Πως χρησιμοποιούμε τα internal links; | D3 Solutions - Digital Agency

Τα σωστά internal links βοηθούν το SEO

 

Τα internal links (εσωτερικοί σύνδεσμοι) έχουν υποτιμηθεί τον τελευταίο καιρό. Ο λόγος άγνωστος, αλλά πώς θα βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου αν δεν ασχοληθείς μαζί της; Όταν χρησιμοποιούνται με λογική, με συνέπεια, ορθά και νόμιμα, τότε μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα.

Όπως πολύ καλά κατάλαβες από τη φράση “εσωτερικοί σύνδεσμοι”, τα internal links αφορούν συνδέσμους που οδηγούν από μία σελίδα σε μία άλλη, μέσα στο ίδιο το site. Ουσιαστικά το link building είναι η πρώτη εργασία που γίνεται στην ιστοσελίδα αφού δημιουργηθεί. Τόσο των εσωτερικών, όσο και των εξωτερικών συνδέσμων.

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε μόνο για τα internal links. Θα περιγράψουμε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να ασχοληθείς μαζί τους και φυσικά θα αναφέρουμε τις καλύτερες πρακτικές που κυκλοφορούν στην πιάτσα για ένα πετυχημένο internal link building.

 

Τα πλεονεκτήματα των internal links

Η αλήθεια είναι ότι τα internal links έχουν δεκάδες πλεονεκτήματα, αλλά εμείς θα αναφέρουμε αυτά που κάνουν τη διαφορά στο SEO.

Ας ξεκινήσουμε με την Google και τα ρομποτάκια της. Τα internal links βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να βρουν και να κατανοήσουν το site. Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι πολύ μεγάλος και στις περισσότερες περιπτώσεις οι διαφορές μεταξύ των ιστοσελίδων είναι μικρές. Ένα από τα πολυτιμότερα όπλα στο SEO είναι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι.

Αν θες να δεις την ιστοσελίδα σου στις πρώτες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα, τότε σίγουρα πρέπει να ασχοληθείς μαζί τους. Όμως, οι ιστοσελίδες για ποιον λόγο δημιουργούνται; Για την Google; Μα, φυσικά και όχι. Οι χρήστες που τις επισκέπτονται πρέπει να είναι πάντα το πρώτο μέλημα μας.

Μια ιστοσελίδα που είναι σωστά δομημένη σίγουρα θα δώσει ένα πολύ καλύτερο user experience. Επίσης, το ενδιαφέρον των χρηστών αυξάνεται και η παραμονή τους μέσα στο site μεγαλώνει. Αυτή η παραμονή μπορεί να φέρει πωλήσεις γι’ αυτό και θα σου δώσουμε ένα καλό παράδειγμα.

Έχεις ένα e-shop ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ. Ξαφνικά, ένας επισκέπτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα για να τσεκάρει μια ανδρική αθλητική μπλούζα. Είσαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει στην αγορά; Τα internal links έρχονται για να βοηθήσουν την κατάσταση και να προτείνουν στον επισκέπτη παρόμοια προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του.

Κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά που θα έκανες κι εσύ στο φυσικό σου κατάστημα. Προτρέπουν τον επισκέπτη να κάνει την ενέργεια που θέλεις (πάντα με ένα καλό call to action) και τον οδηγούν στην αγορά του προϊόντος.

Για το τέλος, αφήσαμε ένα πλεονέκτημα που ίσως να μην ακούσεις συχνά, αλλά εμείς οφείλουμε να το πούμε. Τα internal links είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθούν και ακόμα πιο εύκολο να διαχειριστούν. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια καλή στρατηγική και, μιας που το αναφέραμε, πάμε να δούμε πρακτικές που θα κάνουν την ιστοσελίδα σου να ξεχωρίσει.

 

Πρακτικές Internal Link Building

Χτίζοντας σωστά internal links το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρεις, είναι ότι κάθε σελίδα του site αξίζει να αναφέρεται τουλάχιστον μία φορά από κάποια άλλη σελίδα. Αν δεν υπάρχει καμία αναφορά, εκτός από τους χρήστες που δυσκολεύονται να την ανακαλύψουν, το ίδιο ακριβώς παθαίνουν και τα ρομποτάκια της Google.

Τα internal links πρέπει να είναι πάντα σχετικά μεταξύ τους. Θυμάσαι το παράδειγμα που είπαμε παραπάνω; Ο επισκέπτης του e-shop ήρθε για να βρει μια ανδρική αθλητική μπλούζα. Δε χρειάζεται να τον τυραννάς τον άνθρωπο και να του προτείνεις γυναικείες τσάντες La tour Eiffel. Τα internal links που δεν είναι σχετικά με τη σελίδα, μπορεί να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα στο SEO.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η Google μετράει κυρίως το πρώτο anchor text κάθε εσωτερικού συνδέσμου (το κείμενο μέσα στο οποίο έχουμε βάλει το link). Φυσικά, δεν έχει πει επίσημα κάτι τέτοιο, αλλά οι περισσότεροι από εμάς το υποψιαζόμαστε εδώ και καιρό.

