Δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης | D3 Solutions - Digital Agency

Μάθε τα μυστικά μιας επιτυχημένης διαφήμισης

 

Η ιστορία της διαφήμισης

Όταν ακούς τη λέξη διαφήμιση, η πρώτη σου σκέψη πάει αμέσως στην τηλεόραση. Όχι άδικα. Κάπως έτσι μεγαλώσαμε οι περισσότεροι και ο συσχετισμός με την τηλεόραση έρχεται άθελά μας. Τα χρόνια πέρασαν και η δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης έχει αλλάξει ριζικά.

Η πρώτη τηλεοπτική διαφήμιση εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1941. Από τότε έχουν περάσει 80 χρόνια και η τεχνολογία προσφέρει πολλές περισσότερες δυνατότητες για να διαφημίσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Κακά τα ψέματα, στο παρελθόν οι επιχειρήσεις πλήρωναν αμύθητα ποσά για να εμφανιστούν λίγα δευτερόλεπτα ανάμεσα σε ένα τηλεοπτικό σόου ή μια αθλητική διοργάνωση. Πλέον, το κόστος έχει αλλάξει ριζικά και μέσω του διαδικτύου μπορεί ο καθένας να διαφημιστεί παγκόσμια και να εμφανιστεί σε εκατομμύρια κόσμο, με πολύ λιγότερα έξοδα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο έχουν αλλάξει ραγδαία το σκηνικό, με αδιάψευστη απόδειξη το γεγονός ότι για πρώτη φορά το 2019, το budget στην Αμερική για online διαφημίσεις ξεπέρασε κατά πολύ το budget των διαφημίσεων σε παραδοσιακά μέσα. Κάνε ένα click εδώ για να δεις την έρευνα και να καταλάβεις ότι τα νούμερα μιλούν από μόνα τους.

Το 1970, ένας μέσος άνθρωπος έβλεπε περίπου από 500 έως 1.500 διαφημίσεις καθημερινά. Αν σου ακούγεται υπερβολικός αυτός αριθμός, τότε πρέπει να ξέρεις ότι σήμερα εκτιθέμεθα καθημερινά σε 6.000 έως 10.000 διαφημίσεις.

Από το πρωί που θα ξυπνήσεις και θα ανοίξεις το μάτι σου, μέχρι να κοιμηθείς βλέπεις παντού διαφημίσεις. Στην τηλεόραση, στο κινητό, στο δρόμο όταν οδηγάς ή πας μια βόλτα τον σκύλο υπάρχουν διαφημίσεις για τις οποίες έχουν πληρώσει εταιρείες σε σημεία εμφανή για να τις βλέπεις.

Σε αυτή την απότομη αύξηση βοήθησε πολύ το ψηφιακό marketing. Η επικοινωνία με το κοινό έχει αλλάξει επίπεδο και μπορεί κάθε επιχείρηση να φτάσει πιο αποτελεσματικά στους στόχους της. Τα τελευταία 20 χρόνια το ψηφιακό marketing είναι μια τάση με μοναδική δυναμική εξέλιξης.

 

Παραδοσιακή διαφήμιση vs Online διαφήμιση

Είναι καλό να γνωρίζεις πως οι ενέργειες marketing για την προώθηση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Το παραδοσιακό marketing και το ψηφιακό.

Το παραδοσιακό marketing αφορά σε κλασικές τεχνικές προώθησης με τις πιο γνωστές διαφημίσεις να είναι:

  • στην τηλεόραση
  • στο ραδιόφωνο
  • στις εφημερίδες και σε κάθε έντυπο μέσο
  • σε εκδηλώσεις με χορηγίες
  • συμμετοχές σε πανελλαδικές και διεθνείς εκθέσεις

Από την άλλη το ψηφιακό marketing είναι λίγο πιο απλό και οι διαφημίσεις αφορούν κυρίως:

  • στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • στην Google φυσικά
  • στην βελτιστοποίηση μέσω του SEO

Η μεγάλη διαφορά που εντοπίζεται μεταξύ των δύο κατηγοριών είναι το κόστος όπως προαναφέραμε. Το πλεονέκτημα της παραδοσιακής διαφήμισης αφορά στις ομάδες καταναλωτών μεγαλύτερης ηλικίας, όπου είναι πιο αποτελεσματικό. Από την άλλη εκτός από το κόστος οι online διαφημίσεις έχουν ένα επίσης εξαιρετικό πλεονέκτημα. Τα αποτελέσματά τους είναι πολύ εύκολα μετρήσιμα και ξέρεις αν ο στόχος μιας διαφημιστικής καμπάνιας θα επιτευχθεί.

Μια παρανόηση που κυκλοφορεί τον τελευταίο καιρό είναι η επιλογή μεταξύ των δύο αυτών τεχνικών προώθησης της επιχείρησής σου. Παρόλο που το ψηφιακό marketing έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα, δεν είναι απαραίτητο να επιλέξεις μόνο αυτή τη μέθοδο.

