Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα; | D3 Solutions - Digital Agency

Έχει απάντηση αυτό το ερώτημα τελικά;

 

Μια από τις πρώτες ερωτήσεις που δέχονται οι επαγγελματίες κατασκευής ιστοσελίδων είναι: “Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;”. Η ερώτηση αυτή γίνεται στα πρώτα πέντε λεπτά με διάφορους τρόπους. Είναι λογικό, καθώς ο πελάτης θέλει να γνωρίζει μια τιμή για να καθορίσει το budget του. Όμως, υπάρχουν πολλοί παράμετροι που αλλάζουν το κόστος και θα φέρουμε ένα παράδειγμα.

Πας σε ένα σημείο πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, γνωστό και ως μάντρα. Όταν συναντήσεις τον πωλητή θα τον ρωτήσεις: “Πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο;”. Η απάντηση από τον πωλητή θα είναι μια σωρεία ερωτήσεων όπως:

  • Πόσα κυβικά θέλεις να είναι;
  • Πόσα χιλιόμετρα να έχει;
  • Ποιο είναι το έτος κατασκευής του;
  • Τι μάρκα;

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την ερώτηση “Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;”. Οι ανάγκες κάθε επιχείρησης είναι διαφορετικές. Οι στόχοι επίσης. Δεν μοιάζουν όλες οι ιστοσελίδες μεταξύ τους γι’αυτό και δεν μπορεί να δημιουργηθεί μια fix τιμή για όλα.

Αυτό το άρθρο δημιουργήθηκε:

  • Για τους επιχειρηματίες που θέλουν η εταιρεία τους να ανοίξει τα φτερά της στο διαδίκτυο και να έχει τη δική της ιστοσελίδα.
  • Για τους νέους επαγγελματίες ή εταιρείες του κλάδου που ξεκινούν τώρα τα πρώτα τους βήματα και ψάχνουν να βρουν έναν σωστό τρόπο τιμολόγησης.
  • Για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, καθώς το κόστος δεν αφορά μόνο την κατασκευή. Υπάρχει η συντήρηση της ιστοσελίδας και φυσικά η ανακατασκευή.

Όμως, ας τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά και ας ξεκινήσουμε από την αρχή.

 

Η μεγάλη απόφαση

Πήρες την απόφαση να έχει η επιχείρησή σου μια ιστοσελίδα. Ξεκινάς μια έρευνα για να δεις περίπου πόσα χρήματα θα σου κοστίσει. Διαπιστώνεις τις μεγάλες αποκλίσεις που υπάρχουν στις τιμές και αρχίζεις να πελαγώνεις. Οι αποκλίσεις αυτές έχουν λογική εξήγηση που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι η εταιρεία ή ο επαγγελματίας που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας έχει τεράστια ευθύνη πρώτα σε σένα, μετά στο προσωπικό σου και τέλος στους πελάτες σου. Δεν παίζουμε με αυτά και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στην επιλογή που θα κάνεις.

Αφού έχεις μιλήσει με αρκετές διαφορετικές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων (με εμάς μίλησες;) και έχεις μπει στο κλίμα, ήρθε η στιγμή να κάνεις την επιλογή σου. Η λύση του φίλου είναι αυτή που πρέπει να αφήσεις τελευταία. Ξέρεις, το γνωστό “Έχω έναν φίλο, που έχει έναν φίλο που γνωρίζει από υπολογιστές”.

Δεν δημιούργησες την επιχείρησή σου με τον φίλο, του φίλου, ω φίλε. Γιατί να το κάνεις με την ιστοσελίδα σου; Προχειρότητες και ερασιτεχνισμοί θα σε κάνουν είτε να αφήσεις την ιδέα της ιστοσελίδας, είτε να γυρίσεις στους επαγγελματίες και τότε μπορεί να σου κοστίσει πολύ παραπάνω. Για να μην παρεξηγηθούμε, προφανώς και αυτό δεν είναι κανόνας, αλλά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ισχύει.

Εσύ αυτό που ψάχνεις είναι μία σχέση ποιότητας – τιμής. Και όταν λέμε ποιότητα, εννοούμε ανθρώπους που έχουν ξενυχτήσει για να μάθουν αυτό που κάνουν. Να σου προσφέρουν γνώσεις και δεξιότητες για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θα ξεχωρίσει στον μεγάλο ανταγωνισμό που υπάρχει εκεί έξω.

