Backlinks vs internal links: Μάθετε πώς να τα ξεχωρίσετε και κατανοήστε τις ανάγκες σας
Παρατηρήσαμε τελευταία, πως, ενώ για τους επαγγελματίες του SEO, του web development και του marketing οι έννοιες «backlinks» και «internal linking» είναι σαφέστατα διακριτές μεταξύ τους, δεν ισχύει το ίδιο για πολλούς ιδιοκτήτες ιστοσελίδων.
Αρκετοί από εσάς θα έχετε ακούσει για τη σπουδαιότητα αυτών των δύο στο SEO, ποιες είναι όμως οι διαφορές τους; Σε ποιο από τα δύο πρέπει να επενδύσετε; Με ποιο μπορείτε να ξεκινήσετε; Αυτές και άλλες απορίες θα λύσουμε στο άρθρο backlinks vs internal links που ακολουθεί.
Πόσα είδη linking υπάρχουν;
Υπάρχουν 3 είδη links (υπερσυνδέσμων) που θα συναντήσετε ως ιδιοκτήτες ή administrators ιστοσελίδων:
- Internal links: Σύνδεσμοι που οδηγούν από μια σελίδα σε μια άλλη μέσα στον δικό σας ιστότοπο. Για παράδειγμα, ένα link σε ένα άρθρο σας που οδηγεί σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σας.
- External links: Σύνδεσμοι που οδηγούν στην ιστοσελίδα κάποιου άλλου. Για παράδειγμα, ένα link σε ένα άρθρο σας που οδηγεί σε μια στατιστική έρευνα του Statista.
- Backlinks: Σύνδεσμοι σε ιστότοπους που οδηγούν στη δική σας ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, αν είστε δερματολόγος και έχετε γράψει στην ιστοσελίδα σας ένα εκτενές άρθρο για τη χρήση του αντηλιακού, μπορεί ένα eshop με αντηλιακά να βάλει το link σας στο website του, για να βασίσει σε επιστημονικά δεδομένα τα όσα ισχυρίζεται για τη σπουδαιότητα της χρήσης αντηλιακού (εν προκειμένω το άρθρο που γράψατε ως επαγγελματίας υγείας).
Και τα τρία είναι εξίσου σημαντικά για την αρχιτεκτονική της πληροφορίας στον ιστότοπό σας, για το χτίσιμο του domain authority του website σας και, φυσικά, για το πολυαγαπημένο σε όλους μας SEO και την κατάταξή σας στα SERPs (Search Engine Result Pages).
ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ SEO CONTENT ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΟΥ
Backlinks vs internal links: 2 Βασικοί SEO παράγοντες
Αν ξεκινήσατε πρόσφατα να ψάχνετε πως θα κάνετε τον ιστότοπό σας περισσότερο Search Engine Optimized, σίγουρα έχετε πέσει σε άρθρα, social media posts, αναλύσεις, podcasts, tutorials και case studies που να αναφέρονται μερικώς ή εκτενώς σε αυτά τα δύο: Backlinks vs internal links. Ποιες είναι, λοιπόν, οι διαφορές τους και πώς επηρεάζουν το ranking;
Ιnternal linking: Τι είναι και πού χρησιμεύει
Όταν ξεκινάτε να δημιουργείτε το νέο σας website με τον developer που έχετε επιλέξει, σίγουρα έχετε σκεφτεί ποιες σελίδες θα περιλαμβάνονται στο design. Αυτό που ίσως παραλείψατε να προβλέψετε είναι το πώς θα συνδέονται αυτές μεταξύ τους. Είτε με τη χρήση κουμπιών (CTA buttons) είτε με τη χρήση hyperlinks, είναι σημαντικό για τον χρήστη να μπορεί να πλοηγηθεί από τη μια σελίδα στην άλλη, εύκολα, χωρίς να ανατρέχει πάντα στο αρχικό menu.
