Η τάση των Social Media
Τα social media έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας. Δυσκολεύεσαι να βρεις ανθρώπους που δεν έχουν κάποιον λογαριασμό στα δίκτυα. Όπου και αν κοιτάξεις θα δεις ανθρώπους με ένα smartphone στο χέρι παρακολουθώντας τους λογαριασμούς τους. Ο καθένας το κάνει για δικούς του προσωπικούς λόγους. Θέλει να ενημερώνεται για την επικαιρότητα, να μάθει τι κάνουν οι φίλοι του (ή οι πρώην του…) και γενικά να κρατάει μια επαφή με τον κόσμο.
Στην Ελλάδα πάνω από το 60% ανεξαρτήτως ηλικίας διαθέτει τουλάχιστον έναν λογαριασμό στα social media. Είναι μια τάση που αυτή τη στιγμή έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και δεν υπάρχει τρόπος να τη σταματήσει κανείς. Η νέα γενιά ανθρώπων σκέφτεται εντελώς διαφορετικά από τις προηγούμενες. Ο στόχος δεν είναι μόνο η κατανάλωση, αλλά και η δημιουργία ιδεών και περιεχομένου.
Όλες οι μεγάλες εταιρείες του κόσμου έχουν καταλάβει πολύ καλά τη δυναμική της τεχνολογίας, του ίντερνετ και των social media. Αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Χρησιμοποιούν νέες στρατηγικές marketing για να τα καταφέρουν. Προσεγγίζουν τους πελάτες τους μαθαίνοντας τους και περνώντας περισσότερο χρόνο μαζί τους. Εσύ θα συνεχίσεις να τους “διώχνεις”;
Εμείς στην D3 Solutions θα σε βοηθήσουμε μέσω της Social Media Marketing (SMM) στρατηγικής. Αποδεδειγμένα και βάση αναλύσεων θα σου φέρει θεαματικά αποτελέσματα. Άλλωστε το ψηφιακό marketing είναι πλέον μονόδρομος για κάθε επιχείρηση που θέλει να βγει στο προσκήνιο.
Η απίστευτη εξέλιξη του Social Media Marketing στον επιχειρηματικό κόσμο
Όταν λέμε για Social Media Marketing εννοούμε τη στρατηγική που θα ακολουθήσει μια επιχείρηση για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας, της επισκεψιμότητας και των πελατών της στα social media, όπως για παράδειγμα το Facebook, το Twitter και το Instagram. Αυτή τη στιγμή θεωρείται ότι καλύτερο κυκλοφορεί σε θέμα marketing, η οποία μπορεί να αλλάξει τη δυναμική όλης της εταιρείας.
Το πλάνο που ακολουθείται σχετίζεται με την δημιουργία περιεχομένου για την προσέλκυση αναγνωστών. Ο σκοπός είναι το περιεχόμενο να μοιραστεί σε όσα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα γίνεται, για να μπορούν να συμμετέχουν ακόμα πιο πολλοί άνθρωποι. Ενώ η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook ή ενός Instagram Business Profile φαίνεται να είναι piece of cake, μετά αρχίζουν τα σκούρα. Τα βίντεο, τα γραφιστικά – εικαστικά και οι φωτογραφίες πρέπει να είναι άψογες για να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.
Ο κύριος στόχος του Social Media Marketing είναι να καταφέρει να μεταδώσει το μήνυμα και τη διαφήμιση της επιχείρησης από στόμα σε στόμα. Όσο καλύτερο είναι το περιεχόμενο στους λογαριασμούς της, τόσο πιθανότερο είναι να το πετύχει. Ουσιαστικά μιλάμε για τη νεότερη και ηλεκτρονική εκδοχή του παλιού word of mouth (από στόμα σε στόμα) που χρησιμοποιούσαν οι καταναλωτές μεταξύ τους. Έχεις ακούσει την λέξη βάϊραλ (viral); Αυτό ακριβώς εννοώ.
Σχεδιασμός μιας πετυχημένης στρατηγικής Social Media Marketing
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Ο καλύτερος σχεδιασμός μιας στρατηγικής Social Media Marketing περνάει από κάποια στάδια. Ακολουθώντας τα πιστά με ένα σωστό πλάνο κάθε επιχείρηση θα αποκτήσει συνέπεια, κανόνες και χαρακτήρα.
