Τι σημαίνει podcast και γιατί έχει αξία για την ιστοσελίδα σου
Κατά καιρούς εμφανίζονται νέες τάσεις στον χώρο του διαδικτύου και του ψηφιακού marketing. Κάποιες από αυτές περνούν μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ άλλες έρχονται για να μείνουν. Σίγουρα θα έχεις ακούσει τη λέξη, αλλά μπορεί να μη γνωρίζεις τι σημαίνει podcast. Εμείς θα σου πούμε ότι αξίζει να μάθεις και να του δώσεις μια ευκαιρία.
Στο τεχνικό κομμάτι το podcast είναι μια απλή ηχογράφηση. Όπως, τα τραγούδια για παράδειγμα. Όμως, στην πραγματικότητα είναι ένα ψηφιακό ραδιόφωνο on demand, σε μορφή ήχου, που το περιεχόμενό του μοιάζει με αυτό των άρθρων στο blog, απλά το ακούς αντί να το διαβάζεις.
Στο εξωτερικό και ειδικά στις ΗΠΑ το podcast είναι πολύ διαδεδομένο. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη αποκτώντας φανατικό κοινό. Οι λόγοι που έχει γίνει τόσο δημοφιλές είναι κυρίως δύο:
- Δε σε πιέζει κάποιος να το ακούσεις εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να το κάνεις όποτε βρεις ελεύθερο χρόνο και έχεις όρεξη να χαλαρώσεις μαθαίνοντας κάτι που σε ενδιαφέρει.
- Δεύτερον και σημαντικότερο, είναι ότι μπορείς να κάνεις παράλληλα κάτι άλλο, όσο ακούς το podcast σου. Για παράδειγμα, να μαγειρεύεις ή να παίζεις με το παιδί σου στο σαλόνι. Ο δεύτερος λόγος είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα έναντι ενός blog.
Από τη στιγμή που έγινε το podcast τόσο διαδεδομένο, δεν άργησε να φτάσει στα αυτιά των επιχειρήσεων. Πολλές από αυτές βρήκαν την ευκαιρία να το αξιοποιήσουν στο έπακρο και να βγουν από νωρίς κερδισμένες.
Αφού είδαμε με απλά λόγια τι σημαίνει podcast, πάμε να δούμε τα πλεονεκτήματά του, πώς συνδέεται με το SEO, τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις και μερικές εκπομπές που θα σου κεντρίσουν το ενδιαφέρον και ίσως σου δώσουν ιδέες για τη δημιουργία της δικής σου.
Τι σημαίνει podcast για το SEO
Το podcast και το SEO μπορούν να λειτουργήσουν αρμονικά για αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Από τη στιγμή που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου με το κοινό, τότε σίγουρα αυξάνεις τις πιθανότητες πολλοί από τους ακροατές σου να μετατραπούν σε πελάτες.
Το podcast χτίζει προσωπικές σχέσεις. Όταν ακούς τη φωνή κάποιου να μιλάει, νιώθεις πιο άνετα και είναι σίγουρα πιο “ζωντανό” από τα κείμενα που διαβάζεις.
Όταν μιλάς για θέματα στα οποία είσαι ειδικός, τότε ενισχύεις την εικόνα της εταιρείας σου. Αυξάνεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου και προσελκύεις το ενδιαφέρον άλλων επιχειρήσεων που θέλουν να συμμετέχουν. Το podcast στο ψηφιακό marketing ειδικεύεται το ίδιο καλά σε B2C όσο και σε B2B.
Ένα καλό podcast μαθαίνεται γρήγορα από στόμα σε στόμα. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου και όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα θέλουν να μάθουν για την εταιρεία σου.
Το podcast είναι εύκολο. Δε χρειάζεται να έχεις κάποιο χάρισμα στην ομιλία ή κάποιο ταλέντο. Μόνο να είσαι πολύ καλός γνώστης στο θέμα που έχεις διαλέξει να μιλήσεις.
Ακόμα κι αν είσαι στην αρχή και δεν έχεις πολλούς ακροατές, είσαι σε θέση να δημιουργήσεις σχέσεις που θα σε βοηθήσουν στο μέλλον. Ο λόγος είναι ότι τα podcasts μπορούν να βρουν μια θέση σε διάφορα κέντρα φιλοξενίας και να τα ακούσουν άνθρωποι που δε σε γνώριζαν στο παρελθόν.
Η προώθησή τους θεωρείται από τις οικονομικότερες που υπάρχουν στο ψηφιακό marketing με το ποσοστό να αγγίζει μόλις το 1%. Αυτό σημαίνει ότι δε θα χαλάσεις μια περιουσία για να ξεκινήσεις αυτό το εγχείρημα και όπως είπαμε παραπάνω, αξίζει να του δώσεις μια ευκαιρία.
Όταν είσαι ο podcaster μιας εκπομπής ή παίρνεις μέρος σε αυτήν, υπάρχουν οι σχετικές πληροφορίες στο κάτω μέρος. Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να είναι στοιχεία για το ποιοι συμμετέχουν, το θέμα και φυσικά ένα backlink της ιστοσελίδας σου. Ένα τέτοιο backlink είναι από τα πιο αυθεντικά – οργανικά που θα μπορούσες να έχεις.
