Τα πιο συχνά λάθη στο eCommerce | D3 Solutions - Digital Agency

Πώς να αποφύγεις τα πιο συχνά λάθη στο eCommerce

 

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθίζει καθημερινά. Για να λέμε την αλήθεια, έβαλε το χεράκι του και ο κορονοϊός. Πλέον, υπάρχουν επιχειρήσεις που λειτουργούν μόνο διαδικτυακά. Όμως, ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Ο ανταγωνισμός είναι υψηλός και πολύ συχνά παρατηρούνται λάθη στο eCommerce που μπορεί να στοιχίσουν.

Πριν κλικάρεις στο άρθρο σκέφτηκες: SEO, technical SEO, ταχύτητα ιστοσελίδας, Mobile Friendly κλπ κλπ. Ωραία όλα αυτά, αλλά δε θα εστιάσουμε στα στοιχεία που έχεις ήδη προσθέσει και που μπορεί να θέλουν κάποια μικρή βελτίωση. Θα εστιάσουμε στα πιο συχνά λάθη στο eCommerce. Αυτά που πρέπει να αποφύγεις αλλά και κάποια tips που θα σου δώσουν ένα πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό που έχεις να αντιμετωπίσεις.

Let’s Go λοιπόν!

 

1. Oh my God αυτά τα pop-ups!

Τα pop-ups ή αναδυόμενα παράθυρα επικάλυψης (όπως λένε και στο χωριό μας) για τους περισσότερους καταναλωτές είναι πολύ ενοχλητικά. Αν είσαι ένας από αυτούς που τα χρησιμοποιεί πολύ νωρίς ή πολλές φορές στην ιστοσελίδα, τότε σου προτείνουμε να το ξανασκεφτείς.

Ο βομβαρδισμός με μηνύματα για εγγραφή ή νέες εκπτώσεις, διακόπτει απότομα την αγοραστική εμπειρία του επισκέπτη. Επίσης, καταστρέφεις την όποια εμπιστοσύνη έχεις δημιουργήσει με τον πελάτη. Δηλαδή, ακόμα και το SEO να είναι σε πολύ καλό επίπεδο, τα pop-ups μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο.

Θεωρούνται αποτελεσματικά στο να ζητήσουν από τον χρήστη να κάνει μια εγγραφή στο newsletter. Αν όμως πραγματικά θέλεις να τα συμπεριλάβεις, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στον τρόπο χρησιμοποίησής τους.

Οι χρήστες στο διαδίκτυο έχουν εκφράσει πολλές φορές τα παράπονά τους. Το θέμα έφτασε στα αυτιά της Google, όπου μέσω του προγράμματος περιήγησης, δημιούργησε την επέκταση Overlay Blocker που μπλοκάρει τα pop-ups και δεν τα αφήνει να εμφανιστούν.

 

2. Μεγάλες περιγραφές προϊόντων

Είναι πολύ ωραίο να υπάρχουν μοναδικές περιγραφές προϊόντων και όχι copy-paste από τον κατασκευαστή. Κάνουν καλό στο SEO, στον πελάτη και στην τσέπη σου. Όμως, τι γίνεται με εκείνους που το παρακάνουν και προβάλλουν υπερβολικές πληροφορίες στις περιγραφές;

Ένα από τα πιο συχνά λάθη στο eCommerce είναι οι μεγάλες περιγραφές προϊόντων. Στο διαδίκτυο έχεις μόλις λίγα δευτερόλεπτα για να τραβήξεις την προσοχή. Τα μεγάλα κείμενα δεν είναι ελκυστικά και μπορούν να αποσπάσουν τον επισκέπτη.

Αν έχεις ενθουσιαστεί με κάποια από τα προϊόντα που έχεις προς πώληση, αλλά οι πληροφορίες είναι πάρα πολλές, τότε μπορείς να κάνεις μια ανάρτηση στο blog και να χρησιμοποιήσεις το link στην περιγραφή. Δίνεις τη δυνατότητα στους πελάτες που θέλουν να μάθουν περισσότερα, να έχουν την επιλογή τους (και να τους κρατήσεις περισσότερο στην ιστοσελίδα σου).

