Η σημασία των Backlinks στο SEO
Αν έχεις ασχοληθεί έστω λίγο με το SEO σίγουρα θα έχεις ακούσει τον όρο Backlinks. Αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για να αναρριχηθείς με την ιστοσελίδα σου στις πρώτες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Εξάλλου, η ίδια η Google το έχει παραδεχθεί.
Αν έχεις δει κάποιον από τους ανταγωνιστές σου να είναι σε ψηλότερη θέση από τη δικιά σου ιστοσελίδα, τότε ίσως να οφείλεται σε ποιοτικά Backlinks που χρησιμοποιεί.
Ας δούμε λίγο τον λόγο δημιουργίας τους και φυσικά τι κάνουν ακριβώς.
Τα Keywords δημιούργησαν τα Backlinks
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 είχε παραγίνει το κακό με τα keywords. Εκείνα τα χρόνια οι μηχανές αναζήτησης είχαν μοναδικό κριτήριο αξιολόγησης τις λέξεις ή φράσεις κλειδιά. Έτσι, σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων δημιουργούσαν keyword stuffing. Δηλαδή, ενδιαφέρονταν περισσότερο για τα δημοφιλή keywords που θα χρησιμοποιούσαν για να είναι πρώτοι στα οργανικά αποτελέσματα, παρά για το περιεχόμενο που στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν εντελώς άσχετο.
Οι χρήστες μεταφέρονταν σε ιστοσελίδες που ήταν γεμάτες διαφημίσεις και άσχετα keywords. Επικρατούσε ένας εκνευρισμός για τις μηχανές αναζήτησης και όχι άδικα. Φαντάσου να θες να διαβάσεις τα τελευταία νέα και την επικαιρότητα και να μεταφέρεσαι σε ιστοσελίδα πώλησης προϊόντων τεχνολογίας.
Για αυτό τον λόγο φοιτητές από το Stanford University της Καλιφόρνια αποφάσισαν να εξελίξουν τις μηχανές αναζήτησης. Επικεντρώθηκαν στον τρόπο που θα σταματούσαν αυτόν τον ανταγωνισμό μεταξύ των sites και για το ποιος θα έχει τα περισσότερα keywords.
Η λύση δόθηκε με τη δημιουργία των backlinks. Ένα backlink είναι ο σύνδεσμος στο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας που οδηγεί σε μία άλλη. Οι ιστότοποι που είχαν backlinks από επίσημες ή αυθεντικές ιστοσελίδες, απέκτησαν αξία για τις μηχανές αναζήτησης ως ποιοτικές και έμπιστες, με αποτέλεσμα να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις.
Αν για παράδειγμα μια ξένη ιστοσελίδα έχει backlink που οδηγεί στο δικό σου site τότε ο σύνδεσμος αυτός ονομάζεται inward link, inlink, inbound link ή incoming link. Αν από την άλλη η ιστοσελίδα σου έχει backlink που οδηγεί σε άλλο site τότε ο σύνδεσμος λέγεται outward link, outlink, outbound link ή outgoing link.
Πριν το χτίσιμο των Backlinks
Η αλήθεια είναι ότι τα backlinks είναι ένα από τα δυσκολότερα κομμάτια του SEO. Πριν ξεκινήσεις πρέπει να γίνει μια προεργασία στην ιστοσελίδα σου. Ένας μικρός έλεγχος που θα διορθώσει τα λάθη. Ο έλεγχος αυτός χωρίζεται σε δύο βήματα.
Το πρώτο βήμα αφορά στην εξάλειψη όλων των τεχνικών σφαλμάτων. Για να λειτουργήσουν τα backlinks πρέπει η ιστοσελίδα να είναι τεχνικά βελτιστοποιημένη στον απόλυτο βαθμό. Κάποια από τα σφάλματα που πρέπει να ψάξεις είναι:
- Φιλικότητα προς κινητές συσκευές
- Ταχύτητα φόρτωσης
- 404 σφάλματα
- 302 Redirects
- Διπλότυπο περιεχόμενο
- Canonical errors
- Διπλά δεδομένα meta
Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν μερικά tools που θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις αυτά τα τεχνικά προβλήματα.
Αφού τελειώσουμε με το τεχνικό κομμάτι, προχωράμε στο περιεχόμενο. Όχι στο περιεχόμενο των άλλων ιστοσελίδων. Θα τα πούμε μετά για τους άλλους. Το δικό σου περιεχόμενο μας αφορά. Σε αυτό το σημείο δε χωρούν λάθη. Ένα κακό περιεχόμενο δε θα διαλύσει μόνο τα backlinks, αλλά όλη τη στρατηγική SEO.
