Πως να αξιοποιήσετε το Instagram Marketing | D3 Solutions - Digital Agency

Το Instagram Marketing θα απογειώσει την ιστοσελίδα σου

 

Για κάθε ιστοσελίδα που θέλει να αυξήσει την επισκεψιμότητά της, το Instagram Marketing πρέπει να ενταχθεί στις στρατηγικές της. Πολλοί νομίζουν λανθασμένα ότι είναι μια απλή πλατφόρμα για εικόνες. Αμ δε! Θεωρείται το κορυφαίο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να παρουσιάσει μια εταιρεία τα προϊόντα της, το brand της και φυσικά το site της.

Το Instagram είναι το μικρό αδερφάκι του Facebook. Χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα διαφήμισης και έχουν ενιαία πλεονεκτήματα και ίδια πολιτική. Τι σημαίνει αυτό; Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια! Μπορείς πολύ εύκολα να εκμεταλλευτείς προς όφελος της επιχείρησής σου ταυτόχρονα και τα δύο κοινωνικά δίκτυα.

Στην Ελλάδα το Instagram είναι το κορυφαίο μέσο για ηλικιακές ομάδες χρηστών μεταξύ 15 έως 30 ετών. Αν έχεις κάνει την αναζήτησή σου και το κοινό σου είναι μέσα σε αυτήν την ηλικία, τότε το Instagram Marketing πρέπει να εισέλθει στις περισσότερες στρατηγικές σου.

Όμως, ας μιλήσουμε και λίγο με αριθμούς. Αν και το Facebook έχει σχεδόν τους τριπλάσιους ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, το Instagram καταφέρνει και είναι 50 φορές πιο αποδοτικό στην αφοσίωση που δείχνει ένας επισκέπτης με μια επιχείρηση.

Πώς το πετυχαίνει αυτό; Το μυστικό του κρύβεται στο user experience. Η δύναμη της εικόνας είναι στο κέντρο λογικής του.

Σε πρόσφατες έρευνες που έχουν γίνει το Instagram θεωρείται ένα από τα δέκα καλύτερα κανάλια για την ανακάλυψη νέων brands και προϊόντων, ξεπερνώντας πολλά παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεοπτική διαφήμιση. Επίσης, το 45% των χρηστών θυμάται καλύτερα μια επιχείρηση που συνάντησε στο Instagram από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό μέσο. Τέλος, κάθε μέρα γίνονται 180 εκατομμύρια uploads σε νέα posts. Με απλά μαθηματικά, είναι περίπου 2.100 το δευτερόλεπτο.

 

Η δημιουργία λογαριασμού δεν είναι εύκολη υπόθεση

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, οπότε για να δημιουργήσεις μια πετυχημένη στρατηγική Instagram Marketing θα πρέπει ο λογαριασμός σου να συμβαδίζει απόλυτα με το brand σου που θα συνδέεται με το κοινό και τους πιθανούς πελάτες.

Τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμού μπορείς να τα δεις εδώ. Εμείς θα σου δώσουμε μερικές συμβουλές και tips που ίσως να σου έχουν διαφύγει.

Για κανέναν λόγο μην παραμελήσεις το username. Είναι το όνομα που θα κάνει γνωστή την επιχείρησή σου στους χρήστες του Instagram. Σκέψου ένα όνομα που θα εμπνέει και θα σε χαρακτηρίζει. Ο στόχος του username είναι να το θυμούνται εύκολα οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σου και φυσικά οι καινούριοι.

Η φωτογραφία του προφίλ είναι και αυτή πολύ σημαντική. Μια κλασική εικόνα που πιάνει πάντα είναι το σλόγκαν ή το λογότυπο της επιχείρησης σε λευκό φόντο. Όμως, οι εποχές αλλάζουν και ένα πολύ έξυπνο tip είναι να βάλεις μια φωτογραφία από τον χώρο εργασίας σου. Για παράδειγμα, το γραφείο σου με τον καφέ και το ημερολόγιο ή ένα αντικείμενο με το οποίο ξεκίνησες την επιχείρησή σου. Οι εικόνες γνωστές και ως “behind the scenes” κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν πιο οικεία με το brand.

