Χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά Keywords
Keywords ή αλλιώς λέξεις κλειδιά στα ελληνικά είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες σε μια μηχανή αναζήτησης για να βρουν υπηρεσίες, προϊόντα και πληροφορίες που θέλουν. Όλες οι μεγάλες ιστοσελίδες περιγράφουν και χαρακτηρίζουν το περιεχόμενο τους με keywords έτσι ώστε να αυξήσουν την επισκεψιμότητα τους.
Δεν υπάρχει SEO χωρίς τις σωστές λέξεις κλειδιά. Μια αποτελεσματική στρατηγική δεν επικεντρώνεται μόνο στον αριθμό χρηστών που θα επισκεφτούν το site, αλλά στην προσέλκυση του σωστού τύπου επισκεπτών. Τα keywords παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο σε αυτή την προσπάθεια.
Όμως, οι χρήστες δεν αναζητούν μόνο λέξεις, αλλά και ολόκληρες φράσεις. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα long – tail keywords. Αφορούν στοχευμένες φράσεις 3-4 λέξεων ή και παραπάνω, που πληκτρολογούν οι χρήστες πριν την ολοκλήρωση μιας αγοράς ή ενέργειας.
Τα long – tail keywords είναι εξίσου σημαντικά με τις απλές λέξεις κλειδιά (με την μικρή ουρά). Η Google έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι περίπου το 15% των χρηστών αναζητεί φράσεις που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν. Όπως πολύ καλά κατάλαβες στα long – tail keywords ο ανταγωνισμός είναι πολύ μικρότερος και με την κατάλληλη φράση μπορείς βγεις πρώτος στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Λάθη προς Αποφυγή
Πριν ξεκινήσουμε με αυτά που πρέπει να κάνεις για να επιλέξεις τα σωστά keywords ας δούμε πρώτα αυτά που δεν πρέπει να κάνεις. Οι λανθασμένες επιλογές στις λέξεις – φράσεις κλειδιά μπορεί να καταστρέψουν μια ολόκληρη στρατηγική SEO.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται από ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να θέλουν να βγουν πρώτοι στις μηχανές αναζήτησης με λέξεις κλειδιά που δεν υπάρχουν στο περιεχόμενο του site τους (που πας ρε Καραμήτρο…). Οι μηχανές αναζήτησης πρώτα κοιτούν το περιεχόμενο (τίτλους – περιγραφές – εικόνες – url κλπ) και γι’ αυτό θα πρέπει πάντα να υπάρχουν τα σωστά keywords.
Πριν από μερικά χρόνια οι ιστοσελίδες γέμιζαν το περιεχόμενό τους με keywords. Αυτή η πρακτική ονομάζεται keyword stuffing και στην εποχή μας μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο SEO. O λόγος είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης έγιναν ακόμα πιο έξυπνες και τιμωρούν τέτοιου είδους στρατηγικές.
Ο κανόνας λέει ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε keywords το 1% έως 2% του συνολικού κειμένου, αλλά αν το περιεχόμενο είναι ποιοτικό και χρήσιμο για τον επισκέπτη, αυτό και από μόνο του μερικές φορές αρκεί, χωρίς να χρειαστεί να πιάσεις το συγκεκριμένο ποσοστό. Μην ξεχνάς ότι το site σου είναι για ανθρώπους και όχι μόνο για τη Google.
Στην D3 Solutions αποφεύγουμε λάθη στα keywords που μπορούν να αποδειχθούν μοιραία για μια στρατηγική SEO, αλλά κυρίως εφαρμόζουμε τακτικές που βοηθούν στην επισκεψιμότητα. Πάμε να δούμε μαζί κάποια tips που θα σε βοηθήσουν να βρεις αποτελεσματικά λέξεις κλειδιά για την ιστοσελίδα σου.
Συμβουλές για τα κατάλληλα Keywords
Το πρώτο πράγμα που έχεις να κάνεις είναι να πλοηγηθείς στο site σου και σκεφτείς ποιες λέξεις είναι αυτές που το περιγράφουν (πες μας κάτι για εσένα). Κατέγραψε τις σε λίστα και πιθανώς να τις χρησιμοποιήσεις στα meta data της ιστοσελίδας σου.
Μια καλή κίνηση είναι να ζητήσεις βοήθεια από τον κύκλο σου. Φίλοι και συγγενείς πάντα έχουν να προτείνουν τις πιο πιασάρικες λέξεις, εκτός αν σε τρολάρουν. Επίσης, η γνώμη των συνεργατών και των πελατών πάντα αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές. Ειδικά οι πελάτες είναι και οι χρήστες του διαδικτύου που κάνουν την αναζήτηση πληροφοριών για το site σου.
Δεν είναι μυστικό ότι κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του SEO πρέπει να ρίχνουμε πάντα κλεφτές ματιές στους ανταγωνιστές (κλεφτές όμως). Κάνοντας δεξί κλικ στην ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή και επιλέγοντας view source (προβολή πηγαίου κώδικα) μπορείς να εντοπίσεις τα keywords που στοχεύουν από τους τίτλους και τα meta tags.
Επίσης, μην ξεχνάς τη λέξη κλειδί στο url. Μπορείς να την χρησιμοποιήσεις είτε με ελληνικούς χαρακτήρες, είτε με λατινικούς. Ο δεύτερος τρόπος είναι συνηθισμένος για να μη δημιουργούνται προβλήματα στις κοινοποιήσεις των social media.
Η Google είναι η καλύτερη φίλη των Keywords
Τη Google την αφήσαμε τελευταία γιατί είναι μία κατηγορία από μόνη της. Προσφέρει πολλές βοήθειες στην επιλογή των κατάλληλων keywords και θα αναλύσουμε μερικές από αυτές.
Σίγουρα όταν έχεις ξεκινήσει να πληκτρολογείς μια φράση στο κουτάκι συμπλήρωσης της Google έχεις παρατηρήσει ότι σου παρέχεται μια λίστα με σχετικούς όρους που συμπληρώνουν την λέξη με φράσεις. Η λίστα ονομάζεται Google Suggest και δεν είναι τυχαία. Οι φράσεις που εμφανίζονται αφορούν την δημοτικότητα αναζήτησης σύμφωνα με την γλώσσα και την χώρα του χρήστη.
Ένα από τα καλύτερα εργαλεία που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο είναι το Google AdWords Keyword Planner, που αφορά την βελτιωμένη έκδοση του Keyword Tool. Με το εργαλείο αυτό μπορείς να βρεις λέξεις ή φράσεις για την ιστοσελίδα σου. Ακόμα, σου επιτρέπει να προβλέψεις το traffic, τον όγκο των αναζητήσεων και το κόστος των keywords.
Τέλος, η κορυφαία υπηρεσία της Google είναι το Google Analytics. Εκτός από όλες τις πληροφορίες που σου παρέχει σχετικά με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου, μπορείς να μάθεις τα keywords που χρησιμοποίησαν οι χρήστες για να καταλήξουν στο site σου.
Συνοψίζοντας, αν επενδύσεις λίγο χρόνο στην αναζήτηση των κατάλληλων keywords δε θα επιβαρυνθείς οικονομικά, θα δημιουργήσεις μια δυνατή στρατηγική SEO και σίγουρα θα βελτιώσεις την κατάταξη της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης.
1 Σχόλιο