Δε χρειάζεται να είσαι ο μεγαλύτερος κειμενογράφος του κόσμου ή κάποιος ειδικός στο περιεχόμενο ιστοσελίδων. Απλά να μη δημοσιεύεις άχρηστα πράγματα ή εντελώς άσχετα. Η Google ζει για το περιεχόμενο και αυτό είναι που θα καθορίσει την επιτυχία της κάθε καμπάνιας.
Mini γλωσσάρι
Επειδή τα backlinks έχουν την εξειδίκευσή τους, υπάρχουν αρκετοί όροι γύρω από αυτά, που τις περισσότερες φορές είναι παντελώς άγνωστοι. Για να τα κατανοήσουμε καλύτερα, θα εξηγήσουμε κάποιες μικρές λεξούλες.
Link Juice
Το Link Juice δεν είναι κάποιο είδος χυμού. Με τον όρο αυτό εννοούμε την αξία που έχει μία ιστοσελίδα μέσω ενός backlink από μία άλλη. Για παράδειγμα, όταν η ιστοσελίδα Α έχει ένα backlink για την ιστοσελίδα Β, το Link Juice πάει κατευθείαν στην ιστοσελίδα Β που τη βοηθάει να ανέβει θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Linking Root Domains
Αν ακούσεις ποτέ αυτή τη φράση από κάποιον ειδικό τότε να ξέρεις ότι περηφανεύεται. Linking Root Domains σημαίνει ο αριθμός των backlinks που οδηγούν στην ιστοσελίδα σου από αξιόλογες ή επίσημες ιστοσελίδες.
DoFollow Link
Με τον όρο DoFollow Link εννοούμε τους συνδέσμους από τις ιστοσελίδες που δίνουν Link Juice σε άλλες και με αυτό τον τρόπο αυξάνεται ο αριθμός των Linking Root Domains.
NoFollow Link
Εδώ έχουμε την αντίθετη περίπτωση. Δεν είναι όλες οι ιστοσελίδες καλές. Το NoFollow Link είναι ο σύνδεσμος που δεν δίνει Link Juice και θεωρείται από την Google ως nofollow tag. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός, διότι ένα NoFollow Link επηρεάζει άμεσα το SEO.
Anchor Text
Το Anchor Text είναι το κειμενάκι που υπάρχει στο backlink και οδηγεί σε μια άλλη ιστοσελίδα. Θα το δεις συνήθως με τη γνωστή μπλε υπογράμμιση.
Τρόποι Link Building μέσω Backlinks
Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για τη δημιουργία ποιοτικών backlinks. Εδώ λοιπόν θα δώσουμε μερικές μικρές συμβουλές με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου και φυσικά υψηλότερη θέση στις μηχανές αναζήτησης.
Ψηφιακοί Κατάλογοι
Οι ψηφιακοί κατάλογοι, γνωστοί και ως directories είναι πάντα χρήσιμοι. Μπορείς να υποβάλλεις την ιστοσελίδα σου σε ψηφιακούς καταλόγους και στη συνέχεια να ελεγχθείς από τους ανθρώπους που τους διαχειρίζονται. Αν πληροί τα κριτήρια του καταλόγου τότε σίγουρα η ιστοσελίδα θα δημοσιευθεί. Να δώσεις προσοχή και να επιλέξεις τη σωστή κατηγορία με τη θεματολογία της ιστοσελίδας, όπως και τα στοιχεία επικοινωνίας. Η περιγραφή δεν πρέπει να είναι η ίδια από κατάλογο σε κατάλογο. Επίσης, απόφυγε τα χαμηλής ποιότητας ή επισκεψιμότητας directories.
Οι Ανταγωνιστές
Μια έρευνα στα backlinks των ανταγωνιστών μπορεί να μας διδάξει πολλά. Μάθε ποια backlinks χρησιμοποιούν και γιατί βρίσκονται πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα. Ένα καλό tool που θα σε βοηθήσει να βρεις οποιοδήποτε σύνδεσμο για οποιαδήποτε ιστοσελίδα είναι το Open Site Explorer.
Βοήθεια από Συνεργάτες
Οι συνεργάτες πάντα μπορούν να σε βοηθήσουν και να προωθήσουν την ιστοσελίδα σου, βάζοντας ένα backlink στη δική τους. Όμως, μην το παρακάνεις με τα reciprocal links. Δηλαδή τα backlinks στο site σου που γίνονται σε αντάλλαγμα με backlinks σε άλλους.
