Rebranding: Είναι must η ανακατασκευή ιστοσελίδας; (2024) | D3 Solutions - Digital Agency

Rebranding και ανακατασκευή ιστοσελίδας

Το rebranding είναι μια συχνή πρακτική των εταιρειών που προσπαθούν να συμβαδίσουν με την εποχή και να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες αγοραστικές συμπεριφορές και τάσεις. Δεν περιορίζεται απλώς στην αλλαγή του λογότυπου ή των χρωμάτων της εταιρείας, αλλά είναι μια ολοκληρωμένη διαδικασία που αφορά τον επαναπροσδιορισμό της εταιρικής ταυτότητας, την προώθηση νέων αξιών και τη χάραξη μιας νέας και φρέσκιας στρατηγικής.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του rebranding είναι η βελτίωση της ψηφιακής παρουσίας μιας επιχείρησης, που, συνήθως, συνοδεύεται με ανακατασκευή ιστοσελίδας. Στο ερώτημα αν η ανακατασκευή ιστοσελίδας είναι απαραίτητη για ένα επιτυχημένο rebranding η απάντηση βρίσκεται στην κατανόηση της σημασίας του rebranding και του ρόλου της ιστοσελίδας στην εταιρική ταυτότητα.

 

Η σημασία του rebranding

Το rebranding είναι μια απόφαση ανανέωσης που βοηθά τα brands να παραμείνουν ανταγωνιστικά, να αναδείξουν τις νέες τους δυνατότητες ή να αλλάξουν την αντίληψη του κοινού γι’ αυτά. Επίσης, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για μια εταιρεία να επανεξετάσει τις αξίες και τους στόχους της και να επαναπροσδιοριστεί στην αγορά.

Τα παραδείγματα μεγάλων εταιρειών που προχώρησαν σε ριζικό rebranding για να βελτιώσουν την εικόνα τους στο κοινό είναι πάρα πολλά με θεαματικά αποτελέσματα (ένα από τα μεγαλύτερα case studies είναι τα McDonalds μετά την κυκλοφορία του ντοκιμαντέρ «Super Size Me»).

Στην πράξη το rebranding περιλαμβάνει τη δημιουργία νέου λογότυπου, την αλλαγή των εταιρικών χρωμάτων, ένα νέο μήνυμα μάρκετινγκ, ένα νέο packaging προϊόντων (ίσως πιο οικολογικό), και φυσικά, μια νέα, γρήγορη, προσβάσιμη και ασφαλή ιστοσελίδα.

 

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

 

Σχέση ιστοσελίδας και εταιρικής ταυτότητας

Η ιστοσελίδα είναι ένα από τα κεντρικότερα σημεία επαφής μιας εταιρείας με το κοινό της, ειδικά όταν μιλάμε για e-commerce. Η ψηφιακή παρουσία, που περιλαμβάνει την ιστοσελίδα, τα social media, τα newsletters κ.λπ. πρέπει να αντανακλά τα χαρακτηριστικά του brand μέσω του design, του περιεχομένου και της λειτουργικότητάς του.

Η ανακατασκευή της ιστοσελίδας στις περιπτώσεις rebranding μπορεί να περιλαμβάνει μικρές αλλαγές, ένα brand lift που λέμε, ή ριζική αλλαγή του σχεδιασμού, αλλαγή domain name, νέο περιεχόμενο, βελτίωση της χρηστικότητας και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Επίσης, μπορεί να κάνει migration από ένα CMS σε ένα άλλο, το οποίο είναι μια απαιτητική διαδικασία, ειδικά για λόγους SEO.

 

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ MIGRATION ΣΕ ΝΕΟ CMS

 

Πώς ξέρετε πως ήρθε η ώρα να κάνετε rebranding

Η απόφαση να προχωρήσετε σε rebranding πρέπει να ληφθεί με βάση συγκεκριμένους παράγοντες. Υπάρχουν σημάδια που υποδεικνύουν πως ήρθε η ώρα για μια επιχείρηση να ανανεώσει την εικόνα της και να ακολουθήσει τη διαδικασία του rebranding, όπως είναι τα εξής:

  1. Η μείωση της επιρροής ή της αναγνωρισιμότητας του brand στην αγορά: Όταν, δηλαδή, οι πελάτες ή το κοινό δεν ανταποκρίνονται πλέον με τον ίδιο ενθουσιασμό στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, χωρίς αυτά να έχουν μειωμένη ποιότητα ή αυξημένο ανταγωνισμό. Η σταδιακή μείωση της εμπιστοσύνης των πελατών σας σημαίνει πως είναι καιρός για μια αλλαγή (η οποία, ιδανικά, πρέπει να βασίζεται σε έρευνα και feedback πραγματικών πελατών).
  2. Σημαντικές αλλαγές σε μια επιχείρηση, όπως η επέκταση σε νέες αγορές, η προσθήκη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών ή μια αλλαγή στην εταιρική φιλοσοφία και στρατηγική. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το rebranding είναι απαραίτητο, ώστε η ψηφιακή σας παρουσία να αντανακλά αυτές τις αλλαγές και να τις προωθεί στο κοινό σας.
  3. Η εξέλιξη των τάσεων και οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών υποδεικνύουν – και επιβάλλουν πολλές φορές – την ανάγκη για rebranding. Εάν η εταιρεία σας δεν ανταποκρίνεται σε σύγχρονες αξίες και προσδοκίες, τότε το rebranding είναι απαραίτητο, για να διατηρήσετε δυναμική την παρουσία σας στην αγορά.
  4. Tο worst case σενάριο είναι η ανάγκη για rebranding μετά από δυσφήμιση μιας επιχείρησης, π.χ. από τη σύνδεση ενός brand με βλαβερές συνέπειες στο περιβάλλον.