Το internal linking, εκτός από καλή πρακτική UX είναι και σημαντικός SEO παράγοντας, καθώς βοηθά τους crawlers των μηχανών αναζήτησης να πλοηγηθούν εύκολα μέσα στον ιστότοπό σας, να παραμείνουν αρκετή ώρα σε αυτόν και να τον «κατανοήσουν» καλύτερα. Αν οι μηχανές αξιολογήσουν το περιεχόμενό σας ως πλούσιο και συναφές με το γενικότερο θέμα της online επιχείρησής σας, είναι πολύ πιθανόν να σας ανεβάσουν στα SERPs.
Επιπλέον, το internal linking βοηθά σε πρακτικές cross selling και upselling, αλλά και στο να «δανείζει» η μια σελίδα στην άλλη λίγο από το authority της. Τι εννοούμε στην πράξη:
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα καλό content πλάνο και ανεβάζετε άρθρα, δίνοντας λύσεις σε προβλήματα που απασχολούν το κοινό σας. Κάποιο από αυτά τα άρθρα φτάνει στην κορυφή και εμφανίζεται στην πρώτη θέση της πρώτης σελίδας της Google, συγκεντρώνοντας μεγάλο traffic. Αν σε αυτήν την σελίδα, βάλετε το link μιας σχετικής υπηρεσίας που προσφέρετε ή μιας κατηγορίας του eshop σας, τότε η σελίδα αυτή παίρνει λίγη από «τη δόξα» της πρώτης, αυξάνοντας το authority της και σταδιακά κερδίζει θέσεις στις αναζητήσεις.
Μη γεμίσετε τη σελίδα που ρανκάρει πρώτη με links, για να ενισχύσετε τις άλλες σελίδες σας. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε καλό περιεχόμενο, κερδίζοντας περισσότερες θέσεις.
Δημιουργείτε καλό περιεχόμενο, αλλά δε ρανκάρει με τίποτα; Μήπως χρειάζεστε έναν τεχνικό έλεγχο;
ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ AUDIT ΣΤΟ WEBSITE MOY
External links: Τι είναι και πού χρησιμεύουν
Μετά τα internal links έχουμε και τα external links, τα οποία είναι σύνδεσμοι που οδηγούν σε σελίδες τρίτων. Πολλοί τα αποφεύγουν από φόβο μη χάσουν τους χρήστες, στέλνοντάς τους σε άλλα websites. Ένας καλός τρόπος για να αποφύγετε «τη ζημιά» του να φύγει ένας πελάτης από τον ιστότοπό σας είναι να βάζετε πάντα τα external links να ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Γιατί να το κάνουμε, όμως, αυτό; Γιατί να βάλουμε external links στο website μας; Αρχικά, είναι καλό τα external links να αποφεύγονται σε σελίδες που θέλουμε ο χρήστης να προχωρήσει σε ένα conversion. Για παράδειγμα, αν η σελίδα έχει μια φόρμα κράτησης ή ένα κουμπί αγοράς, αποφύγετε τους εξωτερικούς συνδέσμους, καθώς ο χρήστης βρίσκεται ένα βήμα πριν προχωρήσει σε ολοκλήρωση της επιθυμητής ενέργειας. Ας μην τον διώξουμε από εκεί.
Αν όμως γράφουμε ένα άρθρο σχετικό με τα αποδεδειγμένα οφέλη του προϊόντος που πουλάμε και θέλουμε να ενισχύσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα με την ενσωμάτωση ενός link που οδηγεί στην έρευνα ενός πανεπιστημίου πάνω στα υλικά που χρησιμοποιούμε, φυσικά αξίζει να το κάνουμε.
Έτσι, βοηθάμε στο E-E-A-T και ταυτόχρονα δείχνουμε στις μηχανές αναζήτησης πως με το θέμα μας ασχολούνται πολλοί έγκυροι οργανισμοί και τα λεγόμενά μας έχουν επιστημονική βάση. Παράλληλα, δείχνουμε στους χρήστες πως γνωρίζουμε καλά το αντικείμενό μας και τους παραπέμπουμε να μάθουν περισσότερα για αυτό και μόνοι τους.
