Ο δικός σας ρόλος στη Δημιουργία Ιστοσελίδας
Η ιστοσελίδα σας, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εκφράζει με τον πιο εύληπτο και σαφή τρόπο την επαγγελματική σας δραστηριότητα. Να είναι σε πολύ μεγάλη συνάφεια με την αισθητική σας και φυσικά με τους στόχους σας. Για τη δημιουργία ιστοσελίδας επομένως, εσείς είστε ο βασικός συντελεστής! Για να κατανοήσετε τον ρόλο σας, φανταστείτε ότι χτίζετε σπίτι. Σαφώς θα χρειαστείτε αρχιτέκτονα και μηχανικό, όμως εσείς είστε ο άνθρωπος που θα ορίσει το βασικό σχέδιο, τον αριθμό των δωματίων, την αισθητική του κτιρίου.
Κάπως έτσι συμβαίνει και με τη δημιουργία ιστοσελίδας. Ο προγραμματιστής σας είναι εκεί για να υλοποιήσει τις επιθυμίες σας με τις υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά εσείς είστε εκείνος/η που τις ορίζει. Πιθανόν να σας μπερδεύει ή να σας αγχώνει η σκέψη της προετοιμασίας όσων χρειάζεται ο προγραμματιστής σας για να υλοποιήσει το project σας. Εμείς συγκεντρώσαμε τα 5 βασικά στοιχεία για να προετοιμάσετε το υλικό που όχι μόνον θα βοηθήσει τον προγραμματιστή σας, αλλά και θα κάνει τη δημιουργία ιστοσελίδας γρήγορη!
Τα 5 πράγματα που θα φροντίσετε εσείς!
Ναι πιστέψτε το, η ιστοσελίδα σας μπορεί να δημιουργηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, αρκεί εσείς να φροντίσετε τα εξής 5 πράγματα:
Το domain name
To domain name είναι το όνομα – διεύθυνσή σας στο διαδίκτυο. Είναι σημαντικό να απομνημονεύεται εύκολα και να είναι αντιπροσωπευτικό της δραστηριότητας σας. Ο προγραμματιστής σας, θα σας βοηθήσει να το δημιουργήσετε και να το κατοχυρώσετε, ωστόσο ο δικός σας ρόλος είναι σημαντικός στην επιλογή. Διαβάστε εδώ πώς θα επιλέξετε το σωστό!
Το λογότυπο & την εταιρική ταυτότητα
Το logo σας, τα χρώματά σας, το βασικό σας σύνθημα, η γραμματοσειρά σας, όλα όσα θα σας ετοιμάσει ο γραφίστας σας ως διακριτικά σύμβολα της επαγγελματικής σας ταυτότητας.
TIP: διερευνήστε εσείς ή ο προγραμματιστής σας εάν το όνομα της επιχείρησής σας ήδη χρησιμοποιείται στο διαδίκτυο και αναζητήστε την ανάλογη λύση.
Τις Ενότητες & τη Δομή
Τις ενότητες και τη δομή, δηλαδή τον βασικό σκελετό της ιστοσελίδας σας, μπορεί να τον προτείνει ο προγραμματιστής σας και να κάνετε εσείς την τελική επιλογή ή να μας φέρετε wireframes της ιδέας σας. Συνήθως, οι βασικές ενότητες είναι οι παρακάτω:
- Homepage – σελίδα υποδοχής
- Ποιοι είμαστε – λίγα λόγια για εσάς, την ιστορία της επιχείρησης, τη φιλοσοφία σας
- Υπηρεσίες / Προϊόντα
- Portfolio – έργα που έχετε υλοποιήσει εάν παρέχετε υπηρεσίες
- Blog – άρθρα σχετικά με το αντικείμενό σας που λειτουργούν ως πολύ σημαντικό εργαλείο καθοδήγησης του κοινού στα προϊόντα / υπηρεσίες σας
- Επικοινωνία – φόρμα επικοινωνίας, τηλέφωνα, διεύθυνση
Μπορεί να είναι περισσότερες ενότητες όπως:
- Συνεργάτες – σημαντικοί συνεργάτες που αποτελούν διαφήμιση για εσάς
- Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη – ένα κοινωνικό έργο ή μια δέσμευση που έχετε αναλάβει ως επιχείρηση
- Το όραμά μας – τα σχέδιά σας για το μέλλον της επιχείρησής σας
- Gallery & Videos – άλμπουμ φωτογραφιών, συλλογή video
- Events – ημερολόγιο και αφίσες εκδηλώσεων
Τα Κείμενα
Είτε επιλέξετε μικρά κείμενα, μεγάλα κείμενα, πολλά συνθήματα, φράσεις διασήμων κ.α., ας γνωρίζετε ότι κάθε λέξη μετράει. Για τα σωστά κείμενα μπορείτε να προσλάβετε έναν κειμενογράφο, μπορείτε να ζητήσετε από τον προγραμματιστή σας να τα αναθέσει σε έναν κειμενογράφο, ή εάν έχετε μεγάλη εμπιστοσύνη στην πένα σας, συνθέστε τα μόνοι σας αλλά οπωσδήποτε να δώστε τα για επιμέλεια σε έναν επαγγελματία.
