Λίγα Λόγια για το Linkedin
Το Linkedin είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Θα μπορούσαμε να πούμε, το μεγαλύτερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο. Ο λόγος είναι ότι σχετίζεται ξεκάθαρα με τον επαγγελματικό προσανατολισμό επιχειρήσεων και ατόμων.
Ξεκίνησε να λειτουργεί το Μάιο του 2003, με σκοπό να διευκολύνει τους εργοδότες να δημοσιεύουν αγγελίες εργασίας και τους πιθανούς υποψήφιους να δημιουργούν προφίλ που μοιάζει περισσότερο με βιογραφικό.
Από τότε έχει αλλάξει πολύ προς το καλύτερο, με τη δυνατή του στιγμή να τη συναντάμε τον Δεκέμβριο του 2016, που εξαγοράστηκε από τη Microsoft έναντι 26,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων! Δεν το λες και λίγα χρήματα για μια πλατφόρμα που τότε μετρούσε μόλις 13 χρόνια στο διαδίκτυο.
Σήμερα εκτός από την πρόσληψη υπαλλήλων για την επιχείρησή σου, μπορείς να δικτυωθείς με συναδέλφους που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα, να πετύχεις πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών σε άλλες εταιρείες και πολλά άλλα ακόμα.
Πριν ξεκινήσουμε με τις συμβουλές, παραθέτουμε μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά που μπορεί να σε πείσουν να δημιουργήσεις μια σελίδα στο Linkedin (αν δεν το έχεις κάνει ήδη):
- Διαθέτει 790,4 εκατομμύρια ενεργά μέλη.
- Είναι διαθέσιμο σε 24 ξένες γλώσσες.
- Πάνω από το 60% των μελών του είναι ηλικίας μεταξύ 25 έως 34 ετών.
- 40 εκατομμύρια άνθρωποι το χρησιμοποιούν κάθε εβδομάδα για αναζήτηση εργασίας.
- Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Linkedin 55 εκατομμύρια εταιρείες από όλο τον κόσμο.
- Διαθέτει 10.000 σελίδες προϊόντων για B2B μάρκετινγκ.
- Κάθε λεπτό που περνάει γίνονται 3 προσλήψεις μέσω της πλατφόρμας.
- Το 92% των B2B marketers το προτιμάει από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό μέσο.
- Είναι 277% πιο αποτελεσματικό στη δημιουργία δυνητικών πελατών από το Twitter ή το Facebook.
Ξεκινώντας με το προφίλ
Αφού είπαμε να ξεκινήσουμε με το προφίλ ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Η φωτογραφία προφίλ είναι η βιτρίνα. Φωτογραφίες από τις καλοκαιρινές διακοπές σε παραλίες ή με τους φίλους στα μπαρ, καλό θα είναι να τις ξεχάσεις. Αυτές είναι ιδανικές για άλλα social media όπως το Instagram και το Facebook.
Η φωτογραφία πρέπει να είναι επαγγελματική και αν θες να έχεις ένα καλύτερο αποτέλεσμα, μπορείς να συμβουλευτείς έναν φωτογράφο. Το ιδανικό είναι να εστιάζει στο πρόσωπο και να μην πιάνει όλο το σώμα, αλλά να ξεκινάει από το στήθος. Το cover πρέπει να είναι στιλιστικά και χρωματικά απλό.
Το “About” section βοηθάει για να πεις λίγα λόγια για σένα. Επίσης, σου δίνει τη δυνατότητα να αναδείξεις τα δυνατά σημεία του εαυτού σου. Στο τμήμα της εργασιακής εμπειρίας και της εκπαίδευσης, μπορείς να βάλεις όλες τις ζητούμενες πληροφορίες και να τις καταγράψεις αναλυτικά.
Όπως είπαμε, το προφίλ του Linkedin μοιάζει περισσότερο με βιογραφικό και κάπως έτσι πρέπει να σκεφτείς όταν ξεκινάς να συμπληρώνεις τα πεδία.
Επαγγελματική σελίδα στο Linkedin
Όπως σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έτσι και στο Linkedin έχεις τη δυνατότητα να δημιουργήσεις μια σελίδα για την επιχείρησή σου. Όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του B2B, έχουν από μια επαγγελματική σελίδα στο Linkedin. Είναι κάτι σαν άγραφος νόμος.
Μέσω της σελίδας έχεις την ευκαιρία να έρθεις σε επικοινωνία με πελάτες και να δημιουργήσεις ενημερωτικό υλικό. Το υλικό αυτό μπορεί να αποτελείται από άρθρα, Linkedin events, βίντεο και άλλα.
Linkedin Groups
Τα Linkedin Groups έχουν πολλά οφέλη. Αφορά ομάδες ανθρώπων που έχουν κοινά επαγγελματικά ενδιαφέροντα. Η δημιουργία ενός Group είναι μια πολύ απλή διαδικασία και δεν θα σου πάρει πολύ χρόνο.
