Τα 4 λάθη στο web design που πρέπει να αποφύγεις | D3 Solutions - Digital Agency

Πώς να αποφύγεις τα λάθη στο web design

 

Το έχουμε πει πολλές φορές. Δεν αρκεί απλώς να κατασκευάσεις μια ιστοσελίδα. Ο λόγος που το λέμε συνέχεια, έχει να κάνει με το πως δουλεύει το διαδίκτυο. Όπως ένα φυσικό κατάστημα, έτσι και ένα ηλεκτρονικό, θέλουμε να πουλάει. Τα λάθη στο web design είναι πολλά και αυτά πρέπει να αποφύγεις.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες για να θεωρηθεί μια ιστοσελίδα πετυχημένη ή αποτυχημένη. Ανοίγει γρήγορα; Σε ποια θέση βρίσκεται στους πίνακες κατάταξης των μηχανών αναζήτησης; Εξυπηρετεί τους λόγους που κατασκευάστηκε και σχεδιάστηκε;

Αυτές και μερικές ακόμα τέτοιου είδους ερωτήσεις πρέπει να κάνει κάθε επαγγελματίας web designer πριν πάει για ύπνο (αν δεν είσαι, μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος). Το web design δε γίνεται μόνο για το παρόν, αλλά θέλουμε να επηρεάζει την ιστοσελίδα και μακροπρόθεσμα.

Πάμε να δούμε μερικά από τα συχνότερα λάθη στο web design. Έχουμε μαζέψει μερικά, αλλά σίγουρα μπορούμε να σκεφτούμε τουλάχιστον τα διπλάσια.

 

Που είναι το SEO, οέο;

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι από τα κυριότερα πράγματα που μπορούν να καθορίσουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας. Σίγουρα θα έχεις κουραστεί να ακούς για τη σημασία του, όμως σε πολλά sites παρατηρείται η παντελής έλλειψή του.

Οι μηχανές αναζήτησης δεν εμφανίζουν στην τύχη τα αποτελέσματα τους. Οι αλγόριθμοί τους έχουν εξελιχθεί και κάθε χρόνο τα κριτήρια αλλάζουν. Σήμερα τα βασικότερα στοιχεία του SEO που πρέπει να ενσωματώσεις είναι τα εξής:

  • Δημοσίευσε με μεγαλύτερη συχνότητα το περιεχόμενο σου. Πρέπει να είναι ενημερωτικό και μοναδικό. Ένα blog σίγουρα θα βοηθήσει, προσφέροντας λύσεις και δείχνοντας εμπειρία.
  • Τα social media πρέπει να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο. Facebook, Intsragram, Pinterest, Twitter και πόσα ακόμα. Ενίσχυσε την ταυτότητα της επιχείρησης σου και κάνε την εξυπηρέτηση με τους πελάτες σου ακόμα πιο άμεση.
  • Δοκίμασε να εστιάσεις στα long-tail keywords. Θεωρείται μια πιο φυσική προσέγγιση της γλώσσας. Πλέον, είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά στις μηχανές αναζήτησης.

 

CTA (Call to Actions)

Ίσως, από τα μεγαλύτερα λάθη στο web design είναι η έλλειψη call to actions. Όταν μια ιστοσελίδα, “λέει” στον επισκέπτη τι πρέπει να κάνει, τότε τον βοηθά να βρει πιο εύκολα αυτό που ψάχνει και λύνει κάθε πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η καλύτερη εμπειρία χρήστη.

Τα call to actions πρέπει να διατυπώνονται με αυτό που εννοούν. Δηλαδή, να προκαλούν μία δράση στον αναγνώστη. Κάποια από αυτά μπορεί να είναι:

  • Δωρεάν Δοκιμή
  • Κλείστε Ραντεβού
  • Κάνε Εγγραφή
  • Το θέλω! (για προϊόντα που προστίθενται στο καλάθι αγορών)

Όμως, πρέπει να είσαι προσεκτικός, καθώς η συνύπαρξη πολλών μαζί σε μια σελίδα μπορεί να αποσυντονίσει τον επισκέπτη και η πληροφορία μην είναι τόσο ξεκάθαρη. Αποτέλεσμα αυτού, είναι η εγκατάλειψη της ιστοσελίδας, οπότε πέταξε το πουλάκι.

