Facebook vs. Google: Η μάχη των αιωνίων
Όλοι οι επιχειρηματίες έχουν δοκιμάσει με διάφορους τρόπους να διαφημίσουν την επιχείρησή τους. Κάποιοι το προσπάθησαν μόνοι τους, ενώ άλλοι χρειάστηκαν μια μικρή βοήθεια. Οι παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης ακόμα υπάρχουν, αλλά είναι ξεπερασμένοι. Πλέον όλο και περισσότερος κόσμος ασχολείται με την τεχνολογία και το ίντερνετ. Στο διαδίκτυο δύο είναι τα σημεία αναφοράς και συχνά πεδίο αντιπαραθέσεων στον κλάδο της διαφήμισης. Facebook Ads ή Google Ads;
Το Facebook έχει αυτή τη στιγμή περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα να μετράει σχεδόν 6 εκατομμύρια από αυτούς (δηλαδή πάνω – κάτω το 50% του πληθυσμού). Είναι μακράν η πιο αναγνωρισμένη και μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης όπου φαίνεται ότι θα μείνει στην κορυφή για πολλά ακόμα χρόνια.
Όσον αφορά τη Google εδώ δεν υπάρχει αντίπαλος. Το Bing και κάποιες άλλες μηχανές αναζήτησης είναι πολύ μακριά για να τη φτάσουν (γατάκια). Γίνονται σχεδόν 5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις σε καθημερινή βάση από τους χρήστες που την επισκέπτονται και κατά πάσαν πιθανότητα την έχουν ορίσει σαν αρχική σελίδα στο πρόγραμμα περιήγησης.
Αν θέλεις να προσεγγίσεις πελάτες στην ιστοσελίδα σου τότε τα Facebook Ads και τα Google Ads πρέπει να είναι ο νούμερο ένα προορισμός. Ενώ οι δύο αυτές πλατφόρμες έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, η κάθε μία λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο βάση τους στόχους, τις ανάγκες και τη στρατηγική προσέγγιση κάθε επιχείρησης.
Google Ads
Στα Google Ads πρέπει να χρησιμοποιήσεις λέξεις κλειδιά για να μπορείς να φτάσεις όσο πιο ψηλά γίνεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Βασίζεται στο μοντέλο πληρωμής pay per click (PPC), αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να χρεωθείς με βάση των προβολών της διαφήμισης και όχι των click.
Οι καμπάνιες μπορούν να εμφανιστούν σε διάφορες ιστοσελίδες, εφαρμογές και φυσικά στο δίκτυο της Google που περιλαμβάνει και το Youtube. Επίσης, με τα Google Ads μπορείς να αναπροσαρμόσεις τους στόχους σου και να κερδίσεις πωλήσεις από χαμένους πελάτες.
Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες Google Ads όπως:
- Search Ads: είναι οι διαφημίσεις που βγαίνουν πριν και μετά τα οργανικά αποτελέσματα μόλις πραγματοποιείται μια αναζήτηση.
- Display Ads: συνήθως έχουν τη μορφή banner και εμφανίζονται σε όποια site έχουν παραχωρήσει διαφημιστικό χώρο στην Google.
- Shopping Ads: εμφανίζονται δίπλα στις αναζητήσεις της Google με τη μορφή product feed, εμφανίζοντας σχετικά προϊόντα από το site του διαφημιζόμενου.
- Youtube Ads: οι γνωστές διαφημίσεις που πετάγονται κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγής ενός YouTube video.
- Smart Ads: διαφημίσεις που ρυθμίζονται έτσι ώστε η Google να τις τοποθετεί στα σημεία που αυτή ορίζει ως πιο αποδοτικά.
Facebook Ads
Το Facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου οι περισσότεροι χρήστες δεν έχουν την ίδια αγοραστική πρόθεση με τη Google. Όμως με τόσα δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες οι πιθανότητες να πετύχεις τους στόχους σου είναι μεγάλες.
