Μάθετε τα πάντα για την αξία των Google E-E-A-T guidelines στα rankings
Όσοι ασχολείστε έστω και λίγο με το SEO, σίγουρα θα έχετε ακούσει τη σημασία του E-E-A-T για τη Google. Αν δεν το έχετε ακούσει, ίσως είστε πιο εξοικειωμένοι με το E-A-T, τις προηγούμενες, δηλαδή, οδηγίες της Google για το περιεχόμενο των ιστοσελίδων (2014). Στη συνέχεια του άρθρου θα αναλύσουμε τα E-E-A-T guidelines, τη διαφορά τους από το YMYL concept και πώς μπορείτε να ενσωματώσετε αυτές τις κατευθυντήριες στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.
Google E-E-A-T: Τι είναι;
Το ακρωνύμιο E-E-A-T της Google αντιστοιχεί στους εξής όρους:
- Experience (Εμπειρία)
- Expertise (Εξειδίκευση)
- Authoritativeness (Αυθεντία)
- Trustworthiness (Αξιοπιστία)
Το E-E-A-T είναι ένας όρος που αναφέρεται στην αξιολόγηση του περιεχομένου που βλέπουμε στο διαδίκτυο από τους quality raters. Όταν μια ιστοσελίδα είναι «ψηλά» στο E-E-A-T, σημαίνει ότι η Google το θεωρεί αξιόπιστο και χρήσιμο – άρα κάτι που θέλει να δείξει στους χρήστες της. Από την άλλη, αν το E-E-A-T score είναι χαμηλό, μπορεί να υποδεικνύει παραπληροφόρηση ή ανεπιθύμητο περιεχόμενο, κάτι που η Google προσπαθεί να αποφύγει.
Με αυτόν τον τρόπο, η Google παροτρύνει τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να γράφουν καλύτερο περιεχόμενο, που βοηθά τους χρήστες.
Το handbook της Google Search Quality Rater Guidelines, που περιλαμβάνουν και τις E-E-A-T οδηγίες, αποτελεί ένας πλήρες εγχειρίδιο με κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση της ποιότητας των εκάστοτε ιστότοπων και του περιεχομένου τους από ειδικούς αξιολογητές (quality raters), ο ρόλος των οποίων είναι η εκτίμηση της ποιότητας των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Ας δούμε αναλυτικά τι σημαίνει ο κάθε όρος.
Quality raters: Ειδικά εκπαιδευμένο, ανεξάρτητο προσωπικό από όλον τον κόσμο, που αξιολογεί χιλιάδες landing pages κάθε χρόνο και παρέχει feedback για τα αποτελέσματα των αναζητήσεων που εμφανίζει η Google. Οι raters, μεταξύ άλλων, αξιολογούν με βάση τα κριτήρια E-E-A-T.
Εμπειρία (Experience)
Οι raters, λοιπόν, της Google αξιολογούν πολύ υψηλά την προσωπική, αληθινή εμπειρία του δημιουργού. Για παράδειγμα: Ας υποθέσουμε πως γράφετε ένα review για ένα προϊόν στο eshop σας: Το κείμενό σας πρέπει να είναι αυθεντικό και βοηθά πολύ η παροχή πρωτότυπων φωτογραφιών από το προϊόν σε χρήση, όπου αυτό είναι εφικτό. Τέτοιου είδους content αξιολογείται ως χρήσιμο για τους χρήστες και προωθείται.
Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε case studies των υπηρεσιών σας για να αποδείξετε τη hands-on εμπειρία σας και να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη στους δυνητικούς σας πελάτες.
D3 Solutions Tip: Προσπαθήστε να σκέφτεστε ως πελάτης: Εσείς τι θα θέλατε να διαβάσετε για να αποφασίσετε να προχωρήσετε σε μια αγορά, μια συνδρομή ή μια κράτηση;
Εξειδίκευση (Expertise)
H εξειδίκευση αναφέρεται στο επίπεδο γνώσης και εμπειρίας που διαθέτουν οι δημιουργοί περιεχομένου ή οι ιστότοποι σε ένα συγκεκριμένο πεδίο. Ωστόσο, αυτό είναι κάπως γενικό, ειδικά όταν πρόκειται για business blogs. Πώς κρίνονται, λοιπόν, τα κείμενα και τα άρθρα ενός συγκεκριμένου business ιστότοπου;
Ένας παράγοντας είναι η ηλικία του domain, που υποδηλώνει τα χρόνια εμπειρίας στην αγορά, η σε βάθος γνώση σχετικά με ένα θέμα και η εκτενής ανάλυσή του, τα ποιοτικά backlinks από σχετικούς έγκυρους ιστότοπους, τα διαπιστευτήρια του εκάστοτε συγγραφέα, η φήμη του ιστότοπού κ.ά.