Οι περιγραφές δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 150 λέξεις για απλά προϊόντα όπως ρούχα και τις 400 λέξεις για προϊόντα πιο σύνθετα, όπως μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές.

 

3. Κακής ποιότητας εικόνες

Μετά την κακή εμπειρία πλοήγησης, το επόμενο λάθος που κάνουν συχνά πολλοί επιχειρηματίες που έχουν e-shop είναι να μην επενδύουν στην φωτογραφία των προϊόντων τους. Εδώ είμαστε σίγουροι ότι πολλοί από εσάς θα χαμογελάσετε ενοχικά…

Για κάποιο λόγο, βιάζονται να ανεβάσουν το κατάστημά τους στο διαδίκτυο όσο το δυνατόν γρηγορότερα και στη συνέχεια απλά θα τους δεις να αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν πωλήσεις παρόλο που τo website τους προσελκύει πελάτες.

Βλέπεις, εκτός από την περιγραφή του προϊόντος, οι εικόνες των προϊόντων είναι η καλύτερη επιλογή για τους δυνητικούς πελάτες να κατανοήσουν τι αγοράζουν, ειδικά όταν δεν μπορούν να δουν ή να δοκιμάσουν φυσικά το προϊόν. Επομένως, είναι σημαντικό να ανεβάσεις περισσότερες εικόνες για τα προϊόντα σου από διαφορετικές οπτικές, διαφορετικά χρώματα και να μην ξεχνάς ότι η ποιότητα της εικόνας του προϊόντος σου πρέπει να είναι πολύ καλή.

 

4. Ανακριβή μεταφορικά

Για τους σύγχρονους καταναλωτές τα μεταφορικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Έχει παρατηρηθεί σε πολλά e-shops το κόστος αποστολής να μην είναι ίδιο από αυτό που είχε καταλάβει ο πελάτης στην αρχή, σε σχέση με τη σελίδα του checkout. Επίσης, για εκείνους που επιλέγουν την αντικαταβολή μπορεί την ημέρα που έκαναν την παραγγελία να ήταν δωρεάν τα μεταφορικά, ενώ τη μέρα παραλαβής να τα χρεώθηκαν κανονικά (ναι, έχει συμβεί).

Μετά από έρευνες ο πρώτος λόγος εγκατάλειψης ενός καλαθιού είναι τα μεταφορικά και είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη στο eCommerce. Ένα ωραίο tip είναι να δίνεις την επιλογή στον πελάτη να μάθει το κόστος της αποστολής από το πρώτο βήμα της διαδικασίας ολοκλήρωσης της αγοράς. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Μα, φυσικά πληκτρολογώντας τον ταχυδρομικό κώδικα.

Μην υποτιμάς ποτέ τα μεταφορικά! Μπορεί το κόστος αποστολής να σου φαίνεται μικρό, καθώς τις περισσότερες φορές είναι από 2-3 ευρώ έως 7-8 ευρώ, αλλά για τους πελάτες σου έχει μεγάλη σημασία. Η έλλειψη ακρίβειας μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην αξιοπιστία της επιχείρησής σου.

 

5. Στόχευση Κοινού

Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι τόσο μεγάλος που δε βοηθάει τα νέα e-shops να προσελκύσουν μεγάλες ομάδες καταναλωτών από τις πρώτες μέρες λειτουργίας τους. Θα ήταν καταπληκτικό κάθε e-shop να είχε αμέσως μεγάλη πελατεία, όμως ας πατήσουμε στο έδαφος. Υπάρχουν άλλες εταιρείες πιο δημοφιλείς (οι παλιοί), που συνήθως έχουν μεγαλύτερο προϋπολογισμό στο marketing, ώστε να τραβήξουν περισσότερο κόσμο.

Η εύρεση εξειδικευμένων προϊόντων ή υπηρεσιών, μπορεί να φαίνεται λίγο δύσκολη, αλλά έχει άμεσα και θεαματικά αποτελέσματα. Βρες τα κενά που υπάρχουν στην αγορά και αξιοποίησέ τα στο έπακρο.

