SEO & Περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου
Γιατί πρέπει το site μου να έχει SEO
Μαζί με την κατασκευή της ιστοσελίδας μας, πρέπει να φροντίσουμε και το SEO (Search Engine Optimization) για να αρχίζει να αποδίδει καρπούς η προσπάθεια μας στο διαδίκτυο. To SEO είναι ουσιαστικά όλες αυτές οι τροποποιήσεις και διαδικασίες που πρέπει να κάνουμε για να είναι η σελίδα μας όσο το δυνατόν πιο φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης, με απώτερο σκοπό την υψηλή κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα, για την αύξηση της επισκεψιμότητας και της κίνησής της. Φυσικά υπάρχουν και τα social media (Facebook, Instagram κλπ) που μπορούν να φέρουν κάποιο traffic στην ιστοσελίδα σου, αλλά σαν τις μηχανές αναζήτησης δεν υπάρχει.
Το SEO θέλει χρόνο και υπομονή. Δεν είναι piece of cake και εννοείται δεν είναι μία διαδικασία που θα τελειώσει σε μία ημέρα. Μείνε υπομονετικός και θα δεις ότι με το πέρασμα του χρόνου οι προσπάθειες σου θα αποδώσουν καρπούς με θεαματικά αποτελέσματα. Κανένας δεν βγήκε νικητής σε μία μέρα εκτός αν κέρδισε το Τζόκερ. Μπορεί να είναι μία περίπλοκη διαδικασία, αλλά αν γίνει από ανθρώπους που ξέρουν καλά το αντικείμενο (ναι, για την D3 Solutions μιλάμε) μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Χρειάζεται σωστή και μεθοδική προσέγγιση για να είναι το site όσο το δυνατόν πιο εύκολα αναζητήσιμο από τις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Η στρατηγική του SEO γίνεται πάντα γύρω από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Εκεί πρέπει να εστιάσεις και αυτό θα είναι που πρέπει να ικανοποιήσει τον επισκέπτη. Γιατί μπορεί να βρεις τον τρόπο να είσαι ψηλά στην κατάταξη των αποτελεσμάτων, όμως όταν ο επισκέπτης δεν είναι ευχαριστημένος από αυτό που θα δει τότε τα αποτελέσματα θα είναι πάντα αρνητικά.
Αν ας πούμε για παράδειγμα θέλω να αγοράσω ένα κινητό και πληκτρολογήσω την λέξη smartphone και στην homepage συναντήσω ένα μπακάλικο που πουλάει πατάτες και μήλα, τότε σίγουρα θα δυσαρεστηθώ (τα μπακάλικα έχουν eshop άραγες;). Επίσης, θα ανέβει το bounce rate (ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών χωρίς να επισκεφτούν άλλη ιστοσελίδα) του site και τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά. Για αυτό τον λόγο εστιάζουμε στον Βασιλιά για να πετύχουμε τους στόχους μας.
Το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς (μαζί με τον Elvis)
Τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης που εργάζονται twenty-four-seven επεξεργάζονται και αναλύουν το περιεχόμενο όλων των site του κόσμου για να φέρουν στο κοινό τους τα καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό γίνεται με τεράστια υποδομή και αλγόριθμους πέραν κάθε φαντασίας.
Το περιεχόμενο πρέπει να είναι μοναδικό, ποιοτικό, με έκφραση και να υποστηρίζει την ταυτότητα της εταιρείας. Εννοείται ότι δεν πρέπει να έχει «ωρθογραφικά λάθει» και να έχει τα κατάλληλα keywords.
Αχ αυτά τα keywords. Είναι το Α και το Ω στο περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας. Από παλιά που ξεκίνησαν οι πρώτες στρατηγικές του SEO τα keywords ήταν τα πιο σημαντικά. Χωρίς αυτά δεν μπορούμε να μιλάμε για SEO. Μάλιστα στις αρχές όλοι έβαζαν όσα περισσότερα keywords μπορούσαν στο περιεχόμενο για να ανέβουν στην κατάταξη. Φυσικά οι μηχανές αναζήτησης με το πέρασμα των χρόνων έγιναν πιο έξυπνες και η υπερβολική χρήση τους μπορεί να σε ρίξει αρκετές θέσεις. Όποτε δεν συνιστάται αυτή η στρατηγική. Τα keywords πρέπει να είναι πλήρως σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης και να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης με τον χαμηλότερο ανταγωνισμό. Στο διαδίκτυο άμα ψαχτείς θα βρεις αρκετά tools που μπορούν να σε βοηθήσουν για την καλύτερη επιλογή keywords όπως για παράδειγμα το Google Keyword Planner.
Όταν ξεμπερδέψουμε με τα keywords, πάμε στο on page SEO. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το τεχνικό κομμάτι για παραμετροποιήσεις στον κώδικα του site. Κάποιες από τις καλύτερες πρακτικές on page SEO είναι να έχουν ένα σύντομο URL, με τον βασικό τίτλο να περιλαμβάνει keyword, την μέγιστη ταχύτητα φόρτωσης, τα κατάλληλα backlinks, την όσο δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του bounce rate, την βελτιστοποίηση των βίντεο και εικόνων και πολλά ακόμα. Από τη στιγμή που όλα είναι γύρω από την τεχνολογία, το τεχνικό κομμάτι παίζει και αυτό τον ρόλο του.
Τέλος, η προώθηση της ιστοσελίδας μέσω του link building γνωστό και ως off page SEO. Το link building είναι ουσιαστικά η διανομή ένος URL συνδέσμου ενός site σε όλο το διαδίκτυο. Είναι από μόνο του μία στρατηγική που ακολουθείται μέσα στο SEO και την σήμερον ημέρα θεωρείται ίσως η σημαντικότερη παράμετρος. Έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα, αλλά αν γίνει με λάθος τρόπο ή με ερασιτεχνισμούς τότε η ζημιά μπορεί να είναι ανεπανόρθωτη.
Το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας, η ανακατασκευή της και το SEO είναι ένα εργασιακό ταξίδι γεμάτο προκλήσεις και εμπειρίες που στο τέλος θα γευτείς τους καρπούς της επιτυχίας. Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα και να κάνουμε αυτό το ταξίδι παρέα δεν έχεις από το να επικοινωνήσεις μαζί μας στην D3 Solutions!
7 Σχόλια