Μην ξεχνάς το link προς την ιστοσελίδα. Ναι, είναι προφανές, αλλά δεν μπορείς να φανταστείς πόσα επαγγελματικά προφίλ υπάρχουν χωρίς κανέναν σύνδεσμο. Πάντα το link πρέπει να συνοδεύεται με ένα call to action για να κατευθύνει το κοινό.

Μια πολύ καλή ιδέα είναι το Linktree. Αν θες να βάλεις παραπάνω από έναν σύνδεσμο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Linktree και να καλείς το κοινό σου να δει το τελευταίο σου βίντεο στο Youtube, να διαβάσει την ιστορία σου, να κάνει εγγραφή στο newsletter και φυσικά να δει τα προϊόντα σου. Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι εντελώς δωρεάν, αλλά όπως στα περισσότερα tools υπάρχει και η paid version.

 

Δημοσιεύοντας στο Instagram

Υπάρχουν πολλά “μέρη” που μπορείς να δημοσιεύσεις στο Instagram. Όμως τα τέσσερα βασικά είναι τα εξής:

  • Instagram Feed
  • Instagram Stories
  • IGTV
  • Instagram Live

Ας αναλύσουμε το κάθε ένα από αυτά ξεχωριστά και ας δούμε πως μπορείς να τα εκμεταλλευτείς:

Instagram Feed

Το κύριο μενού είναι το Instagram Feed. Τα posts αποτελούνται από μία εικόνα, πολλές εικόνες ή βίντεο έως ενός λεπτού. Οι χρήστες βλέπουν τις αναρτήσεις μόνο από τα hashtags ή τους λογαριασμούς που ακολουθούν, αλλά πολλά κρίνονται και από τον αλγόριθμο του Instagram που εξετάζει το engagement, προσφέροντας μεγαλύτερη απήχηση σε ποιοτικό και ανταγωνιστικό περιεχόμενο.

Instagram Stories

Τα Instagram Stories έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2016 και από τότε είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Στην ουσία είναι μικρά βίντεο έως 15 δευτερολέπτων και είναι ορατά στους χρήστες για 24 ώρες, εκτός αν θέλεις να τα αποθηκεύσεις στα Highlights. Τα Highlights βρίσκονται στο προφίλ σου και παραμένουν μέχρι να τα διαγράψεις.

Το engagement των Instagram Stories είναι τρεις φορές πιο αποδοτικό από τα Feed posts. Είναι σημαντικό να αξιοποιήσεις αυτή τη λειτουργία με δημοσκοπήσεις, αυτοκόλλητα, emoji και άλλα, για να ενισχύσεις την αλληλεπίδραση με το κοινό σου.

IGTV

Το IGTV γνωστό και ως Instagram TV, είναι ιδανικό για βίντεο μεγάλης διάρκειας. Μια προεπισκόπηση ενός λεπτού, θα εμφανιστεί στο Feed των ακόλουθων σου. Αν κλικάρουν σε αυτό, θα μεταφερθούν στο IGTV κανάλι σου και θα μπορούν να παρακολουθήσουν όλο το βίντεο. Οι χρήστες που θα κάνουν subscribe στο κανάλι, θα ειδοποιούνται για κάθε νέα δημοσίευση.

Όπως έχεις καταλάβει το IGTV μοιάζει πολύ με το Youtube, με τους δημιουργούς του να δηλώνουν πως θέλουν να ανταγωνιστούν τον βασιλιά των βίντεο. Για να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό, πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπονται διαφημίσεις στην πλατφόρμα.

Instagram Live

Κλείνουμε με το Instagram Live. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να κάνεις live βίντεο, έως μία ώρα το πολύ. Όταν λήξει το live, το βίντεο εξαφανίζεται εκτός αν θέλεις να το κοινοποιήσεις στο IGTV.