 

Τρόποι & Στοιχεία επικοινωνίας

Είχες χθές 200 επισκέπτες από τη διαφήμισή σου. Και; Τι έκανες; Αν το τηλέφωνο δε χτυπάει, τότε κάτι κάνεις λάθος. Οι επισκέπτες θα πρέπει να ξέρουν πως μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σου. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τουλάχιστον το 3% των επισκεπτών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, επικοινωνεί με την επιχείρηση. Αν αυτό ποσοστό είναι μικρότερο ή μηδενικό, τότε σίγουρα είναι κάποια από τα λάθη στο web design που πρέπει να διορθώσεις.

Μη νομίζεις ότι οι πελάτες σου θα κουραστούν να βλέπουν τους τρόπους επικοινωνίας. Πρέπει να υπάρχει μια ποικιλία. Δημιούργησε μια σελίδα μέσα στο site που έχει όλα τα στοιχεία επικοινωνίας και μια υποβολή φόρμας.

Ένα ακόμα λάθος που βλέπουμε από επιχειρήσεις που θέλουν να εισχωρήσουν στο διαδίκτυο είναι το email. Για να νιώθει ο επισκέπτης ότι απευθύνεται σε επαγγελματίες, καλό θα είναι το email να έχει δημιουργηθεί με το όνομα της εταιρείας (για παράδειγμα: info@d3solutions.gr). Ζήτα από τους ανθρώπους που κατασκεύασαν την ιστοσελίδα ή από την εταιρεία φιλοξενίας να δημιουργήσει ένα για εσένα.

 

Δεν γίνεται Local SEO

Για το SEO τα είπαμε. Όμως, υπάρχουν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μία κυρίως τοπική αγορά και πελάτες που ψάχνουν υπηρεσίες και προϊόντα που είναι κοντά στην περιοχή που κατοικούν.

Το Local SEO βοηθάει τις μηχανές αναζητήσεις να εντοπίσουν που ακριβώς βρίσκεται η επιχείρηση σου. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετεί καλύτερα τους χρήστες του και εμφανίζει στα αποτελέσματα τις εταιρείες που βρίσκονται κοντά του.

 

Χρησιμοποίησε το Google Analytics

Τέλος, αφήσαμε ένα από τα συχνότερα λάθη στο web design. Οι περισσότερες ιστοσελίδες δεν χρησιμοποιούν το Google Analytics. Ένα από τα δημοφιλέστερα εργαλεία ανάλυσης και παρακολούθησης της αποδοτικότητας ενός web site.

Η ανάλυση της προόδου και η οριοθέτηση στόχων μιας ιστοσελίδας αφορά κάθε επιχείρηση που θέλει να εισχωρήσει και να μεγαλουργήσει στο διαδίκτυο. Όποια αλλαγή γίνει στο design, πρέπει να είναι μελετημένη από τις πληροφορίες που έχει πάρει από το Google Analytics.

 

Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε να σχηματίσεις μια πρώτη άποψη για τα λάθη στο web design που πρέπει να αποφύγεις. Φυσικά, εμείς αναφέραμε μερικά από αυτά και εκείνα που εντοπίζονται συχνότερα.

Αν και εσύ έχεις βρει τέτοια είδους λάθη στο web design της ιστοσελίδας σου, τότε ήρθε η στιγμή να τα διορθώσεις. Γιατί όπως είπε ο Κομφούκιος: “Το να μη διορθώνει κανείς τα λάθη του, είναι το μεγαλύτερο λάθος”.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