Μέσα από τα Linkedin Groups μπορείς να ανταλλάζεις ιδέες και απόψεις με επαγγελματίες, να βρίσκεις λύσεις σε προβλήματα που σε απασχολούν, να μοιραστείς την εμπειρία σου και να αλληλεπιδράς με νέους πελάτες.
Επίσης, μπορείς να στείλεις πρόσκληση στις επαφές των ανθρώπων του Group και να δημιουργήσεις μια μεγάλη κοινότητα για ένα θέμα που ξέρεις καλά.
Περιεχόμενο
Για το περιεχόμενο δεν θα πούμε πολλά. Όπως παντού στο διαδίκτυο, έτσι και σε μια σελίδα στο Linkedin το περιεχόμενο έχει τεράστια σημασία. Όσο πιο ελκυστικό είναι, τόσες μεγαλύτερες πιθανότητες έχεις για να πετύχεις τους στόχους σου μέσα από αυτή την πλατφόρμα. Content, content και πάλι content!
Linkedin Learning
Καθώς εξερευνάς το Linkedin θα παρατηρήσεις το Linkedin Learning. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου. Στην πλατφόρμα θα βρεις σχεδόν 100.000 videos εκπαιδευτικού χαρακτήρα πάνω σε οποιοδήποτε επάγγελμα μπορείς να φανταστείς.
Ακόμα, διαθέτει μερικά ενδιαφέροντα videos όπως, πώς να πετύχεις σε μια συνέντευξη, συμβουλές για το τέλειο βιογραφικό και πώς να πετύχεις συμφωνίες με τους πελάτες σου πάνω στους δικούς σου όρους.
Αντάλλαξε ιδέες με επαγγελματίες του κλάδου σου (και όχι μόνο)
Για πολλούς marketeers και επαγγελματίες το Linkedin είναι η καλύτερη πλατφόρμα για B2B marketing. Όχι, άδικα. Ούτως ή άλλως, αυτή είναι η αλήθεια. Το επαγγελματικό σου προφίλ, θα σε βοηθήσει να έρθεις σε επικοινωνία με ανθρώπους του που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σου.
Μπορείς να ανταλλάξεις απόψεις και να συνεργαστείς μαζί τους. Είτε είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, είτε εταιρεία, μέσα από το Linkedin πάντα θα βρίσκεις ευκαιρίες για γνωριμίες και όπως λέγανε οι παλιοί, να μιλήσεις για business.
Linkedin Events
Μια από τις τελευταίες προσθήκες του Linkedin είναι τα events. Τα events τα ορίζεις εσύ και μπορεί να έχουν τη μορφή σεμιναρίου, meetup ή ότι άλλο πιστεύεις πως σε ενδιαφέρει. Στα events συμμετέχουν όλοι. Άνθρωποι από τις επαφές σου, από τα Groups, ακόμα και πελάτες.
Με αυτόν τον τρόπο δυναμώνεις τις σχέσεις σου, μεγαλώνεις την επαγγελματική σου δραστηριότητα και δείχνεις ενδιαφέρον σε εκείνους που θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον ή συνεργάζεσαι στο παρόν.
Linkedin Ads
Τα Linkedin Ads τα αφήσαμε για το τέλος. Οι διαφημίσεις σε αυτή την πλατφόρμα απευθύνονται κυρίως σε επαγγελματίες και εταιρείες. Γι’ αυτό τον λόγο οι πελάτες βλέπουν πιο σοβαρά τις διαφημίσεις από το Linkedin παρά από οποιοδήποτε άλλο μέσο.
Το μειονέκτημα του είναι το κόστος. Οι τιμές είναι λίγο πιο τσιμπημένες, συγκριτικά με τα άλλα social media. Όμως, υπάρχει μια λογική σε αυτό, καθώς στο Linkedin προσεγγίζεις premium κοινό και όχι τον απλό πολίτη. Με την έννοια ότι η πώληση θα έχει μεγαλύτερο οικονομικό κέρδος και όφελος στο μέλλον.
Αν θέλεις να δοκιμάσεις μόνος σου τις διαφημίσεις του Linkedin, δοκίμασε το Linkedin Campaign Manager και εξερεύνησε τις δυνατότητες και τις επιλογές του.
Πλέον, το μέλλον των επιχειρήσεων και των ανθρώπων που τους ενδιαφέρει να έχουν μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία, διαδραματίζεται σε τρεις παράγοντες:
- Διαδίκτυο
- Remote εργασία
- Online συνεργασίες
Το Linkedin καλύπτει στο απόλυτο και τους τρεις. Είναι ο κατάλληλος χώρος για να φιλοξενήσει τα επαγγελματικά σου όνειρα και φιλοδοξίες. Οι σύγχρονες ιστοσελίδες κάνουν την εμφάνιση τους στα παραδοσιακά social media για τους καταναλωτές και έχουν τη σελίδα στο Linkedin για τις B2B συνεργασίες τους.