Το Instagram Live θεωρείται το ιδανικότερο μέρος για να φιλοξενήσεις μια συνεδρία Q+A (Ερωτήσεις και Απαντήσεις). Κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης οι χρήστες που είναι συνδεδεμένοι μπορούν να αφήνουν τα σχόλιά τους ή να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους, τις οποίες βλέπεις κατά τη διάρκεια του live και μπορείς να απαντήσεις εκείνη τη στιγμή.

 

Τα trends του Instagram Marketing για το 2021

Instagram Reels

Θα ξεκινήσουμε ανάποδα με κάτι το οποίο δεν έχει εμφανιστεί ακόμα στην Ελλάδα. Είναι τα Instagram Reels. Αφορά μικρά clips διάρκειας 15 δευτερολέπτων και δημιουργήθηκαν για να συναγωνιστούν το Tik Tok. Έχουν άπειρες δυνατότητες με εφέ, ήχο και δημιουργικά εργαλεία, ενώ οι αναρτήσεις θα εμφανίζονται στο Feed του χρήστη.

Θα μας πεις γιατί το αναφέρουμε από τη στιγμή που δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. Διότι, στις 50 χώρες που είναι διαθέσιμη η λειτουργία, έχει κάνει πάταγο. Τώρα, για ποιο λόγο στην Ελλάδα δεν έχει εμφανιστεί ακόμα, αυτό μόνο το Instagram μπορεί να μας απαντήσει. Η αλήθεια είναι ότι αναμένεται σύντομα στη χώρα μας.

Τα Instagram Reels είναι ιδανικά ακόμα και για αρχάριους και μπορείς να γίνεις ένας από τους πρώτους δημιουργούς που ξεκίνησαν αυτή τη νέα τάση.

Εξερεύνηση

Το Instagram δημιούργησε την Εξερεύνηση και σχεδόν αμέσως πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες στον κόσμο το χρησιμοποιούν καθημερινά για να ανακαλύψουν νέους τρόπους διασκέδασης. Το Search προσφέρει διάφορες συντομεύσεις και ο καθένας μπορεί να βρει εύκολα περιεχόμενο όπως ταξίδια, φαγητό, IGTV, διακόσμηση και πολλά άλλα ωραία καλούδια.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των brands για ένα καλύτερο πλασάρισμα στην καρτέλα Εξερεύνηση του Instagram έχει ήδη ξεκινήσει μέσα στο 2021 και αναμένεται να κορυφωθεί τα επόμενα χρόνια. Κάποιες μικρές συμβουλές για να αυξήσεις τις πιθανότητες εμφάνισης στο Search είναι:

  • Βρες την καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύεις
  • Πρόσθεσε την τοποθεσία σου για να προσεγγίζεις ακόλουθους που βρίσκονται κοντά σου
  • Συμπεριλάμβανε ένα CTA
  • Χρησιμοποίησε τα σωστά Hastags

Περιεχόμενο

Όσα χρόνια και να περάσουν το περιεχόμενο πάντα θα είναι ο Βασιλιάς και είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου σε μια στρατηγική Instagram Marketing.

Όπως είπαμε στην αρχή, οι πιστοί του Instagram είναι χρήστες των μικρότερων ηλικιακών ομάδων. Οι νεαροί στην τεχνολογία, θεωρούνται “παλιές καραβάνες” και είναι δύσκολο να τους κοροϊδέψεις. Από το 2019 έχει ξεκινήσει μια τάση με “αυθεντικό” υλικό στο περιεχόμενο του προφίλ και μη φιλτραρισμένο. Αυτή η τάση είναι σίγουρο ότι θα συνεχιστεί για αρκετά χρόνια ακόμα.

Όσο περνάει ο καιρός οι χρήστες του Instagram γίνονται όλο και καλύτεροι στο να καταλάβουν αν αυτό που βλέπουν είναι γνήσιο και αυθεντικό. Προσπάθησε να μην τονίζεις υπερβολικά την αξία και να δημιουργείς εντυπωσιακές εικόνες υψηλής ποιότητας.

Πολλοί influencers κατάλαβαν από νωρίς αυτή την τάση και μοιράζονται στη ροή δημοσιεύσεων τους κάποιες μικρές αποτυχίες για να έρθουν ακόμα πιο κοντά με τους πιστούς ακόλουθούς τους.