Για παράδειγμα, μια καλή ιδέα τοπικής διαφήμισης για ένα e-shop, είναι η δημιουργία καταχώρησης στο Google My Business (ψηφιακή διαφήμιση) και ταυτόχρονα η διανομή φυλλαδίων (παραδοσιακή διαφήμιση) σε περιοχές που μπορεί να εξυπηρετήσει το καταναλωτικό κοινό η επιχείρηση.

Αφού ρίξαμε την πρώτη ιδέα, πάμε να δούμε τι χρειάζεται για να ξεκινήσουμε τη δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης.

 

Πριν τη δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης

Λίγο πριν ξεκινήσεις μια διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο, υπάρχουν κάποια βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις. Ο λόγος είναι ξεκάθαρος. Για να μην πετάξεις τα χρήματά σου σε αλόγιστες διαφημίσεις πρέπει να κάνεις μια προεργασία. Οι σύγχρονες πλατφόρμες σου προσφέρουν όσο χρόνο χρειάζεσαι, με άριστες δυνατότητες επικοινωνίας με το κοινό που θέλεις να απευθυνθείς.

Το έχουμε πει και θα το ξαναλέμε. Πριν ξεκινήσεις μια διαφήμιση μάθε το κοινό σου. Την ηλικία τους, την περιοχή που μένουν, τα ενδιαφέροντά τους, τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία έχουν λογαριασμό κλπ. Είναι ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα που σου προσφέρει το ψηφιακό marketing απλόχερα. Ναι, θέλει χρόνο για να μαζέψεις όλες αυτές τις πληροφορίες. Αν δεν τον διαθέτεις, τότε μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό. Όμως, μην αφήνεις τέτοιες ευκαιρίες να πάνε χαμένες, γιατί η δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης θα εξαρτηθεί κατά πολύ από αυτές τις πληροφορίες.

Το δεύτερο βήμα αφορά στην παρουσία σου στο διαδίκτυο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν φτάνει από μόνη της η κατασκευή της ιστοσελίδας. Για να ισχυροποιήσεις τη θέση σου, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι οι χρήστες μπορούν να σε εντοπίσουν εύκολα. Τα social media είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να παρουσιάζεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Έχοντας ολοκληρώσει το πρώτο βήμα, μπορείς πολύ πιο εύκολα να υλοποιήσεις το δεύτερο. Για παράδειγμα, το Facebook και το Instagram έχουν δύο εκατομμύρια χρήστες μόνο στην Ελλάδα. Η πλειοψηφία των λογαριασμών του Facebook αφορά στην ηλικιακή ομάδα άνω των 30 ετών, ενώ το Instagram το χρησιμοποιούν περισσότερο οι νεότεροι. Αν γνωρίζεις τον μέσο όρο ηλικίας του κοινού σου μπορείς να διαλέξεις για τις αναρτήσεις σου το ιδανικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Το τελευταίο βήμα αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό της διαφήμισης, τους στόχους και το budget. Ο στρατηγικός σχεδιασμός θα εξαρτηθεί πολύ από τον προϋπολογισμό. Το μέσο επικοινωνίας που θα επιλέξεις, επηρεάζεται σημαντικά από τα χρήματα που θέλεις να διαθέσεις. Άλλη τιμή έχουν τα Google Ads, άλλη τα Facebook Ads και άλλη τα υπόλοιπα μέσα, όπως για παράδειγμα το Youtube. Επίσης, μην ξεχνάς ότι το budget επηρεάζεται και από τον ανταγωνισμό. Όσο μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός, τόσο υψηλότερο είναι το κόστος.

Για τους στόχους μιας διαφημιστικής καμπάνιας έχουμε ακούσει πολλά. Τελικά, ποιοι είναι αυτοί οι στόχοι; Ας τους αναλύσουμε λοιπόν. Οι στόχοι του ψηφιακού marketing είναι οι εξής:

  • Αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα ή στο e-shop
  • Αύξηση των πωλήσεων
  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης

Ενώ, οι στόχοι μιας επιτυχημένης διαφήμισης είναι:

  • Ενημερωτική διαφήμιση: Αυτή που θέλει να ενημερώσει τους πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που διαθέτεις.
  • Διαφήμιση πειθούς: Η διαφήμιση που θέλεις να πείσει τον υποψήφιο πελάτη για την αγορά μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος.
  • Διαφήμιση υπενθύμισης: Σε αυτή την περίπτωση υπενθυμίζεις στο κοινό σου τα πλεονέκτημα που προσφέρουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου.