Κάθε podcast που δημιουργείς μένει εκεί για πάντα. Δεν έχει ημερομηνία λήξης, αρκεί το θέμα να που θα επιλέξεις να αντέχει στο πέρασμα των χρόνων. Όσο εσύ συνεχίζεις να δημιουργείς καινούρια, τα παλιά δε χάνουν την αξία τους και μόνο θετικά έχεις να πάρεις.
Τι χρειάζεται για να ξεκινήσεις;
Τώρα που γνωρίζεις τι σημαίνει podcast για την ιστοσελίδα σου και για το SEO, ήρθε η στιγμή να δούμε τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις.
Πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, πρώτα πρέπει να επιλέξεις το κατάλληλο θέμα. Διαλέγεις κάτι που το γνωρίζεις άριστα και θα έχει άμεση σχέση με την ιστοσελίδα σου. Αυτό θεωρητικά είναι το πιο δύσκολο σημείο του podcast.
Η συνέχεια αφορά στον εξοπλισμό. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να δημιουργήσεις ένα podcast ακόμα και από το laptop σου ή από το κινητό σου. Όμως, καλύτερο θα ήταν να φαίνεται πιο επαγγελματικό:
- Ένα μικρόφωνο θα σε βοηθήσει πολύ. Στην αγορά υπάρχουν χιλιάδες μικρόφωνα για να βρεις το κατάλληλο για εσένα.
- Το pop filter είναι αυτό που βάζουμε μπροστά στο μικρόφωνο για να βελτιώσουμε την ποιότητα του ήχου. Για αρχή μπορείς να επιλέξεις ένα φθηνό και να κάνεις τις δοκιμές σου.
- Υπάρχουν πολλά προγράμματα ηχογράφησης στο διαδίκτυο. Μερικά είναι με πληρωμή και άλλα είναι δωρεάν. Επίλεξε ένα δωρεάν στην αρχή και μόλις μάθεις καλά το podcasting, τότε μπορείς να δεις τις πληρωμένες εκδόσεις.
Μικρόφωνο, pop filter και λογισμικό εγγραφής.
Όταν θα έχεις δημιουργήσει το πρώτο σου podcast ήρθε η στιγμή να επιλέξεις την πλατφόρμα. Το Spotify είναι για τους podcasters κάτι σαν το Youtube για τους youtubers. Όμως, υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες πλατφόρμες όπως το Podbean και το Anchor. Κάνε την έρευνά σου και δες ποια σου ταιριάζει καλύτερα.
Τέλος, μην ξεχάσεις να ανεβάσεις το podcast στην ιστοσελίδα σου. Επίσης, προώθησέ το στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχεις λογαριασμό και φυσικά στο newsletter.
Ελληνικά podcasts που θα σου κεντρίσουν το ενδιαφέρον
Από τα δεκάδες που κυκλοφορούν στη χώρα μας, εμείς ξεχωρίσαμε τρία από αυτά και σου τα παρουσιάζουμε ευθύς αμέσως.
Η Μαρμελάδα Φράουλα απαρτίζεται από δύο stand up comedians, τον Χάρη Νταρτζάνο και τον Στέλιο Ανατολίτη. Ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα κωμικά podcasts διότι είναι σύγχρονο και έχει άνετη ροή. Τα θέματα αφορούν τη ζωή και αυτά που απασχολούν την καθημερινότητά μας.
Το Trip Flakes είναι μοναδικό και ξεχωριστό. Είναι ταξιδιωτικό και παλεύει σε μια κατηγορία μόνο του, που λίγοι ασχολούνται. Ο Χάρης και ο Αργύρης ταξιδεύουν σε όλα τα μέρη του κόσμου και συζητάνε τις εμπειρίες από τις εξορμήσεις τους. Στο τέλος κάθε επεισοδίου, προτείνουν και μια ταινία σχετική με το μέρος που επισκέφτηκαν. Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό πρόσθεσαν συνεντεύξεις από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στα ταξίδια. Είτε επαγγελματικά, είτε είναι λάτρεις των διακοπών.
Το GiatiOxi είναι από τα παλαιότερα Ελληνικά podcasts. Ξεκίνησε από τη Δέσποινα Κανακόγλου το 2016 και έχει μεγάλο κοινό. Τα θέματα που επιλέγονται είναι πολλά, αλλά θα σε εμπνεύσουν να δεις τη ζωή με άλλο μάτι. Κάθε επεισόδιο έχει διαφορετικό καλεσμένο. Ένα από τα πλεονεκτήματά του, είναι ότι η Δέσποινα σπάνια διακόπτει τον συνομιλητή της και με αυτό τον τρόπο μπορείς να απολαύσεις στο μέγιστο τη συζήτησή τους.
Συνοψίζοντας
Τώρα ξέρεις τι σημαίνει podcast και τα οφέλη που έχει για την ιστοσελίδα σου και φυσικά για όλη την επιχείρηση. Στο μέλλον τα podcasts θα γίνουν οι μεγαλύτερες πηγές ψυχαγωγίας, ειδήσεων και πληροφοριών. Εκμεταλλεύσου αυτό το νέο trend στην Ελλάδα και αύξησε τις οργανικές επισκέψεις με σκοπό την επίτευξη πωλήσεων.