Εισαγωγή στο blogging
Γράφεις, σβήνεις, ξαναγράφεις και ξανασβήνεις. Αν ασχολείσαι με το blogging, τότε η καθημερινότητά σου σίγουρα θα είναι κάπως έτσι. Αυτό συμβάινει επειδή ξέρεις ότι οι σημερινοί σου αναγνώστες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και η προσοχή τους αποσπάται εύκολα, ειδικά αν το άρθρο δεν κρατάει το ενδιαφέρον τους αμείωτο έως το τέλος της σελίδας.
Γι’ αυτό, γράψαμε μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να γράφεις πιο επιτυχημένα άρθρα, να ανέβεις στην κατάταξη της Google και ο αναγνώστης σου να μη σταματάει να τα διαβάζει. Ο συνδυασμός αυτών των δύο σου εξασφαλίζει την απόλυτη επιτυχία ενός άρθρου.
Ας μιλήσουμε πρώτα για τα πιο τεχνικά
Και όταν λέμε για τα τεχνικά, εννοούμε το λεγόμενο SEO. Σίγουρα θα το έχεις ακούσει, επειδή έχουμε γράψει για αυτό (οκ, επειδή έχουν γράψει κι άλλοι). Αλλά αν όχι, θα σου εξηγήσουμε τώρα. Το SEO είναι μια σειρά από τεχνικές και κανόνες που κάνουν το περιεχόμενο του website σου να είναι “φιλικό” προς τις μηχανές αναζήτησης.
Πληκτρολογώντας συγκεκριμένες φράσεις (keywords) που έχεις βάλει, οι χρήστες μπορούν να σε βρουν στην Google, να πατήσουν στο άρθρο σου και να το διαβάσουν.
Οδηγός επιβίωσης SEO
Πριν γράψεις οποιοδήποτε άρθρο, βεβαιώσου ότι έχεις κάνει το πρώτο και το πιο βασικό βήμα. Και ποιο είναι αυτό; Να μπεις στο στο Keyword Planner που προσφέρει η Google στην πλατφόρμα Google Ads και να βρεις τις λέξεις κλειδιά (keywords) τα οποία θα αποτελέσουν τον “σκελετό” του άρθρου σου.
Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι η Google “διαβάζει” τη σελίδα σου από πάνω προς τα κάτω, άρα η λέξη κλειδί που θα έχεις επιλέξει πρέπει να υπάρχει στον τίτλο, τις επικεφαλίδες, μέσα στο άρθρο αλλά και στην περιγραφή του άρθρου που θέλεις να εμφανίζεται στην Google.
Tα keywords στην Ελλάδα συνήθως τα ορίζουμε στα ελληνικά, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με το URL που χρησιμοποιούμε, γιατί αν το γράψεις στα ελληνικά θα σου εμφανιστούν περίεργοι χαρακτήρες όταν θα το κοινοποιήσεις κάπου. Οπότε προτιμότερο εδώ είναι να το γράψεις σε greeklish. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι μέσα στο URL είναι σημαντικό να βάζεις και το keyword σου.
Και για να τελειώνουμε με τις λέξεις κλειδιά, ένα άλλο σημαντικό είναι να βάζουμε τη λέξη κλειδί στις εικόνες που ανεβάζουμε μαζί με το άρθρο μας, συγκεκριμένα στο πεδίο alt text. Σκέψου ότι όταν ανεβάζεις μια εικόνα για να περιγράψεις το άρθρο σου, η Google δεν ξέρει ακριβώς τι απεικονίζεται, εκτός φυσικά αν της πεις εσύ.
Επίσης, είναι απαραίτητο σε κάθε σου άρθρο να συμπεριλαμβάνεις internal και external links. Τα internal links, όπως καταλαβαίνεις και από την ονομασία τους, αφορούν εσωτερικούς συνδέσμους που μπορούν να παραπέμπουν σε εσωτερικές σελίδες / άρθρα του website σου, ενώ τα external links είναι σύνδεσμοι που παραπέμπουν τους χρήστες σε κάποιο άλλο website.
Ώρα να μιλήσουμε για το περιεχόμενο
Η πρώτη και η τελευταία παράγραφος, είναι πάντα η πρώτη και η τελευταία εντύπωση, όπως γνωρίζεις. Γι’ αυτό είναι σημαντικό από την πρώτη κιόλας πρόταση να εκπλήξεις τους αναγνώστες σου θετικά. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να τους ρωτήσεις κάτι σχετικό με το θέμα που θα παρουσιάσεις. Το ίδιο θα μπορούσες να κάνεις και στον επίλογο του άρθρου σου.
Σκέψου ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαβάζει και επεξεργάζεται διαφορετικά τις πληροφορίες μέσα από μια οθόνη, οπότε είναι απαραίτητο να κρατήσεις από την αρχή το ενδιαφέρον τους για να συνεχίσουν να διαβάζουν παρακάτω αλλά και στο τέλος να τους μείνει μια θετική εντύπωση, ώστε να διαβάσουν και άλλα άρθρα μέσα στο website σου.
Μίλησε στη γλώσσα των αναγνωστών σου
Όσο άψογο και αν είναι ένα άρθρο τεχνικά, είναι σημαντικό να μιλάει στην καρδιά του αναγνώστη, να του προκαλεί ένα συναίσθημα, μόνο έτσι ένα άρθρο κρατάει το ενδιαφέρον των αναγνωστών του. Βάλε μέσα τα στοιχεία της έκπληξης, του χιούμορ ή της συγκίνησης, και θα δεις ότι ο αριθμός των αναγνωστών σου θα εκτοξευτούν.
Μη χρησιμοποιείς ξύλινες και δύσκολες λέξεις. Μίλησε απλά και κατανοητά. Άλλωστε, δεν πρέπει αυτός που θα το διαβάσει να έχει δυο masters και ένα διδακτορικό για να καταλάβει. Μην ξεχνάς ότι η απλότητα είναι το παν στο blogging!
Πες το με λίγα λόγια
Σίγουρα θα ξέρεις ότι όσο πιο μεγάλο είναι ένα κείμενο, τόσο περισσότερο αποθαρρύνει την ανάγνωση. Πάρε για παράδειγμα τον εαυτό σου, όταν βλέπεις ένα πάρα πολύ μεγάλο κείμενο, δεν βαριέσαι να το διαβάσεις; Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τους αναγνώστες σου. Φρόντισε η συνολική έκταση των άρθρων σου να είναι σε κανονικά επίπεδα. Όχι, δεν εννοούμε να είναι πολύ μικρά αλλά ούτε πολύ μεγάλα.
Για να σου δώσω να καταλάβεις, ένα κείμενο 800 – 900 λέξεων είναι το ιδανικό τόσο για τους αναγνώστες σου, όσο και για την “επίτευξη” καλών scores στο SEO.
Εν κατακλείδι
Πράγματι, το blogging δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση. Θέλει υπομονή και επιμονή, γιατί η αλήθεια ότι είναι δεν πρόκειται για ένα έμφυτο ταλέντο αλλά καλλιεργείται σταδιακά. Αν όμως ακολουθήσεις τις παραπάνω συμβουλές η επιτυχία είναι σίγουρη.
Φυσικά αν θέλεις να μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες για το blogging και για το πώς να γράφεις πιο πετυχημένα άρθρα επικοινώνησε μαζί μας και θα χαρούμε να λύσουμε οποιαδήποτε απορία σου!
1 Σχόλιο