Μια πολύ καλή ιδέα είναι να παρουσιάσεις το προϊόν που προσφέρεις σε όλα τα στάδια παραγωγής του. Τράβηξε κάποιες φωτογραφίες ή δημιούργησε μικρά clips που αναδεικνύουν τον τρόπο που δουλεύεις, από τη στιγμή που το προϊόν ήταν στην αρχική μορφή του.

Εικόνα

Αφού μιλάμε για το Instagram η εικόνα πρέπει να είναι ένα αληθινό έργο τέχνης. Πώς θα το πετύχεις αυτό; Να συνδυάσεις την αυθεντικότητα με τον χαρακτήρα της επιχείρησής σου. Εναλλακτικά, πριν ανεβάσεις οτιδήποτε, να σκεφτείς εσύ ο ίδιος αν θα πατούσες διπλό κλικ πάνω στη φωτογραφία.

Επίσης, μην ξεχνάς την οπτική γωνία. Δε φτάνει από μόνη της μια όμορφη φωτογραφία. Πρέπει να παρουσιάζεται με τον σωστό τρόπο. Ένα νέο trend, είναι να κάνεις τους ακόλουθούς σου να δουν τα πράγματα από τη δική σου ματιά. Απομόνωσε τα στοιχεία που αξίζουν και θα τραβήξουν την προσοχή.

 

Λαθάκια που πρέπει να αποφύγεις

Έχει παρατηρηθεί από πολλές επιχειρήσεις, ότι ξεκινούν μια στρατηγική Instagram Marketing “στο πόδι”. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για τον σχεδιασμό. Μπορεί το Instagram να έχει απεριόριστες δυνατότητες, αλλά όπως σε κάθε μορφή ψηφιακού marketing, έτσι κι εδώ, πρέπει να θέσεις από νωρίς τους στόχους σου για να δημιουργήσεις μια στρατηγική που θα τους πετύχει.

Η συχνότητα των αναρτήσεων πρέπει να έχει μια ακολουθία. Μη δημοσιεύεις όποτε θέλεις και έχεις χρόνο. Δημιούργησε ένα χρονοδιάγραμμα αναρτήσεων. Έρευνες έχουν δείξει ότι πρέπει να υπάρχει ένας συνδυασμός ποσότητας και ποιότητας των δημοσιεύσεων ανά τακτά διαστήματα.

Εάν έχεις σκεφτεί να δημιουργήσεις ψεύτικους λογαριασμούς για να ανεβάσεις τους followers και το engagement τότε μάλλον πρέπει να σταματήσεις. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει πανέξυπνα. Το Tik Tok διαγράφει τέτοιου είδους χρήστες, ενώ το Twitter καθαρίζει τα bots. Ένας επαγγελματικός λογαριασμός με ψεύτικους ακόλουθους δε θα πετύχει κανένα στόχο στο Instagram και στην πραγματικότητα θα τον βλάψει πολύ άσχημα.

 

Το μεγαλύτερο λάθος

Το αφήσαμε για το τέλος και είναι το να αποφύγεις εντελώς το Instagram. Πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αναρωτιούνται αν έχουν τον χρόνο να διαχειριστούν άλλο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, τη στιγμή που βρίσκονται σε Facebook, Twitter κλπ. Άλλοι σκέφτονται αν έχουν τους πόρους να δημιουργήσουν ποιοτικές φωτογραφίες και βίντεο.

Είναι δικαιολογημένες οι παραπάνω απορίες, όμως το Instagram μέσα σε 7 χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τους 1 δισεκατομμύριο χρήστες και θεωρείται αυτή τη στιγμή το ταχύτερα αναπτυσσόμενο social media.

Εμείς απαντάμε πως αξίζει να ασχοληθείς με το Instagram Marketing και δεν πρέπει να αφήσεις αυτούς τους φόβους να εμποδίσουν την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Η εικόνα είναι το όχημα του μέλλοντος και social media όπως το Periscope, Snapchat και Instagram κερδίζουν κάθε μέρα έδαφος.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