Με αυτό το δεδομένο, μπορείς να κινηθείς έξυπνα και να χρησιμοποιήσεις ένα δυνατό anchor text για την πρώτη εμφάνιση του internal link στη σελίδα που θεωρείς πιο σημαντική.

Μιας και τα internal links ασχολούνται με τις σελίδες του site, ας πούμε δύο λόγια για την πιο ισχυρή που δεν είναι άλλη από την αρχική σελίδα. Για να εκμεταλλευθείς στο έπακρο τη δυναμική της, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι θα πρέπει να είναι εξαιρετικά επιλεκτικοί και να ανανεώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Ένα από τα τελευταία trends στο link building είναι η δομή Silo. Πριν από τη δημιουργία της ιστοσελίδας, μπορείς να φτιάξεις ένα πλάνο για το πως θα είναι το site. Οι σελίδες που έχουν κοινό περιεχόμενο ομαδοποιούνται και συνδέονται μεταξύ τους με internal links.

Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετείς καλύτερα τους επισκέπτες κατά την πλοήγηση τους και βοηθάς τις μηχανές αναζήτησης, για να έχεις υψηλότερες πιθανότητες κατάταξης. Επίσης, χτίζεις γερά θεμέλια για να μπορείς να αφαιρείς και να προσθέτεις σελίδες στο site με εύκολο τρόπο. Αυτή η τεχνική ονομάζεται SEO Siloing.

Μια άλλη συμβουλή είναι ότι πολλοί ξεχνάνε να χρησιμοποιήσουν το Do Follow tag στα internal links. Στο μοναδικό σημείο που είναι σκόπιμο το No Follow tag, είναι στα σχόλια των χρηστών.

Όσες περισσότερες σελίδες οδηγούν με internal links σε μια συγκεκριμένη σελίδα, τόσο πιο σημαντική φαίνεται στα μάτια της Google. Σκέψου τους συνδέσμους σαν μια μικρή ψηφοφορία. Όσους περισσότερους ψήφους έχει μια σελίδα, τόσο πιο ψηλά θα καταταχτεί στα SERPs (Search Engine Result Pages).

Τα internal links είναι πάντα σε μορφή HTML. Μην κάνεις το λάθος και δημιουργήσεις εσωτερικούς συνδέσμους με Javascript ή σε Flash (έτσι κι αλλιώς δεν πρέπει να χρησιμοποιείς Flash, που το θημηθήκαμε…;). Τέτοια μικρά λάθη κωδικοποίησης δημιουργούν πρόβλημα στα ρομποτάκια της Google στο να σε ανιχνεύσουν και τα αποτελέσματα είναι συνήθως δυσάρεστα.

Στα περισσότερα άρθρα μας και ανάλογα με το θέμα, αναφέρουμε κάποιο plugin ή έξυπνο tool. Στην περίπτωση των internal links δε θα αναφέρουμε κανένα, αν και κυκλοφορούν πολλά στο διαδίκτυο. Ο λόγος είναι ότι τα plugins δεν έχουν ιδέα από user experience και τις προθέσεις του επισκέπτη, άσε που δημιουργούν internal links στην τύχη.

Δεν υπάρχει κανένας καλύτερος από εσένα, που να γνωρίζει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της ιστοσελίδας σου. Τα internal links έχουν ανάγκη το χεράκι σου και η δημιουργία τους γίνεται πάντα με σκέψη προς τον επισκέπτη.

Τέλος, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι έχουν και το όριό τους. Πολλοί λένε πως ο μέσος όρος δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 100, μαζί με εκείνους των μενού. Εμείς λέμε, μη γεμίσεις τη σελίδα σου με links που θα μπερδεύουν τον χρήστη και δε θα ξέρει ποιο να πρωτοκλικάρει. Του προσφέρεις μια άθλια εμπειρία και αυξάνεις τα ποσοστά εγκατάλειψης. Παν Μέτρον Άριστον.

Πιστεύουμε να εμπλουτίσαμε τις γνώσεις σου για τα internal links. Τώρα ξέρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη δημιουργία αποτελεσματικών εσωτερικών συνδέσμων. Ανάλαβε δράση, ακολουθώντας πιστά τους κανόνες και θα δεις σε βάθος χρόνου, την αναρρίχηση της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