Η εξειδίκευση είναι σημαντική, καθώς βοηθά τους χρήστες να αξιολογούν την αξιοπιστία των πληροφοριών που προσφέρετε. Οι ιστότοποι που αποδεικνύουν εξειδίκευση έχουν περισσότερες πιθανότητες να θεωρηθούν έγκυρες πηγές και να απολαμβάνουν υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως:
Το E-E-A-T δεν αποτελεί επίσημα ranking factor.
Αυθεντία (Authoritativeness)
Η αυθεντία αναφέρεται στο κύρος και την αξιοπιστία ενός ιστότοπου ή συγγραφέα, όπως το αντιλαμβάνονται οι χρήστες και οι quality raters. Σημαντικό ρόλο και εδώ παίζουν τα ποιοτικά backlinks, το background μιας επιχείρησης, η παρουσία της στα social media, οι κριτικές των χρηστών και η γενικότερη συμμετοχή της στην ευρύτερη βιομηχανία. Έτσι, σιγά-σιγά χτίζεται το λεγόμενο domain authority, το οποίο μπορείτε να βρείτε για κάθε ιστότοπο μέσω ενός SEO tool, όπως το Semrush, το Ahrefs κ.λπ..
Αξιοπιστία (Trustworthiness)
Αξιοπιστία σημαίνει πως ένας ιστότοπος, το περιεχόμενό του και οι συγγραφείς του είναι άξιοι εμπιστοσύνης και ειλικρινείς και αποτελεί τη σύνοψη όλων των παραπάνω κριτηρίων.
Επιπλέον, λαμβάνονται υπόψη και παράγοντες όπως οι έγκυρες πηγές και το fact-checking των πληροφοριών που παρατίθενται, ο σεβασμός της ιδιωτικότητας των χρηστών, η ακρίβεια των τίτλων και η απουσία του click-bait, αλλά και η διαφάνεια σχετικά με τη δημιουργία περιεχομένου (για παράδειγμα, αν οι εικόνες και τα κείμενα σε έναν ιστότοπο έχουν παραχθεί από τεχνητή νοημοσύνη, είναι καλό να το αναφέρεται).
Google E-E-A-T: Γιατί είναι σημαντικό;
Είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψη μας τα κριτήρια E-E-A-T της Google για πολλούς λόγους, με σημαντικότερο, ίσως, τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Όλοι οι users προτιμούμε και ξεχωρίζουμε ιστότοπους που επιδεικνύουν E-E-A-T αξίες, ακόμη κι αν δεν το κάνουμε συνειδητά.
Με τον τρόπο αυτό η Google προσπαθεί, στο βαθμό που είναι δυνατό, να αντιμετωπίζει την παραπληροφόρηση, εντοπίζοντας και προωθώντας αξιόπιστες πηγές πληροφοριών. Επιπλέον, έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο πως προωθεί τη δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου, το οποίο είναι εμπεριστατωμένο, χρήσιμο και σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών.
Αν και τα Google E-E-A-T guidelines απευθύνονται σε ανθρώπους, τους quality raters, το feedback που δίνουν βελτιώνει συνεχώς και τους αλγορίθμους που είναι υπεύθυνοι για τα SERPs. Έτσι, η Google διασφαλίζει – όσο καλύτερα μπορεί – ότι οι σχετικές και αξιόπιστες πηγές κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Google E-E-A-T guidelines στην πράξη
Για τη βελτίωση της κατάταξης της επιχείρησής σας στα SERPs, αλλά και για την παροχή περιεχομένου με αξία στους χρήστες, είναι σημαντικό να δημιουργείτε υψηλής ποιότητας content και να αντλείτε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, όταν δεν μπορείτε να μιλήσετε εκ πείρας (Experience).
