Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO; | D3 Solutions - Digital Agency

Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία ημέρα…

 

Μια από τις πρώτες ερωτήσεις που κάνει κάθε νέος ιδιοκτήτης ιστοσελίδας είναι: Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO; Η απάντηση συνήθως είναι “εξαρτάται”, αλλά επειδή σε κανέναν δεν αρέσει μια τέτοια απάντηση, θα προσπαθήσουμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. SEO είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης. Όταν λέμε μηχανές αναζήτησης συνήθως εννοούμε την Google. Στο SEO εφαρμόζονται όλες οι τεχνικές για να πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη θέση στα αποτελέσματα.

Τα τελευταία χρόνια το SEO έχει εξελιχθεί και διδάσκεται σε ιδιωτικές σχολές και Πανεπιστήμια. Μάλιστα υπάρχουν πολλά σεμινάρια και βιβλία που μπορεί να διαβάσει κανείς, αλλά αυτό δε σημαίνει πως έχει εκλείψει η παραπληροφόρηση.

Το χειρότερο είναι ότι υπάρχουν κάποιοι καλοθελητές που προσπαθούν να εξαπατήσουν κοσμάκη για λίγα ευρώ. Για αυτό τον λόγο όταν κάνεις την ερώτηση “Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO;” και ακούσεις “30 ημέρες”, τότε κάτι δεν πάει καλά. Έγινε Νο. 1 η επιχείρησή σου σε 30 ημέρες; Σαφώς και όχι. Καταλαβαίνεις την αναλογία.

 

Οι αριθμοί λένε πάντα την Αλήθεια

Η Ahrefs έκανε μια μεγάλη έρευνα για το πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO και οι καμπάνιες του. Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και η συγκεκριμένη έρευνα θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα το διάστημα που θα χρειαστεί το SEO να φέρει τα πρώτα αποτελέσματα και να ανεβάσει την ιστοσελίδα σου στην πρώτη σελίδα της Google.

Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις το 5,7% των νέων ιστοσελίδων έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στην πρώτη σελίδα της Google με μία λέξη ή φράση κλειδί. Η Ahrefs ονόμασε αυτές τις σελίδες “lucky pages”.

Μόνο που κατά τη γνώμη μας δεν είναι και τόσο “lucky”. Ο παράγοντας τύχη δεν υπάρχει στο SEO. Χρειάζεται σκληρή δουλειά και γνώση επάνω στο αντικείμενο. Για να μπεις στο Top 10 σε λιγότερο από 365 μέρες θέλει να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο, εξειδίκευση και χρήμα.

Σίγουρα η απάντηση στην ερώτηση “πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO” δεν είναι “1 ημέρα”. Εξάλλου η ίδια η Google, έχει αναφέρει πολλές φορές πως ο χρόνος που απαιτείται στις περισσότερες περιπτώσεις για να υλοποιηθεί μια στρατηγική SEO και να δεις τα πρώτα αποτελέσματα είναι από 4 έως 12 μήνες.

 

Αλγόριθμος της Google

Κανείς δεν ξέρει τους παράγοντες του αλγόριθμου της Google, εκτός από την ίδια την Google. Η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει μόνο τρεις από αυτούς:

  • Σύνδεσμοι (Links)
  • Περιεχόμενο (Content)
  • Rankbrain

Ενώ για τους δύο πρώτους πάνω κάτω το ξέραμε, το Rankbrain είναι ένα συστατικό που καθορίζει τα πιο σχετικά αποτελέσματα σε ερωτήσεις χρηστών κατά τη διάρκεια της αναζήτησης.

Οι SEO experts λένε πως υπάρχουν πάνω από 200 παράγοντες και ο αριθμός αυτός μεγαλώνει συνεχώς. Ο Brian Dean έχει αφιερώσει πολύ χρόνο για να ανακαλύψει όλους τους παράγοντες. Το 2020 δημοσίευσε μια λίστα και αξίζει να ρίξεις μία μάτια εδώ.

Όπως είναι φυσικό πυροδότησε πολλές αντιδράσεις, όμως ο ίδιος αναφέρει ότι κάποιοι από αυτούς είναι 100% αποδεδειγμένοι, άλλοι είναι αμφιλεγόμενοι και άλλοι φήμες από SEO nerds, αλλά όλοι είναι στη λίστα του!

 

Τελικά, πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO;

Όπως προαναφέραμε, την απάντηση την έδωσε η ίδια η Google, αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε να εισχωρήσουμε ακόμα βαθύτερα με τα 3 βήματα που χρειάζεται να γίνουν σε κάθε καμπάνια βελτιστοποίησης ιστοσελίδας SEO και είναι τα εξής:

  • On-Page
  • Off-Page
  • Βελτιστοποίηση & ανάλυση καμπάνιας

On-Page

Στο πρώτο βήμα θέτεις τα θεμέλια και δημιουργείς τη στρατηγική SEO. Οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και να είναι μέσα στα χρονικά περιθώρια που έχεις θέσει εξαρχής, αλλιώς θα υπάρξει πρόβλημα στην εταιρεία σου.