Τα δεδομένα που διαθέτει το Facebook για τους χρήστες του όπως η οικογενειακή κατάσταση, η ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα και πολλά ακόμα άλλα, το βοηθούν να προσφέρει ολοκληρωμένες επιλογές στόχευσης στους διαφημιζόμενους.
Τα Facebook ads ενσωματώνονται απευθείας στη ροή αναρτήσεων, στο Messenger και στο Instagram. Βασίζεται κυρίως στο περιεχόμενο της διαφήμισης χωρίς να δημιουργεί μία επιθετική προώθηση υπηρεσιών ή προϊόντων.
Οι διαφορές μεταξύ τους
Οι διαφορές των Google Ads και Facebook Ads είναι αρκετές, αλλά μαζί θα αναλύσουμε τις σημαντικότερες. Στην D3 Solutions γνωρίζουμε πολύ καλά τη δυναμική αυτών των δύο μεγάλων κολοσσών του διαδικτύου και βοηθάμε τους πελάτες μας με στοχευμένες διαφημίσεις στην αύξηση των εσόδων τους.
Όταν λέμε Facebook Ads vs. Google Ads θα μπορούσαμε να πούμε και Audiences vs. Keywords. Στο Facebook οι διαφημίσεις εμφανίζονται κυρίως σε target groups τα οποία έχουμε δημιουργήσει εμείς, ενώ η Google χρησιμοποιεί τα keywords ανάλογα με το τι αναζητεί ο χρήστης εκείνη τη στιγμή.
Η μεγαλύτερη τους διαφορά είναι στο κοινό. Στο Facebook πρέπει να ψάξεις να βρεις εσύ τους πελάτες καθώς το κοινό είναι λιγότερο κοντά στη μετατροπή και οι χρήστες βλέπουν τις διαφημίσεις επειδή ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, ενώ στη Google το κοινό είναι πολύ πιο ζεστό και οι χρήστες βλέπουν τις διαφημίσεις επειδή ψάχνουν για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες.
Ένας ακόμη βασικός παράγοντας είναι το κόστος. Ο ανταγωνισμός είναι αυτός που αυξάνει το κόστος και στη Google είναι μεγαλύτερος. Ο λόγος είναι διότι στις διαφημίσεις του Facebook ο χρήστης μπαίνει για να γνωρίσει την επιχείρηση και τα προϊόντα της, ενώ στην Google συνήθως είναι πιο κοντά στη διαδικασία αγοράς.
Τέλος, η πολυπλοκότητα της διαφήμισης έχει σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο αυτών κολοσσών. Με τα Facebook Ads οι διαφημίσεις είναι πιο απλοϊκές και εύκολες, ενώ στα Google Ads τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα στο στήσιμο, όπως επίσης η διαφήμιση χρειάζεται καθημερινό έλεγχο για τυχόν αναπροσαρμογές.
Ποιό είναι το καλύτερο;
Η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου! Facebook Ads ή Google Ads; Η απάντηση είναι και τα δύο και θα εξηγήσουμε τους λόγους.
Μαθαίνοντας να χρησιμοποιείς τα Ads των δύο αυτών γιγάντων έχεις διαφορετικά οφέλη. Στη μία περίπτωση μπορείς να προσελκύσεις νέους πελάτες με συγκεκριμένες επιλογές στόχευσης (Google Ads), ενώ στην άλλη (Facebook Ads) μεγαλώνεις το brand name της εταιρείας δημιουργώντας μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση στην επωνυμία, αυξάνοντας τις επαφές και αποκτώντας περισσότερη κίνηση στα social media.
Δεν υπάρχει καλό και κακό, ούτε μαύρο και άσπρο σε αυτή την ερώτηση. Η κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικά marketing plans. Εμείς μπορούμε να σε βοηθήσουμε να βρεις αυτό που σου ταιριάζει.