Κάποιες από τις ερωτήσεις που θα ακούσεις από πολλούς επαγγελματίες είναι οι εξής:

  • Για ποιο λόγο θέλεις να έχεις ιστοσελίδα;
  • Γνωρίζεις τι χρειάζεται πραγματικά η επιχείρηση σου;
  • Τι θα ήθελες να σου προσφέρει;
  • Σε ποιες υπηρεσίες θέλεις να δώσεις μεγαλύτερη έμφαση;
  • Έχεις σκοπό να κάνεις κάποια διαφήμιση στο μέλλον;
  • Τη σκέφτεσαι ως επένδυση για την επιχείρηση σου;

Τις απαντήσεις πρέπει να τις γνωρίζεις από πριν. Από αυτές θα εξαρτηθεί κατά πολύ το κόστος κατασκευής της ιστοσελίδας, όπως και το κόστος συντήρησής της.

 

Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα – Πάγια έξοδα & σταθερές τιμές

Τα πρώτα έξοδα που θα συναντήσεις είναι γνωστά σε όλους. Δεν μπορεί να κατασκευαστεί ιστοσελίδα χωρίς αυτά τα στοιχεία.

Η αγορά και στη συνέχεια η ανανέωση του ονόματος χώρου, γνωστό και ως domain name είναι από αυτό που ξεκινάμε όλοι. Οι τιμές είναι ίδιες, με μικρές αποκλίσεις να υπάρχουν μόνο στην κατάληξη. Δηλαδή το άν είναι .gr, .com, .org κλπ. Επίσης, η ανανέωση που γίνεται κάθε ένα ή δύο χρόνια έχει σταθερές τιμές. Το domain name είναι κομβικής σημασίας βήμα, καθώς θα σε ακολουθεί παντού.

Η ιστοσελίδα πρέπει κάπου να φιλοξενείται. Αυτό το “κάπου” είναι ένας server ή για να το πούμε πιο απλά ένας υπολογιστής (πολύ πιο απλά όμως). Εκεί θα αποθηκεύονται όλα τα αρχεία και η βάση δεδομένων της ιστοσελίδας σου, όπως τα κείμενα, οι φωτογραφίες, τα προϊόντα ή και πληροφορίες σχετικά με τις παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί.

Ένας server για να θεωρείται καλός πρέπει να έχει κάποια standards:

  • Επαρκείς πόρους για σωστή απόδοση
  • Να είναι συμβατός με νέες τεχνολογίες
  • Εβδομαδιαία και ημερήσια αντίγραφα ασφαλείας.

Τέλος, στα πάγια έξοδα θα μπορούσαμε να βάλουμε και το κομμάτι της συντήρησης και ανανέωσης της ιστοσελίδας. Όπως έχουμε πει όλα τα sites είναι ζωντανοί οργανισμοί και θέλουν την περιποίησή τους. Κάποιες από τις εργασίες συντήρησης είναι η ανανέωση των κειμένων – φωτογραφιών (περιεχόμενο) και οι αναβαθμίσεις στο λογισμικό.

 

Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα – Μεταβλητές τιμές

Το πρώτο στάδιο αφορούσε τα έξοδα που θα συναντήσεις παντού και δεν αλλάζουν πολύ μεταξύ τους. Τώρα θα αναλύσουμε γιατί υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των τιμών για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας.

Ο βασικός άξονας τιμολόγησης είναι το είδος της ιστοσελίδας. Κάποια από τα πιο γνωστά είδη είναι:

  • E-shop
  • Online Περιοδικό
  • Εταιρική Ιστοσελίδα
  • Portfolio
  • Ειδησεογραφικό Portal

Όπως είναι φυσικό, δεν μπορεί ένα e-shop με δεκάδες προϊόντα να έχει την ίδια τιμή με ένα portfolio website. Οι ώρες που χρειάζονται για να δημιουργηθεί το ένα site σε σύγκριση με το άλλο έχουν τεράστια διαφορά. Αυτή τη μεγάλη διαφορά θα συναντήσεις και στο κόστος.

Όταν μιλήσεις με τις εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, πρέπει να είσαι ξεκάθαρος στο είδος που θέλεις να έχει η επιχείρησή σου. Βάση του είδους θα πάρεις τις προσφορές και όχι γενικά μιας ιστοσελίδας.

Η ανακατασκευή της ιστοσελίδας συνήθως έχει μικρότερο κόστος από την κατασκευή. Λέμε “συνήθως”, διότι παίζει μεγάλο ρόλο το πως κατασκευάστηκε η τωρινή ιστοσελίδα. Αν έχουν τηρηθεί κάποιες συγκεκριμένες πρακτικές και νόρμες, τότε ναι θα έχει μικρότερο κόστος.

Αν όμως έχει γίνει πρόχειρη δουλειά ή το site είναι παρατημένο, τότε σίγουρα το κόστος θα είναι πολύ υψηλότερο. Σε αυτή την περίπτωση όταν πειράζεις ένα μη λειτουργικό site, εμείς το λέμε πασάλειμμα και δε θέλεις πασαλείμματα με την επιχείρησή σου. Καλύτερα να παρατήσεις όλη την ιδέα της ιστοσελίδας και να δημιουργήσεις κάτι πολύ όμορφο από την αρχή.