Η έρευνα για την ανακάλυψη των λέξεων – φράσεων κλειδιών είναι απαιτητική. Αφορά τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και τα ευρήματα από αυτήν θα αυξήσουν την οργανική επισκεψιμότητα.

Η συνέχεια αφορά τον on-site έλεγχο της ιστοσελίδας, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση και οργάνωσή της. Ο έλεγχος αφορά συνήθως το τεχνικό κομμάτι και το αναλαμβάνει μια εταιρεία ανακατασκευής ιστοσελίδων (μάντεψε ποια). Στόχος δεν είναι μόνο τα αποτελέσματα της Google, αλλά και η εμπειρία χρήστη.

Η διαδικασία αυτή θέλει περίπου 2 εβδομάδες για να ολοκληρωθεί και άλλες τόσες για να εφαρμοστεί. Όταν τελειώσει ο έλεγχος θα πρέπει να περιμένεις, άλλες 6 με 8 εβδομάδες για να σε εντάξει η Google στις ιστοσελίδες κατάταξης.

Χρόνος On-page: 2 έως 3 μήνες

Off-Page

Η συνέχεια αφορά ενέργειες Off-Page SEO. Η αρχή γίνεται με τη δημιουργία links. Οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν sites για να ανακαλύψουν νέες σελίδες. Όσο τρέχει αυτή η διαδικασία, μπορείς ταυτόχρονα να ασχοληθείς και με τον Βασιλιά (το περιεχόμενο, όχι τον Elvis).

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπάρχει καλή συνεργασία με την εταιρεία που έχει αναλάβει το SEO (μάντεψε ξανά). Πρέπει να παράγεται συνεχώς νέο περιεχόμενο, το οποίο θα είναι ποιοτικό, σχετικό και συγκεκριμένο. Εκτός από την πιθανότητα για υψηλότερη θέση στην κατάταξη, επιδεικνύεις την τεχνογνωσία σου στην αγορά.

Η τελευταία διαδικασία στο Off-Page είναι τα social media σήματα που στέλνεις στην Google μέσω των γνωστών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Η συνεχής προσπάθεια σου να προσελκύσεις νέους δυνητικούς πελάτες μέσα από τις πλατφόρμες, ανταμείβεται από την Google και δείχνει τη συνοχή που έχεις στα social media.

Χρόνος Off-page: 5 έως 7 μήνες

Βελτιστοποίηση & ανάλυση καμπάνιας

Εφόσον έχεις τελειώσεις με τα δύο πρώτα βήματα, τότε θα αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα αποτελέσματα. Όλα αυτά τα δεδομένα πρέπει να αναλυθούν και να βελτιστοποιηθούν.

Τα δεδομένα των μηχανών αναζήτησης αλλάζουν συνεχώς και η προσαρμογή πάνω σε αυτά είναι μία από τις σημαντικότερες υπηρεσίες SEO για την καμπάνια σου. Το θέμα δεν είναι να φτάσεις μόνο στην πρώτη σελίδα της Google, αλλά να παραμείνεις εκεί.

Χρόνος Βελτιστοποίησης & ανάλυσης καμπάνιας: 5 έως 7 μήνες

 

Συμβουλή

Ο ανταγωνισμός και το budget παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο χρόνο που χρειάζεται το SEO. Αν για παράδειγμα η ιστοσελίδα σου αφορά υδραυλικές επισκευές σε μια τοπική αγορά τότε μπορεί να έχεις πολύ μικρότερο ανταγωνισμό σε σύγκριση με ένα νέο κατάστημα πώλησης ενδυμάτων όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος.

Επίσης, το budget θα πρέπει να είναι μεν σε λογικά πλαίσια, αλλά ταυτόχρονα να αποφέρει τα αποτελέσματα που επιθυμείς. Το SEO έχει αντικαταστήσει σε πιο σύγχρονες μορφές την παραδοσιακή διαφήμιση και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την ίδια σοβαρότητα.

Το πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO εξαρτάται και από τους χρήστες. Όσο ο άνθρωπος χρησιμοποιεί και παρακολουθεί το ίντερνετ ως ένα μέσο μίας μεγαλύτερης αγοράς για την αξιοποίηση και ανακάλυψη νέων επιχειρήσεων, τόσο η εταιρεία σου θα πρέπει να είναι στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