Επίσης, όταν γίνεται ριζικό restructure, π.χ. μετά από χρόνια κακής διαχείρισης η διοίκηση αλλάζει χέρια και βάζει τέλος σε κακές πρακτικές, είναι καλό να ενημερώνεται η αγορά, ώστε παλιοί πελάτες να επιστρέψουν και να προτιμήσουν εκ νέου ένα brand.

  • Αγοράσατε μια υφιστάμενη εταιρεία και θέλετε να βάλετε το δικό σας στίγμα;
  • Αναλάβατε την οικογενειακή σας επιχείρηση και θέλετε να την εκσυγχρονίσετε και να την κάνετε ανταγωνιστική στην αγορά;

Αν ναι, τότε οι πιθανότητες για rebranding αυξάνονται!

 

Βασικά σημεία ανακατασκευής ιστοσελίδας

Η ανακατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν αφορά μόνο την αισθητική ανανέωση, αλλά και τις λειτουργικότητες και δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή παρουσία μιας εταιρείας. Aρχίζει, όμως, με τη στρατηγική και τον σχεδιασμό των νέων σας στόχων. Πριν ξεκινήσετε, σκεφτείτε τι θέλετε να πετύχετε με τη νέα σας ιστοσελίδα:

  • Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη;
  • Καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς;
  • Ένα πιο προσωποποιημένο και ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες;

Κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού – και με την έρευνα που αυτή συνοδεύει, επιλέγετε το design και την αισθητική που συνάδουν με τη νέα εταιρική σας ταυτότητα. Αν, για παράδειγμα, κάνετε στροφή σε πιο οικολογικές μεθόδους παραγωγής προϊόντων, είναι καλό να επιλέξετε μια πιο γήινη χρωματική παλέτα και έναν φιλικό τόνο στα κείμενά σας, που να εμπνέει εμπιστοσύνη στους αναγνώστες.

Από τεχνικής άποψης, η απόδοση (performance) της ιστοσελίδας πρέπει να βελτιστοποιηθεί για γρήγορη φόρτωση, συμπεριλαμβάνοντας σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το responsive design και τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), εξασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη δυνατή προβολή της ιστοσελίδας σας.

 

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

 

Σύγχρονες τάσεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων

Οι τάσεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων το 2024 φαίνεται να φέρνουν στην επιφάνεια το πρωτοποριακό design, με έντονα χρώματα και σχήματα, animated αντικείμενα και πολύ, πολύ storytelling! Μια τάση νοσταλγίας, επίσης πλανάται στον αέρα, με τα Y2K designs και τον σκευομορφισμό να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες επιλογές.

 

Σκευομορφισμός είναι η ο σχεδιασμός ενός interface που θυμίζει ένα παλαιότερο αντικείμενο και τις manual λειτουργίες που εκείνο διέθετε. Όπως για παράδειγμα ένα πληκτρολόγιο οθόνης σε σχήμα γραφομηχανής ή μια εφαρμογή αριθμομηχανής που θυμίζει πολύ τα παλιά «κομπιουτεράκια».

 

Επίσης, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των chatbots που βελτιώνουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες γίνεται όλο και πιο hot, ενώ η ανάπτυξη προσβάσιμων ιστοσελίδων κάνει το διαδίκτυο προσιτό σε περισσότερους χρήστες.

Μερικά ακόμη web design trends που θα είναι hot το 2024 είναι τα εξής:

  • Πρωτότυπα εικαστικά φτιαγμένα… στο χέρι!
  • Πρωτότυπα εικαστικά με τη βοήθεια του AI!
  • Το UX είναι προτεραιότητα και φέτος.
  • Οι μεγάλες, επιβλητικές γραμματοσειρές.
  • Οι μικρές, σχεδόν ανεπαίσθητες αλληλεπιδράσεις. Για παράδειγμα, έχετε ένα e-shop με είδη σπιτιού; Τοποθετήστε μια λάμπα στην κατηγορία των φωτιστικών, που με το hover ανάβει.

Πλέον, μπορούμε και τοποθετούμε περισσότερα interactive στοιχεία στις ιστοσελίδες, καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Ο σχεδόν επιβεβλημένος μινιμαλισμός για χάρη του performance μας έχει αφήσει πια, ωστόσο, δε χρειάζεται να το παρακάνουμε!

Συνοψίζοντας, η ανακατασκευή μιας ιστοσελίδας στο πλαίσιο του rebranding απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Επιδιώξτε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που αντανακλά τη νέα σας ταυτότητα και τις αξίες της εταιρείας σας, προσφέροντας παράλληλα μια ομαλή εμπειρία στον χρήστη.

 

Ανακατασκευή ιστοσελίδας από την D3 Solutions

Στην D3 Solutions προσφέρουμε υπηρεσίες ανακατασκευής ιστοσελίδων που συνδυάζουν την ευχρηστία με την ποιότητα και εγγυώνται γρήγορες ταχύτητες. Στην περίπτωση του rebranding, η ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας αποτελεί είναι από τα πιο βασικά βήματα για την ανανέωση και την ενίσχυση της εταιρικής σας εικόνας.

Επιλέγοντας την D3 Solutions για ανακατασκευή ιστοσελίδας σε rebranding, επενδύετε σε συνεργάτες που διαθέτουν την εμπειρία, τη δημιουργικότητα και την τεχνολογική κατάρτιση για να αναπτύξουν μια ιστοσελίδα που θα ανταποκρίνεται στο νέο σας όραμα και ταυτότητα. Μετατρέπουμε το website σας σε ένα δυναμικό, σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο επικοινωνίας, ικανό να ενισχύσει την επιχειρηματική σας παρουσία και να διευρύνει την επιρροή σας στην αγορά.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