Ο λόγος είναι ότι θέλει πολλές περισσότερες ώρες να γίνουν οι διορθώσεις από το να κατασκευαστεί μια ιστοσελίδα καινούργια και φρέσκια. Όταν κάτι θέλει περισσότερο χρόνο είναι φυσικό και επόμενο να ανεβαίνει το κόστος.

Ένα άλλο κομμάτι που θα συναντήσεις μεγάλες αποκλίσεις αφορά αν η ιστοσελίδα θα έχει custom ή template design. Στο custom design κατασκευάζεις την ιστοσελίδα από μηδενική βάση, ενώ στην περίπτωση του template design είναι προκατασκευασμένες ιστοσελίδες με έτοιμα προσχέδια, τα οποία προσαρμόζονται βάσει των αναγκών σου.

Είναι λογικό το custom design να είναι πολύ πιο ακριβό και να φτάνει μερικές φορές τρεις και τέσσερις φορές πάνω από την τιμή του template. Ένα θετικό που έχει το template design, είναι η τεράστια ποικιλία που υπάρχει στο διαδίκτυο για να διαλέξεις ποιο είναι το κατάλληλο για σένα. Το custom design από την άλλη θα σου δώσει μια ιστοσελίδα που θα ξέρεις πως δεν υπάρχει όμοιά της εκεί έξω και θα είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σου.

Ένα τελευταίο που πρέπει να αναφερθεί, είναι κάτι που αφορά εμάς τους επαγγελματίες και μπορεί να αλλάξει κατά πολύ την τιμή της κατασκευής μιας ιστοσελίδας. Όταν επιλέξεις την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο, να συμφωνήσεις από την αρχή τον τρόπο που θέλεις να δημιουργηθεί και τα στοιχεία που θα έχει. Οι μικρές αλλαγές που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια κατασκευής, από τις περισσότερες εταιρείες χρεώνονται και όχι (πάντα) άδικα.

 

Πιθανά επιπλέον κόστη

Εκτός από το συνηθισμένο κοστολόγιο με ή χωρίς τις αποκλίσεις που θα βρεις μπροστά σου υπάρχουν και τα extra έξοδα. Εμείς θα αναφέρουμε μερικά από αυτά με τον γνωστό τρόπο της ερώτησης που κάνουμε όταν συναντάμε έναν νέο πελάτη:

  • Έχεις λογότυπο για να χρησιμοποιηθεί στο διαδίκτυο ή πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο από την αρχή;
  • Τα κείμενα είναι έτοιμα ή πρέπει να γραφτούν καινούργια;
  • Ποιοι είναι οι στόχοι που θέλεις να πετύχει η ιστοσελίδα σου;
  • Θέλεις να χρησιμοποιήσεις τεχνικές βελτιστοποίησης SEO;
  • Με ποιον τρόπο θέλεις να διαφημίσεις την ιστοσελίδα;
  • Χρειάζεσαι blog; Αν ναι, ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν τη συγγραφή των άρθρων;

Αυτές είναι κάποιες από τις πολλές ερωτήσεις που αφορούν είτε την κατασκευή, είτε τη συντήρηση μιας ιστοσελίδας. Για κάθε μία από αυτές υπάρχει ένα κόστος από πίσω. Οι τιμές δεν είναι σταθερές και σίγουρα εξαρτώνται και από το budget σου.

Για παράδειγμα, μπορείς να έχεις ένα blog, όμως πόσο συχνά θέλεις να ανανεώνεται; Αν θέλεις κάθε μέρα νέο περιεχόμενο, η συγγραφή των άρθρων θα κοστολογηθεί διαφορετικά σε σύγκριση με ένα blog που προσθέτει άρθρο μία φορά την εβδομάδα ή μία φορά τον μήνα.

 

Συμπέρασμα

Η ερώτηση “Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;” έχει πολλές απαντήσεις. Εμείς καταλήγουμε ότι ένα ποιοτικό site δεν μπορεί να είναι φθηνό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να διαθέσεις μια περιουσία. Το ιδανικό είναι να βρεις τη χρυσή τομή ποιότητας – τιμής. Μη ξεχνάς, ότι η ιστοσελίδα είναι ένας πωλητής που δουλεύει για την επιχείρηση σου 365 μέρες τον χρόνο, 7 μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες τη μέρα. Πόσο θα κοστολογούσες έναν πωλητή με αυτά τα χαρακτηριστικά; Η ιστοσελίδα για κάθε επιχείρηση είναι μία επένδυση για το μέλλον και όχι ένα έξοδο.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