Συγγραφή άρθρων
Η συγγραφή άρθρων δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Τα άρθρα πρέπει να φτάνουν τις 1200 λέξεις. Όμως, αν δημοσιευθούν τότε να ξέρεις ότι χτίζεις natural backlinks και δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από αυτό.
Resource Page
Το Resource Page είναι μία από τις καλές τεχνικές για να χτίσεις ποιοτικά backlinks. Η διαδικασία θέλει τύχη και χρόνο. Βρίσκεις την ιστοσελίδα που θα ήθελες να έχει το δικό σου backlink. Ψάχνεις μέσα στο site για broken link (σύνδεσμος που δεν οδηγεί πουθενά ή σε error message) ή για link το οποίο δεν είναι επικαιροποιημένο. Στη συνέχεια επικοινωνείς με την ιστοσελίδα και ζητάς από τον webmaster να αντικαταστήσει το broken link με το δικό σου backlink. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου να είναι σχετικό με το broken link.
Ιστοσελίδες της Κυβέρνησης ή Πανεπιστήμια
Ναι, τέτοια backlinks κάνουν τη διαφορά. Όμως, είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθούν. Ένας έξυπνος τρόπος είναι το Resource Page. Επίσης, για τα πανεπιστήμια μπορείς να δημοσιεύσεις θέσεις εργασίας ή ειδικές εκπτώσεις στους φοιτητές για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου.
Συνέντευξη
Η συνέντευξη είναι επίσης ένας πολύ έξυπνος τρόπος για αύξηση ποιοτικών backlinks. Πάρε μια συνέντευξη από έναν ειδικό του κλάδου σου. Δημοσίευσε τη στην ιστοσελίδα σου και θα δεις να αυξάνονται τα backlinks με απόλυτα φυσικό τρόπο.
Πρακτικές που πρέπει να αποφύγεις
Αφού είπαμε για το τι πρέπει να κάνεις για να δημιουργήσεις ποιοτικά Banklinks πάμε να δούμε τι δεν πρέπει να κάνεις.
Πληρωμένα Backlinks
Ναι, υπάρχουν και τέτοιες χρεώσεις στο διαδίκτυο. Διάφορες ιστοσελίδες χρεώνουν άλλες για να δημοσιεύουν ένα backlink στο δικό τους περιβάλλον. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτές οι ιστοσελίδες δεν τηρούν τις προϋποθέσεις και τα πρότυπα της Google. Τότε, η διαφήμιση αναφέρεται “sponsored” και το link nofollow.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου, να μεγαλώσουν το πελατολόγιο σου και να απογειώσουν τις πωλήσεις σου. Όμως, για τα backlinks αποτελούν nofollow links και δεν δίνουν Link Juice. Ακολουθούμε άλλη στρατηγική για τα social media και άλλη για τα backlinks.
Μη ποιοτικές ιστοσελίδες
Εδώ θα σταθούμε λίγο για δύο λόγους. Στη δημιουργία link building με backlinks υπάρχει ένα κοινό μυστικό. Να έχεις backlinks σε ιστοσελίδες που έχουν πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τη δικιά σου.
Οπότε θα πρέπει να γνωρίζεις καλά που απευθύνεσαι. Η ιστοσελίδα που θα έχει ένα δικό σου backlink θα πρέπει να έχει ποιοτικό περιεχόμενο και να είναι αγαπητή στις μηχανές αναζήτησης. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, τέτοιες πρακτικές είναι καταδικαστέες και τιμωρούνται με πτώσεις θέσεων στο ranking.
Ο δεύτερος λόγος που στεκόμαστε είναι τα backlinks χωρίς τη συγκατάθεση της ιστοσελίδας. Όσο καλύτερο περιεχόμενο έχεις, τόσο πιο ελκυστικό είναι από τους άλλους. Σύμφωνα με τους κανόνες της Google, τα backlinks που οδηγούν στην ιστοσελίδα χωρίς τη θέληση της είναι απορριπτέα. Κάνε συχνά τον έλεγχο στο δικό σου site, μέσω της υπηρεσίας Google Search Console.
Το χτίσιμο των backlinks δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Θέλει εξειδίκευση και χρόνο. Όμως, είναι από τις ισχυρότερες πρακτικές που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στον κόσμο του SEO και εννοείται ότι αξίζει τον κόπο. Αυξάνοντας τη θέση της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα, αυτόματα αυξάνεις τις πιθανότητες να δεχθείς υπερδιπλάσια επισκεψιμότητα.
2 Σχόλια