Χρησιμοποιήστε σαφή και περιεκτική γλώσσα, αποφεύγοντας τους περιττούς πλατιασμούς και το keyword-stuffing. Και το πιο σημαντικό; Ανανεώνετε συχνά το παλαιότερο περιεχόμενό σας, ώστε να μην περιλαμβάνει αστοχίες και outdated πληροφορίες.
Επιπλέον, προσπαθήστε να καλλιεργήσετε ποιοτικά backlinks από συνεργασίες με άλλες αξιόπιστες και συναφείς ιστοσελίδες και ανταποκριθείτε άμεσα και επαγγελματικά σε σχόλια των χρηστών στον ιστότοπό σας, στα reviews και στα social media.
Προσθέστε το πεδίο «author» στα άρθρα σας και αν θέλετε να γράψετε για κάτι που δε γνωρίζετε, ζητήστε από κάποιον ειδικό στο θέμα να γράψει σχετικά, και προσθέστε τον ως συγγραφέα του εκάστοτε άρθρου. Αν δεν έχετε developer και δε γνωρίζετε πώς να προσθέσετε το συγκεκριμένο πεδίο, επικοινωνήστε μαζί μας.
Χρειάζομαι διορθώσεις στο website μου
Τι είναι το YMYL και πώς συνδέεται με το E-E-A-T;
Ως YMYL topics χαρακτηρίζονται θεματολογίες ιστότοπων που ασχολούνται με θέματα υγείας ή οικονομικων. Πιο συγκεκριμένα, το YMYL σημαίνει Your Money or Your Life (Τα Λεφτά Σου ή Τη Ζωή Σου), δηλαδή, θέματα που μπορούν να βλάψουν:
- Την περιουσία ή την υγεία του αναγνώστη.
- Την περιουσία ή την υγεία ατόμων που σχετίζονται με τον αναγνώστη.
- Την περιουσία ή την υγεία ομάδων ανθρώπων που σχετίζονται με τον αναγνώστη.
Τα YMYL θέματα μπορούν είτε να βλάψουν επίτηδες κάποιον, (π.χ. να τον οδηγήσουν σε μια ριψοκίνδυνη επένδυση με παραπληροφόρηση) ή έμμεσα (π.χ. παραχωρώντας ελλιπείς ή αβάσιμες πληροφορίες και συμβουλές που ο αναγνώστης μπορεί να ακολουθήσει).
Τι σημαίνει αυτό για επιχειρήσεις των οποίων το niche εμπίπτει σε YMYL κριτήρια; Αρχικά, αν ξεκινάτε τώρα, είναι πολύ πιθανόν να καθυστερήσετε αρκετά μέχρι να εμφανιστείτε στις πρώτες θέσεις, παρά τις προσπάθειές σας. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τα κριτήρια E-E-A-T είναι πολύ πιο αυστηρά για θέματα YMYL και εσείς δε θα έχετε χτίσει, ακόμη, υψηλό authority.
Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να σας αποθαρρύνει, απλώς ακολουθήστε πιστά τα κριτήρια αυτά (ποιοτικό περιεχόμενο από επαγγελματίες με εξειδίκευση και εμπειρία, ποιοτικά backlinks κ.λπ.) και σταδιακά θα αρχίσετε να ανεβαίνετε και στις προτιμήσεις του κοινό στόχου σας, αλλά και στα αποτελέσματα των αναζητήσεων της Google.
Τεχνικές προδιαγραφές για το website σας σύμφωνα με το E-E-A-T
Η ενσωμάτωση των E-E-A-T κατευθυντήριων γραμμών της Google στην αρχή της κατασκευής της ιστοσελίδας σας είναι πολύ σημαντική για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και της ορατότητάς σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν αποκτήσετε εξαρχής καλές βάσεις, θα γλιτώσετε πολλές μελλοντικές διορθώσεις:
- Βεβαιωθείτε πως έχετε μια ασφαλή και αξιόπιστη υπηρεσία hosting
- Προσθέστε structured data
- Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα του ιστότοπού σας
- Κάντε το website σας προσβάσιμο σε ΑμΕΑ
- Προσφέρετε εύκολη, αλλά πάνω απ’ όλα ασφαλή πλοήγηση
- Προσθέστε πεδίο «author» στα άρθρα σας
Αν ξεκινάτε τώρα την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας, στην D3 Solutions αναλαμβάνουμε την κατασκευή ιστοσελίδων και eshops, καθώς και την ανακατασκευή και βελτιστοποίηση παλαιότερων websites!