Τέλος, πριν τη δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης πρέπει να γνωρίζεις τους λόγους που θα ωθήσουν τον καταναλωτή να κάνει μια αγορά. Με το παράδειγμα του αυτοκινήτου, θα δούμε τους κυριότερους λόγους:

  • Εξάντληση προμηθειών: Στην περίπτωση που ο καταναλωτής δεν έχει καθόλου αυτοκίνητο ή του χάλασε και θέλει να πάρει ένα καινούριο.
  • Έλλειψη ικανοποίησης από την υπηρεσία ή προϊόν που ήδη χρησιμοποιεί: Όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο έχει υψηλή κατανάλωση βενζίνης και θέλει να το αλλάξει και βρει ένα πιο οικονομικό.
  • Νέες επιθυμίες ή ανάγκες: Όταν γίνεσαι μπαμπάς ή μαμά και το σμαρτάκι που έχεις δεν σας χωράει πλέον όλους.
  • Καινούρια προϊόντα: Για τους λάτρεις που θέλουν να οδηγούν πάντα αυτοκίνητα νέας γενιάς.
  • Αγορά παραπλήσιων προϊόντων: Από μόνο του το αυτοκίνητο δεν ικανοποιεί τον καταναλωτή. Κάποια αξεσουάρ σίγουρα θα του φανούν χρήσιμα για να κάνουν την οδήγησή του ακόμη ευκολότερη.

 

Έξυπνες συμβουλές για τη δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης και αύξησης της πελατείας

Μια διαφήμιση χωρίζεται σε δύο μέρη. Τα γραφικά και το κείμενο. Η εικόνα είναι αυτή που θα τραβήξει τα βλέμματα των υποψήφιων πελατών σου. Πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό το κομμάτι, ώστε τα χρώματα της φωτογραφίας να συνδυάζονται άψογα μεταξύ τους και να σχετίζονται με το προϊόν που διαφημίζεις. Μην ξεχνάς ότι οι καταναλωτές αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις 2 δευτερόλεπτα σε κάθε post που βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αφού έχεις καταφέρει να κερδίσεις την πρώτη εντύπωση, η συνέχεια αφορά ξεκάθαρα το κείμενο. Οι φράσεις που πλαισιώνουν το κείμενο πρέπει να συνάδουν με το ύφος της επιχείρησης. Πάντα το Call to Action, να βρίσκεται σε θέση που θα χτυπάει στο μάτι.

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι εταιρείες διαφημίζονται έχει να κάνει με τον ανταγωνισμό που επικρατεί. Για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, πρέπει να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά από όλους. Να δημιουργείς καινοτόμες ιδέες, υπηρεσίες και προϊόντα και να τις παρουσιάζεις με τέτοιο τρόπο που θα τις κάνει αξέχαστες. Αφού έχεις κάνει πρώτα μια γρήγορη έρευνα στους ανταγωνιστές, η διαφήμιση θα προβάλει τα πλεονεκτήματα των προϊόντων, όπου θα κάνει ξεκάθαρο τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες θα προβούν στην αγορά τους.

Η δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης αφορά και την εκπαίδευση του κοινού. Για να πείσεις τους καταναλωτές ότι τα προϊόντα σου ικανοποιούν τις ανάγκες τους, μια έξυπνη συμβουλή είναι τα μικρά βιντεάκια που ενημερώνουν για τις λύσεις που προσφέρεις. Με αυτόν τον τρόπο παρακινείς τους καταναλωτές να ολοκληρώσουν μια αγορά.

Πολλές διαφημίσεις αφορούν και την προώθηση νέων προϊόντων που πρόσθεσες στον κατάλογό σου. Οι διαφημίσεις για τα νέα προϊόντα συνήθως στοχεύουν τους ήδη πιστούς πελάτες. Μια πρώτη κίνηση είναι να προσφέρεις ένα μικρό δείγμα στους πελάτες σου. Αυξάνεις τις πιθανότητες να το αγοράσουν, αλλά και να το συστήσουν στους γνωστούς τους. Επίσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα slogan για την επιχείρησή σου που θα συνδυάζεται με το νέο προϊόν για να μείνει στο μυαλό του κοινού σου.

Φυσικά, διαφημίσεις που αυξάνουν τις πιθανότητες πώλησης είναι αυτές με προσφορές 1+1 δώρο, μειωμένες τιμές ή δωρεάν μεταφορικά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εκπτωτικά κουπόνια για μελλοντικές αγορές και διπλοί πόντοι σε διάφορα προγράμματα επιβράβευσης.

Όμως, δώσε ιδιαίτερη προσοχή! Τέτοιου είδους διαφημίσεις δεν πρέπει να γίνονται με μεγάλη συχνότητα. Δεν θέλεις σε καμία περίπτωση να εκπαιδεύσεις το κοινό σου να αγοράζει από το e-shop μόνο σε περίοδο προσφορών. Ακόμα, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μειωθούν οι πωλήσεις μόλις σταματήσεις αυτές τις διαφημιστικές καμπάνιες.

 

Συνοψίζοντας

Το ψηφιακό marketing ήρθε για να μείνει. Η δημιουργία επιτυχημένης διαφήμισης θέλει κόπο, γνώσεις και μεράκι. Πήραμε κάποιες ιδέες. Για την υλοποίησή τους εξαρτάται από τον χρόνο που διαθέτεις, την επιμονή που θα δείξεις και φυσικά τη διάθεση που έχεις.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