Το πρώτο στάδιο αφορά τους στόχους και είναι ίσως το δυσκολότερο, αλλά το πιο καθοριστικό. Δεν γίνεται να πουλάς υπολογιστές και να θέλεις σε ένα μήνα να ξεπεράσεις την Apple, μην είσαι υπερβολικούλης. Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, εφικτοί, βασισμένοι στην πραγματικότητα και να έχουν ένα χρονοδιάγραμμα επίτευξής τους. Το καλύτερο θα ήταν να υπάρχει ένα μηνιαίο πλάνο με στόχους που θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σε βοηθήσουν να βλέπεις άμεσα τα αποτελέσματα των δημοσιεύσεών σου.
Το επόμενο στάδιο αφορά στη γνωριμία σου με το κοινό. Πρέπει να ξέρεις που απευθύνεσαι. Μάθε την ηλικία τους, την πόλη που διαμένουν και τις ώρες που βρίσκονται online (αυτό που λέγαμε πριν για τις πρώην…). Θα σε βοηθήσουν να παράγεις περιεχόμενο στοχευμένο σε αυτούς. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που θα σου κάνουν την ζωή πιο εύκολη για να χωρίσεις σε groups τους πελάτες σου.
Ένα είναι σίγουρο. Ο ανταγωνιστής σου χρησιμοποιεί τα social media για να πετύχει τους δικούς του στόχους. Η ανάλυση του ανταγωνισμού πάντα πρέπει να είναι στο μυαλό σου. Πρέπει να ξέρεις τις πλατφόρμες που δουλεύει, την συχνότητα και ποιότητα των αναρτήσεων του και φυσικά τις αλληλεπιδράσεις που έχει με το κοινό του. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις πώς σκέφτεται το καταναλωτικό κοινό στον κλάδο που δραστηριοποιείσαι.
Στον ψηφιακό κόσμο ο βασιλιάς είναι το περιεχόμενο. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Ότι και να κάνεις, άμα το περιεχόμενο είναι μάπα θα πάει στράφι και όλη η στρατηγική. Τα βίντεο, τα κείμενα και οι εικόνες πρέπει να δημιουργούνται με μεγάλη προσοχή. Ουσιαστικά είναι αυτά που θα κάνουν την διαφορά με τον ανταγωνιστή και μπορούν να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις προϊόντων μιας επιχείρησης στα ύψη.
Τέλος, η στρατηγική πρέπει να πάντα να αξιολογείται και να αναπροσαρμόζεται με τα νέα δεδομένα. Δεν είναι κακό να δοκιμάζεις διαφορετικές αναρτήσεις, έτσι ώστε να κατανοήσεις ποια λειτουργεί καλύτερα. Όταν εμφανιστούν τα πρώτα αποτελέσματα η επαναξιολόγηση της στρατηγικής θεωρείται δεδομένη. Ένα καλό κόλπο για να δούμε που βρισκόμαστε είναι οι έρευνες – φόρμες αξιολόγησης στους πελάτες.
Τελικά αξίζει να ασχοληθώ με το Social Media Marketing;
Η απάντηση είναι: ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ (τι γράφαμε τόση ώρα;)! Με την κατάλληλη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα υπάρξουν πολλά οφέλη.
Οι χρήστες θα μοιραστούν φωτογραφίες, σχόλια και η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης θα μεγαλώσει. Σε όλους αρέσουν τα social media. Η επικοινωνία με τους πελάτες γίνεται ακόμη πιο εύκολη. Το κοινό θέλει άμεσες απαντήσεις κι εσύ μέσω των κοινωνικών δικτύων μπορείς να τις παρέχεις, χωρίς να χρειάζεται να έχεις κάποιο εξειδικευμένο τμήμα εξυπηρέτησης.
Και όταν γίνονται όλα πιο εύκολα, τότε το SEO έχει πολύ μικρότερες απαιτήσεις. Η κατάταξη του site θα αυξηθεί άμεσα στις μηχανές αναζήτησης. Η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας θα αυξήσει την επισκεψιμότητά της. Σε συνδυασμό με το κατάλληλο περιεχόμενο μειώνεται το bounce rate κρατώντας τον καταναλωτή συνδεδεμένο ακόμα περισσότερο.
Επίσης, χτίζεις σχέση εμπιστοσύνης με τον εκάστοτε πελάτη. Μπορείς να παρέχεις μια μοναδική αγοραστική εμπειρία. Δεν είναι μόνο η πώληση ενός προϊόντος. Το after sales συνεχίζεται με στόχο μια μελλοντική αγορά.
Εδώ που φτάσαμε η τεχνολογία δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται σε κάθε συσκευή που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Μια καλή στρατηγική Social Media Marketing μπορεί να προωθήσει μια επιχείρηση και να την εκτοξεύσει.
4 Σχόλια