Το Digital Marketing στην εποχή του Covid-19 | D3 Solutions - Digital Agency

SEO & Κορωνοϊός

 

Η παγκόσμια πανδημία του Covid-19 (ο κορωνοϊός ντε) έχει επηρεάσει τις ζωές των περισσότερων ανθρώπων από όλες τις χώρες του κόσμου. Εξαιρούνται οι Βορειοκορεάτες (αυτοί δεν έχουν ζωή – έχει φροντίσει ο Κιμ). Η παγκόσμια οικονομία επηρεάζεται και οι επιχειρήσεις δοκιμάζονται. Στην εποχή του κορωνοϊού οι ενέργειες SEO είναι ζωτικής σημασίας.

Πρόσφατα έγινε μια δημοσκόπηση στην οποία συμμετείχαν ειδικοί του SEO από όλο τον κόσμο. Οι ερωτήσεις αφορούσαν την επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες των πελατών τους από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης την εποχή του covid-19.

Το 60% παρατήρησε μείωση της επισκεψιμότητας, ενώ το 24% δεν είδε καμία διαφορά. Μόλις το 16% είδε αύξηση. Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης μας δείχνουν ότι όπως σε κάθε κρίση, έτσι και σε αυτήν κάποιοι (λίγοι φυσικά) θα επωφεληθούν και οι περισσότεροι θα πρέπει να προετοιμαστούν για παν ενδεχόμενο.

 

Άρπαξε την ευκαιρία

Αν είσαι από τους τυχερούς και η επιχείρησή σου επωφελείται αυτή την εποχή τότε πρέπει να αρπάξεις την ευκαιρία από τα μαλλιά. Φυσικά, πρέπει να γνωρίζεις ότι και οι ανταγωνιστές σου επωφελούνται, οπότε χρειάζεσαι ενέργειες SEO με όσο γίνεται πιο γρήγορα αποτελέσματα.

Εδώ οφείλουμε να τονίσουμε πως η πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούμε δεν θα πρέπει να συνδέεται με την αισχροκέρδια, φαινόμενο συχνό πια δυστυχώς. Άρα έχε και αυτό στο μυαλό σου πριν αποφασίσεις να κάνεις οτιδήποτε. Κορωνοϊός δεν σημαίνει “ο θάνατός σου, η ζωή μου”.

Όταν μιλάμε για άμεσα αποτελέσματα εννοούμε τις διαφημιστικές καμπάνιες. Στρέψε το βλέμμα σου στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και αύξησε τη διαφήμισή σου. Οι άνθρωποι όταν βρίσκονται στο σπίτι θα ψάξουν περισσότερο, ειδικά αυτά που έχουν ανάγκη.

 

Συνέπειες διακοπής SEO

Όμως, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν πουλούσαν αντισηπτικά και μάσκες πριν τον covid-19 για να επωφεληθούν και το Netflix (που επωφελήθηκε) είναι μόνο ένα. Πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων σκέφτονται τη μείωση των διαφημιστικών δαπανών και τη διακοπή της βελτιστοποίησης ιστοσελίδας SEO.

Ενώ το πρώτο φαίνεται μια καλή λύση σε προϊόντα ή υπηρεσίες που παρουσιάζουν μειωμένη ή καθόλου κίνηση, η δεύτερη επιλογή θα έχει καταστροφικές συνέπειες. Κάνοντας ένα διάλειμμα και διακόπτοντας τις ενέργειες SEO θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τα αποτελέσματα δύσκολα αντιστρέφονται και η κατάσταση θέλει πολύ χρόνο για να βελτιωθεί.

Εκτός από τον χρόνο και το χρήμα που θα χρειαστεί, η διακοπή του SEO έχει και άλλες συνέπειες όπως:

  • Δεν παρακολουθείς τα τεχνικά προβλήματα της ιστοσελίδας.
  • Δεν στοχεύεις σε νέους όρους με αποτελέσματα την πτώση στις νέες κατατάξεις στα keywords.
  • Δεν δημιουργείς νέο περιεχόμενο για τις σελίδες και τα social media.
  • Δεν θα έχεις νέους επισκέπτες.
  • Σταματάς να ενθαρρύνεις παλιούς πελάτες να γυρίσουν πίσω (γύρνα πίσω ή έστω τηλεφώνα).
  • H Google βλέπει την ιστοσελίδα σου με άλλο μάτι και δεν τη θεωρεί ενεργή.