Πάρε παράδειγμα την D3 Solutions. Έχουμε πει τόσα πολλά για το SEO, αλλά διαθέτουμε και κάποιες (λίγο) πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως η υποστήριξη του Local SEO για τοπικές επιχειρήσεις.

 

6. Έχεις Paypal; Πάμε στο καλάθι!

Οι τρόποι πληρωμής είναι άλλο ένα από τα συχνά λάθη στο eCommerce που πρέπει οι περισσότεροι ιδιοκτήτες e-shop να διορθώσουν:

  • Επιλογή πληρωμής κατά την παραλαβή από το κατάστημα έχεις; Έχεις.
  • Με πιστωτική / χρεωστική κάρτα; Σίγουρα έχεις.
  • Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό; Ευκολάκι!
  • Με αντικαταβολή; Αρχίζει και πεθαίνει, αλλά μάλλον έχεις.
  • Επιλογή πληρωμής με Paypal; Γιατί δεν έχεις;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνήθως θέλει ηλεκτρονική συναλλαγή. Το μεγαλύτερο άγχος του καταναλωτή είναι αν θα παραλάβει την παραγγελία του ή πέσει θύμα κάποιας απατεωνιάς. Η Paypal διαθέτει για τους πελάτες της μια πολύ εύκολη διαδικασία αποζημίωσης, σε περίπτωση που το θύμα αποδειχθεί ότι έχει δίκιο και του επιστρέφει τα χρήματα.

Μπορεί να έχει αυξημένη προμήθεια σε σχέση με κάποια συστημική τράπεζα αλλά δίνει μια ασφάλεια στην ηλεκτρονική συναλλαγή και σίγουρα πολλοί από τους επισκέπτες σου θέλουν να κάνουν μια αγορά με τον συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής.

 

7. Συγκέντρωσε όσες περισσότερες κριτικές προϊόντων μπορείς

Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Ίσως και το πιο δύσκολο, αλλά τα οφέλη είναι τόσα πολλά που αν τα καταφέρεις, θα αλλάξεις επίπεδο το e-shop σου.

Έχεις αναρωτηθεί γιατί το Skroutz είναι τόσο δημοφιλές; Ένα συγκριτικό shopping mall είναι στην τελική. Σίγουρα πολλοί θα προσπάθησαν να το συναγωνιστούν, αλλά κανένας δεν τα κατάφερε, αν εξαιρέσουμε το Best Price αλλά κι αυτό απέχει ακόμα.

Στο Skroutz θα ανακαλύψεις χιλιάδες κριτικές στα προϊόντα που συγκρίνει τις τιμές τους. Μάλιστα, σε κάποια από αυτά είναι τόσες πολλές που κουράζεσαι να τις διαβάσεις όλες. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που έχει γίνει τόσο ξακουστό με χιλιάδες χρήστες να το επισκέπτονται καθημερινά.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο καταναλωτής δεν μπορεί να επεξεργαστεί φυσικά τα προϊόντα. Κατά μέσο όρο θέλει να διαβάσει 10 κριτικές για να αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην αγορά ή όχι.

Σκέψου το ενδεχόμενο να επικοινωνήσεις με έναν πελάτη που αγόρασε κάποιον προϊόν, μετά από ένα εύλογο διάστημα. Μία με δύο ερωτήσεις για τις εντυπώσεις που του άφησε, είναι αρκετές. Η επικοινωνία μπορεί να είναι διακριτική με κάποιο email. Με αυτό τον τρόπο παρέχεις εμπιστοσύνη για μελλοντική αγορά, αλλά συγκεντρώνεις κριτικές για τα προϊόντα που διαθέτεις.

Γίνονται συχνά λάθη στο eCommerce. Δεν είναι κακό, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Απλά, να τα εντοπίζεις και να τα διορθώνεις γρήγορα. Έτσι, μαθαίνεις πως να κινείς το e-shop σου στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το ετοιμάζεις για μεγαλύτερα κέρδη και επιτυχίες!

Μάθε πώς να σχεδιάσεις μία καλή στρατηγική στο e-commerce με τα TOFU, MOFU, BOFU και το marketing funnel.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