Backlinks: Τι είναι και πού χρησιμεύουν
Αφού κατανοήσαμε τις πρακτικές του external linking και του internal linking, ήρθε η ώρα να δούμε το πιο δύσκολο, αλλά και το πιο σημαντικό κομμάτι του SEO που αφορά links. Τα backlinks, λοιπόν, είναι links που οδηγούν στον ιστότοπό μας και φιλοξενούνται σε άλλους ιστότοπους. Με απλά λόγια είναι τα external links άλλων websites που οδηγούν σε μας!
Το να μας αναφέρουν άλλοι ιστότοποι είναι πολύ σημαντικό, μιας και οποιαδήποτε αναφορά στο περιεχόμενό μας ανεβάζει το authority μας, συν ότι μας φέρνει αναγνώστες από τον εκάστοτε ιστότοπο και βοηθά στο brand awareness μας. Τα backlinks για την Google είναι πάρα πολύ σημαντική ένδειξη. Η μεγαλύτερη διαφορά στο backlinks vs internal links είναι ότι σε αντίθεση με τα άλλα δύο, τα backlinks δεν εξαρτώνται 100% από εμάς.
Τα καλύτερα backlinks είναι εκείνα που προέρχονται από ιστότοπους συναφείς με το αντικείμενό μας, οι οποίοι έχουν μεγάλο authority και ποιοτικό περιεχόμενο. Δεν είναι, δηλαδή, scam websites που έχουν ως μόνο στόχο να δίνουν backlinks έναντι αμοιβής. Η Google έχει τρόπους να εντοπίζει ενέργειες που προσπαθούν να χειραγωγήσουν τα αποτελέσματά της (πληρωμένα backlinks, scam websites κ.λπ.), οπότε σας συστήνουμε να μην προσπαθήσετε με πονηρούς τρόπους να αποκτήσετε backlinks.
Αν το προφίλ σας έχει γεμίσει με τοξικά backlinks (ναι, μπορεί να συμβεί και άθελά σας) πρέπει να κάνετε disavow τα link αυτά με το Disavow Links Tool. Για να εντοπίσετε τα link αυτά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικά εργαλεία SEO, όπως το Semrush ή το Ahrefs, ή να απευθυνθείτε σε έναν SEO expert. Για να αναπτύξετε σωστά το backlink profile σας, συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία που ειδικεύεται σε backlinks!
ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ BACKLINKS
Backlinks vs internal links: Πού να επενδύσετε
Για αρχή, επενδύστε σε όλα εκείνα που περνάνε από το δικό σας χέρι και αφορούν τον δικό σας ιστότοπο! Δηλαδή, ελέγξτε το website για τεχνικά προβλήματα (technical SEO), διορθώστε τα όπου χρειάζεται, επενδύστε σε ποιοτικό περιεχόμενο και αναπτύξτε σωστά την internal linking δομή του website σας.
Έπειτα, αφού ο δικός σας ιστότοπος είναι σε πολύ καλή κατάσταση και χρειάζεται ένα σπρώξιμο από backlinks για να απογειωθεί, μιλήστε με κάποιον backlinks expert. Αν και να θυμάστε πως, αν ανεβάζετε ποιοτικό περιεχόμενο, με σωστή στόχευση, που δίνει πραγματική αξία στον αναγνώστη, τα backlinks σιγά σιγά θα έρθουν και από μόνα τους.
Τέλος, αν η επιχείρησή σας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο traffic που έρχεται από μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, τότε η επένδυση στο SEO είναι από τις πιο σημαντικές και μακροπρόθεσμες, καθώς σε αντίθεση με τις διαφημίσεις που έχουν ορισμένο χρόνο ζωής, το SEO μπορεί να λειτουργεί για πολλά χρόνια.