Αυτά είναι μόνο λίγα από τα πολλά προβλήματα που θα αντιμετωπίσεις με τη διακοπή του SEO. Προφανώς και δεν πρέπει να το κανείς. Η κανονικότητα κάποια στιγμή θα επιστρέψει (γελάει και ο κορωνοϊός). Μπορεί να υπάρχει μια διαφορετική πραγματικότητα, αλλά ο κόσμος με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα σταθεροποιηθεί.

Εμείς στην D3 Solutions έχουμε πάρει όλα τα μέτρα για την αντιμετώπιση του covid-19. Στρατηγικές marketing που συντηρούν ένα e-shop χωρίς να χάνει έδαφος στον ανταγωνισμό, ενέργειες που χτίζουν ένα δυνατό SEO για το παρόν και το μέλλον και φυσικά την τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής στα γραφεία μας.

 

Διαχειρίσου την κρίση με τον καλύτερο τρόπο

Ο covid-19 έφερε μια κρίση όπου θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Ο κλάδος του τουρισμού είναι αυτός που χτυπήθηκε περισσότερο το καλοκαίρι του 2020 για την χώρα μας. Για την καλύτερη αντιμετώπιση της κρίσης οι ενέργειες SEO είναι οι καλύτεροι φίλοι μας.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να παρατηρήσει κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο είναι τα αποτελέσματα των analytics. Από εκεί μπορείς να δεις τους πελάτες που έχουν μεγαλύτερη πρόθεση άμεσης αγοράς και να αναλύσεις τις σελίδες που παρουσιάζουν μικρότερη πτώση επισκεψιμότητας.

Επικοινώνησε με τους πελάτες σου. Ενημέρωσε το προφίλ σου στο Google My Business και στο site για όποιες αλλαγές έχουν γίνει στην επιχείρησή σου λόγω του covid-19. Επίσης, δημιούργησε αναρτήσεις στα social media για τους followers σου.

Αν η επιχείρησή σου είναι κλειστή και για όσο καιρό διαρκέσει μείωσε αρκετά το κόστος της διαφήμισης. Δε χρειάζεται να ξοδεύεις άσκοπα χρήματα. Απλά να είσαι έτοιμος όταν την θέσεις πάλι σε λειτουργία.

Συνεργάσου με το προσωπικό δημιουργώντας λίστες με τα στοιχεία των προμηθευτών, συνεργατών και πελατών. Η δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας θέλει οργάνωση. Χρησιμοποίησε εφαρμογές όπως το Google Drive για να μοιραστείς κοινόχρηστα έγγραφα. Πραγματοποίησε τηλεδιασκέψεις μέσω Viber, Skype, Messenger ή οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο πρόγραμμα για να θέτεις με τους εργαζόμενους σου νέους εβδομαδιαίους στόχους.

Για όσους σκέφτονται το μέλλον μπορούν να προβούν σε διάφορες ενέργειες που είναι πολύ κρίσιμες για τις μηχανές αναζήτησης και ονομάζονται βραδυφλεγείς (όπως τα φυτίλια). Η Google θέλει χρόνο για να τις περάσει στη βάση της αλλά δίνουν μεγάλη αξία σε κάθε ιστοσελίδα.

Μία από αυτές είναι το link building. Με το link building ενισχύεις το προφίλ των URLs της ιστοσελίδας σου. Συνήθως, θέλει από 2 έως 4 μήνες για να δεις τα πρώτα αποτελέσματα που λέγονται link juice. Δε βασίζεται σε κάποια πληρωμένη διαφήμιση και με το χτίσιμο του link profile δίνεις μεγάλη αξία στο site σου στα οργανικά αποτελέσματα.

Άλλα εργαλεία που θα σε βοηθήσουν στην ενίσχυση του link profile είναι το Google Business Page Authority, τα Press Releases, τα Social Signals και τα Citations.

 

O covid-19 κάποια στιγμή θα φύγει (χμ…). Η συμπεριφορά των καταναλωτών σίγουρα θα αλλάξει και μαζί της θα αλλάξουν οι στρατηγικές marketing. Όσοι επενδύουν σε καιρούς αδράνειας θα έχουν πάντα το πλεονέκτημα. Οι καλοί οι καπετάνιοι στη φουρτούνα φαίνονται.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