Για τη δημιουργία ιστοσελίδας είναι απαραίτητη όχι μόνον η ορθότητα των κειμένων αλλά και η τεχνική τους με τη χρήση των κατάλληλων λέξεων που κάνουν τα κείμενα πιο “εμπορικά”. Πρόκειται για τις λεγόμενες “λέξεις κλειδιά” που βελτιστοποιούν τα αποτελέσματα στην αναζήτηση στο διαδίκτυο, και τις οποίες οι κειμενογράφοι (copywriters) ξέρουν πώς, πόσο και πού να τις εντάξουν στο κείμενο.
TIP: αποφασίστε πόσες γλώσσες θα έχει η ιστοσελίδα σας και παραδώστε ταυτόχρονα τα κείμενα στον προγραμματιστή που γνωρίζει με ποια σειρά θα ξεκινήσει ανάλογα με το αντικείμενο.
Τις Φωτογραφίες
Για τη δημιουργία ιστοσελίδας, οι φωτογραφίες παίζουν βασικό ρόλο. Δημιουργούν την πρώτη εντύπωση στον χρήστη αλλά και την τελευταία! Είναι η εικόνα σας στον τεράστιο ωκεανό του διαδικτύου και πρέπει να είναι “εσείς”. Προσλάβετε ένα καλό φωτογράφο, ακόμα και αν η μόνη φωτογραφία που χρειάζεστε είναι μια φωτογραφία προφίλ στο γραφείο σας. Η επαγγελματική φωτογράφιση, όπως τα επαγγελματικά κείμενα είναι μια σοβαρή επένδυση που θα έχετε για χρόνια! Άλλωστε και τα δυο αποτελούν υλικό που μπορείτε να αξιοποιήσετε ποικιλοτρόπως: στα social media, στις μπροσούρες σας, στο Google My Business, στο Trip Advisor, σε Google Ads κ.α.
Αν από την άλλη σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε έτοιμες εικόνες, φροντίστε να είστε σίγουροι πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα φωτογραφιών.
Μεθοδολογία: αποφύγετε γκρίνια, κερδίστε χρόνο!
Δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ και ο κάτοχος και ο προγραμματιστής ξοδεύουν αμέτρητες ώρες εργασίας, τελικά «χάνονται στη μετάφραση».
-Δεν μου έχετε στείλει φωτογραφίες, λέει ο ένας.
-Σας έστειλα πριν δέκα μέρες με We Transfer, λέει ο άλλος.
-Περιμένω τα αγγλικά κείμενα για να ξεκινήσω, λέει η μία.
-Αργεί ο μεταφραστής, λέει η άλλη, ξεκινήστε με τα ελληνικά.
Τα παραπάνω είναι παραδείγματα παρεξήγησης και γκρίνιας. Για την αποφυγή τους αλλά και για την πολύτιμη οικονομία του χρόνου, καθορίστε από το ξεκίνημα της συνεργασίας με τον προγραμματιστή σας αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους τον τρόπο επικοινωνίας σας. Συνήθως είναι η ηλεκτρονική αλληλογραφία αν και κάποιοι επαγγελματίες προτείνουν συγκεκριμένες πλατφόρμες επικοινωνίας. Συναποφασίστε και βασιστείτε σε αυτό!
TIP: στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας, δημιουργήστε έναν φάκελο για το project σας και αποθηκεύετε μέσα κάθε σχετικό στοιχείο (έγγραφα, φωτογραφίες, pdf κλπ) ώστε να το ανασύρετε ανά πάσα στιγμή.
Η δημιουργία ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία παραγωγική, που μπορεί να γίνει και… ευχάριστη! Αναλογιστείτε ότι πρόκειται για τον σχεδιασμό και το “χτίσιμο” της ψηφιακής σας στέγης. Μέσα σε αυτήν θα στεγαστεί η επαγγελματική σας ταυτότητα, οι δεξιότητες / υπηρεσίες / προϊόντα σας, το όραμά σας. Μέσα από αυτήν θα λειτουργήσει η επικοινωνία με το στοχευόμενο κοινό σας και το marketing, μέσα από αυτήν μπορείτε να δείτε πολύ ικανοποιητικά εμπορικά αποτελέσματα.
Όσο καλύτερη προετοιμασία κάνετε για τον προγραμματιστή σας τόσο πιο αντιπροσωπευτική θα είναι. Και τόσο πιο γρήγορα θα βγει στον αέρα!