Εφόσον στο κοινό σου αρέσει αυτό που γράφεις, το Facebook θα συνεχίζει να σε ανταμείβει και θα το εμφανίζει στον τοίχο των ακολούθων σου.

 

Πώς να καταλάβεις ποιες μέρες και ποιες ώρες πρέπει να δημοσιεύεις στο Facebook

Το Facebook σου δίνει τη δυνατότητα μέσα από τα insights να δεις ποιες ημέρες επισκέπτονται περισσότερο οι χρήστες τη σελίδα σου αλλά και ποιες είναι οι καλύτερες ώρες για να κοινοποιήσεις τη δημοσίευσή σου.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μπεις στη σελίδα σου, να πατήσεις “στατιστικά” και στη συνέχεια “δημοσιεύσεις” και θα εμφανιστεί ένα διάγραμμα σαν αυτό στο κάτω μέρος της εικόνας.

αναρτήσεις στα Social Media

Εδώ, είναι η στιγμή που θα αποφασίσεις με πόσες αναρτήσεις στα social media μπορείς να είσαι συνεπής με το κοινό σου και να πράξεις αναλόγως.

 

Αναρτήσεις στο Instagram

Αν και όλοι γνωρίζουμε πως το Facebook έχει εξαγοράσει το Instagram, εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η πλατφόρμα του Facebook δεν έχει γίνει τόσο αυστηρή (ακόμη) σε σχέση με τον αλγόριθμο του Instagram. Βέβαια, και εδώ βοηθούν πολύ τα hashtags, που – αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά – μπορούν να αυξήσουν κατά πάρα πολύ την απήχησή σου.

Για να καταλάβεις πώς έχουν τα πράγματα: Όταν δημοσιεύεις στο Instagram, η ανάρτησή σου εμφανίζεται σε μικρό μέρος του κοινού σου. Εάν αυτό το μικρό τμήμα του κοινού σου αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σου, τότε εμφανίζεται σε ένα μεγαλύτερο μέρος των ακολούθων σου.

Οπότε, καταλαβαίνεις ότι και εδώ το κλειδί είναι η αλληλεπίδραση, άρα οδηγούμαστε ξανά στο συμπέρασμα ότι το περιεχόμενο των δημοσιεύσεών σου είναι αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις και να “νικήσεις” τον αλγόριθμο.

Άρα, ο αριθμός των δημοσιεύσεων εφόσον έχουμε κάτι πραγματικά να πούμε, προτείνεται να είναι έως και 2 καθημερινά.

 

Ποιες είναι οι καλύτερες ώρες και μέρες να κοινοποιήσεις μια δημοσίευση στο Instagram;

Όπως στο Facebook, έτσι και στην πλατφόρμα του Instagram υπάρχουν στατιστικά που σου δίνει το ίδιο το μέσο, σχετικά με το ποιες ημέρες αλλά και ώρες επισκέπτονται οι χρήστες τη σελίδα σου. Έτσι μπορείς να βελτιώσεις πολύ εύκολα τις αναρτήσεις σου στα social media.

Για να το δεις αυτό, χρειάζεται να μπεις στα “στατιστικά” και στη συνέχεια να πατήσεις “το κοινό σας”. Αμέσως θα εμφανιστούν δυο διαγράμματα σαν και αυτά που βλέπεις εδώ:

αναρτήσεις στα Social Media

αναρτήσεις στα social media

Καθώς τα κοιτάς, πάρε χαρτί και μολύβι και σημείωσε τις καλύτερες ώρες και ημέρες που εμφανίζονται για τη δική σου σελίδα.

Και το πιο σημαντικό: Να είσαι συνεπής. Μην αρχίζεις την πρώτη εβδομάδα να κοινοποιείς πολλές αναρτήσεις στα social media και στη συνέχεια, λόγω έλλειψης χρόνου να τις μειώσεις.

Το έχουμε πει πολλές φορές: το μυστικό της επιτυχίας στο Digital Marketing είναι η επιμονή. Ακούγεται δύσκολο και απαιτητικό αλλά ποιος είπε ότι η επιτυχία είναι εύκολη;

Βέβαια αν δυσκολευτείς, μην απογοητευτείς! Είμαστε εμείς εδώ και θα σε βοηθήσουμε με οποιαδήποτε απορία έχεις σχετικα με τις αναρτήσεις στα social media. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γράψεις την ερώτησή σου στη φόρμα επικοινωνίας της D3 Solutions ή να μας καλέσεις στο +30 2751 151652.

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